English

ΑΣΤΡΟΝΟΜΟΙ: ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΗΠΑ

ΑΝΑΘΕΣΗ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 Όνομα ομάδας:  Αστρονόμοι

Μέλη: Σταύρος, Απόστολος, Γιάννης

 

Διαβάστε το παρακάτω απόσπασμα από τον Μικρό Πρίγκηπα:

…Έτσι έμαθα το δεύτερο σημαντικό πράμα: Ότι ο πλανήτης απ’ όπου ερχόταν δεν ήταν πιο μεγάλος από το σπίτι.

Αυτό βέβαια δε με ξάφνιασε και πολύ. Ήξερα πως εκτός από τους μεγάλους πλανήτες, όπως η Γη, ο Δίας, ο Άρης, η Αφροδίτη, που τους έχουν δώσει όνομα, υπάρχουν εκατοντάδες άλλοι, καμιά φορά τόσο μικροί που, ακόμα και με τηλεσκόπιο, δύσκολα τους διακρίνεις. Όταν ένας αστρονόμος ανακαλύπτει έναν απ’ αυτούς, του δίνει για όνομα έναν αριθμό. Τον φωνάζει, για παράδειγμα, «ο αστεροειδής 3251». Έχω τους λόγους μου να πιστεύω πως ο πλανήτης απ’ όπου ερχόταν ο μικρός πρίγκιπας ήταν ο αστεροειδής Β612. Αυτό τον αστεροειδή τον είχε δει μια και μοναδική φορά με το τηλεσκόπιο ένας Τούρκος αστρονόμος, το 1909.

Είχε κάνει τότε μια σοβαρή παρουσίαση της ανακάλυψής του σ’ ένα διεθνές συνέδριο Αστρονομίας. Όμως κανείς δεν τον είχε πιστέψει, εξαιτίας της φορεσιάς του. Έτσι είναι οι μεγάλοι.

Ευτυχώς για τη φήμη του αστεροειδούς Β612, ένας Τούρκος δικτάτορας επέβαλε στο λαό του, με την απειλή του θανάτου, να ντύνεται σαν Ευρωπαίος. Ο αστρονόμος ξανάκανε την παρουσίασή του το 1920 ντυμένος μ’ ένα πολύ κομψό ρούχο. Τούτη τη φορά όλοι συμφώνησαν μαζί του.

Αν σας διηγήθηκα τόσες λεπτομέρειες για τον αστεροειδή Β612 κι αν σας εμπιστεύτηκα τον αριθμό του, γι’ αυτό φταίνε οι μεγάλοι. Στους μεγάλους αρέσουν τα νούμερα. Όταν τους μιλάτε για ένα καινούριο φίλο, δε ρωτάνε ποτέ τα ουσιώδη. Δε λένε ποτέ: «Πώς είναι η φωνή του; Ποια είναι τ’ αγαπημένα του παιχνίδια; Κάνει συλλογή από πεταλούδες;». Σε ρωτάνε: «Πόσων χρονών είναι; Πόσα αδέρφια έχει; Πόσα κιλά ζυγίζει; Πόσα κερδίζει ο πατέρας του;». Τότε μόνο νιώθουν πως τον γνωρίζουν. Αν πείτε στους μεγάλους: «Είδα ένα ωραίο σπίτι με κόκκινα τούβλα, με γεράνια στα παράθυρα και περιστέρια στη στέγη…», δεν μπορούν να το φανταστούν. Πρέπει να τους πεις: «Είδα ένα σπίτι αξίας εκατό χιλιάδων φράγκων». Τότε αναφωνούν: « Τι όμορφο!»

Οπότε, αν τους πείτε: «Η απόδειξη πως ο μικρός πρίγκιπας υπήρξε είναι πως ήταν γοητευτικός, πως γελούσε και πως ήθελε ένα αρνί. Όταν θέλεις ένα αρνί, δεν μπορεί παρά να υπάρχεις», θ’ ανασηκώσουν τους ώμους και θα σας πουν πως παιδιαρίζετε. Αν όμως τους πείτε: «Ο πλανήτης απ’ όπου ερχόταν είναι ο αστεροειδής Β612», τότε θα πειστούν και θα σας αφήσουν ήσυχους με τις ερωτήσεις τους. Έτσι είναι αυτοί. Μη τους κρατάτε κακία. Τα παιδιά πρέπει να ‘ναι επιεική με τους μεγάλους.

