English
Loading...
Διαδίκτυο - internet

Γιατί τα ηλεκτρονικά είναι τόσο εθιστικά

Τι είναι ο εθισμός στον υπολογιστή;

Ο εθισμός σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές αναφέρεται γενικά σε υπερβολικό, ανθυγιεινό ποσό παιγνιδιών ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Αντί να ασχολείται με τον πραγματικό κόσμο , ένας εθισμένος χρήστης αφιερώνει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στο παιχνίδι. Ο εθισμένος παίκτης συχνά απομονώνεται από τους άλλους, αγνοεί πιο σημαντικές ευθύνες και συχνά είναι εμμονή με την απόκτηση υψηλότερου status / βαθμολογίες / επιτεύγματα στο αγαπημένο του ηλεκτρονικό παιχνίδι .

Είναι η εξάρτηση παιχνιδιών υπολογιστών μια διαγνωστική διαταραχή;

Σύμφωνα με το DSM-IV (το τρέχον εγχειρίδιο για την ταξινόμηση συναισθηματικών, ψυχολογικών και ψυχικών διαταραχών), όχι. Παρόλο που έχουν ζητηθεί από ορισμένους επαγγελματίες ψυχικής υγείας (και γονείς) να αναγνωρίσουν τον εθισμό των παιχνιδιών στον υπολογιστή ως μια "πραγματική" διαταραχή , δεν τους έχει χορηγηθεί επίσημο διαγνωστικό καθεστώς. Δεδομένου ότι διεξάγονται περισσότερες έρευνες σχετικά με τις επιπτώσεις των υπερβολικών τυχερών παιχνιδιών, πολλοί πιστεύουν ότι είναι μόνο θέμα χρόνου πριν ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια κατατάσσεται ως καταναγκαστική συμπεριφορά παρόμοια με την εξάρτηση από τα τυχερά παιχνίδια .

Ποια είναι τα συμπτώματα του εθισμού στον υπολογιστή;

Επειδή δεν υπάρχει επίσημη διάγνωση του εθισμού σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές , δεν υπάρχει προφανώς καθολικά αποδεκτός κατάλογος συμπτωμάτων. Οι ψυχολόγοι και άλλοι επαγγελματίες της ψυχικής υγείας αρχικά προσάρμοσαν τα διαγνωστικά κριτήρια για τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια και χρησιμοποίησαν αυτό το εργαλείο ως εργαλείο αξιολόγησης για τον εθισμό στον υπολογιστή. Αυτή η προσέγγιση ταξινόμησης σπάνια χρησιμοποιείται σήμερα και για το καλό ή για το χειρότερο, εξαρτάται ουσιαστικά από τον μεμονωμένο ερευνητή ή κλινικό για να καθορίσει τα συμπτώματα του εθισμού στον υπολογιστή. Ακόμα, υπάρχουν μερικές ενδείξεις και συμπεριφορές που περιλαμβάνονται σχεδόν πάντα στους ορισμούς του εθισμού στον υπολογιστή, όπως ...

Σημαντικές παρεμβολές στο σχολείο, την εργασία ή τις σχέσεις

Συχνά αποφεύγοντας άλλες δεσμεύσεις για να συνεχίσετε να παίζετε

Συχνά απορρίπτοντας κοινωνικές προσκλήσεις υπέρ του παιχνιδιού

Χρησιμοποιώντας τους περισσότερους ή όλους τους ελεύθερους χρόνους για παιχνίδια

Τρέχοντας τακτικά αργά τη νύχτα και με αποτέλεσμα κακές συνήθειες ύπνου

Απώλεια ενδιαφέροντος για προηγούμενες δραστηριότητες

Τακτικές τυχερού παιχνιδιού "binges" 8 ωρών ή περισσότερο χωρίς διακοπή

Για περισσότερες λεπτομερέστερες απαντήσεις επικοινωνήστε μαζί μας.

