Ενημερώθηκε στις 30 Νοεμβρίου, 2020
ΝΕΡΟ-ΣΠΟΡΑ
Καλημέρα σε όλους!Ελπίζω και εύχομαι να είστε όλοι καλα!
1)Σήμερα δώσαμε το όνομά μας στο σύννεφο με τις σταγόνες που σας δόθηκε.
2) Δώσαμε οδηγίες για τον Σταγονούλη, τη μεγάλη σταγόνα.Αφού την κόψετε,κολλήστε τα ματάκια, ζωγραφίστε ένα στοματάκι, σχεδιάστε στα μαύρα χαρτόνια χέρια κια πόδια και κολλήστε το Σταγονούλη στο γλωσσοπίεστρο με την δυνατή κόλλα.
3)Στη συνέχεια σε φύλλο εργασίας με το σύννεφο, ζωγραφίζω σταγόνες και φανταζομαι ότι είμαι αυτό το σύννεφο και ρίχνω τη βροχή μου πάνω από...πού;Ποιον ή τι θα βρέξω;
Θα ποτίσω, και αν ναι, τι;Βάζουμε τη φαντασία να δουλέψει και της δίνουμε μορφή μέσα από τη ζωγραφιά μας.
4)Τέλος αναφέραμε ότι μια από τις εργασίες του φθινοπώρου είναι και το όργωμα.
Είπαμε πως τα πιο παλιά χρόνια οι άνθρωποι όργωναν το χωράφι τους με ζώα, όπως άλογα και βόδια
(εικόνα από 3ο νηπιαγωγείο Γαζίου)
(εικόνα από ΚΗΠΙΩΤΕΣ ΕΒΡΟΥ)
ενώ τώρα με το τρακτερ και μηχανήματα.
(εικόνα από Agro24.gr)
Οι γεωργοί οργώνουν τα χωράφιά τους, για να σπείρουν, να φυτέψουν δηλαδή σπόρους.Γνωρίζετε κανένα σποράκι;
(Oι εικόνες με τα σποράκια είναι από dreamskindergarden)
Παλιά οι γεωργοί έριχναν με τα χέρια τους τα σποράκια στο χώμα
(εικόνα από12ο Δ.Σ. ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ)
ενώ τώρα με μια μηχανή που ονομάζεται σπαρτική μηχανή.
(εικόνα από terra.a.e)
Με όποιο τρόπο και να φυτέψουμε τα σποράκια, μεγαλώνουν με τον ίδιο τρόπο
(εικόνα από 1ο Νηπιαγωγείο Ιστιαίας)
Τα σποράκια για να μεγαλώσουν χρειάζονται ό,τι και εμείς...φαγητό=χώμα, νερό, ήλιο και αέρα.
Κάνετε την εργασία "Τα σποράκια για να μεγαλώσουν χρειάζονται......"Κάτω από τα πράσινα χαρτάκια, ζωγραφίζετε αυτό που λέει η λέξη.Γράφετε τις λέξεις κάτω από την καθεμιά και κολλάτε σποράκια στο κέντρο του κύκλου όπως φακές, φασόλια, καλαμπόκι, σιτάρι κτλ.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΥΠΟΣΤΗΡΗΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΞΕΤΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΒΙΝΤΕΟ
ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Ενημερώθηκε στις 27 Νοεμβρίου, 2020
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Ν ν
ΜΑΘΗΜΑ 27/11/2020
Καλημέρα καλημέρα!Ελπίζω να είστε όλοι καλά και να χαμογελάτε!
Σήμερα θα μάθουμε να γράφουμε και να αναγνωρίζουμε το γράμμα Ν ν.
1)Πρώτα ας παρακολουθήσουμε ένα βίντεο που μέσα σε αυτό θα συνατήσουμε πολλές λέξεις με το γράμμα Ν ν.Πατήστε πάνω στα μπλε γράμματα
Θυμάστε κάποιες λέξεις απο ν που είδατε στο βίντεο;
2)Θα με βοηθήσεις να βρω ποιες λέξεις φωνάζουν μπροστά Ν;
ΝΕΡΟ ΗΛΙΟΣ
ΦΕΓΓΑΡΙ ΝΑΝΟΣ
ΑΣΤΕΡΙ ΝΙΠΤΗΡΑΣ
ΝΟΣΟΚΟΜΑ ΝΕΡΑΪΔΑ
ΜΑΓΙΣΣΑ ΝΥΦΙΤΣΑ
ΝΟΜΙΣΜΑ ΔΕΝΤΡΟ
ΗΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ
3) Προσπαθώ να βρω μέσα στο σπίτι κάτι που φωνάζει μπροστά ν.
