ΜΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ

Την περασμένη Τετάρτη η τάξη μου πήγε εκδρομή στο Πλανητάριο. Το Πλανητάριο βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη. Ξεκινήσαμε από την Πτολεμαϊδα 8 και μισή το πρωί και φτάσαμε περίπου στις 12 η ώρα. Ήμασταν όλοι πολύ χαρούμενοι.

Μέσα στο λεωφορείο συζητούσαμε και παίζαμε με τους φίλους μου διάφορα. Μόλις φτάσαμε στο Πλανητάριο καθίσαμε σε ένα μεγάλο παγκάκι και φάγαμε. Αφού φάγαμε και βγάλαμε φωτογραφίες μπήκαμε στο θέατρο, που ήταν ένα ασυνήθιστο θέατρο. Ήταν μία μεγάλη μπάλα που καθόμασταν σε  θέσεις στο πάτωμα και όλο το υπόλοιπο ήταν οθόνη.  Η ταινία είχε ως κεντρικό θέμα το διάστημα. Επίσης είχε και μία κυρία που μας εξηγούσε τι ήταν αυτά που βλέπαμε.

Αφού τελείωσε το βίντεο που βλέπαμε,  πήγαμε σε ένα μαγαζάκι για να αγοράσουμε αναμνηστικά. Ήταν μια ωραίαεκδρομή και θα ήθελα να την ξανακάνουμε!!!

Εμπόριο

Το Εμπόριο είναι ένα από τα πιο όμορφα χωριά. Είναι χτισμένο στη πλαγιά ενός βουνού που στη κορυφή του έχει ένα εκκλησάκι. Έχει επίσης μια πανέμορφη μεγάλη εκκλησία, του Αγ. Μηνά, που συνδέεται με τούνελ με μια μικρότερη, της Αγ. Σοφίας, που μοιάζει με την Αγ. Σοφία της Κων/πολης. Το Εμπόριο είναι το χωριό της μαμάς μου και για αυτό πάω συχνά.

Έχει επίσης μια όμορφη πλατεία στρωμένη με πέτρες και κάποιοι δρόμοι επίσης είναι στρωμένοι με πέτρες. Έχει και ένα ποτάμι κοντά στην εκκλησία όπου ρίχνουν το σταυρό τα Θεοφάνια. Εκείνο που είναι όμως πιο ωραίο είναι το Καστανόδασος που έχει πολλά δέντρα, γρασίδι, μια καφετέρια και ένα γήπεδο. Στο Εμπόριο έχουν κάποια ξεχωριστά έθιμα τα Χριστούγεννα και τις Αποκριές.

Στο Καστανόδασος πάμε συχνά εκδρομή με το σχολείο και πάντα περνάμε τέλεια. Την τελευταία φορά πήγαμε με το σχολείο μου πρώτα στην εκκλησία του Αγ. Μηνά και της Αγ. Σοφίας και έπειτα στο Καστανόδασος όπου φάγαμε και παίξαμε. Ήταν πολύ ωραία.

Η εκδρομή στο Εμπόριο

Τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023 πήγαμε μια εκδρομή στο Εμπόριο μαζί με την έκτη δημοτικού. Οδηγός του λεωφορείου ήταν ο μπαμπάς μου.
      Πρώτα επισκεφτήκαμε την εκκλησία του Αγίου Μηνά . Εκεί μπήκαμε σε ένα υπόγειο τούνελ που μας οδήγησε σε μια κολυμπήθρα σε σχήμα σταυρού. Η κυρία που μας έκανε την ξενάγηση, μας είπε πως ήταν για τούς μεγάλους ανθρώπους που ήθελαν να βαφτιστούν Χριστιανοί σε μεγαλύτερη ηλικία. Το τούνελ μας οδήγησε σε μία μικρογραφία της Αγίας Σοφιάς. που βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη.
       Αφού τελείωσε η ξενάγηση μας , πήγαμε στο καστανόδασος. Εκεί είχε ένα τεράστιο γήπεδο ποδοσφαίρου, ένα γήπεδο μπάσκετ και μία βρύση για να πίνουμε νερό.
      Ήταν μία πάρα πολύ ωραία εκδρομή και θα ήθελα να πάμε και άλλες ωραίες εκδρομές σαν αυτή!!!

