“απόσταση”

Μια λέξη που ακούμε συνεχώς. Για να τη θυμηθούμε από τη Γεωμετρία της Ε' τάξης.

Βοήθεια στην ΕΡΤ2: 11 το πρωί!

Εργαλεία: χάρακας, γνώμονας και βουρ για εξάσκηση!

> Ας ξεκινήσουμε με ένα βίντεο από το κανάλι του συναδέλφου Νικόλαου Μπαλκίζα με τίτλο:

Απόσταση ενός σημείου από μια ευθεία [ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ]

Λένε πως πάντα είναι καλύτερα στα Μαθηματικά να τα συνδέουμε με την πραγματικότητα, όπως κι όλα τα μαθήματα. Λοιπόν, πάμε Ιταλία;!

Ο πύργος της Πίζας κτίστηκε από το 1172 μέχρι το 1350 στην ομώνυμη πόλη της Ιταλίας. Αποτελείται από 6 ορόφους και λόγω του χαλαρού εδάφους παρουσιάζει κλίση προς τα νότια που σταδιακά αυξάνεται. Έχει ύψος 56 μ. (Πηγή: Βικιπαίδεια).

Δυο μαθητές κλήθηκαν να βρουν πόσο ψηλός είναι ο πύργος της Πίζας. Ο πρώτος μέτρησε την απόσταση Α-Β1, ενώ ο δεύτερος μέτρησε την απόσταση Α-Β2.

ΑΣΚΗΣΗ 1> Ποιος μαθητής πιστεύετε ότι έκανε τη σωστή μέτρηση; Εξηγώ γιατί.

Μιλούμε για καθετότητα: Κάθετες ονομάζουμε 2 ευθείες που τέμνονται έτσι ώστε να σχηματίζουν γωνία 90 μοιρών. Για να σχεδιάσουμε κάθετες ευθείες, χρησιμοποιούμε τον γνώμονα. [ΛΙΓΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΕΔΩ!]

ΑΣΚΗΣΗ 2 > Οι δυο μαθητές θέλουν να περάσουν στο απέναντι πεζοδρόμιο. Ποια είναι η συντομότερη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουν και γιατί;

[πηγή υλικού]

 

Αφήστε μια απάντηση