Ζώντας & μαθαίνοντας

Ας συμπληρωθεί το ακόλουθο ερωτηματολόγιο: ΕΔΩ

Το επίθετο όμορφος-η-ο

όμορφος, -η, -ο, συγκριτικός: ομορφότερος, υπερθετικός:  ομορφότατος

  • που ευχαριστεί τις αισθήσεις μας με το παρουσιαστικό του

ancient greek men - Clip Art Library

Το επίθετο ωραίος-α-ο

ωραίος, -α, -οσυγκριτικός: ωραιότερος, υπερθετικός:  ωραιότατος

  1. που έχει αρεστά χαρακτηριστικά
    ≈ συνώνυμα: ευειδής, καλλίγραμμος, κομψός, όμορφος
  2. που προκαλεί ευχάριστη αίσθηση
    ≈ συνώνυμα: φίνος
  3. που προκαλεί θαυμασμό ή ενδιαφέρον
  4. που σχετίζεται με ευχάριστες εμπειρίες
  5. (για τον καιρό, καιρικές συνθήκες) που είναι ευχάριστος

Χαρακτηρισμοί στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας & Γραμματείας Α΄ ΓΕ.Λ.

Αρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι

Β΄ τετράμηνο:

Ξενοφώντος Ελληνικά, Βιβλίο 2ο, Κεφάλαιο 3ο, παράγραφος 56η:

 Οἱ δ’ ἀπήγαγον τὸν ἄνδρα διὰ τῆς ἀγορᾶς μάλα μεγάλῃ τῇ φωνῇ δηλοῦντα οἷα ἔπασχε. Λέγεται δ’ ἓν ῥῆμα καὶ τοῦτο αὐτοῦ. Ὡς εἶπεν ὁ Σάτυρος ὅτι οἰμώξοιτο, εἰ μὴ σιωπήσειεν, ἐπήρετο·« Ἂν δὲ σιωπῶ, οὐκ ἄρ’, ἔφη, οἰμώξομαι;» καὶ ἐπεί γε ἀποθνῄσκειν ἀναγκαζόμενος τὸ κώνειον ἔπιε, τὸ λειπόμενον ἔφασαν ἀποκοτταβίσαντα εἰπεῖν αὐτόν· «Κριτίᾳ τοῦτ’ ἔστω τῷ καλῷ». Καὶ τοῦτο μὲν οὐκ ἀγνοῶ, ὅτι ταῦτα ἀποφθέγματα οὐκ ἀξιόλογα, ἐκεῖνο δὲ κρίνω τοῦ ἀνδρὸς ἀγαστόν, τὸ τοῦ θανάτου παρεστηκότος μήτε τὸ φρόνιμον μήτε τὸ παιγνιῶδες ἀπολιπεῖν ἐκ τῆς ψυχῆς.

Ξενοφώντος Ελληνικά, Βιβλίο 2ο, Κεφάλαιο 4ο, παράγραφος 6η:

Κατά τα ξημερώματα σηκώθηκαν οι φρουροί και τράβηξαν ο καθένας στη δουλειά του, ξεμακραίνοντας από τον οπλισμό τους. Εκείνη την ώρα —καθώς οι ιπποκόμοι έκαναν θόρυβο ξυστρίζοντας τ' άλογα— οι άντρες του Θρασύβουλου άδραξαν τ' άρματα, κι ορμώντας καταπάνω τους τρεχάτοι σκότωσαν μερικούς και κυνήγησαν τους άλλους, που τόβαλαν στα πόδια, ως έξη-εφτά στάδια δρόμο. Οι ολιγαρχικοί έχασαν πάνω από εκατόν είκοσι οπλίτες και τρεις ιππείς: το Νικόστρατο, το λεγόμενο «ωραίο», κι άλλους δυο που πιάστηκαν στα στρώματά τους.

Ασκήσεις για τη διαφορετικότητα

Δραστηριότητα που αποσκοπεί στην προώθηση του σεβασμού απέναντι στη διαφορετικότητα &

στη βελτίωση των διομαδικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών στο σχολείο

(Κατάλληλη για όλες της βαθμίδες εκπαίδευσης)

«Χαρακτηρισμοί που πληγώνουν/ πονάνε»
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μία λίστα από χαρακτηρισμούς που στιγματίζουν και αναστοχάζονται πάνω σε αυτούς, καθώς και στο συναισθηματικό αντίκτυπο που αυτοί φέρουν.

Ας διαβάσετε ΕΔΩ (σελίδες  27-28)