Ελληνικά

collect flowers

Μάζεψε τα λουλούδια , απόφυγε τις μέλισσες

Σκοπός παιχνιδιού:  Ο βασικός παίκτης  κινείται με τα βέλη σε όλο το μήκος και πλάτος της σκηνής για 60 δευτερόλεπτα. Κάθε 1 δευτερόλεπτο "εκτοξεύονται" στη σκηνή τα λουλούδια και οι μέλισσες. Προσπαθεί να αποφύγει τις μέλισσες και να μαζέψει λουλούδια. Κάθε λουλούδι που μαζεύει του προσθέτει έναν πόντο στο σκορ. Κάθε φορά όμως που τον αγγίζει μια μέλισσα χάνει 1 πόντο. Μόλις το σκορ πέσει κάτω από το 0, το παιχνίδι σταματά (game over). Μόλις ο παίκτης μαζέψει 20 πόντους κερδίζει και το παιχνίδι σταματά.

Βασικά στοιχεία του παιχνιδιού:  α. Σκηνικό  β. Χαρακτήρες (Sprites):  παίκτης, μέλισσα, λουλούδι.

Δημιουργία παιχνιδιού:

Α. Mέρος: Σκηνικό - Βασικός παίκτης - Κίνηση βασικού παίκτη - Χρονόμετρο μέσα στο block

Β. Μέρος: Εκτόξευση λουλουδιών και μελισσών ανά 1 δευτερόλεπτο στη σκηνή.  Στο block εντολών:

1.από την κατηγορία Sprites, στην υποκατηγορία Projectiles επιλέγεται την εντολή και ονομάζεται την μεταβλητή (κόκκινο χρώμα) σε flower

2.κλικ στο γκρι τετράγωνο και επιλογή από τη Gallery ενός λουλουδιού

3.Από την κατηγορία εντολών Math, τοποθετείται 2 φορές την εντολή pick random στο vx και vy, για να καθορίσει την οριζόντια και κατακόρυφη ταχύτητα εκτόξευσης των λουλουδιών στη σκηνή

4. Aπό την κατηγορία Sprites, στην υποκατηγορία Projectiles επιλέγεται την εντολή και ονομάζεται την μεταβλητή (κόκκινο χρώμα) σε bee

5.  Από την κατηγορία εντολών Math, τοποθετείται 2 φορές την εντολή pick random στο vx και vy, για να καθορίσει την οριζόντια και κατακόρυφη ταχύτητα εκτόξευσης των μελισσών στη σκηνή

6.Από την κατηγορία εντολών Sprites και την υποκατηγορία Overlaps, επιλέγετε και προσθέτετε την εντολή

Γ. Μέρος: Αλληλεπίδραση παίκτη με τους χαρακτήρες λουλούδια και μέλισσες.

  1. Για τα λουλούδια: Από την καρτέλα εντολών Sprites και την υποκατηγορία Overlaps την εντολή. Μέσα σε αυτή τοποθετείτε τις εντολές

από τις κατηγορίες εντολών Sprites, Music, Info, Logic και Game. Το score εδώ αλλάζει κατά 1, όταν ο παίκτης αγγίζει ένα λουλούδι. Η εντολή destroy εξαφανίζει από τη σκηνή το λουλούδι, καθώς αυτό αγγίζει τον παίκτη. Ακούγεται σχετικός ήχος με την εντολή play sound. Με την 1η εντολή if, αν το score πέσει κάτω από το 0,  τερματίζεται το παιχνίδι  και με τη  2η εντολή if αν το score γίνει ίσο με 20 κερδίζει ο παίκτης και τερματίζει το παιχνίδι.

Από την κατηγορία Logic την πρώτη εντολή

Μέσα στο true τοποθετείτε την εντολή και μέσα σε αυτή από την κατηγορία Info τη μεταβλητή Score στο πρώτο κουτάκι, ενώ μέσα στο δεύτερο κουτάκι επιλέγετε ως τιμή το 0 και με το βελάκι στη μέση τη σύγκριση <. 

2. Για τις μέλισσες: Από την καρτέλα εντολών Sprites και την υποκατηγορία Overlaps την εντολή.

Μέσα σε αυτή τοποθετείτε τις εντολές

από τις κατηγορίες εντολών Sprites, Music, Info, Logic και Game. Το score εδώ αλλάζει κατά -1, όταν ο παίκτης αγγίζει μια μέλισσα.

Δ. Παίξτε - Αποθηκεύστε - Διαμοιράστε το παιχνίδι 

παράδειγμα παιχνιδιού