Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Στις σύγχρονες επιχειρήσεις/οργανισμούς απαντώνται διάφορα είδη Πληροφοριακών Συστημάτων (ΠΣ) ή/και Συστημάτων Διαχείρισης Επιχειρησιακών Διεργασιών (ΣΔΕΔ). Κάθε είδος έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση των ιδιαίτερων πληροφοριακών αναγκών των διαφόρων επιπέδων και τμημάτων μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού.
Τα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης ή ΠΣΔ (MIS) είναι μια κατηγορία λογισμικών ή Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων που εξυπηρετούν όλες εκείνες τις λειτουργίες που αφορούν τη διοίκηση μιας Επιχείρησης ή ενός Οργανισμού. Οι πιο συνήθεις λειτουργίες αυτών των συστημάτων είναι η οργάνωση, ο προγραμματισμός, ο συντονισμός και ο έλεγχος των διαφόρων τμημάτων, η λήψη αποφάσεων η εποπτεία του προϋπολογισμού κ.α
Συστήματα Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων – ERPs
Τα Συστήματα Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων ή ΣΔΕΠ (Enterprise Resource Planning – ERPs) είναι λογισμικά διαχείρισης και δημιουργίας πλάνων αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων μιας επιχείρησης. Επιτρέπουν σε μια επιχείρηση ή έναν οργανισμό μέσα από ένα ολοκληρωμένο σύστημα να διαχειρίζεται τις δραστηριότητές του, να ελέγχει τις αποθήκες και τις παραγγελίες, να διαχειρίζεται θέματα ανθρώπινου δυναμικού και να αυτοματοποιεί όλες τις εργασίες
γραφείου. Επίσης οι επιχειρήσεις μέσω τέτοιων συστημάτων μπορούν και παρακολουθούν το νομικό πλαίσιο, το λογιστήριο και γενικότερα τα οικονομικά. Επιπλέον, σε πολλές περιπτώσεις έχουν τη δυνατότητα να κάνουν και προβλέψεις.
Στο βασικό πυρήνα ενός ERP περιλαμβάνονται λειτουργίες για τα οικονομικά, τις αγορές, τις πωλήσεις, τις αποθήκες και τις αναφορές. Εκτός αυτών, στο βασικό πυρήνα περιλαμβάνονται και η διαχείριση αξιόγραφων και οι τιμοκατάλογοι με πρόβλεψη για πολιτική εκπτώσεων και ανατιμήσεων.
Συστήματα Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας – SCM
Με τον όρο Εφοδιαστική Αλυσίδα ή ΕΑ (Supply Chain) εννοούμε την ροή υλικών, πληροφοριών και υπηρεσιών από τους προμηθευτές πρώτων υλών μέσα από τα εργοστάσια και τις αποθήκες, στους τελικούς πελάτες
Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Supply Chain Management - SCM) καλείται ο σχεδιασμός, η οργάνωση, και ο συντονισμός όλων των δραστηριοτήτων της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Τα Συστήματα Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας είναι λογισμικό που περιλαμβάνει εργαλεία ή ενότητες που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση των συναλλαγών της εφοδιαστικής αλυσίδας, τη διαχείριση των σχέσεων με τους προμηθευτές και τον έλεγχο που συνδέεται με τις επιχειρηματικές διαδικασίες.