Ελληνικά

ΤΑΙΡΙΑΞΕ ΤΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ!

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Παιχνίδι μνήμης με εμπεδωτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, με θέμα οκτώ κατοικίδια ζώα. Σκοπός του παιχνιδιού είναι το ταίριασμα ανά δύο των όμοιων εικόνων. Απώτερος στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξοικείωση των μαθητών με γνωστά οικόσιτα ζώα.

ΤΑΙΡΙΑΞΕ ΤΙΣ ΨΗΦΙΔΕΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙΣ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ! (ΠΑΖΛ)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτικό παιχνίδι παζλ με θέμα τα φρούτα και τα λαχανικά. Σκοπός του παιχνιδιού είναι η σύνθεση της εικόνας, ταιριάζοντας τις ψηφίδες (κομμάτια παζλ). Απώτερος στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τα φρούτα και τα λαχανικά του τόπου τους. Το παιχνίδι διαθέτει τρία επίπεδα δυσκολίας: εύκολο (12 ψηφίδες), μέτριο (12 ψηφίδες) και δύσκολο (20 ψηφίδες).

 

ΤΑΙΡΙΑΞΕ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ!

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Παιχνίδι μνήμης με εμπεδωτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, με θέμα έξι λουλούδια. Σκοπός του παιχνιδιού είναι το ταίριασμα ανά δύο των όμοιων εικόνων. Απώτερος στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξοικείωση των μαθητών με γνωστά λουλούδια.

 

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕ ΤΗ ΝΟΤΑ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ!

Μουσικό εκπαιδευτικό παιχνίδι, μέσω του οποίου οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να διακρίνουν τις γραμμές και τα διαστήματα του μουσικού πενταγράμμου. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές το πώς μία νότα, σε συνδυασμό με τη θέση που αυτή κατέχει στο πεντάγραμμο, παίρνει διαφορετικό όνομα και αποτυπώνει διαφορετικό τονικό ύψος. Πιο συγκεκριμένα, το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εξασκηθούν στην τοποθέτηση των νοτών στο σωστό διάστημα ή τη σωστή γραμμή του πενταγράμμου.

 

 

ΜΕΛΙΣΣΕΣ ΚΑΙ ΣΦΗΚΕΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτικό παιχνίδι που αποσκοπεί στο να διαπιστώσουν οι μαθητές τη χρησιμότητα ενός οξέος (του ξιδιού) και μιας βάσης (της αμμωνίας) στην καθημερινή ζωή. Ο ήρωας του παιχνιδιού προσπαθεί να διασχίσει ένα δάσος με μέλισσες και σφήκες, καθώς και μια θάλασσα με τσούχτρες, προσπαθώντας να αποφύγει να τον τσιμπήσουν. Σε περίπτωση που τον τσιμπήσουν, θα πρέπει να επιλέξει το κατάλληλο φάρμακο (αμμωνία ή ξίδι), για να «εξουδετερώσει» τον πόνο.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, προκειμένου να γνωρίζουν οι μαθητές τι θα πρέπει να κάνουν σε αντίστοιχες καταστάσεις της καθημερινότητάς τους.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ! (ΠΑΖΛ)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτικό παιχνίδι παζλ με θέμα τους νομούς της Ελλάδας. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να παρατηρήσουν οι μαθητές τα περιγράμματα των δεκαπέντε νομών που τους δίνονται, να διακρίνουν τα ιδιαίτερα ακτογραφικά χαρακτηριστικά τους, και, στη συνέχεια, να τοποθετήσουν τους νομούς στην κατάλληλη θέση στον χάρτη της χώρας. Απώτερος στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να εμβαθύνουν οι μαθητές τις γνώσεις τους όχι μόνο για τη θέση των νομών της Ελλάδας, αλλά και για τη μορφή και το σχήμα της χώρας. Στο μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνεται, επίσης, πολιτικός χάρτης της Ελλάδας, τον οποίο μπορούν να συμβουλεύονται οι μαθητές για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας.

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ – ΓΡΑΜΜΑΤΟΕΙΣΒΟΛΕΙΣ

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτικό παιχνίδι εκμάθησης του πληκτρολογίου. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη θέση των γραμμάτων του ελληνικού αλφαβήτου στο πληκτρολόγιο.

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ – ΛΕΞΗΔΡΟΜΙΕΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτικό παιχνίδι που στοχεύει στη εξοικείωση των μαθητών με την πληκτρολόγηση κειμένου. Το μαθησιακό αντικείμενο προσομοιώνει έναν αγώνα δρόμου, στον οποίο κάθε χαρακτήρας που πληκτρολογείται αντιστοιχεί σε ένα βήμα του δρομέα στην πορεία του προς τον τερματισμό.

Ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων

Ψηφιακές δραστηριότητες για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου - 19 Μάϊου, από τους μαθητές και τις μαθήτριες  του 1 Δημοτικού Σχολείου Αξιούπολης - Παιονίας και του 2 Δημοτικού Σχολείου Αξιούπολης Παιονίας. 

