Ο ΠΡΩΤΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

Οι πρώτες ηλεκτρονικές ψηφιακές υπολογιστικές μηχανές άρχισαν να κατασκευάζονται λίγο μετά το 1940. Οι πλέον γνωστοί υπολογιστές εκείνης της εποχής ήταν:

Mark I: σχεδιάστηκε το 1941 από τους μηχανικούς της εταιρείας IBM. Οι διαστάσεις του ήταν μήκος 15 μέτρα, πλάτος 2,5 μέτρα. Περιελάμβανε 500 χιλιόμετρα καλώδια. Οι επιδόσεις του ήταν: πρόσθεση με 23 ψηφία σε 3 δέκατα του δευτερολέπτου, πολλαπλασιασμός σε 6 δευτερόλεπτα και διαίρεση σε 12 δευτερόλεπτα.

ENIAC: σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στο πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια  Οι διαστάσεις του ήταν μήκος 25 μέτρα ύψος 2,5 μέτρα, πλάτος 1 μέτρο. Περιελάμβανε 18.000 λυχνίες, 10.000 πυκνωτές, 65.000 αντιστάσεις, 1.500 ηλεκτρονικούς διακόπτες. Κατανάλωνε 140KW. Οι επιδόσεις του ήταν: 5000 προσθέσεις το δευτερόλεπτο, 500 πολλαπλασιασμοί το δευτερόλεπτο. Θεωρείται ως ο πρώτος ηλεκτρονικός υπολογιστής. Συνέβαλε πολύ στην ανάπτυξη των επιστημών. Χρησιμοποιήθηκε στη πρόβλεψη καιρού και σε υπολογισμούς, στο πεδίο της έρευνας για την ατομική ενέργεια. Η εκτέλεση των υπολογισμών ήταν χρονοβόρα, καθώς απαιτούσε ειδικές ρυθμίσεις με τη χρήση διακοπτών.

UNIVAC I: To 1947 βραβεύεται η Eckert-Mauchly Computer Corporation για το συμβόλαιό της να κατασκευάσει τον BINAC για την εταιρεία αεροσκαφών Northrop, ενώ ξεκινά και την κατασκευή του πρώτου εμπορικού υπολογιστή UNIVAC I.

EDVAC (Electronic Discrete Variable Calculator): Δημιουργήθηκε το 1952 στο Καιμπριτζ και είναι ο πρώτος υπολογιστής με αποθηκευμένο πρόγραμμα. Επινοήθηκε από τον μαθηματικό John Von Neuman. Αυτός είχε την ιδέα, ότι στην μνήμη του υπολογιστή θα μπορούσαν να υπάρχουν ταυτόχρονα τόσο το πρόγραμμα όσο και τα δεδομένα. 

ΠΗΓΗ: pacific.jour.auth.gr

ΦΟΡΗΤΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

Φορητός Υπολογιστής (Laptop Computer/Notebook) είναι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής μικρού μεγέθους και βάρους με εύκολη μεταφερσιμότητα, που διαθέτει ενεργειακή αυτονομία. Συνήθως ανήκει στους υπολογιστές τετάρτης γενιάς (αν και υπάρχουν και παλαιότερες υλοποιήσεις). Ο φορητός υπολογιστής ενσωματώνει πολλές και καινοτόμες τεχνολογίες με προσιτό πλέον κόστος. Μία από αυτές είναι η τεχνολογία οθόνης LED, ή διόδου εκπομπής φωτός (Light Emitting Diode). Η πολύ γνωστή, και ευρύτατα διαδεδομένη μέχρι πρότινος, τεχνολογία LCD, έχει πλέον εγκαταλειφθεί και ελάχιστα μοντέλα έχουν τέτοιο τύπο οθόνης. Η αναλογία πλευρών της οθόνης είναι πλέον 16:9 (ευρεία οθόνη) ή wide, σχεδόν σε όλους τους φορητούς αντί της παλαιότερης 4:3.

