ΓΛΩΣΣΑ
Μετά την ορθογραφία και τον έλεγχο της αντιγραφής, σημειώσαμε στο α/β ευρετήριο τις παρακάτω λέξεις από την περιγραφή ζώου.
-
- κοινός-ή-ό [επιθ.]= συχνός, συνηθισμένος | που ανήκει σε περισσότερους από έναν
- οπλή, η [ουσ.] = χοντρό νύχι οπληφόρου ζώου (αλόγου, βοδιού).
- φολιδωτός-ή-ό [επιθ.] = με δέρμα από σκληρές φολίδες όπως του κροκόδειλου, χοντρά λέπια
- παμφάγος-ή-ο [επιθ.] = που τρώει και κρέας και φυτά < παν + φαγητό.
- αγελαίος-α-ο [επιθ. ] = που ζει σε ομάδα, κοπάδι | που ταιριάζει σε κοπάδι ζώων
- λεία, η [ουσ.] = θήραμα, ζώο που έπιασε ο κυνηγός/το αρπακτικό
- λείος-α-ο [επιθ.] = ομαλός ≠ αδρός
- αμφίβιος-α-ο [επιθ.] = αμφί (και τα δύο) + βίος (ζωή) -> που ζει και στο νερό και στη στεριά
- επιβλητικός- ή-ό [επιθ.] = εντυπωσιακός, κυριαρχικός
- θηρευτής, ο [ουσ.] = θήρα=κυνήγι.
- θύρα, η [ουσ.] = μεγάλη πόρτα, πύλη.
- ιχθυοτροφείο, το [ουσ.] = μέρος που εκτρέφουν ψάρια.
- εξημερωμένος-η-ο [επιθ.]=ήμερο, ζώο που ζει με τον άνθρωπο.
Έπειτα διαβάσαμε και συζητήσαμε το κείμενο από ΓΛΩ/ΒΜ/Σ64 & 65.
Για το σπίτι:
- ΓΛΩ/ΒΜ/Σ64 Ο + Α "Απέναντι…σκουπιδότοπος".
- ΓΛΩ/ΒΜ/Σ64-65 Ανάγνωση το κείμενο.
- ΓΛΩ/ΒΜ/Σ66 Α1 & Α3
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Στην τάξη ελέγξαμε ασκήσεις από το ΜΑΘ/ΒΜ. Στη συνέχεια εξερευνήσαμε τα κλάσματα μέσα από ψηφιακές εφαρμογές.
Για το σπίτι:
- ΜΑΘ/ΦΥΛΛΑΔΙΟ όλα εκτός προβλήματα 20. Το ΦΥΛΛΑΔΙΟ είναι αυτό ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ #3 ΚΛΑΣΜΑΤΑ
- ΜΑΘ/ΤΕ/ Σ26 & Σ27Α3
- Σημαντικό! Παίζω + παρατηρώ τις εφαρμογές
ΙΣΤΟΡΙΑ
Αφού εξετάσαμε το προηγούμενο κεφάλαιο, προχωρήσαμε στην καθ΄αυτό ιστορία του Ιάσονα.
Για το σπίτι:
- ΙΣΤ/Σ52 Μαθαίνω 4η & 5η παράγραφο.
- Μαθαίνω Σ53 κείμενο 3 για τον Ορφέα και την Ευριδίκη.