Απόσπασμα

Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ, «Ο Μικρός Πρίγκιπας»

 

 

Επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες

http://gym-goumen.kil.sch.gr/06ergasies%20mathiton/A1%20Oyrania%20Swmata.

 

και αφού μελετήσετε την εργασία των μαθητών του Γυμνασίου Γουμένισσας σχετικά με τα ουράνια σώματα στο βιβλίο του Μικρού Πρίγκηπα, καθώς και τα στοιχεία από το Ευγενίδειο Πλανητάριο για τον πλανήτη Δία, και το λήμμα της Wikipedia σχετικά με τον αστεροειδή Β612, καθώς και τα όσα αναφέρονται στην ενότητα «Αστρονομία» της επίσημης ιστοσελίδας του Μικρού Πρίγκιπα, συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα:

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
1.      Βρείτε πώς λέγεται ο πλανήτης του Μικρού Πρίγκηπα.  
2.      Υπάρχει στ’  αλήθεια ο αστεροειδής Β612;  Τι γνωρίζουμε γι’ αυτόν;  
3.      Σε ποια κατηγορία ουράνιων σωμάτων ανήκει;  Γράψτε λίγα στοιχεία σχετικά με το τι είναι οι αστεροειδείς, πού βρίσκονται, τι μέγεθος έχουν, ποια είναι η θεωρία η σχετική με την ύπαρξη και τον σχηματισμό τους.  
4.      Να γράψεις λίγα λόγια για καθένα από τα παρακάτω ουράνια σώματα:  κομήτες, μετεωρίτες, διάττοντες αστέρες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
5.      Ορισμένα από αυτά τα ουράνια σώματα επηρέασαν ή αποτέλεσαν ιστορικά γεγονότα ή θα επηρεάσουν μελλοντικά τη ζωή του πλανήτη μας. Κατέγραψε μερικά από αυτά τα γεγονότα.

 

 
6.      Αναφέρετε με τη σειρά τους πλανήτες τους οποίους επισκέφθηκε ο Μικρός Πρίγκηπας και τα πρόσωπα τα οποία συνάντησε εκεί.  
7.      Εξηγήστε με λίγα λόγια γιατί ο φανανάφτης έλεγε τόσο συχνά τις λέξεις «Καλημέρα»  και «Καληνύχτα».  
8.      Γνωρίζετε κάποιον από τους πλανήτες ή τους δορυφόρους του ηλιακού μας συστήματος που έχει μεγάλη ταχύτητα περιστροφής; Αν ναι, ποιος είναι αυτός και ποια είναι η ταχύτητα περιστροφής του;  Πόσο διαρκεί η μέρα του;  
9.      Παρουσίασε τη ζωή ορισμένων μεγάλων αστρονόμων που το όνομά τους συνδέθηκε με τέτοια ουράνια σώματα.  

 

Οδηγίες για το τελικό προϊόν της έρευνας: 

