English

Το Πάσχα της Νόνας Χελώνας, Δραστηριότητες

2115

H Νόνα χελώνα......ξαναχτυπάει την πόρτα του Νηπιαγωγείου μας αυτή τη φορά για να μας δώσει αφορμή να μιλήσουμε για το Πάσχα. Την δεχτήκαμε με πολύ χαρά και την κρατήσαμε μαζί μας μία ολόκληρη εβδομάδα. 

Χτυπάει λοιπόν το κουδούνι μας και εμφανίζεται.....ολοζώντανη μπροστά μας κρατώντας μάλιστα και την.....ιστορία της Διαβάστε όμως μόνοι σας τι έγινε παρακάτω

Προφορική επικοινωνία

-Διαβάσαμε το παραμύθι: Το Πάσχα της Νόνας χελώνας και αφού σχολιάσαμε.....

  • Συζητήσαμε για την συμπεριφορά του λαγού
  • Παρουσιάσαμε εικόνες από το παραμύθι και τα παιδιά βρήκαν αυτά που έλειπαν

???????????????????????????????

Έγγραφο1

Έγγραφο2

  • Δώσαμε κάρτες με τους ήρωες του παραμυθιού ανά δύο ίδιες και παίξαμε παιχνίδια μνήμης

DSC04850

Έγγραφο1

- Τέλος ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι

*

Μαθηματικά

Το Δάσος της Νόνας χελώνας διάσπαρτο με......πολύχρωμα αυγά Φυσικά ήταν τα καβούκια των μικρών χελωνών Ο λαγός ξεγελάστηκε Εμείς;

-Αναπαραγωγή μοτίβο: Φτιάξαμε και μεις αυγά στο γρασίδι. Εμείς όμως τα βάλαμε με τη σειρά και παίξαμε μαζί τους κάπως έτσι....

???????????????????????????????

Έγγραφο1

11

*

Και για να δείξουμε στο λαγό τον καυχησιάρη πια είναι η σωστή συμπεριφορά....

Εικαστική αγωγή

-Φτιάξαμε το αυγό της αγάπης

DSC04852

Συνεχίζουμε.....

Ο λαγός καυχιόνταν ότι το Πάσχα θα είχε τα καλύτερα αυγά και κανένας δεν θα μπορούσε να τον νικήσει. Τι είναι όμως αυτό το .....Πάσχα;

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Αρχίσαμε τη συζήτηση:

  • Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη Πάσχα;
  • Τι σημαίνει Πάσχα και τι γιορτάζουμε;

-Διαβάσαμε το βιβλίο: Η ιστορία του Πάσχα και βοηθήσαμε τους πιστούς να πάνε στην εκκλησία

11

-Δουλεύοντας έπειτα σε ομάδες φτιάξαμε ότι μας έκανε εντύπωση...

DSC04847

Los Niños Παιδαγωγικό Υλικό και Ιδέες για το Νηπιαγωγείο Read more: http://e-children.blogspot.com/2014/03/blog-post_31.html#ixzz5ArIDKUh1 Under Creative Commons License: Attribution Share Alike

DSC04848

DSC04854

......υπό τον ήχο.....

H ζωή εν τάφω

*

Παιδί και γλώσσα

Στο δάσος της Νόνας χελώνας διάσπαρτα αυγά στο γρασίδι και η νόνα ζητάει από τα εγγόνια της να  ευχηθούν ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Τι  ευχές δίνουμε το Πάσχα;

11

-Αφού μάθαμε τις ευχές που ανταλλάσσουμε αυτές τις άγιες μέρες.......

σκορπίσαμε στην αυλή του……Νηπιαγωγείου μας αυγά με τις δικές μας ευχές

DSC04855

*

Λογοτεχνία

-Διαβάζουμε και ζωγραφίζουμε.....

11

Την άλλη μέρα...