  • Στα θετικά του σημεία μπορούμε να συμπεριλάβουμε την εργονομική κατασκευή του, τη φορητότητα, και τους μεγάλους χρόνους αυτονομίας που παρέχουν οι σύγχρονοι τύποι μπαταριών και τέλος τη μικρότερη κατανάλωση ρεύματος (τουλάχιστον 50% μικρότερη απ´ότι ένας επιτραπέζιος).
  • Στα αρνητικά σημεία περιλαμβάνονται: το ελαφρώς μεγαλύτερο κόστος αγοράς, οι λιγότερες και ακριβότερες επιλογές αναβάθμισης σε σχέση με τα επιτραπέζια συστήματα και η ευαισθησία που παρουσιάζουν λόγω της υψηλής συρρίκνωσης των ηλεκτρονικών τους κυκλωμάτων.

gh

http://photodentro.edu.gr/aggregator/

Το κλειδάκι.

Γειά σας παιδιά!

Στο Ανθολόγιο υπάρχει ένα πολύ όμορφο παραμύθι. Μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ. Αφού το διαβάσετε λοιπόν θέλουμε να πάρετε μολύβι και χαρτί και να απαντήσετε στην ερώτηση 3: Αν υπήρχε το κλειδάκι της αγάπης, που ανοίγει τις καρδιές των ανθρώπων, πώς θα ήταν ο κόσμος; Μην βιαστείτε να αναστενάξετε και να απογοητευτείτε! Γράψτε ελεύθερα και όσο θέλετε αλλά μην κάνετε εμάς ...να αναστενάξουμε και να απογοητευτούμε αν δούμε μόνο ...3-4 σειρές!

Αφού γράψετε μετά θα ζωγραφίσετε μια εικόνα να συνοδεύει το κείμενο σας. Θα τα κρατήσετε σε μια άκρη και όταν ανοίξουν τα σχολεία θα τα φέρετε στην τάξη.

Να είστε καλά!

Η αρχή του τέλους και το τέλος της αρχής!

Καλή σας ημέρα παιδιά!

Για σήμερα σας έχουμε ένα παιχνίδι με λέξεις. Τα μόνα που χρειάζεστε είναι ένας νόμισμα, ένας τρόπος να μετράτε τον χρόνο και ένα χαρτί να σημειώνετε την βαθμολογία. Ας δούμε πώς παίζεται αυτό το παιχνίδι.

Χρειάζονται τουλάχιστον 2 παίχτες. Κατ' αρχήν πρέπει να συμφωνηθούν από όλους μερικά πράγματα:

  • Πόσος χρόνος θα δίνεται σε κάθε παίχτη για τη λέξη.
  • Ποιός θα ξεκινήσει πρώτος.
  • Ποιά πλευρά του νομίσματος θα είναι η αρχή και ποιά θα είναι το τέλος της λέξης.
  • Πόσους βαθμούς θα παίρνει όποιος βρίσκει σωστή λέξη.

ΠΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Ο πρώτος παίχτης λέει στον διπλανό του μια λέξη ( είπαμε να έχει τουλάχιστον δύο συλλαβές! ). Ο παίχτης που άκουσε την λέξη στρίβει το νόμισμα και βλέπει αν είναι η αρχή ή το τέλος της λέξης. Τότε ξεκινά και ο χρόνος.
Τι πρέπει να κάνει ο δεύτερος παίχτης; Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Λέει ο πρώτος παίχτης: Καλάμι.
Ο δεύτερος παίχτης στρίβει το νόμισμα και ας υποθέσουμε έρχεται η πλευρά που έχουμε διαλέξει για το τέλος της λέξης. Ξεκινά τον χρόνο και πριν τελειώσει θα πρέπει να βρει μια λέξη που να τελειώνει με την πρώτη συλλαβή της λέξης που είπε ο πρώτος παίχτης. Δηλαδή με τη συλλαβή κα. Παράδειγμα: αρακά. Ο τονισμός και η πτώση δεν έχουν καμία σημασία φτάνει η λέξη να υπάρχει και να είναι Ελληνική! Αν με το στρίψιμο του νομίσματος ερχόταν η πλευρά που δείχνει την αρχή της λέξης θα έπρεπε να βρει μια λέξη που να αρχίζει από κα. Παράδειγμα κανάτα. Αν καταφέρει να βρει μια λέξη πριν τελειώσει ο χρόνος τότε σημειώνει την αντιστοιχη βαθμολογία και το παιχνίδι συνεχίζεται. Είτε βρει είτε δεν βρει λέξη οι παίχτες εναλάσσονται στο ποιός λέει λέξη και ποιός ψάχνει.