Ας σηκωθούμε από τη θέση μας για να ψάξουμε όλοι μαζί μέσα στο σπίτι, παρακαλώ!
Τώρα ας σκεφτούμε......
- ένα ζώο από Ν......όπως ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ
ένα φυτό από Ν....όπως ΝΟΥΦΑΡΟ
- ένα όνομα από Ν....όπως ΝΙΚΟΣ
ένα πράγμα από Ν....όπως ΝΕΡΟΧΥΤΗΣ
- ένα συναίσθημα απο Ν...όπως ΝΤΡΟΠΗ
Εσείς πότε νιώθετε ντροπή; Προσπαθήστε να θυμηθείτε....
Είναι ένα συναίσθημα που όλοι νιώθουμε...μικροί και μεγάλοι....Είναι ένα συναίσθημα που μας δυσκολεύει κάποιες φορές το ξέρω και νιώθουμε κάτι να πιέζει τη κοιλίτσα μας, ή κοκκινίζουν τα μάγουλά μας ή θέλουμε να χαμηλώσουμε το κεφάλι μας και το βλέμμα μας...Χρειάζεται να περάσει λίγη ώρα για να σταματήσουμε να νιώθουμε ντροπή....Είναι ένα συναίσθημα κι αυτό!
4)Ποιος θα βρει το αίνιγμα;
α)Τι είναι αυτό που δεν έχει γεύση,
δεν έχει χρώμα, δεν έχει σχήμα
δεν έχει μυρωδιά και όλους μας ξεδιψά;
β) Ζώο μαύρο, μικρό
που πετάει και το πρωί
ανάποδα ξυπνάει.
γ) Την περιμένει ο γαμπρός
στα σκαλιά της εκκλησίας
για να ζήσουν στιγμές ευτυχίας.
δ)Μας φέρνει δώρα
Χριστούγεννα, Πάσχα
και γιορτή.
Μας έβαλε λάδι στη
κολυμπήθρα όταν
ήμασταν πιο μικροί.
ε)Είναι πονηρή και
στο κοτέτσι μας
σαν μπει...
Τις κότες τρώει
στη στιγμή!
5)Θα χρειαστούμε λίγο αλεύρι και ένα ταψάκι.Θα ρίξουμε το αλεύρι μέσα στο ταψί να απλωθεί και με το μαγικό μου δάχτυλο θα γράψω το μεγάλο Ν και το μικρό ν.
(Κιναισθητική δραστηριότητα-Τα παιδιά αισθάνονται στα δάχτυλα τους τη φορά γραφής του γράμματος)
6)Στο φύλλο εργασίας που έχετε, θα γράψετε το Ν ν, και σαν μικροί ντέντεκτιβς που είστε θα πρέπει να ανακαλύψετε και να βάλετε σε κύκλο το γράμμα ν όπου υπάρχει,τις λέξεις που ξεκινούν από ν και αν θέλετε μπορείτε να τις χρωματίσετε.
7) Τώρα θα δημιουργήσουμε το γράμμα Ν ν με νίμα.
Πρώτα γράφουμε τη λέξη ΝΙΜΑ.
Στη συνέχεια σχεδιάζουμε το μεγάλο Ν και το μικρό ν.
Βάζουμε κόλλα πάνω στα γράμματα μας.
Κολλάμε το κομμάτι από το νίμα που σας δόθηκε.
Το αφήνετε να στεγνώσει και το τοποθετείτε στη διαφάνεια και στο ντοσιέ με τα γράμματα.
(Τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων και του βίντεο ανήκουν στους δημιουργούς τους)
Δημοσιεύτηκε στις 26 Νοεμβρίου, 2020
ΤΟ ΝΕΡΟ (3)
ΜΑΘΗΜΑ 26/11/2020
Σας αρέσουν τα παιχνίδια με το νερό;
Πείτε μου ένα παιχνίδι που κάνετε με το νερό.....
Σήμερα θα παίξουμε και μαζί με το νερό κάνοντας πειράματα.
Θα πειραματιστούμε για να γνωρίσουμε καλύτερα τις ιδιότητες του νερού.