Μια εκδρομή στο Εμπόριο

Στις 6 Νοεμβρίου πήγαμε στο Εμπόριο μαζί με την έκτη .Το τοπίο εκεί είναι πολύ όμορφο και πράσινο.

Όταν φτάσαμε στο Εμπόριο εγώ ήμουν πολύ ενθουσιασμένη .Μου άρεσε πολύ η Αγιά Σοφια .Όταν μπήκαμε μέσα στα "τούνελ" ήταν λίγο σκοτεινά αλλά περπατώντας ο χώρος γινόταν πιο φωτεινός . Όταν περάσαμε σχεδόν από όλα τα "τούνελ" εκεί μας περίμενε μια πολύ ευγενική κυρία και μας μίλησε για μία κολυμπίθρα που ήταν σε σχήμα Σταυρού και μας είπε πως εκεί βαφτίζονταν ενήλικες . Όταν περάσαμε από όλα τα "τούνελ" Φτάσαμε στο αντίγραφο της αγίας Σοφιας εκεί η ίδια κυρία μας μίλησε για την εκκλησία .Μας είπε πως η εκκλησία δεν ήταν τόσο ψηλή όσο την αυθεντική στην Κωνσταντινούπολη επειδή δεν μπορεί να την φτάσει στο ύψος .Όταν βγαίναμε από την εκκλησία μας μοίραζαν κουλουράκια εμένα μου άρεσαν πολύ .Όταν φύγαμε από την εκκλησία πήγαμε στο Καστανόδασος για να παίξουμε ,μετά φύγαμε.

Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ αυτή η εκδρομή, ελπίζω να ξαναπάμε μια τόσο ωραία εκδρομή.

Πάμε στο Εμπόριο

Την περασμένη Δευτέρα, η Έ και η ΄ΣΤ τάξη του σχολείου μας πήγαμε στο Εμπόριο . Συγκεκριμένα στις μονές  του Αγίου Μηνά και της Αγίας Σοφίας .

Όταν κατεβήκαμε από το λεωφορείο  περπατήσαμε, ώσπου φτάσαμε στον Άγιο Μηνά .Εκεί μπήκαμε μέσα στο υπόγειο  τούνελ .Μέσα στο τούνελ υπήρχαν διάφορες εικόνες Αγίων. Για να διασχίσουμε όλο το τούνελ και φτάσουμε  στην Αγία  Σοφία ανεβήκαμε τουλάχιστον 30 με 40 σκαλιά και περάσαμε εικόνες που έδειχναν κάπιους     Αγίους κοιμισμένους.                                                                                                                                                                                     Το καλύτερο μέρος του τούνελ, ήταν μία μαρμάρινη  κολυμπήθρα στην οποία θα  μπορέσει να βαφτιστεί ο πρώτος ενήλικας χριστιανός.                                                                                                                                                                        Αργότερα  φτάσαμε  στην Αγία Σοφία  που είναι 25 φορές μικρότερη από εκείνη στην Κωνσταντινούπολη. Υπάρχει ένα μύθος  γύρω από μία κολώνα της εκκλησίας. Λένε ότι αν θες να σου πραγματοποιηθούν οι ευχές πρέ-       πει  να κάνεις 1 γύρω ακουμπώντας τον αντίχειρά σου .                                                                                                                         Αφού  τελειώσαμε  πήγαμε στο Καστανόδασος για να παίξουμε . Περάσαμε ύπεροχα!!!!

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Την Δευτερα 6 Νοεμβριου πηγαμε στο εμποριο μαζι με την εκτη ταξη.Επισκευτηκαμε την εκκλησια της αγιας Θεοδοσιας,της αγιας Σοφιας και του αγιου Μηνα .Μια πολυ καλη και ευγενικη κυρια μας ειπε μερικα λογια για τις ιστοριες των εκκλησιων που επισκευτηκαμε.

Η εκκλησια της αγιας Θεοδοσιας βρισκεται κατω απο την εκκλησια της αγιας Σοφιας.Εκει ειδαμε διαφορα εκπληκτικα πραγματα.Μετα πηγαμε στην αγια Σοφια ,η οποια ειναι αντιγραφο της αγιας Σοφιας στην Κωσταντινουπολη.Μαθαμε οτι η αγια Σοφια της Κωνσταντινουπολης ειναι πολυ μεγαλη και για να φτασουμε το μεγεθος της , χρειαζομαστε 23 φορες την εκκλησια που βρισκομασταν .Στη συνεχεια επισκεθτηκαμε τον αγιο Μηνα.Εκει γραψαμε τα ονοματα που θελαμε να διαβασει ο παπας της εκκλησιας.

