English

Οι Τρεις Πιο Διάσημοι Πίνακες Του Κόσμου!

Γειά σας blog friends μου✋✋✋✋! Σήμερα αποφάσισα να σας κάνω την ιδέα της Αντωνάτου Αθανασίας-Νικολίας και θέλω να την ευχαριστήσω που μου την έδωσε! Λοιπόν, ας ξεκινήσουμε!

Οι τρεις πιο διάσημοι πίνακες του κόσμου!
(και η ιστορία που κρύβεται από πίσω τους...)

Στην πραγματικότητα είναι δύσκολο να πει κανείς με βεβαιότητα ποιοι είναι-πέρα από το Νο1 για το οποίο όλοι συμφωνούν.

Παρακάτω είναι τα έργα τέχνης.

#1

Mona Lisa του Leonardo Da Vinci

Ιστορία και τρίβια:

Ο Λεονάρντο ξεκίνησε να ζωγραφίζει τη Μόνα Λίζα το έτος 1503 ή το 1504 στη Φλωρεντία της Ιταλίας.

Αφότου ασχολήθηκε επί τέσσερα χρόνια με το έργο, το άφησε ημιτελές. Είναι γνωστό πως αυτή ήταν μια συνήθης συμπεριφορά του Λεονάρντο, ο οποίος, αργότερα, μετάνιωσε που "δεν ολοκλήρωσε ποτέ ούτε ένα έργο". Θεωρείται πως συνέχισε να ασχολείται με τη Μόνα Λίζα για τρία χρόνια αφότου εγκαταστάθηκε στη Γαλλία και πως την 'τελείωσε' λίγο πριν πεθάνει το 1519.

Ο πίνακας πήρε το όνομά του από τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο, μέλος της οικογένειας Γκεραρντίνι από τη Φλωρεντία και την Τοσκάνη και σύζυγος του εύπορου έμπορου μεταξιού Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο. Ήταν παραγγελία για το καινούριο τους σπίτι και για να γιορτάσουν τη γέννηση του δεύτερου γιου τους, Αντρέα. Διάφορες εναλλακτικές απόψεις έχουν εκφραστεί σχετικά με το θέμα.

O Σίγκμουντ Φρόυντ πίστευε πως το περιώνυμο μειδίαμα της Μόνα Λίζα ήταν αποτέλεσμα ανάκλησης ανάμνησης της μητέρας του Λεονάρντο. Άλλες προτάσεις για την ταυτότητα της εικονιζόμενης γυναίκας είναι: η Isabella από τη Νάπολη, η Cecilia Gallerani, η Costanza d'Avalos, Η Δούκισσα της Francavilla‎, η Isabela Gualanda αλλά και ο ίδιος ο Λεονάρντο.

Το αντίγραφο του πίνακα Μόνα Λίζα που δημιουργήθηκε την ίδια χρονική περίοδο με το αυθεντικό έργο, όπως αποκαλύφθηκε μετά την συντήρηση.

Η φήμη του πίνακα αυξήθηκε όταν η Μόνα Λίζα κλάπηκε το 1911. Στις 22 Αυγούστου του 1911 ο ζωγράφος Λουί Μπερού, περπατώντας στο Λούβρο, πήγε στο Salon Carré όπου εκτιθόταν η Μόνα Λίζα επί πέντε χρόνια. Ωστόσο στο σημείο όπου έπρεπε να βρίσκεται ο πίνακας, υπήρχαν τέσσερις σιδερένιοι πάσσαλοι. Ο Μπερού ενημέρωσε τον υπεύθυνο της ασφάλειας εκείνου του τομέα, ο οποίος νόμιζε πως ο πίνακας φωτογραφιζόταν για εμπορικούς λόγους. Το Λούβρο έκλεισε για μια εβδομάδα, για να διευκολυνθεί η έρευνα για την κλοπή.

Το σημείο του τοίχου του Λούβρου, στο οποίο βρισκόταν η Μόνα Λίζα, όπως φωτογραφήθηκε αφού κλάπηκε ο πίνακας.

Ο Γάλλος ποιητής Γκιγιώμ Απολλιναίρ, θεωρήθηκε ύποπτος, συνελήφθη και φυλακίστηκε. Ο Απολλιναίρ προσπάθησε να εμπλέξει στην υπόθεση τον φίλο του, Πάμπλο Πικάσο, ο οποίος επίσης ανακρίθηκε, αλλά αργότερα και οι δύο απαλλάχθηκαν των κατηγοριών.