Τι σημαίνει η λέξη πειραματιστούμε, πείραμα;
Θα κάνουμε δοκιμές και θα δούμε τι συμβαίνει.
Θα χρειαστείτε ένα ποτήρι με νερό, μια μικρή λεκάνη ή ένα μπολ με νερό και τις οδηγίες που σας έχουν δοθεί.
Ενημερώθηκε στις 25 Νοεμβρίου, 2020
ΤΟ ΝΕΡΟ (2)
ΜΑΘΗΜΑ 25/11/2020
Γνωρίζετε ότι το νερό μεταμορφώνεται;
Ναι! Αλλάζει μορφές!
Όταν το νερό είναι στα χέρια μου, δε μπορώ να το πιάσω και κυλάει, όταν το πίνω, όταν κάνω μπάνιο, όταν βρέχει τότε λέμε ότι το νερό είναι υγρό.
Όταν το νερό παγώνει, γίνεται δηλαδή πάγος ή χιόνι, τότε το νερό μεταμορφώνεται σε στερεό,σε κάτι δηλαδή που μπορώ να πιάσω.
Όταν το νερό ζεσταθεί μέσα σε μια κατσαρόλα ή στο σίδερο που σιδερώνουμε ή γίνει ομίχλη ή σύννεφο τότε το νερό μεταμορφώνεται σε αέριο.
Πάμε να δούμε τις εικόνες για να το καταλαβουμε καλύτερα.
ΥΓΡΟ ΣΤΕΡΕΟ ΑΕΡΙΟ
Για να το καταλάβουμε καλύτερα ας κάνουμε ένα
ΠΕΙΡΑΜΑ
Αν πάρετε ένα παγάκι που είναι η στερεά μορφή του νερού και το αφήσετε έξω από την κατάψυξη τι θα πάθει;
Θα λιώσει! ΄Θα μεταμορφωθεί δηλαδή το παγάκι σε νερό, στην υγρή μορφή του.Θα γίνει πάλι υγρό.
Αν το λιωμένο παγάκι, το νερό δηλαδή, το ζεστάνετε τι θα πάθει; Θα γίνει ατμός!Θα εξατμιστεί!Η αέρια μορφή του νερού!Θα γίνει αέριο!
Εργασίες
1)Τα παιδιά κόβουν τις εικόνες και τις κολλάνε στο αντίστοιχο κουτάκι ανάλογα με τη μορφή του νερού.
2)Σε ένα λευκό χαρτί θα σχεδιάσετε τρεις κύκλους με ένα ποτήρι.Τα παιδιά θα γράψουν τις λέξεις ΥΓΡΟ ΣΤΕΡΕΟ ΑΕΡΙΟ και σε κάθε κύκλο θα ζωγραφίσουν κάτι που να δείχνει τη κάθε μορφή.
ΥΓΡΟ ΣΤΕΡΕΟ ΑΕΡΙΟ
3)Μπορείτε να μεταβείτε σε αυτό το σύνδεσμο ΣΤΕΡΕΟ-ΥΓΡΟ-ΑΕΡΙΟ
και να προσπαθησουν τα παιδιά να τοποθετήσουν τις λέξεις στο αντίστοιχο πλαίσιο.
Είναι ένα φύλλο εργασίας που συμπληρώνεται στον υπολογιστή.
(Τα πνευματικά διακιώματα των εικόνων και των παραπομπών ανήκουν στους δημιουργούς τους)
Ενημερώθηκε στις 25 Νοεμβρίου, 2020
ΤΟ ΝΕΡΟ(1)
ΜΑΘΗΜΑ 24/11/2020
Σήμερα θα ασχοληθούμε με το στοιχείο της φύσης που ονομάζεται νερό.
Η λέξη νερό φωνάζει μπροστά ν
Ας δούμε πώς γράφεται Ν Ε Ρ Ο με μεγάλα γράμματα
και ν ε ρ ό με μικρά γράμματα
Εργασία
Πάμε να γράψουμε και στο φύλλο εργασίας με τις σταγόνες τη λέξη ΝΕΡΟ-νερό
Πρώτα όμως ας δούμε πού υπάρχει νερό;
Πού το βλέπουμε έξω στη φύση να υπάρχει;
Πού το συναντάμε;
Πάμε τώρα να δούμε που υπάρχει μέσα στο σπίτι μας;
Πού βάζουμε το νερό; Για σκεφτείτε.....