Ανθρωπογενές περιβάλλον

Στο δάσος της νόνας χελώνας όλοι εργάζονται πυρετωδώς για τον ερχομό του Πάσχα. Για να δούμε εμείς τι κάνουμε;

-Μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό μαθαίνουμε το τελετουργικό της Εκκλησίας την Μεγάλη εβδομάδα

 Μεγάλη Εβδομάδα

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Απλώνουμε στην μοκέτα εικόνες που αντιστοιχούν στα γεγονότα της Μεγάλης εβδομάδας και την......εκκλησία του χωριού μας. Βοηθάμε έτσι ώστε οι πιστοί να παρακολουθούν τα γεγονότα κάθε μέρα χωρίς προβλήματα.....

Κάπως έτσι....

???????????????????????????????

Έγγραφο 1

DSC04856

Τα βιβλιαράκια μας

*

Συναισθηματική αγωγή

-Διαβάζουμε την παραβολή των 10 ταλάντων και αφού εξηγήσουμε και συζητήσουμε πάνω σε αυτή, κάνουμε στα παιδιά την εξής ερώτηση...

DSC04857

Στη συνέχεια....

Ανθρωπογενές περιβάλλον

Αυγά, μεζεδάκια, στρωμένο τραπέζι. Το γιορτάζουν στο δάσος της νόνας χελώνας. Όμως το ίδιο κάνουμε και μεις. Για να δούμε...

-Παρακολουθούμε το παρακάτω powerpoint και .....

Πασχαλινά έθιμα

  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους έθιμο
  • Βάφουν τ αυγά τους και τα......δωρίζουν στον καυχησιάρη λαγό για να δείξουν την αγάπη τους

DSC04859

DSC04860

*

Μαθηματικά

Ο καυχησιάρης λαγός πάλι την έπαθε. Έσπασαν όλα τα αυγά του μετά το αστείο που του έκανε η νόνα χελώνα. Ευκαιρία και για μας να γνωρίσουμε πως κάνουμε αφαίρεση.....παίζοντας

-Απλώνουμε στη μοκέτα τα αυγά των χελωνών Ένα παιδί υποδυόμενο τον λαγό καταφθάνει με το καλάθι του γεμάτο αυγά Πόσα αυγά έχει; Πόσα θα του μείνουν;

( Ορίζουμε κρυφά από το λαγό μία ομάδα παιδιών που θα φωνάζει το χαρακτηριστικό......τσακ. Έτσι ο λαγός θα ξέρει κάθε φορά πόσα αυγά έχασε)

DSC04861

DSC04862

11

*

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

Η Νόνα χελώνα έκανε το τραπέζι σε όλα τα ζώα του δάσους με λιχουδιές, για να γιορτάσουν το Πάσχα

- Εσείς τι λιχουδιές θέλετε στο Πασχαλινό σας τραπέζι;

11

Και τελειώσαμε....

Μαθηματικά

Η νόνα χελώνα έφτιαξε λιχουδιές για το λαγό, αλλά και για όλα τα ζώα Τι έτρωγε το καθένα; Τι τρώμε εμείς τώρα που περιμένουμε το Πάσχα;

-Αφού συζητήσουμε για τη νηστεία, ομαδοποιούμε τα τρόφιμα σε νηστίσιμα και αρτύσιμα

???????????????????????????????

DSC04865

 -Και γεμίζουμε .......ένα βάζο με πασχαλινές, γλυκές κουβεντούλες

???????????????????????????????

*

Μουσική αγωγή

Μετά το φαγητό όλα τα ζώα το έριξαν στο χορό. Άραγε πως χορεύουν τα ζώα; Πως γλεντάμε εμείς το Πάσχα;

-Επιλέγουμε να ακούσουμε παραδοσιακά τραγούδια από όλη την Ελλάδα

  1. Λιανοχορταρούδια : Θράκη
  2. Μήλο μου κόκκινο :Μακεδονία
  3. Μωρή κοντούλα λεμονιά : Ήπειρος
  4. Καραγκούνα : Θεσσαλία
  5. Μια χήρα πούλαγε κρασί : Στερεά Ελλάδα
  6. Αρκαδιανή :Πελοπόννησος
  7. Σα θες να μάθεις : Κρήτη
  8. Παραπονιούμαι του θεού :Δωδεκάνησα
  9. Τρεχαντήρι : Κυκλάδες
  10. Εις τον αφρό της θάλασσας :Επτάνησα

Και...

