- Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική: Τοπική πολιτιστική κληρονομιά
Τίτλος: Το Μπεζεστένι
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη, Συνεργασία, Δημιουργικότητα, ενεργητική ακρόαση
Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές Δεξιότητες, επικοινωνία, σεβασμός, συμμετοχή, Πολιτειότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, ικανότητα για δράση Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης, Τεχνολογικός γραμματισμός Δεξιότητες του νου: Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές
|
Αρχικά παίξαμε ένα παιχνίδι γνωριμίας ως εισαγωγική δραστηριότητα της θεματικής. Με την τεχνική της ιδεοθύελλας διατυπώσαμε τους κανόνες που πρέπει να διέπουν την επίσκεψή μας σε ένα μουσείο και κατασκευάσαμε ένα "ταμπλό".
Πριν την επίσκεψή μας στο Μπεζεστένι, προβάλαμε την ιστοσελίδα του Μουσείου, αναζητήσαμε πληροφορίες και τις καταγράψαμε.
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε την επίσκεψη στο Μπεζεστένι, παρέα με τις φωτογραφικές μας μηχανές.
Στην τάξη συζητήσαμε για ότι είδαμε και ο καθένας ζωγράφισε το έκθεμα που τον εντυπωσίασε περισσότερο. Μετά η κάθε ομάδα διάλεξε μία φωτογραφία από αυτές που τράβηξαν και με την "κατάλληλη επεξεργασία" την παρουσίασε στις υπόλοιπες ομάδες, δίνοντας έναν τίτλο κι αιτιολογώντας την επιλογή της.
Στη συνέχεια μπαίνοντας στον ρόλο αρθρογράφων κλήθηκαν να γράψουν ένα άρθρο για το Μπεζεστένι (το αποτέλεσμα το είδατε στο τετράδιο εκθέσεων).
Η τελευταία δραστηριότητα ήταν και η πιο διασκεδαστική. Μετατρέψαμε την τάξη μας σε εργαστήρι γλυπτικής, αφού με τη βοήθεια του πηλού δημιούργησαν τα δικά τους αριστουργήματα. Κατασκευάστηκαν έτσι πήλινες προσομοιώσεις του μουσείου και μικρά αγγεία.
Στο τέλος, κάναμε τον απολογισμό του προγράμματος και συμπληρώσαμε το Φύλλο Αξιολόγησης. Όλοι συμφωνήσαμε ότι ήταν ένα ενδιαφέρον project , κατά τη διάρκεια του οποίου περάσαμε όμορφα κι ευχάριστα.
Πάμε για την επόμενο!!
- Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ
Υποθεματική: Επιχειρηματικότητα
Τίτλος: ΔιαφημιΣΤείτε!!!
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | - Δεξιότητες μάθησης (4cs -(Κριτική
σκέψη, Επικοινωνία Συνεργασία, Δημιουργικότητα) - Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης - Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας |
Αρχικά δόθηκε ο ορισμός της διαφήμισης και εξηγήθηκε ο σκοπός του εργαστηρίου, που είναι η δημιουργία διαφήμισης. Στη συνέχεια είδαμε παλιές διαφημιστικές αφίσες, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις και συζητήσαμε για τα τρία είδη διαφήμισης και τέλος συμπληρώσαμε ένα Φύλλο εργασίας.
Σε επόμενο μάθημα μιλήσαμε για τους σκοπούς της διαφήμισης , την Πληροφόρηση, την πειθώ και την Υπενθύμιση. Έχοντας ένα φύλλο εργασίας, παρακολουθήσαμε 6 διαφημίσεις και προσπαθούσαμε να καταλάβουμε τον σκοπό της καθεμιάς. Στη συνέχεια έγινε αναφορά στον Ελληνικό Κώδικα διαφήμισης και παρουσιάστηκαν οι βασικές αρχές του.
Τώρα έφτασε η ώρα για δράση, για τη δημιουργία των δικών μας διαφημίσεων σε ομάδες, φυσικά. Εννοείται πως η κάθε ομάδα θα έπρεπε να εξυπηρετεί τους σκοπούς της διαφήμισης και να πληρεί τις προϋποθέσεις για μια καλή και σωστή διαφήμιση.
Το αποτέλεσμα της δημιουργία διαφημιστικής αφίσας
Σειρά, τώρα έχει η μετατροπής της αφίσας σε τηλεοπτικό σποτ.
Covid Free
Μαγικό Χαλί
Μπαχατέλ
Αγιοβασιλάκια από τα ...
