Ηλεκτρονικά παιχνίδια εντός της τάξης
Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά τα παιχνίδια που οι νέοι παίζουν στον υπολογιστή, χρησιμοποιούνται και για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Εξετάζουμε πώς ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι βοηθά τους μαθητές να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.
Το ΜΙΤ στη Βοστώνη των Ηνωμένων Πολιτειών, είναι ένα από τα καλύτερα τεχνολογικά πανεπιστήμια στον κόσμο. Όμως η μέρα εδώ ξεκινά παίζοντας χαρτιά και ρίχνοντας μια καλή ζαριά.
Στο εργαστήριο ηλεκτρονικών παιχνιδιών καθηγητές και μαθητές προσπαθούν να δημιουργήσουν τα «σοβαρά παιχνίδια» του μέλλοντος. Η ιδέα της μάθησης μέσα απο το παιχνίδι δεν είναι καινούρια. Αλλά οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, «άνοιξαν» το παιχνίδι και προσέφεραν νέες δυνατότητες.
Σε πολλές χώρες τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν μπει στην σχολική τάξη. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις, όπου οι εκπαιδευτικοί ζητούν απο τους μαθητές να δημιουργήσουν τα δικά τους παιχνίδια, ακόμη και σε πολύ νεαρή ηλικία. Στη Σκωτία, η «Consolarium» είναι ένα χρηματοδοτούμενο κέντρο που στόχο έχει τον σχεδιασμό νέων παιχνιδιών, καθώς και την προώθηση της μάθησης μέσα απο το παιχνίδι.
Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν πως οι γονείς είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με το πρόγραμμα. Μέσα από τα παιχνίδια, τα παιδιά μαθαίνουν εύκολα και ευχάριστα να διαβάζουν, να γράφουν και να μετρούν.
Στη Γερμανία, γνωρίζουμε πολλά άτομα που ωφελήθηκαν σημαντικά από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Μεταξύ αυτών φοιτητές, ατόμα με ειδικές ανάγκες και επαγγελματίες.
Λίγα χιλιόμετρα απο το Βερολίνο, ένα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιεί το «Εικονικό σούπερ μάρκετ». Οι υπάλληλοι του καλούνται να αντιμετωπίσουν διάφορες προκλήσεις και να λύσουν προβλήματα. Αυτό είναι ένα βασικό μέρος της εκπαίδευσης τους
Οι εργαζόμενοι αρχίζουν ως βοηθοί, αλλά μπορεί να φτάσουν στην κορυφή. Η βαθμολογία τους σε αυτό το παιχνίδι θα παίξει καθοριστικό ρόλο.
Και στη Γερμανία όμως, τα παιχνίδια μάθησης αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην στην εκπαίδευση.
Επιστήμονες ανέπτυξαν ένα λογισμικό με το οποίο παιδιά ηλικία 5 έως 7 ετών ανακαλύπτουν τη γερμανική γλώσσα. Σε έναν εικονικό κόσμο λέξεων, τα παιδιά μαθαίνουν σύνταξη και διδάσκονται ορθοφωνία. Στο ψηφιακό τους ταξίδι συνοδεύονται από δυο έξυπνα ποντίκια που τους λένε ποια είναι η λάθος απάντηση.
ΠΗΓΗ: https://gr.euronews.com/2013/05/03/the-serious-side-of-playing-games