Ελληνικά

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20/12/24 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΑΝΘΟ/Σ77 Υπογραμμίζω στο βιβλίο με διαφορετικό χρώμα τα εγκώμια και με διαφορετικό χρώμα τις ευχές.

Απαντώ στο κόκκινο: τι εύχονταν οι άνθρωποι με τα κάλαντα;

ΑΝΘΟ/Σ77 Ο + Α "Πολλά είπαμε…. στολισμένη".

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ/ ΤΕ/Σ12 Α3, Σ13 Α6

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ14 Α 2, Α3

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΜΕΛ/ΒΜ/Σ 33 Συμπληρώνω τον πίνακα με πληροφορίες από ένα μέρος που επισκέφτομαι συχνά ή θα επισκεφτώ στις γιορτές.

ΔΕΥΤΕΡΑ 16/12/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ /ΤΕ/Σ50 Α5.  Φτιάχνω στο κόκκινο μια αφίσα με θέμα την φτώχεια και τους ανθρώπους που στερούνται βασικά αγαθά.  Μπορώ να το συνδέσω με τις μέρες των Χριστουγέννων.  Η εργασία είναι για την Τετάρτη.

ΓΛΩ/ΤΕ/Σ53 + 54 τις ασκήσεις

ΓΛΩ/ΤΕ/Σ54 Ο & Α "Η Λήμνος…. πόλη μας".

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ10 και Σ11

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΘΡΗ/Σ51 - 52 Ανάγνωση

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ για την τάξη μας

Την ερχόμενη Πέμπτη θα κάνουμε στην τάξη μας γιορτούλα για τα Χριστούγεννα!

Τα δωράκια που θα ανταλλάξουμε καλό είναι να τα έχουμε ήδη από Τετάρτη!

Όσα παιδιά ξέρουν να παίζουν χριστουγεννιάτικα τραγούδια σε μουσικό όργανο μπορούν να το φέρουν.  Θα υπάρχει ενημέρωση, ώστε τις πρώτες ώρες τα όργανα να μείνουν στο χώρο του γραφείου διδασκόντων.  Τα παιδιά που ξέρουν πιάνο θα παίξουν στο σχολικό αρμόνιο.

Επιπλέον οδηγίες θα τις πούμε στην τάξη αύριο και μεθαύριο.

Θα τα περάσουμε όμορφα και εορταστικά, με πολλά κάλαντα!

ΤΡΙΤΗ 10/12/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ/ΤΕ

  • Σ51 Ο & Α : Το αλουμίνιο φτιάχνεται από τον βωξίτη […]  Με την ανακύκλωση του αλουμινίου …. τα βουνά.
  • Σ50 Α4
  • Σ52 Α7
  • Σ49 Α1,2,3.
  • Σ46 Α2
  • Σ47 Α3 ΚΑΙ 4

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ67
  • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ27, 28, 29, 30, 32, 33

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΒΜ/ ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Σ57

ΔΕΥΤΕΡΑ 9/12/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

Για το σπίτι:

  • ΓΛΩ/ΒΜ/
    • Σ69 Ο & Α  "Δεν ξέρεις ότι ανακυκλώνοντας ….πόλεις τους;"
    • ΓΛΩ/ΒΜ/
    • Σ70 Α3
    • Σ71 Α4, Α7

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στο ΠΡΑΣΙΝΟ γράφουμε και κάνουμε τα παρακάτω:

Τα ισοδύναμα κλάσματα εκφράζουν την ίδια ποσότητα.   Προκύπτουν το ένα από το άλλο

      • με πολλαπλασιασμό
      • ή με διαίρεση (αν γίνεται)

 

Δημιουργήστε ισοδύναμα κλάσματα πολλαπλασιάζοντας ή διαιρώντας αριθμητή και παρονομαστή με τον ίδιο αριθμό:


 

 

 

 


ΔΩΡΕΑΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Την ερχόμενη Κυριακή 15 Δεκεμβρίου προσφέρεται δωρεάν θεατρική παράσταση από το Σύλλογο Λαϊκής Αλληλεγγύης και τη Συντεχνία του Γέλιου.  Για την παράσταση έχει γίνει κράτηση θέσεων για τους μαθητές/τις μαθήτριες της τάξης μας, αλλά θα πρέπει να γίνει επιβεβαίωση από γονείς/κηδεμόνες ξεχωριστά.  Προσοχή, δεν είναι κατά καμία έννοια επίσημη εκδρομή του σχολείου και η πλήρης ευθύνη και επίβλεψη θα είναι των γονέων και κηδεμόνων που θα πάνε (η κράτηση θέσης έγινε από τον υπογράφοντα εκπαιδευτικό επειδή αυτό διευκολύνει τους διοργανωτές).    Για να επιβεβαιώσετε την κράτηση, αριθμό παιδιών και συνοδών κ.λπ. καλέστε στο τηλέφωνο που υπάρχει στην αφίσα ή στο email και αν χρειαστεί αναφέρετε την τάξη και το σχολείο, για να γίνει σαφές ποια κράτηση είναι.

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 4/12/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Μετά το τεστ, ασχοληθήκαμε με Γραμματική και συγκεκριμένα τα ρήματα σε -ίζω και τα ρήματα σε -ώνω.

Για το σπίτι:

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Συζητήσαμε για πεδινούς, ορεινούς και παραθαλάσσιους τόπους.  Συζητήσαμε για το πρότζεκτ που θα μας απασχολήσει διαθεματικά στο δέυτερο κύκλο του εργαστηρίου δεξιοτήτων. (~ τοπογραφική μακέτα).

Για το σπίτι:

ΜΕΛ/ΒΜ/Σ30 Μελετώ το κείμενο 4 κι έπειτα κάνω την άσκηση 2.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Μελετώ το νέο φυλλάδιο για να είμαι έτοιμος για τις αυριανές δραστηριότητες.

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Μάθαμε ένα  κρητικό τραγούδι για τον πολιούχο της Καισαριανής Άγιο Νικόλαο και στη συνέχεια τα Κρητικά Κάλαντα.

ΔΕΥΤΕΡΑ 2/12/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

 

Επειδή μιλήσαμε στην τάξη για τα Εσπεριδοειδή, παρακάτω είναι το οικογενειακό τους δέντρο. Citrus hybrids

 

ΓΛΩ/ΒΜ/

  • Σ69 ΜΟΝΟ, ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • Σ68 ΟΡΘ+ΑΝΤ  " Όλα εμείς τα χαρτοπροϊόντα …  και μετά… "
  • Σ70 Α2

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φυλλάδιο Ισοδύναμα κλάσματα


ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΘΡΗ/Σ29 Μαθαίνω : Οι γιορτές του εκκλησιαστικού χρόνου

ΠΕΜΠΤΗ 28 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Δεδομένου ότι έγιναν αλλαγές στον προγραμματισμό της επικείμενης επίσκεψής μας στο θέατρο (για τις οποίες έχετε ενημερωθεί με email) το τεστ γλώσσας θα γίνει την Τετάρτη 4/12 αντί για την Τρίτη 3/12.


ΓΛΩΣΣΑ

Στη γλώσσα ασχοληθήκαμε:

  • με το φύλλο για την ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΦΗΓΗΣΗΣ Γραπτός λόγος #6 το οποίο θα πρέπει να επικολληθεί στο κόκκινοτ τ. και να αξιοποιηθεί για την περίληψη του κεφαλαίου της ιστορίας (βλ. παρακάτω).
  • με το φύλλο για την μεταφορά και την κυριολεξία / παραθετικά επιθέτων
  • με το ΦΥΛΛΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ για το ΤΕΣΤ ΓΛΩΣΣΑ ΦΥΛΛΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΕΣΤ ΓΛΩΣΣΑΣ #1

Για το σπίτι:

  • μελετώ το φύλλο προετοιμασίας
  • Ορθ. & Αντ.: ΓΛΩ/ΒΜ/Σ. 54.  Ο Αρίωνας ζήτησε να τραγουδήσει προηγουμένως με τη λύρα του. Η μουσική του γοήτευσε τόσο τα δελφίνια, ώστε ακολούθησαν το πλοίο. 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ελέγξαμε τις ασκήσεις από το ΦΥΛΛΑΔΙΟ για ΚΛΑΣΜΑΤΑ (ενότητες από το βιβλιο της Κύπρου).

Για το σπίτι: τα προβλήματα που δεν προλάβαμε από τη σελίδα

 

 

 

 


ΙΣΤΟΡΙΑ

Γράφω στο κόκκινο τετράδιο περίληψη περίπου 15 γραμμές (Γραπτός Λόγος #6) για την ΙΣΤ/ΒΜ/Σ54

 

 

 

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 27/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Μετά την ορθογραφία & αντιγραφή, προχωρήσαμε σε σελίδες του ΓΛΩ/ΒΜ/Σ66 και εστιάσαμε στην έννοια και τη σημασία της επιχειρηματολογίας.

Για το σπίτι:

  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ67 Ασκήσεις
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ67 ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ46

 

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Ξεκινήσαμε να μιλάμε για τη διαφορά ανάμεσα στο ανθρωπογενές και το φυσικό περιβάλλον.  Με αφορμή παράθεμα του ΜΕΛ/ΒΜ/Σ29 μιλήσαμε για το βιβλίο της Άλκης Ζέη "το Καπλάνι της Βιτρίνας" και παρακολουθήσαμε από την τηλεοπτική σειρά "Το Καπλάνι της Βιτρίνας" μέρος του επεισοδίου που οι ηρωίδες μεταβαίνουν από την πόλη στον τόπο των διακοπών τους.

