Από την Ιδέα στην Πράξη μέσω STEAM: Δημιουργία Ρομποτικού Χεριού με Spike Prime

Τίτλος Δράσης : Από την Ιδέα στην Πράξη μέσω STEAM: Δημιουργία Ρομποτικού Χεριού με Spike Prime

  • Τάξη/Μαθητική Ομάδα: Συνεργασία μαθητών Α' και ΣΤ' Τάξης Δημοτικού Σχολείου
  • Εκπαιδευτικοί: Παβέλης Παναγιώτης- Παπαθεοδώρου Ελένη - Σιαμήτρα Σταματία
  • Θεματική Ενότητα: STEAM, Ρομποτική, Διαθεματικές Δραστηριότητες, Συνεργασία

Project: Διεπιστημονικό project κατασκευής ρομποτικού χεριού με τη χρήση STEAM

  • Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα-Διαθεματικότητα:
  • Γνωστικά Αντικείμενα:
  • Τεχνολογία (ρομποτική, προγραμματισμός)
  • Πληροφορική (χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης)
  • Τέχνη (εικαστικά, μουσική, λογοτεχνία)
  • Γλώσσα (δημιουργική γραφή - ποίηση, ακρωνύμια)
  • Αγγλικά (δημιουργία αφίσας)
  • Μελέτη Περιβάλλοντος (κατανόηση ανθρώπινης κίνησης)
  • Μαθηματικά (γεωμετρικές έννοιες, μέτρηση, αναλογίες κατά την κατασκευή)

Εισαγωγικά - Θεωρητικά Ερείσματα:

Θεωρίες Μάθησης:

  • Κονστρουκτιβισμός: Οι μαθητές οικοδομούν ενεργά τη γνώση μέσω της εμπειρίας και της αλληλεπίδρασης.
  • Μάθηση μέσω Διερεύνησης: Οι μαθητές καθοδηγούνται να ανακαλύψουν και να λύσουν προβλήματα.
  • Συνεργατική Μάθηση: Η ομαδική εργασία ενισχύει την ανταλλαγή ιδεών και την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.

Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις:

  • STEAM Εκπαίδευση: Ολοκληρωμένη προσέγγιση που συνδυάζει Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη και Μαθηματικά για την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων.
  • Μάθηση Βασισμένη σε Έργα (Project-Based Learning - PBL): Οι μαθητές εμπλέκονται σε ένα εκτενές έργο που απαιτεί την εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων από διάφορα γνωστικά αντικείμενα.

Διαθεματικότητα: Η σύνδεση διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων για την κατανόηση ενός θέματος από πολλαπλές οπτικές.

Καινοτόμες Πρακτικές:

  • Χρήση ρομποτικού εξοπλισμού (Spike Prime, micro:bit) στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Αξιοποίηση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για δημιουργικούς σκοπούς.
  • Συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ηλικιακών ομάδων μαθητών.
  • Σύνδεση της μάθησης με την πραγματική ζωή και την τέχνη.

Παιδαγωγικοί Στόχοι:

  • Καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης.
  • Ενίσχυση της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας.
  • Εξοικείωση με βασικές αρχές ρομποτικής και προγραμματισμού.
  • Κατανόηση της διασύνδεσης μεταξύ διαφορετικών επιστημονικών και καλλιτεχνικών πεδίων.
  • Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και εξοικείωση με εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης.
  • Σύνδεση της θεωρίας με την πράξη μέσω της κατασκευής ενός λειτουργικού αντικειμένου.
  • Ενθάρρυνση της καινοτομίας και της πρωτοτυπίας.
  • Ανάπτυξη της ικανότητας αναστοχασμού και αυτοαξιολόγησης.

Παιδαγωγικά Αποτελέσματα/Αναστοχασμός:

Τι καταφέραμε:

  • Οι μαθητές της Α' Τάξης κατανόησαν την ανθρώπινη κίνηση μέσω της κατασκευής του έγχαρτου χεριού.
  • Οι μαθητές της ΣΤ' Τάξης δημιούργησαν ένα λειτουργικό ρομποτικό χέρι αξιοποιώντας το Spike Prime και το micro:bit.
  • Υπήρξε επιτυχής σύνδεση της Τέχνης, της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Τεχνολογίας.
  • Οι μαθητές παρήγαγαν δημιουργικό γραπτό λόγο (ποιήματα, ακρωνύμια) και εικαστικό υλικό (αφίσα).
  • Εξοικειώθηκαν με τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για τη δημιουργία μουσικής.
  • Ενισχύθηκε η συνεργασία μεταξύ μαθητών διαφορετικών τάξεων.
  • Προωθήθηκε η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης μέσω του μοντέλου STEAM.
  • Πώς ανταποκρίθηκαν οι μαθητές:
  • Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό για το project.
  • Υπήρξε ενεργός συμμετοχή σε όλα τα στάδια της δραστηριότητας.
  • Οι μαθητές ανέπτυξαν την δημιουργικότητά τους και πρότειναν καινοτόμες λύσεις.
  • Παρατηρήθηκε βελτίωση των δεξιοτήτων συνεργασίας και επικοινωνίας.

Αποτελέσματα:

  • Οι μαθητές εξέφρασαν ικανοποίηση για το τελικό αποτέλεσμα και την εμπειρία μάθησης.
  • Καταγράφηκαν θετικές αντιδράσεις ως προς τη χρήση της τεχνολογίας και των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Leave a Reply