Ποιος κινδυνεύει περισσότερο για τον εθισμό στον υπολογιστή;

Παρόλο που σχεδόν όλοι όσοι παίζουν παιχνίδια στον υπολογιστή μπορούν να γίνουν εθισμένοι (βλέπε " Συγγενής ή σύζυγος εθισμένος στα βιντεοπαιχνίδια; "), ορισμένες ομάδες φαίνεται να είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν ανθυγιεινά επίπεδα παιχνιδιού. Αυτές οι ομάδες περιλαμβάνουν:

Αρσενικά

Παιδιά και έφηβοι

Άτομα με άλλες ψυχολογικές δυσκολίες (π.χ. κατάθλιψη , χαμηλή αυτοεκτίμηση , άγχος )

Άτομα με μακρές περιόδους μη δομημένου χρόνου (για παράδειγμα, ένας έφηβος που δεν συμμετέχει σε άλλες δραστηριότητες εκτός του σχολείου)

Όσοι έχουν υψηλότερα επίπεδα νευροκοινωνίας
Τα παιδιά που είναι πιο παρορμητικά και έχουν ασθενέστερες κοινωνικές δεξιότητες

Γιατί είναι τα παιχνίδια υπολογιστών εθιστικά;

Καταρχάς, σημειώστε ότι ορισμένοι τύποι παιχνιδιών υπολογιστών είναι σαφώς πιο εθιστικοί από τους άλλους. Για παράδειγμα, οι περισσότερες έρευνες υποδεικνύουν ότι τα MMOs (όπως το World of Warcraft) και τα παιχνίδια FPS (όπως το Call of Duty) είναι πιο εθιστικά από τα αγωνιστικά παιχνίδια και τις πλατφόρμες. Για μια λεπτομερή εξήγηση του γιατί συμβαίνει αυτό, ανατρέξτε στην ενότητα " Γιατί είναι τα Παιχνίδια εθιστικά ;" Εν συντομία, όμως, τα πιο πρόσθετα βιντεοπαιχνίδια συνήθως χρησιμοποιούν πολλές καλά καθιερωμένες ψυχολογικές αρχές για να ενθαρρύνουν μεγαλύτερες και μεγαλύτερες περιόδους παιχνιδιού. Για παράδειγμα, τα πιο εθιστικά παιχνίδια στον υπολογιστή ...

Βασίζονται σε ένα σύστημα ισοπέδωσης το οποίο απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια να «ισορροπήσει» στα αρχικά στάδια ... που αργά εξελίσσονται σε πολύ μεγάλες περιόδους παιχνιδιών για να φτάσουν στο επόμενο στάδιο καθώς το παιχνίδι εξελίσσεται

Είναι ανοιχτά χωρίς σαφώς καθορισμένο τέλος

Απαιτούν συνεργασία με άλλους ανθρώπινους παίκτες για να προχωρήσουν στο παιχνίδι ... το οποίο δημιουργεί μια αίσθηση υποχρέωσης και αφοσίωσης στους συμπαίκτες του ... η οποία μεταφράζεται σε όλο και περισσότερο χρόνο ενισχύοντας τους χαρακτήρες και βελτιώνοντας τις ικανότητες

Βασίζονται σε χρονοδιαγράμματα μεταβλητού ή μεταβλητού διαστήματος ενίσχυσης που ενθαρρύνουν μεγάλες περιόδους παιχνιδιού ακόμη και αν δεν υπάρχουν ανταμοιβές

Πόσο συνηθισμένος είναι ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια στα παιδιά;

Ανάλογα με τη μεθοδολογία της έρευνας και τον ορισμό του εθισμού στον υπολογιστή που χρησιμοποιείται, οι εκτιμήσεις κυμαίνονται από 2 έως 10% όλων των παιδιών που παίζουν βιντεοπαιχνίδια. Θα πρέπει να είναι δυνατές ακριβέστερες και συνεπέστερες εκτιμήσεις εάν εισάγονται επίσημα διαγνωστικά κριτήρια για την εξάρτηση από παιχνίδια ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Είναι ο εθισμός στον υπολογιστή διαφορετικό από τον εθισμό των παιχνιδιών βίντεο, τον εθισμό στο διαδίκτυο και τον εθισμό στο Διαδίκτυο;

Ναι - αν και οι όροι χρησιμοποιούνται μερικές φορές εναλλακτικά, γεγονός που έχει οδηγήσει σε μια δίκαιη σύγχυση. Γενικά…

Τοξικομανία παιχνιδιών υπολογιστών αναφέρεται σε υπερβολικά παίζοντας παιχνίδια σε έναν υπολογιστή. Τα πιο συχνά αυτά τα παιχνίδια είναι MMO (Massively Multiplayer Online) ή το είδος FPS (First Person Shooter). Ο ανταγωνισμός σε απευθείας σύνδεση με και εναντίον άλλων παικτών είναι ένας σημαντικός παράγοντας σε αυτό που κάνει αυτά τα συγκεκριμένα είδη πιο εθιστικά από άλλα.

Ο εθισμός στα παιχνίδια βίντεο αναφέρεται σε υπερβολικό παιχνίδι σε υπολογιστές, κονσόλες οικιακής χρήσης ή συστήματα χειρός.

Οι όροι " εθισμός στο διαδίκτυο " και "εθισμός στο διαδίκτυο" χρησιμοποιούνται περιστασιακά για να περιγράψουν τον εθισμό στον υπολογιστή, αλλά περιγράφουν καταλληλότερα την υπερβολική περιήγηση στο Web, τον έλεγχο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την άμεση ανταλλαγή μηνυμάτων, τον εθισμό στο Facebook ή τη λήψη ταινιών, εικόνων ή μουσικής.

Είναι η εξάρτηση παιχνιδιών υπολογιστή παρόμοια με τον εθισμό στο αλκοόλ, τον εθισμό στα ναρκωτικά και τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια;

Ενώ οι εξάρσεις από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά αφορούν τόσο τον ψυχολογικό όσο και τον ψυχολογικό εθισμό, ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια θεωρείται συχνά ως πρόβλημα ελέγχου των παρορμήσεων που συνεπάγεται μόνο ψυχολογικό εθισμό. Από αυτή την άποψη, ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχει περισσότερα κοινά με τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια από τον εθισμό στο αλκοόλ ή στα ναρκωτικά.

Ποιες είναι οι κυριότερες συνέπειες του εθισμού στον υπολογιστή;

Αν και κάπως παρόμοια με τα συμπτώματα της τοξικομανίας των παιχνιδιών, οι αρνητικές συνέπειες του υπερβολικού τυχερού παιχνιδιού συχνά διαιρούνται σε πέντε κύριες κατηγορίες:

Κοινωνικές συνέπειες - Καθώς ένας εθισμένος στον υπολογιστή παίκτης ξοδεύει περισσότερο χρόνο στο παιχνίδι, έχει την τάση να ξοδεύει λιγότερο χρόνο αλληλεπιδρώντας με άλλους. Ως εκ τούτου, μπορεί να στερείται επαφής με πρόσωπο με πρόσωπο, να απομονώσει και μοναξιά και να χάσει φίλους ή σχέσεις.

Ακαδημαϊκές συνέπειες / συνέπειες σταδιοδρομίας - Τα παιδιά και οι έφηβοι που είναι εθισμένοι στα παιχνίδια υπολογιστών αντιμετωπίζουν πολύ συχνά πτώση βαθμών και μειωμένη ακαδημαϊκή απόδοση και αφοσίωση. Ολοκλήρωση της εργασίας, μελέτη για δοκιμές και προσπάθειες κατά τη διάρκεια του σχολείου γίνονται πολύ χαμηλές προτεραιότητες. Οι ενήλικες που είναι εθισμένοι σε παιχνίδια στον υπολογιστή μπορεί να βιώσουν παρόμοια επιδείνωση της απόδοσης της εργασίας, της προσφοράς εργασίας και των προσδοκιών σταδιοδρομίας.

Οικονομικές συνέπειες - Οι ενήλικες και οι έφηβοι μπορούν να δαπανούν μεγάλα χρηματικά ποσά σε νέα παιχνίδια, πακέτα επέκτασης, μικρο-συναλλαγές, αμοιβές υπηρεσιών και αναβαθμίσεις υπολογιστών. Σε ακραίες περιπτώσεις, οι θέσεις εργασίας μπορεί να χαθούν εξαιτίας της κακής απόδοσης της εργασίας, του παιχνιδιού κατά την εργασία και των συχνών απουσιών.

Οικογενειακές συνέπειες - Η εξάρτηση από τα παιχνίδια υπολογιστή συχνά οδηγεί σε επιδείνωση των οικογενειακών σχέσεων. Η ένταση και η σύγκρουση μεταξύ των μελών της οικογένειας κλιμακώνεται καθώς τα αιτήματα για περικοπή ή διακοπή αγνοούνται. Οι εθισμένοι παίκτες μπορεί αρχικά να αρνηθούν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα, να προσπαθήσουν να κρύψουν πόσο παίζει και να κατηγορούν τον άλλον ότι προσπαθούν να «ελέγξουν» τη ζωή του / της. Οι γονείς των εξαρτημένων παιδιών μπορεί να διαφωνούν σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε συχνά επιχειρήματα και συγκρούσεις.

Συνέπειες για την υγεία - Οι τοξικομανείς των παιχνιδιών ενδέχεται να παραμελούν την προσωπική τους υγιεινή, να έχουν κακές συνήθειες ύπνου, να εγκαταλείψουν υγιείς σωματικές δραστηριότητες και να λάβουν αποφάσεις γεύματος με βάση την ταχεία και εύκολη προετοιμασία (έτσι ώστε να μην διακοπεί το παιχνίδι).

Συναισθηματικές / Ψυχολογικές συνέπειες - Αυτοί που είναι εθισμένοι σε παιχνίδια υπολογιστών μπορεί να αισθανθούν καταθλιπτική διάθεση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, κοινωνικό άγχος, ανοχή χαμηλής απογοήτευσης, θυμό και αισθήματα ενοχής και ντροπής για το ότι δεν είναι σε θέση να ελέγξουν τις συνήθειες τυχερών παιχνιδιών τους. Σημειωτέον, φαίνεται ότι οι δυσκολίες σε άλλες περιοχές μπορούν να προκαλέσουν και να προκληθούν από την εξάρτηση από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Πώς αντιμετωπίζεται ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια;

Επειδή ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι μια νέα εξέλιξη στον κόσμο της ψυχικής υγείας, οι θεραπείες δεν είναι τόσο καθιερωμένες όσο αυτές για την κατάθλιψη, το άγχος, το θυμό κλπ. Οι περισσότερες παρεμβάσεις υιοθετούν μια γνωστική συμπεριφορά που συνεπάγεται την αλλαγή του τρόπου σκέψης του εξαρτημένου για τον εθισμό (Για παράδειγμα, αναγνωρίζοντας τις γνωστικές στρεβλώσεις που έχουν σκοπό να πείσουν τον παίκτη ότι δεν αποτελεί πρόβλημα), αλλάζοντας ταυτόχρονα τις συμπεριφορές του (για παράδειγμα, θέτοντας αυστηρά όρια για το παιχνίδι, φροντίζοντας για άλλες ευθύνες πριν το παιχνίδι, χρησιμοποιώντας λογισμικό αποκλεισμού παιχνιδιών ή Συσκευές, κ.λπ.). Η θεραπεία μπορεί να λάβει διάφορες μορφές, όπως:

- Ατομική θεραπεία με έναν ψυχολόγο που ειδικεύεται στην αντιμετώπιση του εθισμού στον υπολογιστή ή που έχει εμπειρία γενικά με εθισμούς.

Πλεονεκτήματα : Η θεραπεία είναι προσαρμοσμένη στον κάθε παίκτη και βασίζεται σε καθιερωμένες ψυχολογικές αρχές και παρεμβάσεις.

Μειονεκτήματα : Οι ειδικοί εξειδικευμένων υπολογιστών παιχνιδιών είναι αρκετά σπάνιοι και μπορεί να είναι δύσκολο ή αδύνατο να βρεθεί κάποιος τοπικά. Η θεραπεία μπορεί να είναι αρκετά δαπανηρή εάν απαιτούνται πολλαπλές συνεδρίες (πράγμα που είναι συνήθως αληθές).

- Οικογενειακή θεραπεία - ειδικά εάν ο εθισμένος παίκτης είναι παιδί ή νεαρός έφηβος.

Ο εθισμός των παιχνιδιών στον υπολογιστή σχεδόν πάντα επηρεάζει άλλα μέλη της οικογένειας και η πιθανότητα ανάκαμψης αυξάνεται αν τα μέλη συμμετέχουν στη θεραπεία και συνεργάζονται για αμοιβαία συμφωνημένους στόχους.

Μειονεκτήματα : Μπορεί να είναι ακόμη πιο δύσκολο να βρείτε έναν εξειδικευμένο υπολογιστή εξειδικευμένο παιχνίδι που είναι επίσης έμπειρος που προσφέρει οικογενειακή θεραπεία. Επιπλέον, ορισμένα μέλη της οικογένειας μπορούν να δουν το πρόβλημα μόνο ως υπεύθυνος του εξαρτημένου και μπορεί να μην είναι πρόθυμοι να συμμετάσχουν στη θεραπεία.

Εντατικές καθημερινές παρεμβάσεις από μια ομάδα ειδικών.

Μειονεκτήματα : Πολύ ακριβό (δεκάδες χιλιάδες δολάρια), λίγες εγκαταστάσεις στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και μικρή έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των θεραπειών.

- Θεραπεία Wilderness στην οποία ο εθισμένος παίκτης μπαίνει σε ένα υπαίθριο πρόγραμμα θεραπείας επικεντρωμένο στις δεξιότητες επιβίωσης, την ομαδική οικοδόμηση, τον καθορισμό στόχων και την ανάπτυξη αυτοπεποίθησης. Τα προγράμματα συνήθως διαρκούν τουλάχιστον τριάντα ημέρες και οι συμμετέχοντες δεν έχουν απολύτως πρόσβαση σε βιντεοπαιχνίδια (και περιορισμένη πρόσβαση σε άλλες τεχνολογίες).

Πλεονεκτήματα : Πλήρης κατάργηση του παιχνιδιού για μεγάλο χρονικό διάστημα σε περιβάλλον άγριας ζωής, με έμφαση στην προσωπική υπευθυνότητα και την ανάπτυξη του χαρακτήρα.

Μειονεκτήματα : Πολύ ακριβό (και πάλι) και ένας περιορισμένος αριθμός προγραμμάτων είναι διαθέσιμοι. Υπάρχουν λίγα προγράμματα ειδικά για τον εθισμό στα παιχνίδια υπολογιστών και οι συμμετέχοντες γενικά έρχονται με μια μεγάλη ποικιλία προβλημάτων συμπεριφοράς. Η θεραπεία Wilderness γενικά προσφέρεται μόνο για παιδιά και εφήβους.
ιβλία θεραπείας για εθισμό παιχνιδιών σε υπολογιστές (δείτε τα βιβλία για την εξάρτηση των παιχνιδιών του TechAddiction με δυνατότητα λήψης).

Πλεονεκτήματα : Βολικές, προσιτές συμβουλές από ειδικούς εθισμού παιχνιδιών ηλεκτρονικών υπολογιστών ή επαγγελματίες ψυχικής υγείας.

Είναι δυνατό να παίζετε παιχνίδια υπολογιστή με μέτρο;

Ναί. Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν και παίζουν με μετριοπάθεια. Παίζουν παιχνίδια για περιστασιακή διασκέδαση, ως τρόπο να χαλαρώσουν και να κοινωνικοποιηθούν με φίλους. Ωστόσο, υπάρχουν εκείνοι που είναι πολύ πιο πιθανό να γίνουν εθισμένοι σε παιχνίδια υπολογιστών. Για αυτούς τους ανθρώπους, ορισμένα παιχνίδια (πολύ συχνά MMOs) φαίνεται ότι παρουσιάζουν υψηλό κίνδυνο εθισμού και μπορεί να χρειαστεί να αποφευχθούν (ενήλικες) ή απαγορευμένα (παιδιά) προκειμένου να αποφευχθούν οι ανθυγιεινές συνήθειες τυχερών παιχνιδιών.

Leave a Reply