Δύο χρόνια αργότερα ανακαλύφθηκε ο πραγματικός δράστης. Η Μόνα Λίζα είχε κλαπεί από τον Βιντσέντσο Περούτζια, υπάλληλο του Λούβρου, που κρύφτηκε σε μία ντουλάπα και βγήκε από το μουσείο αφού αυτό είχε κλείσει, κρύβοντας τον πίνακα κάτω από το παλτό του. Ο Περούτζια ήταν Ιταλός που πίστευε πως ο πίνακας του Λεονάρντο έπρεπε να επιστραφεί στην Ιταλία και να εκτίθεται σε ιταλικό μουσείο. Ένα από τα κίνητρα του Περούτζια πιθανόν να ήταν και το γεγονός ότι ένας φίλος του πουλούσε αντίγραφα του πίνακα, η αξία των οποίων θα αυξανόταν ραγδαία μετά την κλοπή του αυθεντικού. Αφού κράτησε τον πίνακα στο διαμέρισμά του για δύο χρόνια, τελικά συνελήφθη όταν προσπάθησε να τον πουλήσει στους διοικητές της πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία.

Ο πίνακας εκτέθηκε σε διάφορα μέρη σε όλη την Ιταλία και επεστράφη στο Μουσείο του Λούβρου το 1913. Ο Περούτζια επικροτήθηκε στην Ιταλία για τον πατριωτισμό του και εξέτισε ποινή φυλάκισης έξι μηνών για το έγκλημα που διέπραξε...

#2

Η Κραυγή του Edvard Munch

Μικρό, σχετικό απόσπασμα απ' το βιβλίο μου ΑΟΡΑΤΟΙ ΡΕΠΟΡΤΕΡ: Η Κραυγή της Τζοκόντα:

ΟΣΛΟ, ΝΟΡΒΗΓΙΑ
Μουσείο Μουνκ

"Υπάρχει ένα μεγάλο μπέρδεμα με την Κραυγή του Μουνκ", είπε η ξεναγός. "Θέλετε να σας το περιγράψω;"

Ο αρχηγός των Αόρατων Ρεπόρτερ, ο Φίλιππος, ήταν όλος αυτιά.

"Το ξέρατε ότι όταν λέμε Κραυγή δεν εννοούμε κάποιον συγκεκριμένο πίνακα... αλλά μια σειρά από τους εξπρεσιονιστικούς πίνακες του Μουνκ;"

"Μια σειρά από πίνακες; Όχι έναν δηλαδή; Όχι αυτόν;" αναπήδησε ο Φίλιππος.

"Όχι. Αυτή εδώ είναι απλώς μία από τις Κραυγές. Ο Μουνκ δημιούργησε διάφορες εκδοχές της Κραυγής με διάφορα μέσα. Το Μουσείο Μουνκ έχει μια από τις δύο ζωγραφικές εκδοχές, αυτήν του 1910, και ένα παστέλ. Η Εθνική Πινακοθήκη της Νορβηγίας έχει την άλλη ζωγραφική εκδοχή την αυθεντική, ας πούμε, την παλιότερη, απ' το 1893. Μια τέταρτη εκδοχή, σε παστέλ, είναι στην ιδιοκτησία του Νορβηγού δισεκατομμυριούχου Πέττερ Όλσεν. Και τέλος, ο Μουνκ δημιούργησε και μια λιθογραφία της εικόνας."

"Δηλαδή έκανε ένα σουξέ και μετά το ζωγράφιζε ξανά και ξανά, για να βγάλει λεφτά;" ρώτησε το αγόρι.

"Δε θα το διατύπωνα τόσο άκομψα..." απάντησε διπλωματικά η ξεναγός, αλλά δε συνέχισε. Προσπάθησε να αλλάξει το θέμα: "Ο αρχικός Γερμανικός τίτλος που δόθηκε στον πίνακα από τον Μουνκ ήταν «Ο Λυγμός της Φύσης».

Σε μια σελίδα στο ημερολόγιό του με την επικεφαλίδα Νίκαια 22/01/1892, ο Μουνκ περιγράφει την έμπνευσή του για τον αρχικό πίνακα:

'Περπατούσα σ' ένα μονοπάτι με δυο φίλους-ο ήλιος έπεφτε-ξαφνικά ο ουρανός έγινε κόκκινος σαν αίμα-σταμάτησα, νιώθοντας εξαντλημένος και στηρίχτηκα στον φράχτη-αίμα και γλώσσες φωτιάς πάνω από το μαύρο-μπλε φιόρδ και την πόλη-οι φίλοι μου προχώρησαν και εγώ έμεινα εκεί τρέμοντας από την αγωνία-και ένιωσα ένα ατέλειωτο ουρλιαχτό να διαπερνά τη φύση'."

Ο Φίλιππος έβλεπε το στόμα της ξεναγού να ανοιγοκλείνει, όμως δεν άκουγε τίποτα. Σήκωσε το ρολόι του, το έγειρε στη σωστή γωνία, ζούμαρε και πίεσε μαλακά το κόκκινο κουμπάκι.