Σημειώσεις:

  • Οι λέξεις πρέπει να είναι Ελληνικές! Δεν επιτρέπονται ξένες λέξεις παρά μόνο αν υπάρχουν στο λέξικο και χρησιμοποιούνται σαν Ελληνικές. Παράδειγμα: καλοριφέρ.
  • Από την λέξη που λέει ο πρώτος παίχτης παίρνουμε πάντα την πρώτη συλλαβή.
  • Καλό είναι να έχουμε ένα λεξικό διαθέσιμο για τυχών διαφωνίες.

Καλή σας διασκέδαση!

Μπερδεμένη …ιστορία αυτή η …μπερδεμένη ιστορία!

Σας έχει τύχει ποτέ παιδιά μια ιστορία μέσα στο κεφάλι σας να έχει μπερδευτεί τόσο πολύ που να μην βγάζει νόημα καθόλου; Ε λοιπόν αυτό έτυχε και εδώ τώρα! Για προσπαθήστε να ...διαβάσετε την παρακάτω ιστορία:

Η ελιά και το καλάμι.

[1] Το καημένο το καλάμι που ήταν από φυσικού του ντροπαλό, τα' άκουγε όλα αυτά και δεν έλεγε τίποτα κι ούτε και θύμωνε γιατί αυτό δεν είχε να καυχηθεί για τίποτα.
Ήρθε ένας χειμώνας όμως βαρύς κι άρχισε να φυσάει ένας αέρας δαιμονισμένος, που χτυπούσε με μανία την ελιά ώσπου στο τέλος την ξερίζωσε. Το καλάμι, με το πρώτο φύσημα του ανέμου, έγειρε, λυγερό όπως ήτανε, προς το νερό κι έτσι ο άνεμος περνούσε από πάνω του χωρίς να το πειράξει. Κι όταν η καταιγίδα σταμάτησε κι ο άνεμος έπαψε να φυσάει,  η ελιά απόμεινε πεσμένη στο χώμα και το καλάμι σηκώθηκε πάλι όρθιο και λυγερό, όπως και πριν.


[2] -Τι είσαι συ μπροστά μου; έλεγε στο καλάμι, Εγώ είμαι ένα δέντρο μεγάλο, δυνατό, ευλογημένο. Οι άνθρωποι με λατρεύουν γιατί τους δίνω τις ελιές και το λάδι μου, τους δίνω ξερόκλαδα για να ζεσταίνονται, τους δίνω ξύλα για να φτιάχνουν ακριβά έπιπλα. Είμαι μεγάλη, ψηλή, γερή και συ είσαι ένα αδύναμο πραγματάκι που λυγίζεις μπροστά σ' όλους τους ανέμους και τους προσκυνάς. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς έχεις την τόλμη να φυτρώνεις πλάι μου.


[3]  Μια φορά δίπλα σε μια ελιά είχε φυτρώσει ένα καλάμι. Η ελιά ήταν ένα μεγάλο και δυνατό δέντρο με πολλά κλαδιά που κρατούσαν τα φύλλα τους όλη τη χρονιά και κάθε δυο χρόνια, έγερναν από το βάρος του καρπού.Το καλάμι πάλι ήτανε ψηλόλιγνο με καταπράσινα στενόμακρα φύλλα, με ωραιότατα παράξενα λουλούδια που έμοιαζαν με τσαμπιά κι είχανε το σχήμα του αδραχτιού. Η ελιά καυχιόταν ολοένα:


[4]  Βλέπετε, το καλάμι ήξερε να υποχωρεί εκεί που ένιωθε ότι δεν είχε δύναμη ν' αντισταθεί, ενώ η ελιά πλήρωσε με τη ζωή της την υπερηφάνειά της.


Τι πρέπει να κάνετε τώρα παιδιά; Καταρχήν να βάλετε τα τέσσερα κομμάτια της ιστορίας στην ...σωστή σειρά! Αφού το κάνετε αυτό γράψτε την ιστορία σε ένα χαρτί και σε ένα άλλο λευκό χαρτί ζωγραφίστε μια εικόνα για αυτήν! Όταν γυρίσουμε στο σχολείο πρέπει να τα φέρετε μαζί σας στη τάξη!