  • Κάνουμε αντιστοίχιση τραγουδιού και διαμερίσματος

DSC04868

  • Γνωρίζουμε τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται

Παραδοσιακά μουσικά όργανα

  • Ακούμε τον ήχο τους και τα αναγνωρίζουμε μέσα στα τραγούδια

 ???????????????????????????????

  •  Φτιάχνουμε μία......τραγουδοσαλάτα. Κάθε παιδί καλείται να πει την αρχή ενός από τα παραπάνω τραγούδια Συνδέοντας τα στο τέλος φτιάχνουμε ένα καινούριο παραδοσιακό τραγούδι δικής μας έμπνευσης
  • Επιλέγουμε  τα τραγούδια που μας έκαναν εντύπωση και τα ζωγραφίζουμε. Προσθέτουμε και τα μουσικά όργανα που ακούγονται
DSC04869

Επικρατέστερο τραγούδι: ΤΟ ΤΡΕΧΑΝΤΗΡΑΚΙ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!!

???????????????????????????????

Στοματική υγιεινή, Δραστηριότητες

http://images.clipartpanda.com/dentist-clipart-black-and-white-dental-clipart-4Tb4zp8Tg.jpeg

Η ΜΕΡΑ ΘΕΛΕΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ!! ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΟ.... ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΣ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ!!

Ξεκινάμε το πρόγραμμά μας με.....

Προφορική επικοινωνία

-Στο τραπέζι της παρατήρησης, βάζουμε πιάτα με λιχουδιές: σοκολάτες, γαριδάκια, γλειφιτζούρια, καραμέλες και άλλα τέτοια . Ξεκινάμε την συζήτηση μας...παρέα με την ΤΕΡΗΔΟΝΑ

DSC04947

  • Σας αρέσουν αυτές οι λιχουδιές; Πόσο συχνά τις τρώτε;
  • Πλένετε τα δόντια σας μετά; Τι θα γίνει αν δεν τα πλένετε;
  • Πλένετε τα δόντια σας μετά από κάθε γεύμα;
  • Που πηγαίνουμε όταν ένα δόντι μας πονάει;
  • Τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε γερά δόντια;
  • Τι γίνεται όταν έχουμε χαλασμένα δόντια;
  • Αν δεν είχαμε καθόλου δόντια;

-Ξαφνικά καθώς συζητούσαμε ξεσπάει ένας απίστευτος καβγάς.Γυρίζουμε και τι να δούμε; Μάλωναν... δύο δόντια. Το ένα γερό και χαμογελαστό, και το άλλο άσχημο και κατσούφικο και να φανταστείτε ότι ζουν στο.....ίδιο σπίτι

(Τα παιδιά επινοούν ένα διάλογο και καταλήγουμε  στην παρακάτω δραστηριότητα)

DSC04949

-Για να δώσουμε λύση και να σταματήσει ο καβγάς χωρίσαμε τα δόντια , κάπως έτσι....

Τα παιδιά όμως ποιο θα επισκέπτονται πιο συχνά; Με ποιο δόντι θα έχουν φιλίες;

???????????????????????????????

-Τέλος,παρακολουθούμε...

*

Μαθηματικά

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες που απεικονίζουν, τρόφιμα και αντικείμενα που χρησιμοποιούμε για την στοματική υγιεινή. Τα ονομάζουν

-Στη συνέχεια ομαδοποιούν:

  • Ποια είναι τρόφιμα
  • Ποια αντικείμενα
  • Ποια είναι φρούτα και ποια ροφήματα
  • Ποιες τροφές είναι ωφέλιμες και ποιες βλαβερές για τα δόντια
  • Προϊόντα που χρησιμοποιούμε για την πρόληψη της τερηδόνας

???????????????????????????????