  1. Γράψτε σε συνεχόμενο αφηγηματικό λόγο ένα σύντομο κείμενο το οποίο θα περιλαμβάνει:
  • Πώς λεγόταν ο πλανήτης του Μικρού Πρίγκηπα
  • Σε ποια ομάδα ουράνιων σωμάτων ανήκει.
  • Λίγα λόγια για τους αστεροειδείς.
  • Υπάρχει πραγματικά ο αστεροειδής Β612;
  • Άλλα ουράνια σώματα που βρίσκονται κοντά μας (πλανήτες, δορυφόροι, μετεωρίτες, κομήτες, διάττοντες αστέρες)
  • Τους πλανήτες από τους οποίους πέρασε ο Μικρός Πρίγκηπας.
  • Εξηγήστε γιατί ο Φανανάφτης έλεγε τόσο συχνά «Καλημέρα» και «Καληνύχτα».
  • Αναφέρετε τον πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος που περιστρέφεται με τη μεγαλύτερη ταχύτητα γύρω από τον εαυτό του.
  • Μερικούς αστρονόμους των οποίων τα ονόματα έχουν συνδεθεί με την ανακάλυψη ορισμένων από τα παραπάνω ουράνια σώματα.
  • Προσθέστε και μερικούς ακόμη πλανήτες που επισκέφθηκε ο Μικρός Πρίγκηπας. Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει και αναφέρετε τι είδους ανθρώπους συνάντησε εκεί.
  1. Συγκεντρώστε υλικό φωτογραφιών και εικόνων σχετικών με το ηλιακό σύστημα, τους πλανήτες, τους δορυφόρους, τους αστεροειδείς, τους κομήτες, τους διάσημους αστρονόμους, καθώς και τις ακουαρέλες του Εξυπερύ που αναφέρονται στους πλανήτες που επισκέφθηκε ο Μικρός Πρίγκηπας.
  2. Χωρίστε σε κομμάτια το κείμενο και μοιράστε το μεταξύ σας ώστε όλα τα άτομα της ομάδας να διαβάζουν ένα απόσπασμα.
  3. Ηχογραφήστε την ανάγνωση του κειμένου
  4. Επιλέξτε κάποια μουσική επένδυση και κάνετε μίξη της μουσικής με την ανάγνωση του κειμένου

Δημιουργήστε μία ταινία σε περιβάλλον movie maker με θέμα:  «Ο ουρανός του Μικρού Πρίγκηπα» , επενδύοντας τον ήχο που δημιουργήσατε με κατάλληλες εικόνες, ή ακόμη και αποσπάσματα από ταινίες.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ- ΕΚΔΟΤΕΣ: ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΗΠΑ

ΑΝΑΘΕΣΗ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 Όνομα ομάδας:  Μεταφραστές- Εκδότες

Μέλη:  Ευαγγελία, Μαρία- Γεθσημανή, Κυριακή

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: http://www.lepetitprince.com/en/GEO/Traductions.php  και εντοπίστε σε πόσες χώρες έχει μεταφραστεί και έχει κυκλοφορήσει το βιβλίο που έχετε στα χέρια σας.

Έχει μεταφραστεί σε _____________________________________ γλώσσες!

Οι γλώσσες που μας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση είναι οι παρακάτω:

(...)

Επίσης, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα

http://der-kleine-prinz-in-100-sprachen.de/planet-erde  και

επιλέξτε ήπειρο. Στη συνέχεια, επιλέξτε χώρα και ακούστε ένα απόσπασμα μεταφρασμένο στη γλώσσα της χώρας που έχετε επιλέξει.

 

Διαβάστε το παρακάτω απόσπασμα και εντοπίστε τους εκδοτικούς οίκους οι οποίοι εξέδωσαν το βιβλίο μεταφρασμένο στα Ελληνικά. Αναζητήστε τον μεταφραστή καθεμιάς από τις ελληνικές εκδόσεις και συντάξτε μια λίστα με τα αποτελέσματα της έρευνάς σας.

 

Για τον Μικρό Πρίγκιπα έγιναν εκδοτικές μάχες. Πρωτοεκδόθηκε το 1979 ταυτοχρόνως σε τρεις εκδόσεις στα ελληνικά: «Δαμιανός», «Μπίμπης Στερέωμα» και «Θεόδωρος Ζουμπουλάκης». Μεταφρασμένος δε από τον Στρατή Τσίρκα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Ηριδανός» το 1983, δηλαδή, τέσσερα χρόνια μετά. Ακολούθησε η έκδοσή του από την «Νεφέλη» (1984), τον «Ζαχαρόπουλο» (1993), τον «Καστανιώτη» (1996) και τον «Μίνωα» (1998). Το 1998 κυκλοφορεί σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα και λόγω συγγραφικών δικαιωμάτων, από τις εκδόσεις «Πατάκη», ωστόσο εκδόθηκε και από την «Γνώση» το 2006, καθώς και ως «Το μεγάλο βιβλίο δραστηριοτήτων του Μικρού Πρίγκιπα» από τις εκδόσεις «Λιβάνη» την ίδια χρονιά. Από τις εκδόσεις «Πατάκη» επανακυκλοφορεί το 2009 και 2011, ξανά και ξανά. Εβδομήντα χρόνια από τον θάνατο του συγγραφέα του, Αντουάν ντε Σεντ- Εξιπερί, τα δικαιώματα απελευθερώνονται και ξαφνικά μπορούμε να μιλάμε πια για του Μικρού Πρίγκιπα την μεγάλη επιστροφή: κυκλοφορεί ταυτόχρονα από εκδόσεις «Μίνωας» και «Ψυχογιός». Καθώς κι από τις εκδόσεις «Κατακώτσογλου».