Να είστε καλά! Να περνάτε καλά!

Ανεμόμυλος! – Κατασκευή –

Για σήμερα παιδιά σας έχουμε μια εύκολη κατασκευή!
Δείτε πρώτα την εικόνα:

  1. Κόβουμε ένα κομμάτι χαρτί τετράγωνο. Εικόνα 1.
  2. Από τις γωνίες α, β, γ και δ κάνουμε διαγώνιες γραμμές και κόβουμε προς το κέντρο αλλά όχι μέχρι το κέντρο! Εικόνα 2.
  3. Διπλώνουμε τις γωνίες όπως φαίνεται στην εικόνα 3 και στο κέντρο βάζουμε μια πινέζα.

Μπορούμε να το στηρίξουμε σε ένα πλαστικό καλαμάκι ή σε ένα μολύβι! Αν φυσά το γυρίζουμε στην κατεύθυνση του ανέμου και το βλέπουμε να γυρίζει!

Καλή σας διασκέδαση!

Γράφω την ιστορία.

Αγαπητά παιδιά και αγαπητοί γονείς.
Καλό μήνα να έχουμε όλοι και όλες με υγεία πάνω από όλα. Για σήμερα έχουμε μια πολύ απλή και εύκολη άσκηση. Βάζουμε στη σειρά με την οποία θέλει ο εκπαιδευτικός τις εικόνες και μετά γράφουμε την ιστορία. Όταν θα γράψουμε την ιστορία θα προσέξουμε να χρησιμοποιήσουμε αρκετά επίθετα και όμορφες φράσεις για να είναι όμορφο και το τελικό κείμενο. Το χαρτί στο οποίο θα γράψουμε την ιστορία θα έχει για τίτλο: "Η εργατική κοτούλα και οι τεμπέληδες φίλοι της...". Στο τέλος της ιστορίας θα είναι γραμμένο το όνομα του παιδιού ολόκληρο, παράδειγμα Κώστας Αλμπανίδης και όχι σκέτο Κώστας.
Ας ξεκινήσουμε βάζοντας τις εικόνες στη σειρά:

Το χαρτί με την ιστορία σας παιδιά θα το κρατήσετε και όταν με το καλό ανοίξουν τα σχολεία θα το φέρετε στην τάξη!

Παιχνίδι με συλλαβές!

Γειά σας παιδιά!
Για σήμερα θα έχουμε ένα παιχνίδι! Πριν ξεκινήσετε όμως θα πρέπει να ετοιμάσετε μερικά πράγματα. Για να τα δούμε με την σειρά.

ΥΛΙΚΑ

  • Χαρτιά για γράψιμο
  • Μολύβι ή στυλό ή μαρκαδόρο.
  • Ψαλίδι.
  • Έναν τρόπο να μετράμε τον χρόνο.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

Γράφουμε μια λέξη στο χαρτί και κόβουμε τις συλλαβές της. Κάθε λέξη που κόβουμε την γράφουμε κιόλας σε ένα άλλο χαρτί και το κρατάμε στην άκρη. Αυτό το κάνουμε για αρκετές λέξεις και μαζεύουμε τις συλλαβές σε ένα σωρό.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Το παιχνίδι παίζεται με τρεις παίχτες και πάνω. Ένας παίχτης είναι η "μάνα". Αφού ανακατευτούν καλά οι συλλαβές και αποφασιστεί ο χρόνος για κάθε λέξη, η "μάνα" παίρνει το χαρτί με τις λέξεις και διαβάζει δυνατά μια από αυτές ξεκινώντας τον χρόνο. Ο παίχτης που είναι η σειρά του πρέπει να συναρμολογήσει την λέξη που είπε η "μάνα" πριν τελειώσει ο χρόνος. Η λέξη πρέπει επίσης να είναι και σωστή ορθογραφικά. Αν ο παιχτής το καταφέρει μέσα στον χρόνο παίρνει 10 βαθμούς. Συνεχίζει ο επόμενος παίχτης. Στο τέλος του παιχνιδιού ο παίχτης που θα έχει μαζέψει τους περισσότερους πόντους κερδίζει μια τεράστια αγγαλιά και έναν λουκουμά!

Καλή σας διασκέδαση!