Η Ζωή στον Τόπο μας – Η Ζωή σε Διάφορα Μέρη. Μέρος Α’

Αγαπητά παιδιά, Kαλώς Ήρθατε!

Σήμερα θα μάθουμε πώς ζει ένας νέος άνθρωπος σε ένα νησί. 

Επίσης, θα συζητήσουμε και θα κάνουμε δραστηριότητες για τη ζωή στο δικό μας τόπο. 

Θα διαβάσουμε, θα γράψουμε, θα δούμε βίντεο, θα δημιουργήσουμε και θα μαζέψουμε πόντους για να κερδίσουμε τα  βραβεία μας!

Και θα σχολιάσουμε όλα όσα θα συναντήσουμε σε αυτή την ενότητα...

 

 

 

Ελάτε να μπούμε στην παρακάτω σελίδα και να ξεκινήσουμε όλοι μαζί την 1η δραστηριότητα: 

https://padlet.com/maraitka/tf6xk3hmvi8n8ihx

 

Διαβάστε Προσεκτικά το Κείμενο:

Ένας μαθητής γράφει για τη ζωή του στο νησί.

Με λένε Γιώργο, είμαι 16 χρονών και πάω στην Α' Λυκείου. Ζω σε ένα πολύ μικρό νησάκι των Κυκλάδων, την Αντίπαρο. Στο νησί μου έχει μόνο δημοτικό και γυμνάσιο και γι' αυτό πηγαίνω σχολείο απέναντι, στην Παροικιά της Πάρου. Kάθε πρωί όλα τα παιδιά περνάμε με το φεριμπότ απέναντι στην Πάρο. Mετά παίρνουμε το λεωφορείο και μας πάει στο σχολείο.

 

Όμως, όταν έχει άσχημο καιρό και πολύ αέρα, έχει απογορευτικό και τα φεριμπότ δεν μπορούν να περάσουν και να μας πάνε απέναντι. Έτσι, πολλές φορές χάνουμε το σχολείο. Δε λέω, ωραία είναι να χάνεις κανά μάθημα, αλλά οι άλλοι προχωρούν και, αν χάσουμε πολλά, μετά είναι δύσκολο να παρακολουθήσουμε το μάθημα.

Mου αρέσει το νησί μου, γιατί είναι ήρεμα. Κάθε μέρα πάω με την παρέα μου, βόλτα στις παραλίες και στις εξοχές. Eίμαστε πολύ δεμένοι με τη φύση. Ακόμα και το καλοκαίρι που έρχονται τουρίστες, εμείς την ηρεμία μας δεν τη χάνουμε. Δεν είναι όπως στην Aθήνα. Όλα κυλούν πιο χαλαρά...

Τον τελευταίο καιρό στο νησί έχουν αρχίσει να γίνονται και πράγματα για τους νέους, όπως ομάδες ποδοσφαίρου, χορευτικός σύλλογος, λείπουν όμως και άλλα. Λείπει ένα γυμναστήριο, ένας κινηματογράφος, μια βιβλιοθήκη. 

Επίσης, δεν μου αρέσει που στον τόπο μου, δεν έχουμε πάντα γιατρό, κάθε χρόνο οι καθηγητές μας αλλάζουν και πολλές φορές δεν έρχονται όλοι και το χειμώνα το νησί μοιάζει έρημο. Αντίθετα, το καλοκαίρι που έρχονται οι τουρίστες γεμίζει κόσμο. Ανοίγουν οι ταβέρνες, οι καφετέριες, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα μαγαζιά και όλοι δουλεύουν στον τουρισμό.

Μερικές φορές πηγαίνω με τους γονείς μου στην Αθήνα. Εκεί, στη μεγάλη πόλη, μου αρέσει που χάνομαι μέσα στον κόσμο, γίνομαι ένας άγνωστος μεταξύ αγνώστων. Κανένας δεν ασχολείται μαζί σου και δεν τους νοιάζει η εμφάνισή σου. Επίσης, μου αρέσει, γιατί κάθε φορά στην πρωτεύουσα ανακαλύπτω και μια καινούργια περιοχή, έναν καινούργιο δρόμο. Έχει τόσα μέρη που δεν τα έχω δει ακόμα. Αντίθετα, στο νησί ξέρω και το παραμικρό πετραδάκι και πώς να χαθείς; Όλοι ξέρουν πού είσαι και τι κάνεις! Πάντως, δε θα ήθελα να μείνω στην Αθήνα.

