English

Το Πάσχα της Νόνας Χελώνας, Δραστηριότητες

2115

H Νόνα χελώνα......ξαναχτυπάει την πόρτα του Νηπιαγωγείου μας αυτή τη φορά για να μας δώσει αφορμή να μιλήσουμε για το Πάσχα. Την δεχτήκαμε με πολύ χαρά και την κρατήσαμε μαζί μας μία ολόκληρη εβδομάδα. 

Χτυπάει λοιπόν το κουδούνι μας και εμφανίζεται.....ολοζώντανη μπροστά μας κρατώντας μάλιστα και την.....ιστορία της Διαβάστε όμως μόνοι σας τι έγινε παρακάτω

Προφορική επικοινωνία

-Διαβάσαμε το παραμύθι: Το Πάσχα της Νόνας χελώνας και αφού σχολιάσαμε.....

  • Συζητήσαμε για την συμπεριφορά του λαγού
  • Παρουσιάσαμε εικόνες από το παραμύθι και τα παιδιά βρήκαν αυτά που έλειπαν

???????????????????????????????

Έγγραφο1

Έγγραφο2

  • Δώσαμε κάρτες με τους ήρωες του παραμυθιού ανά δύο ίδιες και παίξαμε παιχνίδια μνήμης

DSC04850

Έγγραφο1

- Τέλος ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι

*

Μαθηματικά

Το Δάσος της Νόνας χελώνας διάσπαρτο με......πολύχρωμα αυγά Φυσικά ήταν τα καβούκια των μικρών χελωνών Ο λαγός ξεγελάστηκε Εμείς;

-Αναπαραγωγή μοτίβο: Φτιάξαμε και μεις αυγά στο γρασίδι. Εμείς όμως τα βάλαμε με τη σειρά και παίξαμε μαζί τους κάπως έτσι....

???????????????????????????????

Έγγραφο1

11

*

Και για να δείξουμε στο λαγό τον καυχησιάρη πια είναι η σωστή συμπεριφορά....

Εικαστική αγωγή

-Φτιάξαμε το αυγό της αγάπης

DSC04852

Συνεχίζουμε.....

Ο λαγός καυχιόνταν ότι το Πάσχα θα είχε τα καλύτερα αυγά και κανένας δεν θα μπορούσε να τον νικήσει. Τι είναι όμως αυτό το .....Πάσχα;

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Αρχίσαμε τη συζήτηση:

  • Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη Πάσχα;
  • Τι σημαίνει Πάσχα και τι γιορτάζουμε;

-Διαβάσαμε το βιβλίο: Η ιστορία του Πάσχα και βοηθήσαμε τους πιστούς να πάνε στην εκκλησία

11

-Δουλεύοντας έπειτα σε ομάδες φτιάξαμε ότι μας έκανε εντύπωση...

DSC04847

Los Niños Παιδαγωγικό Υλικό και Ιδέες για το Νηπιαγωγείο Read more: http://e-children.blogspot.com/2014/03/blog-post_31.html#ixzz5ArIDKUh1 Under Creative Commons License: Attribution Share Alike

DSC04848

DSC04854

......υπό τον ήχο.....

H ζωή εν τάφω

*

Παιδί και γλώσσα

Στο δάσος της Νόνας χελώνας διάσπαρτα αυγά στο γρασίδι και η νόνα ζητάει από τα εγγόνια της να  ευχηθούν ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Τι  ευχές δίνουμε το Πάσχα;

11

-Αφού μάθαμε τις ευχές που ανταλλάσσουμε αυτές τις άγιες μέρες.......

σκορπίσαμε στην αυλή του……Νηπιαγωγείου μας αυγά με τις δικές μας ευχές

DSC04855

*

Λογοτεχνία

-Διαβάζουμε και ζωγραφίζουμε.....

11

Την άλλη μέρα...

Ανθρωπογενές περιβάλλον

Στο δάσος της νόνας χελώνας όλοι εργάζονται πυρετωδώς για τον ερχομό του Πάσχα. Για να δούμε εμείς τι κάνουμε;

-Μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό μαθαίνουμε το τελετουργικό της Εκκλησίας την Μεγάλη εβδομάδα

 Μεγάλη Εβδομάδα

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Απλώνουμε στην μοκέτα εικόνες που αντιστοιχούν στα γεγονότα της Μεγάλης εβδομάδας και την......εκκλησία του χωριού μας. Βοηθάμε έτσι ώστε οι πιστοί να παρακολουθούν τα γεγονότα κάθε μέρα χωρίς προβλήματα.....

Κάπως έτσι....

???????????????????????????????