Επειτα καθισαμε εξω απο την εκκλησια του αγιου Μηνα και φαγαμε.Τελος πηγαμε σε ενα καστανοδασος και παιξαμε.

Αξιζει να επισκευτειτε αυτα τα μερη!!!!!!!!!!!!!!!

Mια βόλτα στο Εμπόριο

Την  προηγούμενη  Δευτέρα   η  πέμπτη   και  η  έκτη   τάξη  του σχολείου  μας  πήγαμε  στην   εκκλησία   της  Αγίας  Σοφίας  και   του Αγίου  Μηνά  στο Εμπόριο.  Οι εκκλησίες  ήταν  απέναντι η  μία   από την  άλλη. Στο  προαύλιο  των  εκκλησιών  υπήρχε  ένα  πανέμορφο  συντριβάνι.

Αρχικά   περάσαμε  από  ένα  τούνελ  που  οδηγούσε  στο  υπόγειο  της  Αγίας  Σοφίας,  όπου  υπήρχε  ένα   βαπτιστήρι  για  να  βαπτίζονται  οι  άνθρωποι  χριστιανοί  και  μικρά  εκκλησάκια  διαφόρων  Αγίων.  Ανεβαίνοντας  τα σκαλιά  φτάσαμε  στον  πάνω  όροφο  της  Αγίας  Σοφίας όπου περιείχε  πολύχρωμες  κολώνες  και αντίγραφα  της  αυθεντικής  εκκλησίας  στην  Κωνσταντινούπολη. Είχε  αρκετούς  στολισμένους ορόφους  και το πάτωμα  ήταν  γεμάτο με ψηφιδωτά.

Αργότερα  επισκεφτήκαμε  την  εκκλησία  του  Αγίου  Μηνά. Εκεί  υπήρχαν   εικονίσματα  από Αγίους, δεκάδες  ξύλινες  σκαλιστές  καρέκλες  και  τα  οστά  ενός επσκόπου  που  πέρασε  από  εκεί. Μια ευγενική  κυρία  μας  διηγήθηκε  την  ιστορία  της  εκκλησίας.

Τέλος, οι  δάσκαλοι μας  μας  άφησαν  να  παίξουμε σε  ένα πανέμορφο καστανόδασος. Περάσαμε  υπέροχα!

ΕΜΠΟΡΙΟ

Σήμερα πήγαμε στο Εμπόριο.Πήγαμε με λεωφορείο.Στην αρχή πήγαμε από την Αγία Θεοδοσία με το τούνελ στον Άγιο Αντρέα.

Μετά πήγαμε στην Αγία Σοφία η οποία είναι αντίγραφο της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη.Ξεκίνησε να χτίζετε το 2010.Όλα τα ψηφιδωτά στο πάτωμα και στους τοίχους είναι από τη Συρία.Επίσης όταν ο Μοάμεθ μπήκε το 1953 στην εκκλησία είδε τα πέντε δάχτυλα στο μάρμαρο των οποίων η σκιά απλωνόταν στο δάπεδο.Τότε ρώτησε τι θα πουν και του απαντήσαν πως σημαίνουν ότι δεν υπάρχουν ούτε πέντε πραγματικοί χριστιανοί και τους πέντε αιώνες σκλαβιάς.

Από το Εμπόριο έφυγε η Μητρόπολη και πήγε στην Φλώρινα και γι' αυτό το Εμπόριο ανήκει στον νομό Κοζάνης αλλά στην Μητρόπολη της Φλώρινας.Το έτος 1968 οι δικτάτορες πήραν τις εικόνες και τις έκαψαν επειδή νόμιζαν πως είναι Βουλγάρικες.Πήγε να τις πάρει ο Ιαπανόπουλος και του είπαν πως ήθελαν 30.000 δραχμές.Τις μάζεψε τις έδωσε και οι εικόνες επιστρέφηκαν το 1976. Μετά βρέθηκε ένας μεγάλος τετραγωνισμένος τάφος,τα άμφια και οστά του δεσπότη ενός από τους 8.