Disneytopia
Σοκολάτα ΝΟΙ
Τέλος, έγινε ο αναστοχασμός και η αξιολόγηση του εργαστηρίου με τον εποικοδομητικό διάλογο στην ολομέλεια της τάξης και τη συμπλήρωση ενός Φύλλου αξιολόγησης.
- Θεματική: Ζω καλύτερα-Ευ Ζην
Υποθεματική: Γνωρίζω το σώμα μου
Τίτλος: Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την τέχνη
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη, Συνεργασία, Δημιουργικότητα, ενεργητική ακρόαση
Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές Δεξιότητες, επικοινωνία, σεβασμός, συμμετοχή, Πολιτειότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, ικανότητα για δράση Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης, Τεχνολογικός γραμματισμός Δεξιότητες του νου: Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές |
Ξεκινήσαμε με ένα παιχνίδι-Ιδεοθύελλα κατά το οποίο προσπαθήσαμε να καταγράψουμε όσα περισσότερα μέλη του σώματος μπορούμε. Η αλήθεια είναι ότι οι ομάδες ήταν αρκετά ανταγωνιστικές!!
Συνεχίσαμε με το ποίημα «Στο κορμί» του Κωστή Παλαμά. Μέσα από την ανάλυσή του καταλάβαμε τους λόγους για τους οποίους ο ποιητής εξυμνεί το ανθρώπινο σώμα. Έτσι βρήκαμε την ευκαιρία να βρει ο καθένας από εμάς 5 πράγματα που του αρέσουν στο κορμί του.
Στα επόμενα εργαστήρια μελετήσαμε το ανθρώπινο σώμα μέσα από διάφορες μορφές Τέχνης. Ξεκινήσαμε με μια που αγαπάμε ιδιαίτερα, τη Γλυπτική, φυσικά αξιοποιώντας και τις ώρες του Ομίλου.
- Σειρά έχει η ζωγραφική.
Πρώτη στάση ο πίνακας του Φ. Λεζέ "Ανθρώπινες φιγούρες"
Αφού συζητήσαμε για τις δυνατότητες του ανθρώπινου σώματος, τις στάσεις και τις εκφράσεις, τη γλώσσα του σώματος προσπαθήσαμε να αποδώσουμε το έργο του.
Φαίνεται λίγο μπερδεμένο, έτσι;;; Για να δούμε το αποτέλεσμα
Μερικές μπαλαρίνες μας, που γνωρίζουν καλά τις άπειρες δυνατότητες του σώματός μας το το απέδωσαν εικαστικά.
Σειρά τώρα έχει ο Αλμπέρτο Τζιακομέτι και οι περίεργες μικροσκοπικές φιγούρες του (με τις οποίες θα ασχοληθούμε στον όμιλο) και οι "σκιώδεις" ανθρώπινες αναπαραστάσεις του. (δείτε εδώ: https://blogs.e-me.edu.gr/hive-oi-peiramatistes/so-you-think-you-can-art/)
Χρησιμοποιήσαμε αλουμινόχαρτο και το αποτέλεσμα ήταν διασκεδαστικό και εντυπωσιακό!!
- Θεματική: Ενδιαφέρομαι &Ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση & ευθύνη
Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: Πολίτες του κόσμου
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη, Συνεργασία, Δημιουργικότητα, Ενεργητική ακρόαση, Ψηφιακός εγγραμματισμός, Παραγωγική μάθηση μέσω των Τεχνών
|
- Δραστηριότητα: "Τι σημαίνει να είσαι διαφορετικός"
Για να εξοικειωθούμε με το διαφορετικό, παίζουμε παιχνίδι ρόλων.
Τρία σενάρια...τρεις "διαφορετικοί" άνθρωποι...πολλές τεχνικές... πολλά συναισθήματα
- Ποιητική Συλλογή: Ρατσισμός
Την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων και με αφορμή το ποίημα του Αφροαμερικανού ποιητή Λάνγκστον Χιουζ “Democracy” πέρα από τις όποιες άλλες δράσεις πραγματοποιήθηκαν εκείνη την ημέρα γράψαμε τα δικά μας ποιήματα. Ακολουθώντας την τεχνική του «καθρέφτη» και έχοντας δίπλα ως έμπνευση το ποίημα «Δημοκρατία» οι μαθητές αφήσαν το δικό τους στίγμα κατά του ρατσισμού. Τα ποιήματά τους συνοδεύτηκαν από ζωγραφιές και όλα μαζί δημιούργησαν αυτό το βιβλίο.