Συμμετείχαν:

  • 1 Δημοτικό Σχολείο Αξιούπολης - Παιονίας  οι μαθητές (Θανάσης Α Τάξη, Κωστής Β τάξη, Κωνσταντίνος Γ Τάξη) 
  • 2 Δημοτικό Σχολείο Αξιούπολης - Παιονίας οι μαθήτριες  (Κατερίνα και Μαρία Β Τάξη)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΤΑΙΡΙΑΞΕ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ Η ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ!

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Συναγωνιστικό παιχνίδι μνήμης με θέμα επιμέρους σύγχρονα αθλήματα και αγωνίσματα. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι αφενός η συγκέντρωση και η εξάσκηση της μνήμης και αφετέρου η πρόσκτηση βασικών γνώσεων για τον τρόπο διεξαγωγής των διαφόρων αθλημάτων και αγωνισμάτων, διαδεδομένων και μη. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της δραστηριότητας είναι να αντιστοιχίσουν οι μαθητές το άθλημα ή το αγώνισμα με την κατάλληλη μπάλα ή το απαραίτητο όργανο στον συντομότερο χρόνο και με τις λιγότερες δυνατές προσπάθειες. Στις επιτυχημένες αντιστοιχίσεις προβάλλεται παράθυρο με βασικές πληροφορίες για κάθε άθλημα ή αγώνισμα.

 

ΒΡΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ

ΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτικό παιχνίδι με θέμα το πεδινό οικοσύστημα. Σκοπός του παιχνιδιού είναι ο εντοπισμός των δέκα διαφορετικών σημείων σε δύο σχεδόν ίδιες εικόνες του πεδινού οικοσυστήματος. Απώτεροι στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι αφενός η εξοικείωση των μαθητών με το πεδινό οικοσύστημα και αφετέρου η ευαισθητοποίηση σχετικά με την προστασία του.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εισαγωγική δραστηριότητα στον εντοπισμό των χαρακτηριστικών ενός πεδινού οικοσυστήματος ή για την ανάπτυξη της παρατηρητικότητας των μαθητών ή ως εμπεδωτική δραστηριότητα.

Ταίριαξε τα εικονίδια που εκφράζουν συναισθήματα!

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Παιχνίδι μνήμης με εμπεδωτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, με θέμα έξι εικονίδια (emoticons ή smilies) που εκφράζουν συναισθήματα. Σκοπός του παιχνιδιού είναι το ταίριασμα ανά δύο των όμοιων εικονιδίων. Απώτερος στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξοικείωση των μαθητών με τους τρόπους μη λεκτικής επικοινωνίας, για την έκφραση συναισθημάτων.

ΠΟΝΤΙΚΙ, Ο ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτικό παιχνίδι, το οποίο στοχεύει στην εξοικείωση των μικρών μαθητών με το χειρισμό του ποντικιού. Οι μαθητές καλούνται να "πετύχουν" με το ποντίκι τους τερατάκια-ιούς που έχουν εισχωρήσει και κινούνται στον υπολογιστή τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές, μέσα από το παιχνίδι, εξοικειώνονται με τη χρήση του ποντικιού. Σταδιακά αξιοποιείται η αυξανόμενη δυσκολία της εφαρμογής και η δυνατότητα αυξομοίωσης της ταχύτητας κίνησης.

 

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ: ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

ΤΙΤΛΟΣ
Εικονόλεξο: Το Υλικό του Υπολογιστή
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστικό σταυρόλεξο που περιλαμβάνει όρους σχετικούς με το υλικό, οι οποίοι περιγράφονται με εικόνες.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο μαθητής επιλύει το σταυρόλεξο με στόχο να ανακαλέσει βασικούς όρους, που σχετίζονται με το υλικό του υπολογιστή. Η εφαρμογή παρέχει συγκεκριμένο χρόνο για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας ενώ ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τις απαντήσεις του ή/και να λάβει βοήθεια, σε κάθε φάση της επίλυσης του σταυρόλεξου. Οι ορισμοί δίνονται με εικόνες.

Γεωμετρικά σχήματα σε έργα ζωγραφικής

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Δραστηριότητα συνδυασμού γεωμετρικών σχημάτων σε προκαθορισμένη σύνθεση. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εισαγωγική ανάγνωση στοιχείων του κυβισμού. Στους μαθητές δίνεται η δυνατότητα να τοποθετήσουν γεωμετρικά σχήματα σε συγκεκριμένες κάθε φορά θέσεις, προκειμένου να αποκαλύψουν την κρυφή γεωμετρία των αντικειμένων σε επιλεγμένα έργα ζωγραφικής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως περιβάλλον εξάσκησης στην αναγνώριση μορφών και (κρυφών) γεωμετρικών σχημάτων που συμμετέχουν στη σύνθεση ζωγραφικών έργων.

Λεξοσυλλέκτης

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτικό παιχνίδι που στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών με τον χειρισμό του πληκτρολογίου, συνδυάζοντας την εκμάθηση των γραμμάτων και του συλλαβισμού των λέξεων.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές προσπαθούν να συλλέξουν όσα περισσότερα διαμαντάκια - συλλαβές μπορούν, με στόχο να σχηματίσουν τις κατάλληλες λέξεις. Παίζοντας ελεύθερα, εξοικειώνονται με τα γράμματα και τον συλλαβισμό των λέξεων.