Η εικονογράφηση ωστόσο παραμένει η ίδια: αυτή του Αντουάν ντε Σαιντ- Εξυπερί.

(Από το άρθρο της Ελένης Γκίκα «Του Μικρού Πρίγκηπα η μεγάλη

διαδρομή», πηγή:  Fractalart.gr/mikros-prigkipas/)

ΕΚΔΟΤΗΣ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΣ
     
     
     
     
     
     
     

 

  • Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα http://www.fragomeni.it/collezione/,  την ιστοσελίδα http://www.petit-prince.at/collection.htm, που φιλοξενούν πληροφορίες για τις μεταφράσεις του βιβλίου ή κάποια μηχανή αναζήτησης( google) «διάδοση Μικρού Πρίγκιπα» και συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα απαντώντας στις ερωτήσεις:

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
1)  Πώς εξηγείτε τόσες πολλές μεταφράσεις του βιβλίου σε όλο τον κόσμο;

 

 
2)  Πότε και πού έγινε  η πρώτη έκδοση του βιβλίου;  
3)  Πόσες εκδόσεις ακολούθησαν; Πόσο δημοφιλές είναι το βιβλίο;

 

 

 

- Είστε σε εκδοτικό οίκο και προκηρύσσετε διαγωνισμό για το σχεδιασμό του καινούριου εξώφυλλου του Μικρού Πρίγκιπα.

Γράψτε την προκήρυξη του διαγωνισμού (απευθύνεστε στις άλλες ομάδες εργασίας ή και στο σύνολο της σχολικής κοινότητας)

Βρείτε εξώφυλλα του βιβλίου από τις χώρες στις οποίες έχει κυκλοφορήσει και δημιουργήστε μια μικρή παρουσίαση σε περιβάλλον power-point.

 Οδηγίες για το τελικό προϊόν της έρευνας:  

  1. Γράψτε σε συνεχόμενο αφηγηματικό λόγο ένα σύντομο κείμενο το οποίο θα περιλαμβάνει:
  • Τη γλώσσα στην οποία γράφτηκε το βιβλίο
  • Τον αριθμό των γλωσσών στις οποίες έχει μεταφραστεί, αναφέροντας μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα γλωσσών
  • Τον λόγο που πιστεύετε ότι ο Μικρός Πρίγκηπας γνώρισε τόσο μεγάλη εξάπλωση
  • Ορισμένες από τις πιο γνωστές ελληνικές εκδόσεις και τους πιο σημαντικούς Έλληνες μεταφραστές.
  1. Επιλέξτε 10 γλώσσες και προσπαθήστε να διαβάσετε τον τίτλο του βιβλίου.
  2. Συγκεντρώστε υλικό φωτογραφιών και εικόνων σχετικών με τις εκδόσεις του βιβλίου ανά τον κόσμο.
  3. Χωρίστε σε κομμάτια το κείμενο και μοιράστε το μεταξύ σας ώστε όλα τα άτομα της ομάδας να διαβάζουν ένα απόσπασμα.
  4. Μοιραστείτε τους ξενόγλωσσους τίτλους μεταξύ σας.
  5. Ηχογραφήστε την ανάγνωση του κειμένου
  6. Επιλέξτε κάποια μουσική επένδυση και κάνετε μίξη της μουσικής με την ανάγνωση του κειμένου
  7. Δημιουργήστε μία ταινία σε περιβάλλον movie maker με θέμα: «Οι εκδόσεις και οι μεταφράσεις του Μικρού Πρίγκηπα», επενδύοντας τον ήχο που δημιουργήσατε με κατάλληλες εικόνες, ή ακόμη και αποσπάσματα από ταινίες.

