English

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου

Γλώσσα

  1. Αντιγραφή (5 φορές) - Ορθογραφία: την παρομοίωση του Ζαχαρία Παπαντωνίου ("Η λίμνη φαντάζει σαν ασημένιος κάμπος")
  2. Τετράδιο Εργασιών (λεπτό βιβλίο): ασκήσεις 5 και 6 στη σελίδα 54.

 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών (λεπτό βιβλίο): άσκηση β στη σελίδα 18. Επειδή το πρόβλημα παρουσιάζει δυσκολίες, πρέπει να βοηθήσουμε τα παιδιά να κάνουν τον συλλογισμό (τη σκέψη) που χρειάζεται: πρέπει πρώτα να τα βοηθήσουμε να καταλάβουν ότι πρέπει να μοιράσουν τα 50 κουλουράκια στα δύο (στη μέση) και μετά να καταλάβουν ότι πρέπει να τα μοιράσουν σε 5 ίσα μέρη.

18 Ιανουαρίου 2023

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: τις περιγραφές της μηχανής από τον Λουκά και τη Γαλήνη στη σελίδα 8.
  2. Αντιγραφή (2 φορές) - Ορθογραφία: τα λόγια του Λουκά στη σελίδα 8.
  3. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις 3 και 4 στις σελίδες 52-53.

Μαθηματικά

  1. Βιβλίο μαθητή ("χοντρό" βιβλίο): την ανάλυση του αριθμού 24 στο πάνω μέρος της σελίδας 59.

Τρίτη 16 Ιανουαρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: το κείμενο από το ημερολόγιο της Χαράς στη σελίδα 7 του β' τεύχους του βιβλίου της Γλώσσας.
  2. Αντιγραφή (5 φορές) - Ορθογραφία: την τελευταία πρόταση του κειμένου
  3. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/xJSnqEZ4aHNR9pH Τα παιδιά θα δυσκολευτούν φυσιολογικά στην άσκηση 3, στην οποία καλούνται να βρουν τα επίθετα στο κείμενο. Τα βοηθάμε υπενθυμίζοντάς τους συνεχώς ότι τα επίθετα έχουν τρία γένη (ο - η - το) και ότι αποδίδουν ένα χαρακτηριστικό στο ουσιαστικό (μικρός Αλέξανδρος).
  4. Γράφουμε προτάσεις με τα επίθετα: χαμηλά, ψηλά, μυρωδάτα, χρωματιστά, πολύχρωμα, κίτρινα, σιγανή.

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις β και δ στις σελίδες 16-17 του βιβλίου. Και η άσκηση β και το πρόβλημα δ παρουσιάζουν δυσκολίες. Στη β τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν τις δικές τους στρατηγικές και να κάνουν τα λάθη τους. Είναι μία εξαιρετική άσκηση για να "ακονίσουν" το μυαλό τους και να βελτιώσουν την ικανότητά τους να κάνουν πράξεις με τον νου. Στη δε, ίσως, χρειαστεί να τους εξηγήσετε τι ζητά το πρόβλημα. Αφού το κάνετε οι απαντήσεις είναι αρκετά εύκολες.
  2. Τετράδιο Μαθηματικών: γράφουμε την προπαίδεια του 2 και του 3 από μία φορά.

 

Δευτέρα 15 Ιανουαρίου

Γλώσσα

Σήμερα μιλήσαμε για τα ουσιαστικά. Μάθαμε τι δηλώνουν (πρόσωπα, ζώα, πράγματα) και σε ποια γένη χωρίζονται (αρσενικό, θηλυκό, ουδέτερο). Το φύλλο εργασίας και οι εργασίες εξάσκησης παρακάτω θα μας βοηθήσουν να εμπεδώσουμε όσα μάθαμε.

Επειδή μπήκαμε στην επόμενη ενότητα από αύριο τα παιδιά θα πρέπει να φέρνουν το β' τεύχος του Βιβλίου μαθητή της Γλώσσας.

Εργασίες:

  1.  Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): άσκηση 8 στη σελίδα 48. Γράφουμε στιχάκια με ομοιοκαταληξία Αν θέλουμε αξιοποιούμε τις εικόνες και τις λέξεις "γάτα, ντομάτα, σαλιγκάρι, φτυάρι, δαχτυλίδι, ψαλίδι".
  2.  Φύλλο εργασίας για τα Ουσιαστικά. Μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/HNfwLaRQdQQask4
  3. Διόρθωση έκθεσης: Κάνουμε τις ασκήσεις στο πράσινο τετράδιο.
  4. Εξάσκηση: χωρίζουμε τα ουσιαστικά στα γένη τους: https://wordwall.net/resource/66690639
  5. Εξάσκηση: Το αγαπημένο μας παιχνίδι με τους τυφλοπόντικες μας βοηθά να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τα ουσιαστικά: https://wordwall.net/resource/66690796

Μαθηματικά

Εργασίες: 

  1. Βιβλίο μαθητή ("χοντρό" βιβλίο): Εργασία 1 στη σελίδα 57, μέχρι και την πρώτη κουκίδα -τη δεύτερη θα την κάνουμε στο σχολείο.