Ας δούμε όμως τι χρειαζόμαστε το νερό; Τι κάνουμε με αυτό;
Πώς όμως το νερό συγκεντρώνεται στις λίμνες,στα ποτάμια στις θάλασσες και στα υδραγωγεία για να φτάσει σπίτι μας;
Το νερό ταξιδεύει!
Πώς; Ας δούμε το ταξίδι του στα παρακάτω βίντεο.
Για να καταλάβετε καλύτερα το ταξίδι του, μπορείτε να κάνετε το εξής
πείραμα με τη βοήθεια των γονέων σας και ΜΟΝΟ
Θα χρειαστείτε ένα γκαζάκι ή μάτι κουζίνας που θα είναι ο ήλιος, μια κατσαρόλα ή ένα μπρίκι όπου θα βάλετε λίγο νερό και αυτο θα είναι η θάλασσα ή το ποτάμι ή μια λίμνη και τέλος θα χρειαστείτε ένα καπάκι ή ένα πιάτο που θα είναι το σύννεφο.
Όταν ζεταθεί το νερό θα αρχίσει να εξατμίζεται.Εκείνη την ώρα αν βάλετε το καπάκι ή το πιάτο πάνω από το νερό που βράζει θα δείτε οτι συγκεντρώνονται υδρατμοί....Δηλαδή οι σταγόνες που ήταν μέσα στη κατσαρόλα ή το μπρίκι τώρα που ζεστάθηκαν ανεβαίνουνν στο καπάκι για να ξαναπέσουν πάλι μέσα.
Εργασίες
- Δημιουργήστε το κολάζ με το ταξίδι του νερού
- Ζωγραφίστε εσείς το ταξίδι του, σε ένα λευκό χαρτί
- Βάλτε σε σειρά τις εικόνες που δείχνουν το ταξίδι του νερού
- Ζωγραφίστε με νερομπογιές το ταξίδι του νερού
- Δημιουργήστε το με ανακυκλώσιμα υλικά (βαμβάκι για σύννεφα λευκά, αλουμινόχαρτο για σύννεφα γκρίζα, ένα κουμπί ή καπάκι κίτρινο για ήλιο,μπατονέτες για σταγόνες)
- Δημιουργήστε το με πλαστελίνη
Επιπλέον υλικό που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κατανοήσει το παιδί το ταξίδι του νερού......
- ΠΑΡΑΜΥΘΙ Ο ΣΤΑΓΟΝΟΥΛΗΣ
- ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ ΝΟΥΛΑ Η ΣΤΑΓΟΝΟΥΛΑ
(Οι εικόνες είναι από τη σελίδα http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/12/blog-post_13.html και τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στον/στην δημιουργό τους όπως και τα βίντεο που έχουν αναρτηθεί)
Ενημερώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, 2020
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Π π
Π π
Καλησπέρα σε όλους! Ελπίζω να είστε όλοι καλά.
Πριν σας προτείνω δραστηριότητες μπορώ να σας κεράσω μια πορτοκαλάδα;
Έχετε φτιάξει ποτέ πορτοκαλάδα μόνοι σας;
Είναι εύκολο!
Θα χρειαστείτε έναν στύφτη, ένα μαχαίρι ,ένα ποτήρι ,πορτοκάλιακαι τη βοήθεια ενός μεγάλου.
Καλή απόλαυση λοιπόν!
Αλήθεια οι λέξεις πορτοκαλάδα και πορτοκάλια τι φωνάζουν μπροστά;
Φωνάζουν Π π
Παμέ να δούμε προτάσεις για αυτό το γραμματάκι
- Μπορώ να παρακολουθήσω το βίντεο με το γράμμα Π π Η ΠΟΛΥΛΟΓΟΥ ΠΑΝΤΟΦΛΑ
- Προσπαθώ να βρω λέξεις που φωνάζουν μπροστά το γράμμα π
- Έχω μια αποστολή:Να βρω αντικείμενα που φωνάζουν μπροστά π μέσα στο σπίτι
- Παιχνίδι αναγνώρισης λέξεων ΠΟΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΦΩΝΑΖΟΥΝ Π π
- Μπορώ να ακούσω ένα ΤΡΑΓΟΥΔΙ
- Μπορούμε όλοι μαζί να παίξουμε ένα παιχνίδι που λέγεται "ΠΕΣ ΤΟ ΓΛΩΣΣΟΔΕΤΗ"
Ο ΠΑΠΑΣ Ο ΠΑΧΥΣ
ΕΦΑΓΕ ΠΑΧΙΑ ΦΑΚΗ.