ΒΙΟΓΡΑΦΟΙ- ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ: ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΗΠΑ

ΑΝΑΘΕΣΗ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 Όνομα ομάδας:  Βιογράφοι-  Ερευνητές

Μέλη: Δημήτρης Η., Νικολέτα, Αθανάσιος

  • Αναζητήστε πληροφορίες για τη ζωή του συγγραφέα σε μία από τις ακόλουθες ιστοσελίδες: www.antoinedesaintexupery.com(επίσημη ιστοσελίδα αφιερωμένη στο συγγραφέα) ή http://www.absoluteastronomy.com/topics/The_Little_Prince
  • Στη συνέχεια συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα:

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
1)  Ποιας εθνικότητας είναι ο Εξυπερύ;

 

 
2)  Ποια εποχή έζησε;

 

 
3)  Τι αποτέλεσε το μεγάλο πάθος της ζωής του;

 

 
4)  Ο θάνατος και η ζωή του σημαδεύτηκαν από ένα μεγάλο σημαντικό γεγονός. Ποιο ήταν αυτό;

 

 
5)  Η ζωή του υπήρξε ιδιαίτερα περιπετειώδης. Αναφέρετε κάποια περιπέτεια της ζωής του που σας εντυπωσίασε ιδιαίτερα.

 

 
6)  Πότε και πού έγραψε το «Μικρό Πρίγκιπα»;

 

 
7)  Αναφέρατε μερικά ακόμη έργα του. Ποιο είναι το θέμα των περισσοτέρων από αυτά;  
  •  Αφού μελετήσετε τη βιογραφία και το έργο του Αντουάν Ντε Σαιντ-Εξυπερύ, συμπληρώστε το παρακάτω δελτίο ταυτότητας του. Μπορείτε δίπλα στην ταυτότητά του να σκιτσάρετε τον συγγραφέα ή να κολλήσετε μια προσωπογραφία που θα βρείτε.

  • Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα:

https://www.kathimerini.gr/1009032/gallery/politismos/vivlio/o-leon-vert-toy-mikroy-prigkipa

  • Διαβάστε την αφιέρωση που είναι γραμμένη στην αρχή του βιβλίου.
  • Συμπληρώστε το δελτίο ταυτότητας του Leon Werth.

  • Έχοντας γνωρίσει από κοντά τον άνθρωπο στον οποίο αφιερώθηκε ο «Μικρός Πρίγκηπας» απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα:
  • Γιατί ο συγγραφέας αφιερώνει το βιβλίο στον Leon Werth;
  • Από τις πληροφορίες που συλλέξατε μπορείτε να εξηγήσετε γιατί ο πρωταγωνιστής ονομάζεται Μικρός Πρίγκιπας;

 

Οδηγίες για το τελικό προϊόν της έρευνας:  

  1. Γράψτε σε συνεχόμενο αφηγηματικό λόγο ένα σύντομο κείμενο το οποίο θα περιλαμβάνει:
  • Τα βασικά στοιχεία της βιογραφίας του Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ
  • Το πρόσωπο στο οποίο αφιέρωσε το βιβλίο του και λίγα λόγια για τη ζωή του
  • Τους λόγους για τους οποίους το βιβλίο πήρε τον τίτλο «Μικρός Πρίγκηπας», καθώς και τη σχέση που υπήρχε ανάμεσα στον συγγραφέα και στον Leon Werth, η οποία οδήγησε στον τίτλο του βιβλίου.
  1. Συγκεντρώστε υλικό φωτογραφιών και εικόνων σχετικών με το αντικείμενό σας.
  2. Χωρίστε σε κομμάτια το κείμενο και μοιράστε το μεταξύ σας ώστε όλα τα άτομα της ομάδας να διαβάζουν ένα απόσπασμα.
  3. Ηχογραφήστε την ανάγνωση του κειμένου
  4. Επιλέξτε κάποια μουσική επένδυση και κάνετε μίξη της μουσικής με την ανάγνωση του κειμένου
  5. Δημιουργήστε μία ταινία σε περιβάλλον movie maker επενδύοντας τον ήχο που δημιουργήσατε με κατάλληλες εικόνες, ή ακόμη και αποσπάσματα από ταινίες.

