17-11-2024, 51η Επέτειος του Πολυτεχνείου

κανάλι Ελληνικό Τραγούδι

Η Θεατρική Ομάδα ΠΡΟΖΑΚ, σε συνδιοργάνωση με το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ Μεσολογγίου και Δημητρούκειο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου, θα πραγματοποιήσει μια  ξεχωριστή εκδήλωση ( θεατρική παράσταση) στο Μεσολόγγι. Τα έσοδα θα διατεθούν για την οικονομική ενίσχυση των Ειδικών Σχολείων της πόλης.

«Ο ΕΛΑΦΟΒΑΣΙΛΙΑΣ»
Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024, Ώρα: 18:00
Αμφιθέατρο Περιφερειακής Ενότητας Αιτ/νιας, Μεσολόγγι
Οικονομική ενίσχυση: 5 ευρώ
Δυο λόγια για το έργο:
Ο Ελαφοβασιλιάς ειναι ένα παραμύθι που είναι ταυτόχρονα μια συναρπαστική αλλά και ξεκαρδιστική περιπέτεια,  με ερωτευμένα ζευγάρια, ραδιούργους αυλικούς, μάγους μεταμορφωμένους σε παπαγάλους, δολοφόνους, μπουφόνους, ένα άγαλμα που χαμογελάει κι ένα ελάφι.

[βασισμένο στο II Re Carvo του Κ.Γκότσι/Διασκευή: Ξ. Καλογεροπούλου, Θ.Μοσχόπουλος]
Προπώληση εισιτηρίων  (διαθέσιμα από Παρασκευή  8 Νοεμβρίου):
• Μεσολόγγι: INSPOT Μεσολογγίου, Ντολμά και Ευγενίδου
• Αγρίνιο: Καλλιτεχνοχωρι: Κακαβιά 29

Ι.Ε.Π., 12-11-24 για ICILS 2023: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

12-11-24 ICILS 2023: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Δελτίο Τύπου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με τη Διεθνή Έρευνα για τον Eγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές - ICILS 2023 (International Computer and Information Literacy Study)

Μία ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων που στοχεύει στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων για τους μαθητές και της μαθήτριες στην Ελλάδα, έχει δρομολογήσει το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η πρώτη συμμετοχή της χώρας το 2023 στη διεθνή έρευνα ICILS προσφέρει πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στα σχολεία καθώς και για τις πολιτικές που πρέπει να εφαρμοστούν ώστε η Ελλάδα να ανεβάσει ψηφιακή ταχύτητα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Το 2023 η ICILS εξέτασε τις διαφορές μεταξύ των μαθητών και μαθητριών ηλικίας 13-14 ετών (Β΄ Γυμνασίου) όσον αφορά τον Eγγραμματισμό τους στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές (CIL) σε 34 χώρες του κόσμου. Η έρευνα διενεργήθηκε για πρώτη φορά το 2013 με τη συμμετοχή 21 χωρών και για δεύτερη φορά το 2018 με τη συμμετοχή μόλις 13 χωρών, στις οποίες δεν συμπεριλαμβανόταν η Ελλάδα. Άρα, δεν υπάρχουν συγκριτικά μεγέθη για τη χώρα μας που θα βοηθούσαν στην βαθύτερη κατανόηση των τελευταίων επιδόσεων. Ωστόσο, τα πρώτα εγχώρια στοιχεία μπορούν να αποτελέσουν έναν χρήσιμο οδηγό για τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών και μαθητριών σχετικά με τη χρήση των υπολογιστών για διερευνητικούς και δημιουργικούς σκοπούς αλλά και για επικοινωνία.

Οι μαθητές/τριες στην Ελλάδα πλεονεκτούν σε αρκετά σημεία έναντι των συνομηλίκων τους από τις άλλες χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα. Συγκεκριμένα:

  • Στη χώρα μας, το ποσοστό των μαθητών/τριών που δήλωσαν ότι έμαθαν στο σχολείο τα παρακάτω είναι λίγο ή αρκετά μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των χωρών:
  • να χρησιμοποιούν λύσεις που λειτουργούν για ένα πρόβλημα προκειμένου να λύσουν ένα άλλο πρόβλημα (81% έναντι 77% του μ.ό.),
  • να οργανώνουν αποθηκευμένα ψηφιακά αρχεία (69% έναντι 66% του μ.ό.),
  • να επεξεργάζονται έγγραφα/παρουσιάσεις (69% έναντι 66% του μ.ό.),
  • να ελέγχουν με συστηματικό τρόπο προγράμματα για να εντοπίσουν σφάλματα και προβλήματα (66% έναντι 51% του μ.ό.),
  • να φτιάχνουν διαγράμματα ροής (55% έναντι 51% του μ.ό.).
  • Στην Ελλάδα, το ποσοστό των μαθητών/τριών που δηλώνουν ότι έμαθαν στο σχολείο να αναγνωρίζουν κακόβουλα μηνύματα και να διαχειρίζονται τις ρυθμίσεις απορρήτου για τους λογαριασμούς τους είναι ελαφρώς υψηλότερο από τον μέσο όρο άλλων χωρών (64% έναντι 56% του μ.ό. και 57% έναντι 52% του μ.ό. αντίστοιχα).
  • Στη χώρα μας, περισσότεροι/ες μαθητές/τριες σε σχέση με τον μέσο όρο των συμμετεχουσών χωρών έχουν μάθει στο σχολείο για την υπεύθυνη χρήση των κοινωνικών μέσων (84% έναντι 78% του μ.ό.), πώς να αναγνωρίζουν το cyberbullying (82% έναντι 75% του μ.ό.).