Κάρτες

11

*

Λογοτεχνία

-Διαβάζουμε: Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντης

*

Συνεχίζουμε.....

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Για να αγαπήσουμε τα δόντια μας πρέπει να τα γνωρίσουμε. Έτσι μαθαίνουμε:

  • Πόσα δόντια έχουμε;
  • Πότε βγαίνουν τα πρώτα δόντια και πως λέγονται;
  • Ποια είναι τα μόνιμα δόντια;
  • Από τι υλικό είναι φτιαγμένα;
  • Που στηρίζονται και πως;
  • Σε τι μας χρησιμεύουν και ποιες οι αρρώστιες των δοντιών;
  • Πως μπορούμε να τα προστατέψουμε και ποια άλλα προβλήματα υπάρχουν

Τελειώνουμε......μπαίνοντας σε έναν λαβύρινθο ,για να βρούμε το σωστό δρόμο που οδηγεί στα γερά δόντια

DSC04955

*

Παιδί και γλώσσα

-Η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα είναι οι καλύτεροι φίλοι μας και μας βοηθούν να μάθουμε να βουρτσίζουμε  σωστά τα δόντια μας. Μας παρουσιάζουν λοιπόν ένα πίνακα με οδηγίες , ένα πρόπλασμα και πιάνουμε δουλειά

  • Διαβάζουμε τις οδηγίες από τον πίνακα

???????????????????????????????

  • Αντιστοιχίζουν τις κινητές κάρτες με αυτές του πίνακα

???????????????????????????????

  • Αποσύρουμε τον πίνακα και ένα παιδί δίνει με παντομίμα μία οδηγία, ενώ ένα άλλο προσπαθεί να καταλάβει την κίνηση και να βρει την αντίστοιχη κάρτα

DSC04960

DSC04961

-Αφού τελειώσουμε, τα παιδιά κάνουν......πρακτική εξάσκηση με τις βούρτσες τους και με τη βοήθεια του παρακάτω πίνακα

71667068-how-to-brush-your-teeth-great-for-your-design

DSC04962DSC04963

*

Και κλείσαμε....

-Επινοούμε και διαβάζουμε στα παιδιά το παρακάτω ποιηματάκι.

(Το ποιηματάκι εμπνευσμένο από την αγαπημένη συνάδελφο, Χατζηλεοντίου Δέσποινα)

  • Κάθε φορά που ακούν το Δ, στριφογυρίζουν στην θέση τους
  •  Στη συνέχεια βρίσκουν και κυκλώνουν το Δ, δ

Δύο δόντια δώσαν δώρα
στο Δημήτρη και στη Δώρα.
Οδοντόβουρτσα δωρίσαν
τους πονόδοντους αφήσαν.
Με οδοντόπαστα διπλή,
δίχρωμη και δροσερή
δόντια έχεις καθαρά
δε δειλιάζεις πουθενά.
Έτσι όλα τα παιδιά
θα το λεν τραγουδιστά,
δάκρυα όχι άλλα πια
δείτε όλοι διαφορά!

  • Βρίσκουν λέξεις που αρχίζουν από Δ
  • Συνδέουν το Δ με τα φωνήεντα και φτιάχνουμε καινούριες συλλαβούλες

-Τέλος, βοηθάμε τον κύριο Φαφουτοκουτσοδόντη να βρει τα δόντια του Πως όμως να το κάνουμε που η Μάγισσα Τερηδόνα έβαλε στο καζάνι της τα δοντάκια του και θέλει όλα να τα μαυρίσει; Καλέσαμε λοιπόν ενισχύσεις Την όμορφη νεράιδα Οδοντοβουρτσούλα και τα καταφέραμε

Δείτε πως....

