Έχει ένα λάθος... Αν το βρείτε, γράψτε το σε σχόλιο!
Έχει ένα λάθος... Αν το βρείτε, γράψτε το σε σχόλιο!
Μία ιδέα για το blog της τάξης μας είναι να αποκτούμε και να μοιραζόμαστε γνώσεις που δεν αφορούν τα σχολικά μας μαθήματα...
Έτσι, κάθε Σάββατο θα βλέπετε την καινούρια πληροφορία της εβδομάδας!
Στα "εγκαίνια" της νέας μας στήλης θα μάθουμε την ιστορία της γραφής...
(Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο)
Είπαμε πως τα επίθετα έχουν θέμα και κατάληξη.
Τι σημαίνει αυτό; Θυμάστε;
Σημαίνει πως ένα μέρος του επιθέτου μένει πάντα σταθερό (το θέμα) και ένα άλλο μέρος του αλλάζει (η κατάληξη).
Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι πως τα επίθετα που τελειώνουν σε -ης, -ης, -ες έχουν πάντα τις ίδιες καταλήξεις! Αρκεί, λοιπόν, να τις μάθετε για να μπορείτε να κλίνετε σωστά όλα τα επίθετα αυτής της κατηγορίας!
Δείτε ένα παράδειγμα και προσπαθήστε να μάθετε τις καταλήξεις...
Και τώρα λίγη εξάσκηση....!
Όταν κλίνουμε μία λέξη (δηλαδή, ένα ρήμα, ένα ουσιαστικό, ένα επίθετο, μία μετοχή ή μία αντωνυμία) διαπιστώνουμε ότι κάποιο μέρος μένει σταθερό και κάποιο αλλάζει, π.χ.
δέν-ω |
δέν-εις |
δέν-ει |
δέν-ουμε |
δέν-ετε |
δέν-ουν |
Ας δούμε ακόμα ένα παράδειγμα. Αυτή τη φορά θα κλίνουμε ένα επίθετο και θα εντοπίσουμε ποιο είναι το σταθερό του κομμάτι και ποιο αυτό που αλλάζει.
Ενικός αριθμός | Πληθυντικός αριθμός | |
Ονομαστική | ο μεγάλος | οι μεγάλοι |
Γενική | του μεγάλου | των μεγάλων |
Αιτιατική | τον μεγάλο | τους μεγάλους |
Κλητική | - μεγάλε | - μεγάλοι |
Τον 3ο αιώνα μ.Χ. την αυτοκρατορία κλονίζουν εσωτερικά και εξωτερικά προβλήματα. Ο Διοκλητιανός εφαρμόζει την τετραρχία για τη σωτηρία της.
Ας κάνουμε τώρα λίγη εξάσκηση σε όσα μάθαμε....
Στα Μαθηματικά συνήθως υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι για να λύσει κανείς ένα πρόβλημα. Υπάρχουν, όμως, κάποια βήματα που συνήθως κάνουμε για να βρούμε τη λύση. Κάποια απ' αυτά τα προσπερνάμε αφού έχουμε κάνει ήδη πολλή εξάσκηση και πια δεν τα χρειαζόμαστε!
Ας δούμε ποια είναι όλα τα βήματα που οδηγούν στη λύση ενός προβλήματος! (Πάτησε στον παρακάτω σύνδεσμο)