So you think you can …ART

  • Μίκης Θεοδωράκης

πήραμε το έναυσμα από τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και στη συνέχεια τα επεξεργαστήκαμε

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Ακούσαμε το τραγούδι "Του μικρού βοριά" και εμπνευστήκαμε από αυτό.

Στη συνέχεια είδαμε αποσπάσματα από την ταινία "Ζορμπάς" και ...χορέψαμε

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο τέλος, επιχειρήσαμε να κάνουμε το πορτρέτο του!!!

 

  • Picasso

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου και η θεματική του πολέμου έγιναν η αφορμή για την νέα μας ενότητα. Η γνωστή Γκουέρνικα μας ενέπνευσε για να συζητήσουμε για τις συνέπειες ενός πολέμου, για έννοιες όπως φασισμός και εμφύλιος πόλεμος.

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να αποκωδικοποιήσουμε τον "μυστήριο" πίνακα

και να δημιουργήσουμε τη δική μας πρωτότυπη "Γκουέρνικα της Ειρήνης".

Δεύτερο στάδιο: Κυβισμός!!!

Τι περίεργη τεχνοτροπία! μα πόσο δημιουργική!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τι άραγε θα προκύψει;

  • Χριστούγεννα ήρθαν πάλι

     

Το ανθρώπινο σώμα

Σε συνδυασμό με τη θεματική Ενότητα με την οποία ασχολούμαστε και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Σεξουαλική αγωγή-Γνωρίζω το σώμα μου ξεκινάμε και στον Όμιλο να εξερευνούμε το σώμα μας μέσα από την Τέχνη.

  • Da Vinci (1ος σταθμός)

Σε συνδυασμό με τα εργαστήρια δεξιοτήτων μελετούμε το ανθρώπινο σώμα . Πρώτος βοηθός μας ο σπουδαίος καλλιτέχνης Leonrado da Vinci.

Ξεκινούμε τη μελέτη με τον Άνθρωπου του Βιτρούβιου 

και στη συνέχεια μελετούμε τον Κανόνα των Αναλογιών

  • Το μήκος των χεριών ενός άντρα σε διάταση είναι ίσο με το ύψος του.
  • Από τις ρίζες των μαλλιών μέχρι την βάση του πηγουνιού είναι το ένα δέκατο του ύψους ενός άνδρα.
  • Από το κάτω μέρος του πηγουνιού μέχρι την κορυφή του κεφαλιού είναι το ένα όγδοο του ύψους του.
  • Από την κορυφή του στήθους μέχρι την κορυφή του κεφαλιού του είναι το ένα έκτο ενός άνδρα.
  • Από την άκρη του στήθους μέχρι τις ρίζες των μαλλιών είναι το έβδομο μέρος ολόκληρου του άντρα.
  • Από τις θηλές μέχρι την κορυφή του κεφαλιού είναι το ένα τέταρτο μέρος του άνδρα.
  • Το μεγαλύτερο πλάτος ώμου περιέχει το ένα τέταρτο του ύψους ενός άνδρα.
  • Από τον αγκώνα μέχρι την άκρη του χεριού είναι το ένα πέμπτο μέρος ενός άνδρα.
  • Από τον αγκώνα μέχρι την γωνία της μασχάλης είναι το ένα όγδοο μέρος ενός άνδρα.
  • Όλο το χέρι είναι το ένα δέκατο μέρος ενός άνδρα.
  • Η αρχή των γεννητικών οργάνων σηματοδοτεί την μέση του άνδρα.
  • Το πόδι είναι το έβδομο μέρος του άνδρα.
  • Από την σόλα του ποδιού έως κάτω από το γόνατο είναι το τέταρτο μέρος του άνδρα.
  • Από το γόνατο ως την αρχή των γεννητικών οργάνων είναι το τέταρτο μέρος του άνδρα.
  • Η απόσταση από το κάτω μέρος του πηγουνιού έως την μύτη και από τις ρίζες των μαλλιών έως τα φρύδια είναι, σε κάθε περίπτωση, η ίδια και όπως το μήκος του αυτιού, είναι το ένα τρίτο του προσώπου.

Άραγε ισχύουν όσα παρατήρησε ο Ντα Βίντσι;:Ας το ανακαλύψουμε.

κάναμε και μια μικρή έρευνα στο σπίτι και παρουσιάσαμε τα αποτελέσματα. Μάλλον ο ντα Βίντσι είχε δίκιο!

 

Σειρά να δημιουργήσουμε τους δικούς μας Βιτρούβιους.

πρώτα ατομικά...

και μετά κάνοντας αναπαράσταση, ώστε να επιβεβαιώσουμε ότι το σχέδιο του Ανθρώπου του Βιτρούβιου αντιστοιχεί στο ανθρώπινο σώμα. Ευχαριστούμε, Χαράλαμπε!!

 

Ήρθε η στιγμή να προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε, όσα μάθαμε και να δημιουργήσουμε αγάλματα, τηρώντας όσο μπορούμε τις αναλογίες ενός ανθρώπινου σώματος... μάλλον δύσκολο!!

  • Alberto Giacometti (2ος σταθμός)

Με αφορμή το βιβλίο των Εικαστικών (http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2262/Eikastika_G-D-Dimotikou_html-empl/indexC3_3.html) μελετήσαμε τη νοοτροπία του μεγάλου αυτού γλύπτη του 20ου αιώνα. Διαβάσαμε γι΄αυτόν, μελετήσαμε τα έργα του, προσπαθήσαμε να μπούμε στο μυαλό του (όσο αυτό είναι δυνατόν).

Το έργο το οποίο αποτέλεσε έμπνευση ήταν "Η πλατεία"

«Αν αντικρίσω μια γυναίκα στο απέναντι
πεζοδρόμιο τη βλέπω πολύ μικρή και νιώθω την
έκπληξη που προκαλεί μια μικρή μορφή καθώς
βαδίζει στο χώρο. Στη συνέχεια, βλέποντάς την
όλο και μικρότερη, το οπτικό μου πεδίο γίνεται όλο και
μεγαλύτερο. Βλέπω έναν τεράστιο χώρο επάνω
και γύρω από τη γυναίκα, σχεδόν απέραντο»

                                                                                                                                    Αλμπέρτο Τζιακομέτι

Αφού συμπληρώσαμε το απαραίτητο Φύλλο Εργασίας, περάσαμε και στο πιο δημιουργικό κομμάτι της ημέρας, να φτιάξουμε τη "δική μας πλατεία"!!

  • Έντβαρτ Μουνκ (Edvard Munch), H κραυγή

Η Κραυγή - Βικιπαίδεια

Αφού μελετήσαμε για λίγο τον ιδιαίτερο αυτό  καλλιτέχνη και μάθαμε πληροφορίες για τη ζωή του, επικεντρωθήκαμε στον πίνακά του " Η κραυγή".

Συζητήσαμε τα παρακάτω:

Τι παρατηρείτε;

Ποια πρόσωπα βλέπετε; Τι κάνουν; Γιατί;

Τι αίσθημα σας προκαλεί; (ανήκει άλλωστε στο ρεύμα του εξπρεσιονισμού, οπότε μείναμε σε αυτό το πεδίο)

Τι χρώματα χρησιμοποιεί;

Στη συνέχεια αποφασίσαμε να αποτυπώσαμε κι εμείς τον ίδιο πίνακα. Στο τέλος ,βέβαια, θα προσθέσουμε ... και τη δική μας πινελιά! Υπομονή

                                      

Leave a Reply