Μέσα στο καζάνι της τερηδόνας βάζουμε τα δόντια του Φαφουτοκουτσοδόντη. Η Τερηδόνα αρχίζει τα....μαγικά της Τότε η νεράιδα Οδοντοβουρτσούλα, πηγαίνει γρήγορα και βγάζει το σωστό δόντι πριν πιάσουν τα μαγικά της Τερηδόνας

???????????????????????????????

Συλλαβοδοντάκια και μαγικά

*

Την άλλη μέρα....

Προφορική επικοινωνία

-Διαβάζουμε το ποίημα: Η Τερηδόνα (Αναστασία Διακάτου - Γιάννης Μανιός)

  • Τι είναι η Τερηδόνα και πως την φαντάζεστε;

DSC04966

  • Πως μπορούμε να την αποφύγουμε;
  • Που πρέπει να πάμε για να την....γιατρέψουμε;

-Παροτρύνουμε τα παιδιά να φανταστούν ένα διάλογο ανάμεσα στην Τερηδόνα και τα δόντια

DSC04967

-Και τέλος, διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Αργύρης, το ποντικάκι και η συμμορία της κυρίας Τερηδόνας

*

Παιδί και γλώσσα

-Παραμύθι σε εικόνες: Το πάθημα ενός Λύκου

Τι έπαθε ο λύκος; Γιατί;

Που πήγε για να γίνει καλά;

Τι πρέπει να κάνει για να μη ξαναπονέσει το δόντι του;

-Τα παιδιά βάζουν τις εικόνες στη σωστή σειρά και διαβάζοντας φτιάχνουν τη δική τους ιστορία

???????????????????????????????

11

*

Φυσική αγωγή

Ώρα για παιχνίδι

-Μια ομάδα παιδιών είναι δόντια , ένα παιδί αναλαμβάνει το ρόλο της Οδοντόκρεμας και ένα είναι η Τερηδόνα

  • Με την έναρξη της μουσικής τα δόντια τρώνε καραμέλες. Ξαφνικά ακούγεται ένας δυνατός θόρυβος και καταφθάνει η τερηδόνα Τα δόντια τρομαγμένα τρέχουν στο χώρο Όποιο δόντι πιάσει η τερηδόνα το πάει στο βασίλειό της
  • Όταν πιαστούν όλα τα δόντια, η οδοντόκρεμα προσπαθεί να πάρει όσα περισσότερα δόντια μπορεί από το βασίλειο της τερηδόνας
DSC04970

Τα δόντια τρώνε καραμέλες

DSC04972

η τερηδόνα παραμονεύει....

DSC04973

......και αρπάζει ένα δόντι

DSC04974

η οδοντόκρεμα παλεύει με την τερηδόνα

*

Έπειτα.....

Προφορική επικοινωνία

-Διαβάζουμε το παραμύθι: Η Δόνα Τερηδόνα και οι Χαχανούληδες και αφού ακούσουμε σχόλια....

  • Γνωρίζουμε τους χαχανούληδες και τη χώρα τους, από......κοντά

DSC04975

  • Συνθέτουμε ένα τραγουδάκι για τους γελαστούς....χαχανούληδες

DSC04976

  • Και ακούμε.....

*

Μαθηματικά

-Στην μοκέτα αφήνουμε μια οδοντόβουρτσα και δόντια Πάνω στο καθένα υπάρχει ένας αριθμός. Καλούμε τα παιδιά να.....πλύνουν σωστά τα δόντια ,βάζοντας τα στη σειρά από το 1 ως το 10

???????????????????????????????

???????????????????????????????

-Στη συνέχεια, δίνουμε κάρτες με οδοντοστοιχίες Στην κάθε κάρτα μαυρίζουμε τόσα δόντια ανάλογα με τον αριθμό που θέλουμε να δώσουμε όταν......σαπίσουν τα δόντια σε όλες τις κάρτες τις βάζουμε  στη σειρά από το 10 ως το 9

DSC04979

11

*

Θεατρική αγωγή

Κουκλοθέατρο: Ο Κροκόδειλος στον Οδοντογιατρό ( Τασούλας Τσιλιμένη)

*

Μια άλλη μέρα..