Παρασκευή 12 Ιανουαρίου

Γλώσσα

Εργασίες

1. Ανάγνωση: τα ποιήματα "Αν όλα τα παιδιά της γης" και "Η Ξανθούλα" στις σελίδες 77-78 του Βιβλίου.

2. Αντιγραφή (2 φορές) - Ορθογραφία: την πρώτη στροφή του ποιήματος "Αν όλα τα παιδιά της γης"

3. Φύλλο εργασίας για το ρήμα "είμαι": μπορείτε να το βρείτε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/tkXYKSMBwP7JBb9

Μαθηματικά

Εργασίες

  1. Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις α-δ, στις σελίδες 14-15. Στην άσκηση α τα παιδιά πρέπει να φτιάξουν ένα δικό τους πρόβλημε με τα δεδομένα που τους δίνονται. Είναι καλό να το φτιάξουν μόνα τους. Το μόνο που χρειάζεται να τους πούμε είναι ότι πρέπει να γράψουν μία ιστορία στην οποία θα ψάχνουμε τα ρέστα που θα πάρει η Κλόντια (στην οποία αναφέρεται η άσκηση). Το πρόβλημα β έχει λάθη. Τα παιδιά θα πρέπει να το ξαναγράψουν σωστά. Στο πρόβλημα γ, το δεύτερο ερώτημα είναι πιο δύσκολο. Μπορούμε να ακολουθήσουμε δύο τρόπους για να το λύσουμε: α) να αντικαταστήσουμε τους αριθμούς με τους διπλάσιούς τους ή (β) να διπλασιάσουμε τα αθροίσματα. Το πρόβλημα δ είναι πρόβλημα σκέψης με δύο απαντήσεις.

Πέμπτη 11 Ιανουαρίου

Γλώσσα

Εργασίες: 

  1. Ανάγνωση: "Στη χώρα των αινιγμάτων" (Βιβλιο μαθητή, σελ. 74)
  2. Αντιγραφή (2 φορές) - Ορθογραφία: τις λέξεις στη σελίδα 73
  3. Γράφουμε προτάσεις με τις λέξεις: άντρας, πράσινος, βάτραχος, κροκόδειλος, ακορντεόν, άρπα
  4. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): Άσκηση 6 στη σείδα 46

 

Μαθηματικά

Φύλλο εργασιών: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/irzxSYyYTzq9toD

Τετάρτη 10 Ιανουαρίου

Γλώσσα

Εργασίες

  1. Ανάγνωση: "Η αρχή του ταξιδιού" (Βιβλίο μαθητή, σελιδα 70)
  2. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: το ρήμα "είμαι" σε όλα τα πρόσωπα
  3. Εργασιών (μπλε τετράδιο): Ρωτάμε τους γονείς μας και άλλους συγγενείς και γράφουμε γλωσσοδέτες
  4.  Τετράδιο Εργασιών (λεπτό βιβλίο): ασκήσεις 1-3, σελίδες 43-44

Μαθηματικά

Εργασίες

  1. Τετράδιο Εργασιών (λεπτό βιβλίο): ασκήσεις α - ε, σελίδες 12 και 13.

Τρίτη 9 Ιανουαρίου

Γλώσσα

Στη Γλώσσα γράψαμε δικά μας παραμύθια. Δεν έχουμε τίποτα για το σπίτι. Θα είναι καλό τα παιδιά, επειδή συνολικά δεν έχουν πολλά μαθήματα, να διαβάσουν τα λογοτεχνικά βιβλία που έχουν.

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις α, β και γ στη σελίδα 10.
  2. Βιβλίο Μαθητή: τις ασκήσεις που δεν κάναμε στο σχολείο στη σελίδα 50.

8 Ιανουαρίου

Γλώσσα
Εργασίες

  1. Αντιγραφή, Ορθογραφία (3 φορές): "Ένα βράδυ που πεινούσε πάρα πολύ μεταμόρφωσε τη μηχανή του σε ένα κεφαλάκι τυρί και το έφαγε"
  2. Ανάγνωση: Τετράδιο εργασιών, σελίδα 39: το παραμύθι "Ο μάγος με τους κομήτες"
  3. Διορθώνουμε τις λέξεις που κάναμε λάθος στην Ορθογραφία.
  4. Αύριο θα γράψουμε έκθεση. Το θέμα θα είναι ένα δικό μας παραμύθι. Μπορούμε να προετοιμαστούμε στο σπίτι. Το παραμύθι μας θα πρέπει να έχει τίτλο, αρχή, μέση και τέλος.

Μαθηματικά

Εργασίες

  1. Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις α και β στις σελίδες 8 και 9. 

Πρωτοχρονιά με… Μαθηματικά

Τα είπατε; Αν όχι, να πάρετε το τριγωνάκι σας και να τα πείτε!

Και όταν γυρίσετε κάντε και λίγα Μαθηματικά. Πράξεις για σήμερα...