Τις τελευταίες 2 εβδομάδες του Φεβρουαρίου ήρθε στην παρεούλα μας κι ο πιγκουίνος της ιστορίας "Πετάνε οι πιγκουίνοι"; Στα παιδιά άρεσε πολύ η συντροφιά του και μερικά πήραν μόνα τους την πρωτοβουλία να φτιάξουν κι εκείνα πιγκουίνους και να τους βάλουμε στον πίνακα μας. Ο,τι έφτιαξαν έγινε χωρίς τη δική μου βοήθεια ή συμμετοχή αλλά μπήκαν σε διαδικασία "να διδάξουν" το ένα το άλλο.
Δείτε εδώ τις δημιουργίες τους:
Η συμπάθειά τους για τους πιγκουίνους με ώθησε να τους δώσω ένα φυλλάδιο στο οποίο έπρεπε να συμπληρώσουν την εικόνα. Υπήρχαν ήδη κάποιοι πιγκουίνοι πάνω σε παγόβουνα και έπρεπε να "ντύσουν" τους πιγκουίνους με κασκόλ και σκούφους, να ζωγραφίσουν κι άλλους πιγκουίνους και να απεικονίσουν τη χιονοθύελλα. Τέτοιου είδους φυλλάδια στα οποία τα παιδιά μπορούν να βάλουν τη φαντασία τους και να εκφραστούν ελεύθερα φαίνεται να τα απολαμβάνουν πολύ οι μαθητές/τριες ενώ παράλληλα αναπτύσσεται η λεπτή τους κινητικότητα αλλά και η αυτοπεποίθησή τους καθώς δεν υπάρχει "σωστό" και "λάθος". (ΔΕΠΠΣ-Παιδί, έκφραση και δημιουργία).
Δείτε πόσο διαφορετικές είναι οι δημιουργίες των παιδιών:
Η χιονοθύελλα και άλλες λέξεις που συναντήσαμε ήταν μία ακόμη ευκαιρία να μιλήσουμε για τις σύνθετες λέξεις. Βρήκαμε πραγματικές σύνθετες λέξεις και φτιάξαμε και δικές μας όπως χιονοβιβλίο, χιονοπαγίδα, χιονολύπη (είναι όταν κάποιος νιώθει λύπη που χιονίζει) κλπ ενώ επίσης γνωρίσαμε το γράμμα Κ και βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από τη φωνούλα Κ όπως το ΚΡΥΟ. (ΔΕΠΠΣ-"Παιδί και γλώσσα).
Επίσης, πήραμε τις κηρομπογιές μας, βγήκαμε στην αυλή και παρατηρήσαμε τα δέντρα της αυλής μας.
Πολλά δέντρα χάνουν τα φύλλα τους το φθινόπωρο και μένουν γυμνά το χειμώνα. Παρατηρώντας λοιπόν τα κλαδιά των δέντρων της αυλής που είναι γυμνά ακόμη από φύλλα, φτιάξαμε ένα αφισάκι με ένα δέντρο τον χειμώνα όπως είχαμε κάνει παλιότερα, το φθινόπωρο. Τα παιδιά πήραν στο σπίτι τους τις 2 αφίσες και στο τέλος της χρονιάς θα συμπληρώσουν τη συλλογή τους με δέντρα και από τις 4 εποχές του χρόνου.
(ΔΕΠΠΣ-"Παιδί, έκφραση & δημιουργία")