English

Μαθηματικά 23/4

Μάθημα: Πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς
Χρονοδιάγραμμα: έως μετά από το Πάσχα

Σήμερα ολοκληρώσαμε την επανάληψη των δεκαδικών αριθμών.

🏠🏠Σπίτι:
Βήμα 1ο:
Μελετάω όλα όσα έχουμε κάνει για τους δεκαδικούς αριθμούς (διαφάνειες, ασκήσεις βιβλίου, τετραδίου και φωτοτυπιών).
Βήμα 2ο: Κάνω επανάληψη στις προπαίδειες!!!! (θα μας φανούν πολύ χρήσιμες μετά τις διακοπές μας)

Βήμα 3ο: Λύνω τις παρακάτω ασκήσεις της επαναληπτικής φωτοτυπίας.

Πάσχα επαναληπτικό μαθηματικών

Θρησκευτικά 22/4: Η Μεγάλη Εβδομάδα

Μάθημα: Η Μεγάλη Εβδομάδα
Χρονοδιάγραμμα: έως Παρασκευή 23/4

Σήμερα μιλήσαμε για τα πάθη, τη σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού.
Διαβάσαμε από το βιβλίο των Θρησκευτικών τις σελίδες 96-100.

Η Ιστορία του Πάσχα

Η σταύρωση του Χριστού

Ο μυστικός δείπνος

Το τροπάριο της Κασσιανής
Στο τέλος της λειτουργίας της Μ. Τρίτης ψέλνουμε το τροπάριο της Κασσιανής, που είναι από τα ωραιότερα τροπάρια στη βυζαντινή μουσική. Λέγεται ότι το έγραψε η Κασσιανή, μια πανέμορφη κοπέλα που προορίζονταν για
αυτοκράτειρα του Βυζαντίου. Όμως, εκείνη έγινε καλόγρια κι
έγραψε το υπέροχο αυτό ποίημα, που το ψέλνουμε μόνο αυτή τη μέρα του χρόνου.

Χριστός Ανέστη

Το Πάσχα μέσα από την τέχνη

Γλώσσα 22/4: Χρονική Αντικατάσταση (β΄μέρος)

Μάθημα: Χρονική Αντικατάσταση
Χρονοδιάγραμμα: έως Παρασκευή 22/4

Στο σημερινό μάθημα κάναμε εξάσκηση στη χρονική αντικατάσταση!!!

🏠Σπίτι:
Βήμα 1ο: Μελετώ τους χρόνους και τις χρονικές αντικαταστάσεις που κάναμε.
Βήμα 2ο: Λύνω τη φωτοτυπία
Ασκήσεις χρονικής

Μαθηματικά 22/4: Επαναληπτικό στους δεκαδικούς αριθμούς (γ΄μέρος)

Μάθημα: Οι δεκαδικοί αριθμοί
Χρονοδιάγραμμα: έως Παρασκευή 23/4

Στο σημερινό μάθημα αναλύσαμε περισσότερο τους δεκαδικούς αριθμούς.
Θυμηθήκαμε:
-Πώς να τους τοποθετούμε σε μια αριθμογραμμή.
-Πώς να τους συγκρίνουμε.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 32-33 ασκ. 2, 3,4,5

🏡🏡Σπίτι:
Βήμα 1ο:
Μελετάω όσα κάναμε στο μάθημα.
Βήμα 2ο: Λύνω τις ασκήσεις της φωτοτυπίας.
Επαναληπτικό στους δεκαδικούς αριθμούς γ

Ιστορία 21/4: Κυκλαδικά ειδώλια

Μάθημα: Κυκλαδικά ειδώλια
Χρονοδιάγραμμα: έως μετά από το Πάσχα

Στο σημερινό μας μάθημα είδαμε αναλυτικά πώς είναι ένα κυκλαδικό ειδώλιο και ποια είναι τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα.
Διαβάσαμε στο βιβλίο σελ.112 το κειμενάκι

Επίσης, παίξαμε ένα κουίζ. Ποια από τα παρακάτω είναι κυκλαδικά ειδώλια και ποια έργα ανήκουν σε σύγχρονους καλλιτέχνες που έχουν επηρεαστεί από αυτά;

🏡🏡Σπίτι:
Βήμα 1ο:
Για μετά από το Πάσχα θα πρέπει να κάνουμε επανάληψη στον Κυκλαδικό πολιτισμό! Διαβάζουμε πάλι το Βιβλίο σελ. 107-114, καθώς και τις διαφάνειες των προηγούμενων μαθημάτων.

Βήμα 2ο: Ο Αμαντέο Μοντιλιάνι ήταν Ιταλός ζωγράφος και γλύπτης, που επηρεάστηκε από την κυκλαδική τέχνη και από την αρχαία ελληνική.
Παρατηρείς ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στο κυκλαδικό ειδώλιο και έναν πίνακά του; Τις καταγράφω στο τετράδιο ιστορίας.

 

ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ "ΜΑΝΤΕΨΕ ΤΙ"

Κατασκευάζοντας ένα Κυκλαδικό Ειδώλιο 

Γλώσσα 21/4: Χρονική Αντικατάσταση

Μάθημα: Χρονική αντικατάσταση
Χρονοδιάγραμμα: έως Πέμπτη 22/4

Στο σημερινό μάθημα είδαμε πώς μπορούμε να κάνουμε Χρονική Αντικατάσταση, δηλδή πώς να γράφουμε ένα ρήμα σε όλους τους χρόνους.
Ας θυμηθούμε τους χρόνους:

Στο τετράδιο γλώσσας:

🏡🏡🏡Σπίτι
Κάνω χρονική αντικατάσταση στα ρήματα:
Χρονική Αντικατάσταση

Θρησκευτικά 21/4: Το Σάββατο του Λαζάρου- Κυριακή του Βαίων

Μάθημα: Το Σάββατο του Λαζάρου- Η Κυριακή των Βαίων
Χρονοδιάγραμμα: έως Πέμπτη 22/4

Σήμερα μιλήσαμε για το Σάββατο του Λαζάρου και την Κυριακή των Βαίων.

