Το παρακάτω άρθρο δημοσιεύτηκε στο Διεθνές Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «eκπ@ιδευτικός κύκλος» (Τόμος 10, Τεύχος 3, 2022), με σκοπό να αναδειχθεί η προστιθέμενη αξία των αναπαραστατικών μοντέλων στη διδακτική των Μαθηματικών.

Αρχικά, παρουσιάζονται τα μαθηματικά μοντέλα αναπαράστασης που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία των κλασματικών αριθμών και στη συνέχεια  γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο αναπαραστατικό μοντέλο των λωρίδων/ράβδων κλασμάτων (fraction strips or fraction tiles).

Στο τελευταίο μέρος του άρθρου παρατίθενται τέσσερα διδακτικά παραδείγματα που βασίζονται στη χρήση του αναπαραστατικού μοντέλου των ράβδων κλασμάτων προκειμένου να κατανοηθούν βασικές έννοιες των κλασματικών αριθμών, όπως η μετατροπή καταχρηστικού κλάσματος σε μεικτό αριθμό και το αντίστροφο, η ισοδυναμία κλασμάτων και η πρόσθεση ετερώνυμων κλασμάτων.

teyxos_10_3_3

Leave a Reply