ΓΙΑΤΙ ΠΑΠΑ ΠΑΧΥ
ΕΦΑΓΕΣ ΠΑΧΙΑ ΦΑΚΗ;
KAI
ΜΙΑ ΠΑΠΙΑ
ΜΑ,ΠΟΙΑ ΠΑΠΙΑ
ΜΙΑ ΠΑΠΙΑ
ΜΕ ΠΑΠΙΑ
7. Μπορούμε να διαβάσουμε ένα παραμύθι
Το λαίμαργο ποντίκι
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα ποντίκι πολύ λαίμαργο. Έτρωγε, έτρωγε, ώσπου φούσκωνε τόσο πολύ η κοιλιά του, που δεν μπορούσε να κάνει ρούπι* από τη θέση του!
- Γιατί τρως τόσο πολύ; του έλεγαν τ' άλλα ποντίκια.
- Γιατί να μην τρώγω; απαντούσε ο λαίμαργος ο ποντικός. Μου αρέσει το φαγητό.
- Καμιά μέρα θα πάθεις ζημιά από το πολύ φαγητό, τον συμβούλευαν.
- Γιατί να πάθω ζημιά; Έχω πολύ γερό στομάχι και χωνεύω εύκολα ό,τι κι αν φάω.
Μια μέρα ο λαίμαργος ο ποντικός μας άφησε τη φωλιά του, που ήταν στο υπόγειο ενός σπιτιού, ανέβηκε με προφύλαξη στο ισόγειο, μήπως τον δει καμιά γάτα και τον γραπώσει, βρήκε μια τρυπούλα σ' έναν τοίχο, μπήκε μέσα με δυσκολία γιατί ήταν στενή, προχώρησε και, ξαφνικά, τι να δουν τα μάτια του!
Βρέθηκε σ' ένα κελάρι! Ένα κελάρι γεμάτο τρόφιμα! Τυριά, σαλάμια, καπνιστά κρέατα, καρύδια κι ένα σωρό άλλα πράγματα.
Ο ποντικός δεν θα μπορούσε ποτέ του να φανταστεί τέτοια τύχη!
- Πω... πω! έκανε. Είμαι πολύ τυχερός! Θα φάω με την ψυχή μου! Και δε θα πω σε κανέναν ποντικό τίποτε γι' αυτό το κελάρι για να 'ρχομαι και να τρώγω μόνος μου!
Και ρίχτηκε με τα μούτρα στο φαγητό.
Έφαγε τυρί, σαλάμι, λίγο κρέας, γύρισε πάλι στο τυρί, ξανά στο σαλάμι... Από το πολύ φαγητό η κοιλιά του είχε γίνει στρογγυλή σαν τόπι.
- Μπράβο μου! είπε στον εαυτό του. Είμαι πολύ τυχερός. Όλο το χειμώνα θα έρχομαι εδώ να τρώγω... Και τι φαγητά! Τα πιο εκλεκτά που υπάρχουν για έναν ποντικό!
Χάιδεψε λίγο τη φουσκωμένη κοιλιά του και καθώς κοίταζε το τυρί, το λιγουρεύτηκε ακόμα μια φορά.
- Ας φάω μια μπουκιά πριν φύγω, αποφάσισε. Είναι τόσο νόστιμο που δεν το χορταίνω!
Ξαφνικά, ακούστηκαν βήματα... Κάποιος ερχόταν στο κελάρι.
«Πρέπει να φεύγω», αποφάσισε ο λαίμαργος ποντικός. «Αν με πιάσουν εδώ μέσα, αλίμονό μου! Θα φύγω και θα γυρίσω πάλι το βράδυ... Κρίμα, ήθελα να φάω κι άλλο, αλλά δεν πειράζει».
Ο άνθρωπος που ερχόταν, άρχισε να ξεκλειδώνει την πόρτα του κελαριού. Ο ποντικός έτρεξε προς την τρύπα, έχωσε το κεφάλι του μέσα, μα... δεν προχώρησε! Η τρύπα ήταν στενή και η φουσκωμένη κοιλιά του δεν μπορούσε να περάσει μέσα.
Είχε σφηνώσει! Προσπάθησε, προσπάθησε ο ποντικός μα δε γινόταν τίποτε. Και ο άνθρωπος που μπήκε στο κελάρι τον είδε και, φυσικά, τον σκότωσε...