Λαζαράκια
Το έθιμο με τα λαζαράκια μπορεί να γίνει με 2 τρόπους:

  1. Μια κατασκευή (με ότι υλικά έχετε διαθέσιμα και φαντασία)
  2. Με συνταγή για κουλουράκια "Λαζαράκια"
Κατασκευή
Θα χρειαστούμε Άσπρο χαρτί, ένα καλαμάκι ή ξυλάκι, μαρκαδόρους, ψαλίδι ,
κολλητική/κόλλα ή συρραπτικό.
- Φτιάχνουμε το περίγραμμα του Λαζάρου και κόβουμε.
- Ζωγραφίζουμε το πρόσωπο, στολίζουμε λουλούδια στα μαλλιά.
- Κολλάμε τη φιγούρα σε καλαμάκι ή ξυλάκι.
Γράφουμε Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ στη φορεσιά του.

Εναλλακτικά με μια κουτάλα ξύλινη, χαρτί κουζίνας ή λευκό πανί φτιάχνουμε κάτι παρόμοιο

Συνταγή για τα Λαζαράκια
Για τη συνταγή του Άκη Πετρετζίκη κάνετε κλικ εδώ.
https://akispetretzikis.com/el/categories/pswmia-zymes/lazarakia

Το Σάββατο του Λαζάρου

https://www.youtube.com/watch?v=9Y0fT1dHMYg&ab_channel=thanosxo

https://www.youtube.com/watch?v=MZlB7Kz_cSY&t=3s&ab_channel=thanosxo

Η Κυριακή των Βαίων

 

 

 

Γλώσσα- Θρησκευτικά 20/4: Η ζωή του Χριστού

Μάθημα: Τα διδάγματα και τα θαύματα του Χριστού
Χρονοδιάγραμμα: έως Τετάρτη 21/4

Αυτή την εβδομάδα στο μάθημα της Γλώσσας θα ασχοληθούμε με τη γιορτή του Πάσχα.

Με το Πάσχα γιορτάζουμε το πέρασμα του Χριστού μας από τη γήινη ζωή, τον μαρτυρικό θάνατο και την ένδοξη Του Ανάσταση.

Με τη λέξη Πάσχα, βέβαια, κυρίως εννοούμε τις δύο εβδομάδες από την
ανάσταση του Λαζάρου ως την Κυριακή του Θωμά. Την εβδομάδα των
Παθών ή Μεγάλη Εβδομάδα και την εβδομάδα της Λαμπρής ή
Λαμπροβδομάδα.

Στο σημερινό μας μάθημα μιλήσαμε για τον Χριστό, τα διδάγματά του και τα θαύματα που έκανε.

Τα θαύματα του Χριστού

Η ζωή του Χριστού 

🏡🏡🏡Σπίτι:
Κάνω γραμματική αναγνώριση στα παρακάτω ρήματα: είχε πάει, άρχισαν, πλένεστε, θα στολίσουμε

Μαθηματικά 20/4: Επαναληπτικό στους δεκαδικούς αριθμούς (β’ μέρος)

Μάθημα: Δεκαδικά Κλάσματα
Χρονοδιάγραμμα: έως Πέμπτη 22/4

Σήμερα κάναμε επανάληψη στα δεκαδικά κλάσματα, δηλαδή στα κλάσματα που έχουν ως παρονομαστή το 10, το 100 ή το 1.000.
Συγκεκριμένα είδαμε:
- Πώς μπορούμε να μετατρέψουμε ένα δεκαδικό κλάσμα σε δεκαδικό αριθμό.

-Πώς μπορούμε να μετατρέψουμε ένα δεκαδικό αριθμό σε δεκαδικό κλάσμα.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 32-33 ασκ. 1,6


🏠🏠Σπίτι:
Βήμα 1ο:
Μελετώ όσα κάναμε στο μάθημα και τις παραπάνω διαφάνειες.

Βήμα 2ο: Λύνω τις ασκήσεις της φωτοτυπίας
Επαναληπτικό στους δεκαδικούς αριθμούς (β μέρος)

Μαθηματικά 19/4: Επαναληπτικό στις δεκαδικούς αριθμούς ( α’ μέρος)

Μάθημα: Μετατροπές μήκους, πράξεις με 10/100/1.000
Χρονοδιάγραμμα: έως Τρίτη 20/4

Στην επανάληψη των δεκαδικών, που κάναμε σήμερα, προσπαθήσαμε να θυμηθούμε όσα μάθαμε αυτό το διάστημα. Άλλα τα θυμόμασταν καλά και άλλα όχι. Θα τα ξαναπούμε και του χρόνου όμως κι έτσι δεν ανησυχούμε.
Συγκεκριμένα, θυμηθήκαμε:
- τις μονάδες μέτρησης του μήκους,

- πώς μετατρέπουμε μια μονάδα σε άλλη (σκαλιά)

- πώς κάνουμε πολ/μο και διαίρεση με το 10/100/1.000.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 94-95 ασκ. 1,2


🏡🏡�Σπίτι:
Βήμα 1ο:
Μελετώ όσα κάναμε στο μάθημα και τις διαφάνειες.
Βήμα 2ο: Κάνω εξάσκηση με τις παρακάτω ασκήσεις:
Επανάληψη στις Μετατροπές Μήκους