ΕΝΑΣ ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ ΜΥΣ, Η ΚΑΡΔΙΑ

Δεν είναι τυχαίο το ότι η μητέρα που αγαπά πολύ το παιδί της το φωνάζει "καρδιά μου". Και μόνο από το πολύ απλό αυτό παράδειγμα μπορούμε να καταλάβουμε πόσο σημαντικό όργανο είναι για τη ζωή μας η καρδιά μας.

Η καρδιά μας ξεκινάει να χτυπάει πριν γεννηθούμε και σταματάει μόλις σταματήσει η ζωή μας. Κατά τη διάρκεια της ζωής μας κάνει μια πολύ σημαντική και κουραστική δουλειά, που θα δούμε παρακάτω.

Ας δούμε όμως κάποιες παρουσιάσεις πολύ χρήσιμες:

Και δύο πολύ ενδιαφέροντα βίντεο για τη λειτουργία της καρδιάς!

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΚΥΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ;

Είναι το σύνολο των αιμοφόρων αγγείων μαζί με την καρδιά.

                   

Πώς είναι όμως η καρδιά μας;

Σίγουρα όχι έτσι:

!!!

 

Η καρδιά μας είναι κάπως έτσι:

           

Ποια είναι τα μέρη της;

   

Για να δεις αναλυτικά τα μέρης της καρδιάς, πήγαινε στην παρακάτω εικόνα:

 

Ο ΚΑΡΔΙΑΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ:

Παρακάτω θα δεις μια παρουσίαση για να μάθεις καλά τα μέρη της καρδιάς και τα 3 στάδια του καρδιακού παλμού.

 

Για να λύσεις ένα σταυρόλεξο με θέμα το κυκλοφορικό, πάτησε στην παρακάτω εικόνα:

Για να φτιάξεις 4 παζλ με θέμα το κυκλοφορικό, πάτησε στην παρακάτω εικόνα:

Πόσο αίμα αντλεί η καρδιά σου;

 

 

 

ΑΦΡΙΚΗ: ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ- ΓΕΩΦΥΣΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Η Αφρική! Συνήθως όταν σκεφτόμαστε την Αφρική, μας έρχεται στο μυαλό μια κατάξερη περιοχή, φτωχή και δυστυχισμένη. Πέρα όμως από αυτή την εικόνα της Αφρικής, που είναι βέβαια πραγματική, υπάρχουν και πολλές ομορφιές. Κάποιες από αυτές θα βρείτε στην παρακάτω παρουσίαση.

Μια δραστηριότητα από το φωτόδεντρο με θέμα τα ποτάμια της Αφρικής, πατώντας στην παρακάτω εικόνα.

Ένας υπέροχος τρισδιάστατος χάρτης της Αφρικής!

Μια συλλογή φωτογραφιών από το φυσικό περιβάλλον της Αφρικής:

Ένα παιχνίδι διαφορών!

Μπορείτε επίσης να φτιάξετε το παζλ της Αφρικής πατώντας στην παρακάτω εικόνα:

ΠΟΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΟΥΜΕ;

Στο άρθρο αυτό θα διαβάσετε μερικές κριτικές σε ταινίες, άλλες μεγάλου μήκους και άλλες μικρού. Με τον τρόπο αυτό θα έχετε την ευκαιρία να διαπιστώσετε πώς γράφουμε μια κριτική, ώστε να πάρετε ιδέες για να γράψετε και την δική σας κριτική σε μια από τις παρακάτω ταινίες.