Έτσι, ο ποντικός τιμωρήθηκε για τη λαιμαργία του. Γιατί η λαιμαργία, όχι μόνο για τους ποντικούς αλλά και για τους ανθρώπους, είναι κακό πράγμα. Κι όποιος είναι λαίμαργος θα μετανοιώσει οπωσδήποτε πικρά...
* Το ρούπι προέρχεται από τα τουρκικά και ήταν μια μικρή υποδιαίρεση του εμπορικού πήχη ίση με οκτώ εκατοστά. Έτσι, έχει μείνει στη γλώσσα μας η έκφραση “δεν το κουνάω ρούπι” ή “δεν κάνω ρούπι”. Όταν το λέμε αυτό, εννοούμε ότι δεν μετακινούμαστε καθόλου από εκεί που είμαστε. Η έκφραση χρησιμοποιείται συχνά και για να δείξουμε ότι είμαστε αμετακίνητοι στις απόψεις μας. Παρόμοια, όταν λέμε σε κάποιον “μην κάνεις ρούπι” εννοούμε μείνε ακίνητος.
(ΠΗΓΉ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ)
Σας αφήνω για την ώρα.Θα τα πούμε την επόμενη φορά!
Ενημερώθηκε στις 19 Νοεμβρίου, 2020
ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ! (ΜΕΡΟΣ 2)
ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
Οι φοιτητές στο Πολυτεχνείο έγραφαν και φώναζαν διάφορα συνθήματα.
Σε έναν τοίχο λοιπόν ζωγράφισαν το παρακάτω σύμβολο
Είναι ένα σύμβολο ειρήνης.
Τί είναι όμως η ειρήνη;
Ας ακούσουμε μια μαμά και ένα παιδί να συζητούν για αυτό....
Για εσάς τι είναι ειρήνη; Συμφωνείτε με όσα ακούσατε;
Ας διαβάσουμε και ένα ποίημα για την ειρήνη που έγραψε ένας σπουδαίος Έλληνας ποιητής, ο Γιάννης Ρίτσος.
Τ' όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη.
Τ' όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη.
Τα λόγια της αγάπης κάτω απ' τα δέντρα
είναι η ειρήνη.
Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα
κι ένα βιβλίο μπροστά στο
παιδί που ξυπνάει.
Η ειρήνη είναι τα σφιγμένα χέρια των ανθρώπων
είναι το ζεστό ψωμί στο τραπέζι του κόσμου
είναι το χαμόγελο της μάνας.
Μονάχα αυτό.
Τίποτ' άλλο δεν είναι η ειρήνη.
1)Πάρτε ένα λευκό χαρτί και τους μαρκαδόρους σας και ζωγραφίστε τις εικόνες που σας φέρνει στο μυαλό το ποίημα συτό.
Στο ίδιο χαρτί, προσπαθήστε να σχεδιάσετε και εσείς το σύμβολο της ειρήνης.Είναι ένας κύκλος και τρεις γραμμές.
2)Στη συνέχεια μπορείτε να κολλήσετε στο χαρτόνι-κατασκευή που σας δόθηκε, πάνω στο σύμβόλο της ειρήνης ό,τι εσείς μπορείτε να σκεφτείτε για το στολίσετε.Μπορείτε λοιπόν να κολλήσετε κομμάτια από χαρτοπετσέτα,κομμάτια από φύλλα δέντρων,κομμάτια πό εφημερίδα,κουμπιά,μικρά κομμάτια από κλαδάκια,καποιο μπαχαρικό.... Οι ιδέες και οι προτάσεις είναι πολλές.Διαλέξτε ό,τι σας ευχαριστεί.
Χρησιμοποιήστε την λευκή κόλλα που σας δόθηκε.
Αφού στολίσετε το σύμβολο της ειρήνης, στο πλαίσιο που υπάρχει από κάτω, γράψτε με όποιο ή όποια χρώματα επιθυμείτε την λέξη Ε Ι Ρ Η Ν Η για να συμπληρώσουμε τη παρακάτω φράση.
ΖΗΤΩ Η ΕΙΡΗΝΗ |
Ας δούμε όμως και άλλα σύμβολα ειρήνης.
ΚΛΑΔΙ ΕΛΙΑΣ
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε και άλλα σύμβολα ειρήνης που υπάρχουν και χρησιμοποιούν σε όλο τον κόσμο.
