ΓΛΩΣΣΑ
Μετά την Ορθογραφία και τον έλεγχο της Αντιγραφής, διαβάσαμε και συζητήσαμε με ερωτήσεις κατανόησης το κείμενο της ΓΛΩ/ΒΜ/Σ40. Το ΓΛΩ/ΤΕ έμεινε στο σχολείο για να ελεγχθεί ο γραπτός λόγος (περιγραφή παιχνιδιού).
Στο α/β ευρετήριο γράψαμε τις λέξεις:
- δεσπόζω [ρήμα] = κυριαρχώ, εντυπωσιάζω περισσότερο
- δεσπότης, ο [ουσ.] = αρχιερέας [αρχαία = βασιλιάς]
Για το σπίτι:
- Ανάγνωση το κείμενο ΓΛΩ/ΒΜ/Σ 40.
- Ορθογραφία & Αντιγραφή: Στο τρίτο, το μικρότερο σπίτι, έμενε ο κυρ Φάνης, ο κουρέας, με τη γυναίκα του, την κυρία Οδύσσεια. Όλοι εξαιρετικοί άνθρωποι.
- ΓΛΩ/ΒΜ/ Σ41 Α2 ΚΑΙ Α3
- ΓΛΩ/ΒΜ/Σ42 Α5 και Α6
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Στην τάξη κάναμε μαζί στον πίνακα το φυλλάδιο προετοιμασίας για το τεστ της Παρασκευής. Τα φυλλάδια εμπλουτισμού έμειναν στην τάξη για να ελεγχθούν. Δεν ελέγχθηκαν οι ασκήσεις στο ΜΑΘ/ΒΜ και ΜΑΘ/ΤΕ.
Προχωρήσαμε στο κεφάλαιο 14, ΜΑΘ/ΒΜ/Σ42-43. Μιλήσαμε για τους λατινικούς αριθμούς.
Για το σπίτι:
Δραστηριότητες 3, 4 & 5 από το ΜΑΘ/ΤΕ/Σ43.
Στο πράσινο τετράδιο γράψαμε (με μικρές τροποποιήσεις εδώ):
Πολλαπλασιάζω αριθμούς με μηδενικά στο τέλος.
Α) Πολλαπλασιάζω Χ10, Χ100, Χ1000
Τι κάνω; Γράφω τον αριθμό με όσα μηδενικά είχα στο τέλος.
Π.χ. : 23 Χ 10 = 23 0
Β) Πολλαπλασιάζω αριθμούς με μηδενικά στο τέλος (όχι μόνο Χ10 κ.λπ.)
Τι κάνω; "Ξεχνάω για λίγο τα μηδενικά" και τα βάζω στο τέλος.
Π.χ. 5 Χ 30 = 5 Χ 3 0 = 150
8 Χ 50 = 40 0
Γιατί; 8 Χ 50 = 8 Χ 5 Χ 10 = 40 Χ 10 = 400
Για το σπίτι:
55 Χ 10=
7 Χ 30 =
20 Χ 12 =
13 Χ 20 =
40 Χ 80 =
ΙΣΤΟΡΙΑ
Δεν υπήρχε χρόνος για να ελεγχθούν οι ασκήσεις (εκτός από απορίες συγκεκριμένων μαθητών) ούτε οι χρωμοσελίδες.
Προχωρήσαμε στην ΙΣΤ/ΒΜ/Σ33.
Για το σπίτι: Μαθαίνω να αφηγούμαι την Σ33.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
- Στην τάξη μιλήσαμε πρωτόλεια για την ιδέα δημιουργίας εφημερίδας της τάξης. Θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση.
- Την Τρίτη 12 Νοεμβρίου εκτός απροόπτου θα γράψουμε τεστ Ιστορίας στις ενότητες για τον Θησέα. Θα υπάρξει και κάποιο έκτακτο μάθημα ιστορίας εμβόλιμα μέχρι τότε.