Εικαστικά και φαντασία

-Φτιάχνουμε πήλινα δοντάκια και τα στολίζουμε

Τα βάζουμε σε όμορφα κουτάκια για να φιλοξενήσουν τα δοντάκια που θα πέσουν

DSC04953

-Που πάει το δοντάκι μου όταν πέφτει;

  • Δίνουν την απάντηση έτσι.....

DSC04980

  • Και στη συνέχεια διαβάζουμε το βιβλίο: Ο γύρος του κόσμου με ένα δοντάκι ( Σέλμπι Μπίλερ, εκδόσεις Μεταίχμιο) ( Ευχαριστώ την αγαπητή συνάδελφο Τσιρίμπαση Ελένη που μας πρότεινε και μας δάνεισε το βιβλίο)

*

Παιδί και Γλώσσα

Οι φίλοι των δοντιών μας: Διαβάζουμε τον παρακάτω πίνακα και...

  • Συζητάμε για το κάθε ένα προϊόν χωριστά , την σκοπιμότητά του και τον σωστό τρόπο χρήσης

11

  • .......πλένουμε καλά τα δόντια μας και τα βάζουμε στο......στόμα μας

DSC04985

  • Πειραματιζόμαστε με αυγά, ξύδι και στοματικό διάλυμα

και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας

DSC04984

Το ένα αυγό σε νερό και το άλλο σε στοματικό διάλυμα

DSC04986

Και τα δύο αυγά σε ξίδι

  • Μοιράζουμε στα παιδιά ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα βουρτσίσματος Το παίρνουν στο σπίτι και μετά μία εβδομάδα......ποιος θα πάρει βραβειάκι;

*

Κλείνοντας...τη μέρα μας

-Ρωτάμε τα παιδιά αν άκουσαν τις παρακάτω εκφράσεις και αν φαντάζονται τι σημαίνουν και πότε τις χρησιμοποιούμε

Του χαρίζανε γάιδαρο και τον κοίταζε στα δόντια

Παλεύω με νύχια και με δόντια

Γλίτωσα απ΄του χάρου τα δόντια

Μιλάω έξω απ΄τα δόντια

  • Ακούν μία έκφραση και την συνδέουν με το ανάλογο συναίσθημα

???????????????????????????????

Συναισθήματα

  •  Ζωγραφίζουν τις εκφράσεις

DSC04982

*

Και τελειώσαμε το πρόγραμμά μας....

Για να δούμε τι μάθατε όλες αυτές τις μέρες; 

Ακούγεται μια φωνή και ταυτόχρονα μία......στρατιά Χαχανούληδων εισβάλει στην τάξη μας

Άρχισαν να μας ρωτάνε ένα σωρό πράματα Κάθε φορά που απαντούσαμε σωστά, τσουπ ένας χαμογελαστός χαχανούλης πεταγόταν, αν δίναμε λάθος απάντηση ο χαχανούλης μας διόρθωνε. Δεν πειράζει όμως γιατί παρέα τους και επανάληψη κάναμε και μάθαμε από τα λάθη μας παραπάνω πληροφορίες

???????????????????????????????

Σε ομάδα 10 παιδιών 3 λάθος απαντήσεις

*

και...

-Διαβάσαμε το : Δε φοβάμαι τον Οδοντογιατρό

-Αφιερώσαμε την υπόλοιπη ώρα στον καλό μας φίλο, τον ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟ, ο οποίος με τους αγαπημένους φίλους του μας έδωσε χρήσιμες συμβουλές

DSC04988

Και ο καθένας έδωσε μια υπόσχεση για την στοματική του υγιεινή

DSC04989

Λέξεις που αρχίζουν από Δ, όπως ΔΟΝΤΙ