Προώθησε με email τη φωτογραφία στα γραφεία των Αόρατων Ρεπόρτερ στην Αθήνα και ξέροντας πως η απάντηση για τη γνησιότητα του πίνακα θα αργούσε, αφέθηκε επιτέλους στο εδώ και το τώρα και άρχισε να απολαμβάνει την επίσκεψη στην Πινακοθήκη...

#3

Έναστρη Νύχτα του Vincent Van Gogh

Στο έργο του αυτό (1889) ο Βαν Γκογκ έχει απεικονίσει χαοτικές δίνες που ακολουθούν την κλιμάκωση Κολμογκόροφ, όπως προκύπτει από μαθηματική ανάλυση της εικόνας. Ο Βαν Γκογκ αναπαράγει σε αρκετούς πίνακές του, επακριβώς, νόμους της φύσης.

Η «Έναστρη Νύχτα» (The Starry Night) ζωγραφίστηκε, ενώ ήταν στο άσυλο του Saint-Remy.

Τα πάντα μοιάζουν χαμένα στην απεραντοσύνη, στην κίνηση του σύμπαντος που τυλίγεται και ρέει. Αυτό που συνδέει γη και ουρανό είναι το φλογόσχημο κυπαρίσσι, ένα δέντρο που συνδέεται παραδοσιακά με τα νεκροταφεία και το πένθος.

Αλλά ο θάνατος δεν ήταν δυσοίωνος για τον Van Gogh.

Είχε πει: «Το να κοιτάζω τα αστέρια με κάνει πάντα να ονειρεύομαι... Γιατί, αναρωτιέμαι, να μην είναι τα λαμπερά σημεία του ουρανού τόσο προσιτά όσο τα μαύρα σημεία στο χάρτη της Γαλλίας; Ακριβώς όπως παίρνουμε το τρένο, για να φτάσουμε στην Tarascon ή την Rouen, έτσι να παίρνουμε τον θάνατο, για να φτάσουμε σ' ένα αστέρι...»

Ελπίζω να σας άρεσε το άρθρο!

14 comments

Skip to comment form

  1. Απίθανο άρθρο!!🖼️🎨

    1. Ευχαριστώ, Ανδριάνα!

  2. Μου άρεσε πάρα πολύ! Φανταστικό άρθρο!

    1. Σ’ ευχαριστώ για το σχόλιο, Ελένη!

  3. Τέλειο άρθρο! Οι πίνακες είναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΙ!!!!

    1. Σ’ ευχαριστώ για το σχόλιο, Ευσταθία!

  4. Απίστευτοι πίνακες, τέλεια ιδέα!!!

    1. Ευχαριστώ για το σχόλιο, Επαμεινώνδα!

  5. Οπότε αυτό με τα βιβλία που έλεγα για video να το κάνω εγώ στο blog ή θες να πάρεις και αυτήν την ιδέα! Ότι θες! ! !

    1. Αυτήν την ιδέα κάν’ την εσύ στο blog σου, αφού θες να την κάνεις και πες μου ποια από τις άλλες ιδέες σου προτειμάς να κάνω.

  6. Παρακαλώ!!!! Τέλειο και πολύ ενδιαφέρον άρθρο!!! Επίσης οι πίνακες είναι πολύ ωραίοι όπως και οι πληροφορίες!!!

    1. Σ’ ευχαριστώ για το σχόλιο, Νάνσυ!

  7. ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ
    ____________________________________________________________________________________________________________________________

    Α. ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΙΣ ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ YOUTUBE ΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ

    Β. ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΝΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ. ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ή ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΧΡΩΜΑΤΙΣΟΥΝ, ΜΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΜΙΑ ΒΑΡΚΑ Ή ΟΠΟΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ Η ΠΙΟ ΩΡΑΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΓΙΑ ΒΑΘΜΟ ΠΕΝΤΕ ΑΣΤΕΡΙΑ Ή ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ/ΤΗΣ ΝΑ ΠΕΙ ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΑΡΘΡΟ. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΕ ΚΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ 2 ΕΡΓΑ.

    Γ. ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ(συγγνώμη αλλά το πρότεινα και στην Ελένη από το Helen’s blog!)

    Αυτέεες τις ιδέες…

    1. Σ’ ευχαριστώ για το σχόλιο, Επαμεινώνδα! Οι ιδέες σου είναι πολύ ωραίες, αλλά σου είπα να διαλέξεις ποια από τις δύο ιδέες σου (που είναι στο άρθρο Σκυλιά Δαλματίας!) προτειμάς να κάνω, επειδή την πρώτη ιδέα την έκανες εσύ στο blog σου. Μήπως μπορείς να μου πεις;

Leave a Reply