Η σειρά είναι διαθέσιμη στο ERTFLIX εδώ.

ΤΡΙΤΗ 26/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Μετά την ορθογραφία και τον έλεγχο της αντιγραφής, σημειώσαμε στο α/β ευρετήριο τις παρακάτω λέξεις από την περιγραφή ζώου.

    • κοινός-ή-ό [επιθ.]= συχνός, συνηθισμένος | που ανήκει σε περισσότερους από έναν
    • οπλή, η [ουσ.] = χοντρό νύχι οπληφόρου ζώου (αλόγου, βοδιού).
    • φολιδωτός-ή-ό [επιθ.] = με δέρμα από σκληρές φολίδες όπως του κροκόδειλου, χοντρά λέπια
    • παμφάγος-ή-ο [επιθ.] = που τρώει και κρέας και φυτά < παν + φαγητό.
    • αγελαίος-α-ο [επιθ. ] = που ζει σε ομάδα, κοπάδι | που ταιριάζει σε κοπάδι ζώων
    • λεία, η [ουσ.] = θήραμα, ζώο που έπιασε ο κυνηγός/το αρπακτικό
    • λείος-α-ο [επιθ.] = ομαλός ≠ αδρός
    • αμφίβιος-α-ο [επιθ.] = αμφί (και τα δύο) + βίος (ζωή) -> που ζει και στο νερό και στη στεριά
    • επιβλητικός- ή-ό [επιθ.] = εντυπωσιακός, κυριαρχικός
    • θηρευτής, ο [ουσ.] = θήρα=κυνήγι.
    • θύρα, η [ουσ.]  = μεγάλη πόρτα, πύλη.
    • ιχθυοτροφείο, το [ουσ.] = μέρος που εκτρέφουν ψάρια.
    • εξημερωμένος-η-ο [επιθ.]=ήμερο, ζώο που ζει με τον άνθρωπο.

Έπειτα διαβάσαμε και συζητήσαμε το κείμενο από ΓΛΩ/ΒΜ/Σ64 & 65.

Για το σπίτι:

  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ64 Ο + Α "Απέναντι…σκουπιδότοπος".
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ64-65 Ανάγνωση το κείμενο.
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ66 Α1 & Α3

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στην τάξη ελέγξαμε ασκήσεις από το ΜΑΘ/ΒΜ.  Στη συνέχεια εξερευνήσαμε τα κλάσματα μέσα από ψηφιακές εφαρμογές.

Για το σπίτι:

ΙΣΤΟΡΙΑ

Αφού εξετάσαμε το προηγούμενο κεφάλαιο, προχωρήσαμε στην καθ΄αυτό ιστορία του Ιάσονα.

Για το σπίτι:

  • ΙΣΤ/Σ52 Μαθαίνω 4η & 5η παράγραφο.
  • Μαθαίνω Σ53 κείμενο 3 για τον Ορφέα και την Ευριδίκη.

ΔΕΥΤΕΡΑ 25/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Μετά την ορθογραφία & αντιγραφή, μιλήσαμε για τη σχολική εφημερίδα, και στη συνέχεια διαβάσαμε τα θαυμάσια ποιήματα των παιδιών.  Έπειτα, επεξεργαστήκαμε την άσκηση για το Πρωινό Άστρο του Ρίτσου, και γενικά για γλωσσικές ασκήσεις αυτού του τύπου.  Μιλήσαμε γενικά για γλωσσικές ασκήσεις:

- που επισημαίνουν νοήματα του κειμένου και ζητούν από τον μαθητή/τη μαθήτρια να εντοπίσουν τις σχετικές μορφές (λέξεις, φράσεις) στο κείμενο

- που ζητούν το αντίστροφο: δίνουν γλωσσικές μορφές (λέξεις, φράσεις) και ζητούν το νόημά τους. 

Η διάκριση θα μας απασχολήσει γενικά.

Για το σπίτι:

Ορθογραφία & Αντιγραφή: ΑΝΘΟ/Σ76 την 3η στροφή.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Δουλέψαμε το φυλλάδιο. 

Για το σπίτι:

ΜΑΘ/ΒΜ/Σ58, 59 & 61.

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Στο περιθώριο του μαθήματος ξεκινήσαμε να στολίζουμε το Χριστουγεννίατικο δέντρο της τάξης.

Προχωρήσαμε στις ΘΡΗ/ΒΜ/118-121.

Για το σπίτι:

Διαβάζω ξανά από τη ΘΡΗ/ΒΜ/Σ121 την ιστορία για το κολίμπρι και γράφω μερικές σκέψεις μου στο κόκκινο.