CHICKEN A LA CARTE

(Βραβευμένη ταινία στο φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στο Βερολίνο με θέμα την πείνα και την κατανομή της τροφής στον κόσμο).

 

Δημιουργός:   Ferdinand Dimadura

Χώρα:   Φιλιππίνες

Έτος κυκλοφορίας:   2006

Γλώσσα:   Αγγλική

Διάρκεια:   6΄ 09΄΄

 

3x3

3x3 from Nuno Rocha on Vimeo.

Δημιουργός:   Nuno Rocha

Χώρα:   Πορτογαλία

Γλώσσα:  Πορτογαλική

Έτος κυκλοφορίας:   2009

Διάρκεια:   5΄ 50΄΄

 

MY SHOES

Δημιουργός:   Nima Raoofi

Χώρα:   Αυστραλία

Έτος κυκλοφορίας:   2012

Γλώσσα:   Αγγλική

Διάρκεια:   3΄ 53΄΄

 

MOMENTOS

Δημιουργός:   Nuno Rocha

Χώρα:   Πορτογαλία

Έτος κυκλοφορίας:   2010

Τοποθεσία:   Porto, Πορτογαλία

Διάρκεια:   7΄ 20΄΄

 

 

FAKE NEWS: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΟΥΜΕ;

Τι είναι τα fake news; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι ή οι παγίδες που κρύβονται πίσω απ' αυτά; Πώς μπορούμε να εντοπίσουμε τα fake news και πώς θα προστατευτούμε απ' αυτά;

Η απάντηση στο παρακάτω βίντεο, και παρακάτω ένα κουίζ.

ΑΝΑΠΝΟΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

Είναι πολύ σημαντικό να φροντίζουμε για την υγεία του αναπνευστικού μας συστήματος. Κι αυτό, γιατί αν δεν λειτουργεί σωστά, δεν μπορούμε να προσλάβουμε την ποσότητα του οξυγόνου που μας είναι απαραίτητη για τη ζωή μας, με αποτέλεσμα ο οργανισμός μας να επιβαρύνεται και, κάποιες φορές, να καταρρέει.

Αρκεί να σκεφτούμε πόσοι συνάνθρωποί μας το διάστημα αυτό της έξαρσης του COVID 19 με επιβαρυμένο το αναπνευστικό τους σύστημα δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν τις επιπλοκές που προκάλεσε ο ιός στο αναπνευστικό τους σύστημα. Για τον λόγο αυτό, είναι πολύ χρήσιμο να δούμε καλά τα παρακάτω:

Για να δείτε μια πολύ χρήσιμη παρουσίαση του συναδέλφου Γρηγόρη Ζερβού, πατήστε στην παρακάτω εικόνα:

Για μια ακόμη πολύ εμπεριστατωμένη παρουσίαση του Θεόδωρου Αρβανιτίδη, τον οποίο ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια, πατήστε στην παρακάτω εικόνα:

Πατώντας στο λογότυπο των διαδραστικών βιβλίων, ανοίγετε για να διαβάσετε το βιβλίο μαθητή της Φυσικής (πράσινο) στο κεφάλαιο που μας ενδιαφέρει.

Ένα πολύ εντυπωσιακό πείραμα, για να δείτε πώς γίνονται οι πνεύμονες ενός καπνιστή;

Παρακάτω θα δείτε μια σειρά δραστηριοτήτων για επανάληψη του κεφαλαίου, οι οποίες θα σας βοηθήσουν πολύ στο διάβασμά σας:

Ένα σταυρόλεξο από τον συνάδελφο Θεόδωρο Αρβανιτίδη:

Οι παρακάτω δραστηριότητες υπάρχουν στο ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ. Μπορείτε πατώντας πάνω σε κάθε εικόνα να παίξετε το αντίστοιχο παιχνίδι.

Ένα παιχνίδι για την πορεία του αέρα:

Ένα παιχνίδι αντιστοίχισης για τα όργανα του αναπνευστικού συστήματος:

Κι ένα παιχνίδι με μαγικά τετράγωνα:

Μια δραστηριότητα για την υγεία του αναπνευστικού μας συστήματος: