Σκάκι:Υπολογιστές εναντίων ανθρώπου.

O «Deep Blue» ήταν ένας υπολογιστής ο οποίος μπορούσε να παίζει σκάκι και κατασκευάστηκε από την IBM. Στις 11 Μαΐου 1997 νίκησε τον παγκόσμιο πρωταθλητή στο σκάκι Γκάρι Κασπάροφ στον εικοστό έκτο αγώνα, με δύο νίκες και τρεις ισοπαλίες (ο Κασπάροφ είχε νικήσει στον πρώτο αγώνα το 1996). Ο Κασπάροφ κατηγόρησε, ωστόσο, την IBM ότι ο υπολογιστής έκλεβε και έτσι απαίτησε επανάληψη του αγώνα. Όμως η ΙΒΜ αρνήθηκε και απέσυρε τον Deep Blue.

Μετά από τον αγώνα του Deep Thought με τον Κασπάροφ το 1989, η IBM διεξήγαγε έναν διαγωνισμό για την μετονομασία του υπολογιστή, από όπου αναδείχτηκε το όνομα Deep Blue (Βαθύ μπλε), ως αναφορά στο παρατσούκλι της IBM, Big Blue. Αφού μια κατώτερη έκδοση του Deep Blue, ο Deep Blue Junior, έπαιξε με τον Γκρανμάστερ Τζόλε Μπέντζαμιν, οι κατασκευαστές του Deep Blue αποφάσισαν ότι ο Μπέντζαμιν ήταν αυτός που χρειάζονταν για να εξελίξουν το μενού με τα ανοίγματα του Deep Blue, με αποτέλεσμα ο σκακιστής να υπογράψει συμβόλαιο με την IBM για να βοηθήσει στην έρευνα κατά την προετοιμασία του Deep Blue για τον αγώνα με τον Κασπάροφ

Στις 10 Φεβρουαρίου 1996, ο Deep Blue έγινε η πρώτη σκακιστική μηχανή που κατάφερε να νικήσει τον παγκόσμιο πρωταθλητή σκακιού Κασπάροφ υπό κανονικές συνθήκες χρονικού ορίου. Ωστόσο ο Κασπάροφ νίκησε σε 3 από τα πέντε επόμενα παιχνίδια, ενώ τα άλλα δύο παιχνίδια ήρθαν ισόπαλα. Έτσι ο Κασπάροφ νίκησε τον Deep Blue με σκορ 4-1 (1 πόντος για κάθε νίκη και 1/2 πόντος για κάθε ισοπαλία).
Στις 11 Μαΐου 1997, ο Deep Blue νίκησε στον έκτο και γύρο μπαράζ τον Κασπάροφ, καθώς στους πέντε αγώνες ήταν ισόπαλοι με 2½-2½. Έτσι το τελικό σκορ ήταν 3½–2½, με αποτέλεσμα ο Deep Blue να γίνει η πρώτη σκακιστική μηχανή που νίκησε τον παγκόσμιο πρωταθλητή σκακιού σε ένα τουρνουά υπό κανονικές συνθήκες διεξαγωγής αγώνων και κανονικά χρονικά όρια για κάθε παίχτη.

Πηγή:

https://el.wikipedia.org/wiki/Deep_blue

Leave a Reply