Από την Εποχική Γρίπη (Η3Ν2 και Η1Ν1) στο κοροναϊό (COVID-19)
Στη κακή πληροφόρηση που οδηγεί σε απαράδεκτες και επικίνδυνες πράξεις πανικού πρέπει να αντιτάξουμε τη κριτική σκέψη, την αναφορά στις βασικές έννοιες που διδάσκουμε και την επιλογή έγκυρων πηγών πληροφόρησης.
Ποιόν να πιστέψω;
-
-
Την ημερήσια αναφορά από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO)
-
Την εβδομαδιαία αναφορά από τον Εθνικό Οργανισμό Υγείας
-
τα βιβλία της Βιολογίας της B’ και Γ’ Γυμνασίου, 4.2 Ασθένειες Παθογόνοι μικροοργανισμοί και ασθένειες και της Βιολογίας Γενικής Παιδείας Γ′ Ενιαίου Λυκείου 1.2 Μικροοργανισμοί
-
Πού είσαι στη ύλη;
Ένα πολύ συνηθισμένο ερώτημα που δείχνει το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τη κάλυψη της ύλης που γίνεται βραχνάς ιδιαίτερα για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ Λυκείου.
Όπως φαίνεται και στο σχήμα στην αναφορά ύλης της 24ης Ιανουαρίου 2020 πάνω από τα μισά σχολεία έχουν καλύψει πάνω από το 50% της διδακτέας ύλης και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Οι αποκλίσεις ανάμεσα στους νομούς δεν φαίνεται να υποκρύπτουν κάποια δυσκολία. Αντίθετα και οι ακραίες τιμές που δίνουν κάλυψη της ύλης στο όριο του 80%, θα πρέπει να μας προβληματίσουν. Προκύπτει το ερώτημα: Πότε η επιθυμητή διαφοροποίηση του ρυθμού διδασκαλίας γίνεται επικίνδυνη;
Από ποιο σημείο και μετά η δυνατότητα του διδάσκοντα να διαχειριστεί το ρυθμό παράδοσης της ύλης μπορεί να συνιστά κίνδυνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες και τελικά για τον ίδιο;
Δηλαδή από ποιο σημείο και μετά θα μπορούσε ένας κηδεμόνας να ισχυριστεί δικαίως πως ο πολύ αργός ή ο πολύ γρήγορος ρυθμός δεν επέτρεψε τη σωστή προετοιμασία με αποτέλεσμα να μη εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση στις εξετάσεις στους συγκεκριμένους μαθητές και μαθήτριες;
Πάρτε μέρος στη σχετική συζήτηση και εξηγήστε την άποψη σας στο ιστολόγιο Εκπαιδευτικοί Φυσικών Επιστημών ΠΕ04 Πελοποννήσου (αξιοποιήστε το λογαριασμό σας στο σχολικό δίκτυο)
Διαγωνισμοί
Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός EUSO 2020
Στους τοπικούς διαγωνισμούς (Α' Φάση) συμμετείχαν συνολικά 274 ομάδες από όλη την Ελλάδα. Στη Μεσσηνία με την υποστήριξης της Άννας Σωτηροπούλου διαγωνίστηκαν οι ομάδες του 4ου και του 6ου ΓΕΛ Καλαμάτας, του Μουσικού σχολείου και των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά. Στη Λακωνία με την υποστήριξης της Ελένης Παλούμπα διαγωνίστηκαν οι ομάδες του 2ου ΓΕΛ Σπάρτης και των ΓΕΛ Μονεμβασιάς Μολάων και Γερακίου. Συγχαρητήρια σε όλους τους εκπαιδευτικούς των Λυκείων για την ουσιαστική ανάδειξη της πειραματικής διάστασης των επιστημών μας.
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Βιολογίας 2020
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Βιολογίας που υποστηρίχθηκε στη Λακωνία από τη Διαμάντω Γιαννάκου και τους Γεώργιο Βαλκανά, Κυριάκο Παπαδάκο, Κωνσταντίνο Σταματάκης και Χίου Αντωνία και στη Μεσσηνία από τη Πελαγία Κάτσου και τις Μαρία Βακαλοπούλου και Μαρία Ξαπλαντέρη.
Ακολουθούν δύο (!) διαγωνισμοί στη Φυσική και ένας στη Χημεία συγκεκριμένα.
Σάββατο 07 Μαρτίου 2020
Σάββατο 14 Μαρτίου 2020 30ός Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Φυσικής Γενικού Λυκείου 2020 και 8ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Φυσικής Γυμνασίου 2020
Σάββατο 28 Μαρτίου 2020 34ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Χημείας (ΠΜΔΧ)
Ανοιχτή πρόσκληση σε όλους τους εκπαιδευτικούς των Φυσικών Επιστημών να υποστηρίξουν στο τόπο τους, τους παραπάνω διαγωνισμούς που κινητοποιούν εκατοντάδες μαθητές σε όλη τη χώρα.
Εορτολόγιο
Να τα χιλιάσουν (Η συνεισφορά τους διατρέχει τους αιώνες)
Emilio Segrè 1 Φεβρουαρίου 1905
Φυσική Βραβείο Nobel
Ο Σεγκρέ γεννήθηκε στο Τίβολι της Ιταλίας, και γράφτηκε στη Πολυτεχνική σχολή του Πανεπιστήμιου Σαπιέντσα Ρώμης. Μεταπήδησε στη φυσική το 1927 και πήρε το διδακτορικό του το 1928, με καθηγητή τον Ενρίκο Φέρμι. Ανακάλυψε το αντιπρωτόνιο και τα στοιχεία Τεχνήτιο και Αστάτιο
Dmitri Mendeleev 8 Φεβρουαρίου 1834
Εκπαιδευτικός - Εργάστηκε ως διευθυντής και καθηγητής στα γυμνάσια Tambov και Saratov.
Για να διδάξει στους μαθητές του τις ιδιότητες των στοιχείων ονειρεύτηκε το περιοδικό πίνακα κατατάσσοντας τα στοιχεία με βάση το ατομικό τους βάρος
Galileo Galilei 15 Φεβρουαρίου 1564
Αστρονομία, Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά
Διώχθηκε (για να αποκατασταθεί μετά από 400 χρόνια) από τη Καθολική Εκκλησία για τις δημοσιεύσεις του. Ανακάλυψε τέσσερα φεγγάρια του Δία, βελτίωσε τη τεχνολογία του τηλεσκοπίου και προώθησε το ηλιοκεντρικό σύστημα,