Μόλις τελειώσω το σχολείο, θέλω να βρω μια δουλειά και να μείνω στο νησί. Θα ήθελα να γίνω λιμενικός. Από την άλλη, μου αρέσει να ταξιδεύω. Γι' αυτό θα ήθελα κάθε χρόνο να κάνω ταξίδια και να γνωρίζω καινούργια μέρη και να κάνω νέους φίλους. Όμως, πάντα θα γυρίζω στην Αντίπαρο, γιατί εδώ μεγάλωσα και το σπίτι μου θα είναι πάντα εδώ.

Διασκευή του Κειμένου “Συνέντευξη με τον Αντώνη” από http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-F102/416/2801,10588/

 

Σχολιάστε το κείμενο που διαβάσατε (Σας άρεσε ή όχι; Ήταν εύκολο ή δύσκολο; Ήταν ενδιαφέρον ή βαρετό;):

 

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

1. Κυκλάδες: είναι μια ομάδα νησιών που βρίσκεται στο Αιγαίο Πέλαγος. Το όνομα τους το πήραν από τη λέξη Κύκλο, γιατί σχηματίζουν έναν κύκλο γύρω από το νησάκι Δήλος, που παλιά ήταν ένας ιερός τόπος.

Δραστηριότητα:

α. Μπείτε σε αυτή τη διεύθυνση: http://2dim-kalam.thess.sch.gr/old-web/11/nomi/m%20kiklad.htm

β. Δείτε στο χάρτη ποια νησιά ανήκουν στις Κυκλάδες.

γ. Πατήστε πάνω στα νησιά και διαβάστε βασικές πληροφορίες για αυτά.

δ. Χρησιμοποιήστε τις πληροφορίες αυτές για να κάνετε την παρακάτω δραστηριότητα:

 

2. Φεριμπότ: πλοίο που μεταφέρει επιβάτες (ανθρώπους) και αυτοκίνητα.

3. Απαγορευτικό: όταν έχουμε πολύ κακό καιρό και φυσάει πολύ δυνατός άνεμος, τα πλοία απαγορεύεται να ταξιδέψουν, γιατί μπορεί να συμβεί κάποιο ατύχημα.

 

4. Τουρισμός:

α. ένα ταξίδι που κάνει κάποιος για να να γνωρίσει ένα καινούργιο μέρος. Εκεί, θα ξεκουραστεί και θα διασκεδάσει.

β. οι δουλειές που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση των επισκεπτών και των ταξιδιωτών.

 

5. Άγνωστος, Άγνωστη, Άγνωστο: κάποιος, κάποια, κάτι που δεν το γνωρίζουμε, δεν είναι γνωστό.

 

6. Ασχολούμαι: αφιερώνω χρόνο σε κάτι, δουλεύω με κάτι, καταπιάνομαι με μια ασχολία.

 

 

7. Ανακαλύπτω: βρίσκω τυχαία ή ψάχνοντας, κάτι που δεν ήξερα, π.χ. Ανακαλύπτω ένα θησαυρό. 

 

8. Λιμενικός: κάποιος που δουλεύει στο λιμενικό σώμα. Φυλάει και ελέγχει τα λιμάνια, τα πλοία, τους ψαράδες και σώζει ανθρώπους που κινδυνεύουν στη θάλασσα.

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ:

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΠΟΥ

 

 

Μπείτε στη σελίδαhttps://www.slideshare.net/Anastazzzia/ss-5436237 και δείτε τα 4 βήματα που πρέπει να κάνει κάποιος για να περιγράψει έναν τόπο. 

 

Για να περιγράψω έναν τόπο ακολουθώ τέσσερα βήματα.

1ο Βήμα-Παράγραφος:

  • Ποιο είναι το όνομα του τόπου;

  • Πού βρίσκεται;

  • Πότε και με ποιους τον επισκέφτηκα;

 

2ο Βήμα-Παράγραφος:

  • Τι γνωρίζω για αυτόν τον τόπο; {ξέρω κάτι για την ιστορία του, τις ασχολίες των κατοίκων του; (αγρότες, ψαράδες,έμποροι κτλ.), τι προϊόντα παράγει;}.

