English

Συμμετέχω στα κοινά, ενημερώνομαι, ανακυκλώνω

 

Τίτλος Δράσης / Προγράμματος: Πρόγραμμα "Ενεργός Πολίτης": Συμμετέχω στα κοινά, ενημερώνομαι, ανακυκλώνω

Τάξη/Μαθητική Ομάδα: Η δράση απευθύνεται σε μαθητές της Ε' και Στ' τάξης του Δημοτικού.

Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα-Διαθεματικότητα

Το πρόγραμμα εντάσσεται διαθεματικά σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Συγκεκριμένα, συνδέεται με τη Γλώσσα (συζήτηση, παραγωγή κειμένου), τα Μαθηματικά (ποσοστά, στατιστικά), την Τέχνη (ζωγραφική) και την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (συμμετοχή στα κοινά).

Εισαγωγικά - Θεωρητικά Ερείσματα

Η εκπαιδευτική προσέγγιση βασίζεται σε σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες και καινοτόμες πρακτικές, αξιοποιώντας τη βιωματική μάθηση μέσω πρακτικών δραστηριοτήτων όπως ταξινόμηση, συλλογή υλικών και εκπαιδευτικές επισκέψεις. Επιπλέον, εφαρμόζεται η ερευνητική μάθηση, ενθαρρύνοντας την αναζήτηση πληροφοριών και την παρακολούθηση βίντεο. Η ομαδοσυνεργατική μάθηση αποτελεί κεντρικό πυλώνα, προωθώντας την εργασία σε ομάδες και την ανταλλαγή ιδεών.

Παιδαγωγικοί Στόχοι

Οι βασικοί παιδαγωγικοί στόχοι της δράσης είναι οι εξής:

Γνωστικοί:

  • Κατανόηση της έννοιας και της σημασίας της ανακύκλωσης για το περιβάλλον και την κοινωνία.
  • Γνώση των διαφορετικών τύπων ανακυκλώσιμων υλικών (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, μέταλλο, μπαταρίες).
  • Εκμάθηση των σωστών τρόπων διαχωρισμού και απόρριψης των ανακυκλώσιμων υλικών.
  • Αναγνώριση των οφελών της ανακύκλωσης στην εξοικονόμηση πόρων, ενέργειας και τη μείωση της ρύπανσης.
  • Κατανόηση του κύκλου ζωής των προϊόντων και της συμβολής της ανακύκλωσης σε αυτόν.

Δεξιότητες:

  • Αποτελεσματική συνεργασία σε ομάδες.
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και προβληματισμού γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα.
  • Επικοινωνία ιδεών και απόψεων.
  • Οργάνωση και ταξινόμηση πληροφοριών.
  • Χρήση της τεχνολογίας για αναζήτηση πληροφοριών και παρακολούθηση εκπαιδευτικού υλικού.
  • Ενεργός συμμετοχή σε δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος.

Στάσεις:

  • Ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης και υπευθυνότητας.
  • Υιοθέτηση θετικής στάσης απέναντι στην ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Αίσθηση ότι αποτελούν ενεργά μέλη της κοινότητας και συμβάλλουν στην κοινή προσπάθεια.
  • Εκτίμηση της σπουδαιότητας της συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών ηλικιακών ομάδων.

Παιδαγωγικά Αποτελέσματα/Αναστοχασμός

Η αξιολόγηση της δράσης είναι διαμορφωτική και περιγραφική, με έμφαση στην ενεργό συμμετοχή, τη συνεργασία και την κατανόηση των εννοιών. Μέσω της παρατήρησης της συμμετοχής των μαθητών στις συζητήσεις και τις ομαδικές δραστηριότητες, καθώς και την ποιότητα των ερωτήσεων που διατύπωσαν, εκτιμάται ο βαθμός επίτευξης των γνωστικών στόχων. Η ορθότητα του διαχωρισμού των ανακυκλώσιμων υλικών κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων, όπως η τοποθέτηση υλικών στους κάδους ανακύκλωσης, αποδεικνύει την εμπέδωση των πρακτικών δεξιοτήτων.

Η ενεργός συμμετοχή στην εκπαιδευτική επίσκεψη στο εργοστάσιο ανακύκλωσης "Ηρακλής" και στις δράσεις συλλογής μπαταριών ΑΦΗΣ, καταδεικνύει την ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης και την υιοθέτηση θετικής στάσης απέναντι στην ανακύκλωση. Η ποιότητα των ζωγραφιών, των κειμένων, των αφισών και των παρουσιάσεων που δημιούργησαν οι μαθητές, αποτελεί απτό παράδειγμα της ικανότητάς τους να οργανώνουν και να μεταδίδουν τις ιδέες τους. Η ανατροφοδότηση από τους μαθητές, σχετικά με το τι τους άρεσε και τι έμαθαν, συμβάλλει στην κατανόηση της ανταπόκρισής τους στο πρόγραμμα και παρέχει πολύτιμα στοιχεία για μελλοντικές βελτιώσεις. Συνολικά, το πρόγραμμα ενίσχυσε την κατανόηση της σημασίας της ανακύκλωσης και της ενεργού πολιτειότητας, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και κριτικής σκέψης.

Leave a Reply