Ωστόσο, παρά τα θετικά στοιχεία, παρουσιάζονται και αδυναμίες ως προς τη δυνατότητα των μαθητών/τριών στη χώρα μας να προχωρήσουν σε πιο σύνθετη χρήση των υπολογιστών. Στόχος είναι αυτές να θεραπευτούν με τη διαμεσολάβηση των εκπαιδευτικών και την κατάλληλη αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών που έχουν ήδη εισαχθεί στα σχολεία καθώς και από τα προγράμματα σπουδών που αναβαθμίζονται. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται τα νέα προγράμματα σπουδών πληροφορικής, τα νέα βιβλία πληροφορικής τα οποία διανεμήθηκαν ήδη ηλεκτρονικά, το πιστοποιητικό πληροφορικής που σχεδιάζεται και τα Κέντρα Καινοτομίας στις 13 περιφέρειες της χώρας, όπου οι μαθητές/τριες εξοικειώνονται με εφαρμογές πληροφορικής, τη ρομποτική και προσομοιώσεις. Στην ίδια κατεύθυνση συμβάλλουν τα κιτ ρομποτικής που βρίσκονται ήδη στα σχολεία καθώς και οι διαδραστικοί πίνακες που διαμορφώνουν ένα σύγχρονο και ψηφιακό εκπαιδευτικό σύστημα.

Πλήρες Δελτίο τύπου σε μορφή pdf

 Έκθεση αποτελεσμάτων της έρευνας στην Ελλάδα ΕΔΩ 

ΤίτλοςICILS 2023: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑICILS 2023: Έκθεση Αποτελεσμάτων της έρευνας στην ΕλλάδαICILS 2023: Infographics

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ 

Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Σταδιοδρομίας) για το σχ. έτος 24-25

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 2024_25

ΚΑΙ ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning

06-11-24 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning - Αθήνα, 08, 09, 10 Νοεμβρίου 2024

Ξεκινάει την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024, ώρα 16.30, το 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο του eTwinning με τίτλο «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», το οποίο θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 10 Νοεμβρίου.

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί δια-ζώσης στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Ανδ. Παπανδρέου 37, Μαρούσι) και τελεί υπό την αιγίδα του (Αριθ. πρωτ. 126340/ΓΔ4). Παράλληλα θα μεταδίδεται και διαδικτυακά.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνει συνεδρίες δια-ζώσης, υβριδικές και εξ’ αποστάσεως, στις οποίες:

  • θα δοθούν ομιλίες από προσκεκλημένους ομιλητές,
  • θα πραγματοποιηθεί μια στρογγυλή τράπεζα με θέμα «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση και στα Συνεργατικά Έργα eTwinning»,
  • θα πραγματοποιηθούν 15 εργαστήρια (workshops), και
  • θα παρουσιαστούν 105 εισηγήσεις από eTwinners εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Εξ’ αυτών, 4 εργαστήρια και 12 εισηγήσεις αφορούν στην Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση.

Την πρώτη ημέρα του συνεδρίου (Παρασκευή - 8/11) και την τελευταία (Κυριακή - 10/11) θα πραγματοποιηθεί κλήρωση για 2 kit ρομποτικής για τους δια-ζώσης συμμετέχοντες που θα δοθούν στα σχολεία τους !

Έχουν εγγραφεί να το παρακολουθήσουν περισσότεροι από 2.000 εκπαιδευτικοί.

Παρακαλούμε για την είσοδο στο Υπουργείο Παιδείας να έχετε μαζί σας την ταυτότητά σας.