    3ο Βήμα-Παράγραφος:

    Ποια είναι η γενική εικόνα του τόπου;

    • Πώς είναι ο τόπος αυτός; Ορεινός-Βουνό, πεδινός-πεδιάδα, παραθαλάσσιος, νησί, πόλη, κτλ.

    • Λεπτομέρειες του τόπου: τα κτίρια, τα αξιοθέατα, η φύση και τα ζώα που έχει, τι έκανα εκεί κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μου;

    • Τι μου έκανε περισσότερο εντύπωση;

    • Τι δεν μου άρεσε σε αυτό το μέρος;

      4ο Βήμα-Παράγραφος:

      • Τι σκέφτομαι για αυτόν τον τόπο;

      • Πώς νιώθω για αυτόν τον τόπο;

      Τελικά ποιες ήταν οι εντυπώσεις μου; (θετικές, αρνητικές). Θα επισκεπτόμουν αυτό το μέρος ξανά; Θα μου άρεσε να ζω σε αυτό το μέρος; ή Αν περιγράφω τον τόπο που ζω, μου αρέσει που ζω εκεί;

      ΠΡΟΣΟΧΗ: 

    • Βάλτε τις αισθήσεις σας να δουλέψουν: τι βλέπετε, τι ακούτε, τι μυρίζετε, τι γεύεστε σε αυτό το μέρος;
    • Μην ξεχάσετε να αφήσετε ένα μικρό κενό, πριν ξεκινήσετε τις παραγράφους σας. 
    • Οι προτάσεις σας να είναι μικρές και σωστές. 
    • Χρησιμοποιήστε συνδετικές λέξεις για να ενώσετε τις προτάσεις και τις παραγράφους σας: Στην αρχή, Αρχικά, Μετά, Αργότερα, Τέλος, Επίσης, Ακόμα, Επιπλέον, Γιατί, Αφού, Καθώς, Όμως, Αντίθετα, Άρα, Επομένως, Συμπερασματικά....

Και τώρα ήρθε η ώρα να οργανωθούμε σε Ομάδες και να συνεργαστούμε:

  • Η πρώτη ομάδα θα περιγράψει τον τόπο που ζει.

  • Η δεύτερη ομάδα θα περιγράψει ένα μέρος που έχει επισκεφτεί.

  • Η τρίτη ομάδα θα περιγράψει μια φανταστική πόλη.

 

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΥΤΟΕΛΕΓΧΟΥ

Έχω χρησιμοποιήσει τόνους.

ΝΑΙ ΌΧΙ

Έχω χρησιμοποιήσει τελείες.

ΝΑΙ ΌΧΙ

Έχω βάλει κεφαλαία γράμματα στην αρχή των προτάσεων και στα Κύρια Ονόματα (ανθρώπων, τόπων)

ΝΑΙ ΌΧΙ

Άφησα κενό ανάμεσα στις λέξεις.

ΝΑΙ ΌΧΙ

Πρόσεξα την ορθογραφία των λέξεων που έγραψα.

ΝΑΙ ΌΧΙ

Το γραπτό μου είναι καθαρό.

ΝΑΙ ΌΧΙ

Χώρισα το Κείμενο σε παραγράφους-κομματάκια.

ΝΑΙ ΌΧΙ

Ξαναδιάβασα το κείμενο που έγραψα

ΝΑΙ ΌΧΙ

 

 

Και τώρα φοράμε τα 6 καπέλα και πάμε για δράση....

 

 

Μετά απ' όλα αυτά, χαλαρώνουμε, βλέποντας ένα βίντεο για την πόλη της Καβάλας:

https://www.youtube.com/watch?v=j-76Q3L6SS4&feature=emb_logo

 

 

Τέλος, ας δημιουργήσουμε τη δική μας ψηφιακή αφίσα για την πόλη μας. Θα το κάνουμε μπαίνοντας εδώ:

https://www.postermywall.com/

 

ΈΦΤΑΣΕ Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ. ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΝΤΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΥΜΕ!!!

 

Και δεν ξεχνάμε να σχολιάσουμε και να συζητήσουμε, όσα κάναμε και είδαμε κατά τη διάρκεια αυτής της ενότητας.