Ας ακούσουμε και ένα γνωστό μας τραγούδι για την ειρήνη.
3)Μπορείτε να κόψετε το περιστέρι που σας δόθηκε,να βάλετε ενα μάτι απο τη μία πλευρά και ένα από την άλλη,να βάψετε το ράμφος του και απο τις δύο πλευρές και να το κολλήσετε στο κόκκινο ξυλάκι που γράφει ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ.
(Οι εικόνες και το τραγούδι προέρχονται από το διαδίκτυο και τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.)
Δυστυχώς η πλατφόρμα δεν μου επιτρέπει να ανεβάσω φωτογραφίες για να σας δείξω τις εργασίες που σας έχω αναθέσει.
Δημοσιεύτηκε στις 17 Νοεμβρίου, 2020
ΟΔΗΓΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενημερώθηκε στις 7 Νοεμβρίου, 2023
ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (ΜΕΡΟΣ 1)
Σήμερα είναι η γιορτή του Πολυτεχνείου.
Ας ακούσουμε ένα τραγούδι για το Πολυτεχνείο. Το τραγούδι έχει τον τίτλο:
Τί είναι όμως το Πολυτεχνείο;
Είναι ένα μεγάλο κτίριο, ένα σχολείο, όπου εκεί πηγαίνουν οι φοιτητές.
Πριν κάποια χρόνια οι φοιτητές κλείστηκαν στο Πολυτεχνείο και φώναζαν ένα σύνθημα όλοι μαζί: ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Τα συνθήματά τους τα έγραφαν και στους τοίχους της πόλης.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΤΟΙΧΟ
Ζητούσαν να έχει ο κόσμος δουλειά, να μπορεί να έχει καλή παιδεία και να μπορεί να ζει ελεύθερος.
Ποιος όμως τους πήρε την ελευθερία;
Η κυρία ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ.
Μια κυρία που έδιωξε την κυρία ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
και της αρέσει να δίνει εντολές και να παίρνει αποφάσεις μόνη της χωρίς να ρωτάει κανέναν.Μάλιστα είχε και φίλους κάποιους στρατιωτικούς που έγιναν αρχηγοί της Ελλάδας.
Οι φοιτητές έφτιαξαν εναν ραδιοφωνικό σταθμό για να λένε όλα όσα θέλουν και να τους ακούν περισότεροι άνθρωποι.
Κάλεσαν και άλλους ανθρώπους κοντά τους και έγιναν πιο πολλοί.
Αυτό όμως δεν άρεσε στους στρατιωτικούς και έτσι αποφάσισαν να στείλουν ένα τανκ έξω από το πολυτεχνείο για να τους κάνει να φοβηθούν.
.
Όμως οι φοιτητές δεν έφυγαν απο το Πολυτεχνείο και στις 17 Νοέμβρη 1973, το βράδυ, το τανκ έριξε τη πόρτα του Πολυτεχνείου.
Λένε πως κάποιοι φοιτητές σκοτώθηκαν, άλλοι φοβήθηκαν και έτρεξαν μακριά και άλλοι τραυματίστηκαν.
Με όλα αυτ΄απου έκαναν οι φοιτητές ξέρετε τι κατάφεραν;
Κατάφεραν να διώξουν τη κυρία ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ και να στείλουν τους στρατιωτικούς στη φυλακή.
Έτσι οι άνθρωποι ζουν ελεύθεροι και ήρθε πάλι η κυρία ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και όλοι φωνάζουν πια: ΖΗΤΩ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΖΗΤΩ Η ΕΙΡΗΝΗ
Κάθε χρόνο τέτοια μέρα οι άνθρωποι πηγαίνουν και αφήνουν ένα κόκκινο γαρίφαλλο σε μια προτομή, ένα πέτρινο κεφάλι, στο χώρο του Πολυτεχνείου που βρίσκεται στην Αθήνα.
Όταν ταξιδέψετε στην Αθήνα να επισκεφθείτε το Πολυτεχνείο.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο.
ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!
(Οι εικόνες είναι από το διαδίκτυο και τα πνευματιοκά δικαιώματα ανήκουν σε εκείνους που τις έχουν αναρτήσει)
(Οι εικόνες της κυριας Δημοκρατίας κα της κυρίας Δικτατορίας είναι από το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου "Η κυρά Δημοκρατία"εκδ Κέδρος)