Σύνδεσμοι εγγραφής:

Δικτυακός τόπος συνεδρίου: https://www.etwinning.gr/conf2024

Hashtag: #etwinconfgr

Διοργάνωση: Το συνέδριο διοργανώνεται από τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης της δράσης eTwinning, ο οποίος  λειτουργεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε.) με τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Δελτίο Τύπου

Πρόσκληση

https://www.etwinning.gr/conf2024deltiotypou

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του ΚΑΝΕΠ / ΓΣΕΕ για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)

Το βιβλίο εστιάζει σε θέματα όπως:

  • η ιστορική διαδρομή των ΣΔΕ και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους στην Ελλάδα και την Ευρώπη
  • η ποσοτική αποτύπωση και χαρτογράφηση των ΣΔΕ στην Ελλάδα με  έμφαση σε βασικούς δείκτες και μεγέθη, όπως οι υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό, ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός, το διδακτικό προσωπικό, οι μαθητές, η ηλικία και το φύλο του μαθητικού πληθυσμού κ.ά.
  • η  συνολική αξιολογική αποτίμηση της λειτουργίας του θεσμού αξιοποιώντας ευρήματα ερευνών οι οποίες καλύπτουν όλο το εύρος της επικράτειας
  • το ζήτημα της διαρροής των εκπαιδευομένων από τα ΣΔΕ αναδεικνύοντας τα  βασικά αίτια και τους παράγοντες που οδηγούν τους εκπαιδευομένους στην εγκατάλειψη της συμμετοχής του σε αυτά
  • η διοίκηση και η διακυβέρνηση του θεσμού των ΣΔΕ στην Ελλάδα από τις απαρχές της λειτουργίας του έως σήμερα
  • ο ρόλος των ΣΔΕ στο πλαίσιο της εκπαι­δευτικής πολιτικής και ειδικότερα στο πεδίο της ένταξης και της κοινωνικής συμπερίληψης των ενηλίκων με χαμηλά εκπαιδευτικά προσόντα

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ 

eBook

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ

από ΚΑΝΕΠ_ΓΣΕΕ 2024

Ι.Ε.Π.: Εισαγωγή στην Ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ζωής και αυτόνομης διαβίωσης για μαθητές με αναπηρία μέσω Κοινωνικών Ιστοριών

ΠΗΓΗ:

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής: Π3.2.1-4_A_ΦΑΣΗ_ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ζωής και αυτόνομης διαβίωσης για μαθητές με αναπηρία μέσω Κοινωνικών Ιστοριών

85ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά « Ο ΘΑΛΗΣ», για το σχολικό έτος 2024-2025

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΑΦΙΣΑ ΤΟΥ Π.Μ.Δ. ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλ/νίας στον European Cybersecurity Month 2024

Φέτος το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλ/νίας συμμετείχε 

στον European Cybersecurity Month 2024

με

Διαδικτυακή Επιμορφωτική Δράση

<<Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Ενίσχυση Κυβερνοασφάλειας:

Αντιμετωπίζοντας Προκλήσεις στον Ψηφιακό Κόσμo

και Καλλιεργώντας Ψηφιακή Ωριμότητα >>

για Εκπαιδευτικούς και Μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (21 – 31/10/2024)

( μέλη της κυψέλης μας στην εκπ/κή πλατφόρμα e-me του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.)

ΔΡΑΣΗ ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ΑΙΤΩΛ_ΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΜΗΝΑ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 2024

31-10-24

Ειδική προκήρυξη κάλυψης λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης [άρθρο 86 του ν. 4547/2018 (Α’ 102), όπως ισχύει], για το σχολικό έτος 2024-2025

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 86 του ν. 4547/2018 (Α’ 102), όπως ισχύει, με την υπ’ αριθμ. 130256/Ε1/31-10-2024 (ΑΔΑ: Ψ3Ξ046ΝΚΠΔ-ΓΩΡ) Ειδική Προκήρυξη, καλούνται οι εγγεγραμμένοι στους:

(α) τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ υποψηφίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης των Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 [οι οποίοι δημοσιεύθηκαν, αντιστοίχως, στα ΦΕΚ Γ΄1851/2024 (διορθ. Σφάλματος Γ΄2024/2024), Γ΄2415 και 2416/2024, όπως ισχύουν] και

(β) τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β΄ και τελικούς επικουρικούς αξιολογικούς πίνακες της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν. 4589/2019 υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) των Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 (οι οποίοι δημοσιεύθηκαν, αντιστοίχως, στα ΦΕΚ Γ΄1618/2023 και Γ΄1845/2023, όπως ισχύουν),

εφόσον το επιθυμούν, να υποβάλουν αίτηση, με βάση τα διαθέσιμα προς κάλυψη λειτουργικά κενά, όπως αυτά αναφέρονται στα παραρτήματα της ειδικής προκήρυξης, μέσω της διαδικτυακής πύλης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr), για πρόσληψή τους ως αναπληρωτών, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολικών μονάδων, για το σχολικό έτος 2024-2025,

από την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου έως και τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 09:00 π.μ..

Δείτε το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