Έγγραφο 1

DSC04856

Τα βιβλιαράκια μας

*

Συναισθηματική αγωγή

-Διαβάζουμε την παραβολή των 10 ταλάντων και αφού εξηγήσουμε και συζητήσουμε πάνω σε αυτή, κάνουμε στα παιδιά την εξής ερώτηση...

DSC04857

Στη συνέχεια....

Ανθρωπογενές περιβάλλον

Αυγά, μεζεδάκια, στρωμένο τραπέζι. Το γιορτάζουν στο δάσος της νόνας χελώνας. Όμως το ίδιο κάνουμε και μεις. Για να δούμε...

-Παρακολουθούμε το παρακάτω powerpoint και .....

Πασχαλινά έθιμα

  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους έθιμο
  • Βάφουν τ αυγά τους και τα......δωρίζουν στον καυχησιάρη λαγό για να δείξουν την αγάπη τους

DSC04859

DSC04860

*

Μαθηματικά

Ο καυχησιάρης λαγός πάλι την έπαθε. Έσπασαν όλα τα αυγά του μετά το αστείο που του έκανε η νόνα χελώνα. Ευκαιρία και για μας να γνωρίσουμε πως κάνουμε αφαίρεση.....παίζοντας

-Απλώνουμε στη μοκέτα τα αυγά των χελωνών Ένα παιδί υποδυόμενο τον λαγό καταφθάνει με το καλάθι του γεμάτο αυγά Πόσα αυγά έχει; Πόσα θα του μείνουν;

( Ορίζουμε κρυφά από το λαγό μία ομάδα παιδιών που θα φωνάζει το χαρακτηριστικό......τσακ. Έτσι ο λαγός θα ξέρει κάθε φορά πόσα αυγά έχασε)

DSC04861

DSC04862

11

*

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

Η Νόνα χελώνα έκανε το τραπέζι σε όλα τα ζώα του δάσους με λιχουδιές, για να γιορτάσουν το Πάσχα

- Εσείς τι λιχουδιές θέλετε στο Πασχαλινό σας τραπέζι;

11

Και τελειώσαμε....

Μαθηματικά

Η νόνα χελώνα έφτιαξε λιχουδιές για το λαγό, αλλά και για όλα τα ζώα Τι έτρωγε το καθένα; Τι τρώμε εμείς τώρα που περιμένουμε το Πάσχα;

-Αφού συζητήσουμε για τη νηστεία, ομαδοποιούμε τα τρόφιμα σε νηστίσιμα και αρτύσιμα

???????????????????????????????

DSC04865

 -Και γεμίζουμε .......ένα βάζο με πασχαλινές, γλυκές κουβεντούλες

???????????????????????????????

*

Μουσική αγωγή

Μετά το φαγητό όλα τα ζώα το έριξαν στο χορό. Άραγε πως χορεύουν τα ζώα; Πως γλεντάμε εμείς το Πάσχα;

-Επιλέγουμε να ακούσουμε παραδοσιακά τραγούδια από όλη την Ελλάδα

  1. Λιανοχορταρούδια : Θράκη
  2. Μήλο μου κόκκινο :Μακεδονία
  3. Μωρή κοντούλα λεμονιά : Ήπειρος
  4. Καραγκούνα : Θεσσαλία
  5. Μια χήρα πούλαγε κρασί : Στερεά Ελλάδα
  6. Αρκαδιανή :Πελοπόννησος
  7. Σα θες να μάθεις : Κρήτη
  8. Παραπονιούμαι του θεού :Δωδεκάνησα
  9. Τρεχαντήρι : Κυκλάδες
  10. Εις τον αφρό της θάλασσας :Επτάνησα

Και...

  • Κάνουμε αντιστοίχιση τραγουδιού και διαμερίσματος

DSC04868

  • Γνωρίζουμε τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται

Παραδοσιακά μουσικά όργανα

  • Ακούμε τον ήχο τους και τα αναγνωρίζουμε μέσα στα τραγούδια

 ???????????????????????????????

  •  Φτιάχνουμε μία......τραγουδοσαλάτα. Κάθε παιδί καλείται να πει την αρχή ενός από τα παραπάνω τραγούδια Συνδέοντας τα στο τέλος φτιάχνουμε ένα καινούριο παραδοσιακό τραγούδι δικής μας έμπνευσης
  • Επιλέγουμε  τα τραγούδια που μας έκαναν εντύπωση και τα ζωγραφίζουμε. Προσθέτουμε και τα μουσικά όργανα που ακούγονται
DSC04869

Επικρατέστερο τραγούδι: ΤΟ ΤΡΕΧΑΝΤΗΡΑΚΙ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!!

???????????????????????????????

Leave a Reply