English

Unit 3: Places!

Unit 3: Places: Lesson 1: The Place We Live In!

A. Πατάμε στον παραπάνω σύνδεσμο και ακούμε και διαβάζουμε το κείμενο, επιστρέφουμε και γράφουμε και μαθαίνουμε το λεξιλόγιο, κάνουμε προτάσεις! Use the words to write your own sentences!

Lead in:

city - πόλη

town - κωμόπολη

village - χωριό

enjoy - απολαμβάνω, χαίρομαι

countryside -εξοχή, ύπαιθρος

because - επειδή

owner - ιδιοκτήτης

let - αφήνω, επιτρέπω

go - πηγαίνω

everywhere - παντού

get - φτάνω, πηγαίνω

hop - χοροπηδώ (στο ένα πόδι)

back - το πίσω μέρος

drive - οδηγώ

Reading:

as you both know - όπως γνωρίζετε και οι δύο...

on foot - με τα πόδια

bookstore - βιβλιοπωλείο

neighbourhood - γειτονιά

"Lucky Fellow" - τυχερέ!

flat - διαμέρισμα

suburb - προάστιο

who - ο οποίος, α, ο

bank - τράπεζα

clerk - υπάλληλος (σε γραφείο)

centre - κέντρο

it takes her (about) an hour to get there... της παίρνει (περίπου) μια ώρα για να φτάσει

use - χρησιμοποιώ

public transport (means) - δημόσια μέσα μεταφοράς

think - νομίζω

find - βρίσκω

idea - ιδέα

huge - ταιράστιος

parking place - χώρος (θέση) παρκαρίσματος

Well... - λοιπόν...εεε...

south - νότος

parents - γονείς

factory - εργοστάσιο

outside - έξω από

by bus - με λεωφορείο

many - πολλοί, ές, ά

colleague - συνάδελφοι

it seems - φαίνεται (ότι)

to do the right thing - να κάνω το σωστό

it's better to... - είναι καλύτερα να...

to take - παίρνω

heavy traffic - πολύ κίνηση (κυκλοφορία)

so - τόσο

in my opinion - κατά τη γνώμη μου

Writing:

suggestion - πρόταση, υπόθεση

following - επόμενος, η, ο

issue - θέμα, πρόβλημα, ζήτημα

to take care - φροντίζω, προσέχω κάτι

to plant - φυτεύω

block of flats - πολυκατοικία

to cross the street - περνάω απέναντι στο δρόμο

without looking - χωρίς να κοιτάζω

elderly - οι μεγαλύτεροι, ηλικιωμένοι

people - άνθρωποι

shopping - τα ψώνια

to ride a bike - καβαλάω το ποδήλατο

along - κατά μήκος

a busy avenue - μιας πολυάσχολης λεωφόρου

Β. Jobs! Let's remember some of the jobs we saw and revise some from previous years, and places in a town! Πάμε να επαναλάβουμε τα επαγγέλματα και από παλιότερα χρόνια, και μέρη μέσα στην πόλη μας! Let's play! (κάποιες δραστηριότητες δεν λειτουργούν προσωρινά για τεχνικούς λόγους!)

C. Ακούστε ξανά το κείμενο κι απαντήστε στις ερωτήσεις που εμφανίζονται:

D. Expressing opinion!

Expressing opinions (multiple choice)! (read and choose!)

I think that - νομίζω ότι

It seems to me that - μου φαίνεται ότι

In my opinion - κατά τη γνώμη μου

why don't you... - γιατί δεν...

instead - αντί (για)

How about... - τι θα έλεγες/λέγατε...

Unit 2: School life and the world around us!

Unit 2: School life and the world around us! - Lesson 1 - Do you like computers?

A. Πατάμε στον παραπάνω σύνδεσμο και ακούμε και διαβάζουμε το κείμενο, επιστρέφουμε και γράφουμε και μαθαίνουμε το λεξιλόγιο, κάνουμε προτάσεις! Use the words to write your own sentences!

Eurodisney - Γιουροντίσνεϋ (δείτε εδώ!): πάρκο διασκέδασης στη Γαλλία!

news - τα νέα (λέξη ενικού αριθμού: the news is...)

amusement park - πάρκο διασκέδασης (λούνα πάρκ)

I'm sad - είμαι λυπημένος

ill - άρρωστος, η, ο

I am bored - βαριέμαι

postcard - κάρτα

school canteen - σχολικό κυλικείο (καντίνα)

muffin - μάφιν

apple pie - μηλόπιτα

croissant - κρουασάν

doughnut - ντόνατ

juice - χυμός

Halloween - Χαλοουίν

headmistress - διευθύντρια σχολείου

light snack - ελαφρύ γεύμα

soft drink - αναψυκτικό χωρίς αλκοόλ

Parent - Teacher Association - Σύλλογος Δασκάλων και Κηδεμόνων

angry - θυμωμένος, η, ο

excited - ενθουσιασμένος, η, ο

sorry - μετανιωμένος, η, ο (λυπημένος, η, ο)

school trip - εκδρομή

Assembly Hall - Αίθουσα εκδηλώσεων

canteen owner - ιδιοκτήτης κυλικείου

I'd like (Ι would like)... - θα ήθελα...

Can I have (could I have)... - μπορώ να έχω...(θα μπορούσα να έχω...)

Here's your change - τα ρέστα σας

Anything else? - τίποτε άλλο;

Eve - παραμονή

weekdays - καθημερινές

weekends - σαββατοκύριακο

B. School rooms:

C. Expressing feelings: How are you today?

D. Prepositions (Προθέσεις): Διαβάζουμε εκφράσεις που συντάσσονται με συγκεκριμένες προθέσεις Διαβάζουμε και μαθαίνουμε και μετά πάμε παρακάτω να κάνουμε την άσκηση βάζοντας on, in ή at:

Ε. Το παρακάτω παιχνίδι του φωτόδεντρου ΔΕΝ λειτουργεί προσωρινά!

Unit 1: Lesson 3 – THE UNITED KINGDOM

Unit 1 - Internet Friends Around Europe: Lesson 3 - THE UNITED KINGDOM

A. Παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο για τo United Kingdom (the UK) και πάμε να δούμε τις δραστηριότητες!

Β.Vocabulary:

isle - island

it is situated - είναι τοποθετημένο, βρίσκεται

politically - πολιτικά (διοικητικά)

are made up of - αποτελούνται από

side - πλευρό, πλευρά

The United Kingdom - το Ηνωμένο Βασίλειο

which includes - που περιλαμβάνει

each - κάθε

Republic - Δημοκρατία

population - πληθυσμός

million - εκκατομμύρια

capital (city) - πρωτεύουσα

twice the size of... - δυο φορές το μέγεθος...

one third - το ένα τρίτο

around (about) - περίπου (γύρω στα...)

national - εθνικός, ή, ό

rose - τριαντάφυλλο

daffodil - ασφόδελος, νάρκισσος

thistle - γαϊδουράγκαθο

shamrock - τριφύλλι

West/East/North/South -

Δύση/Ανατολή/Βορράς/Νότος

Western/Eastern/Northern/Southern - Δυτικός/Ανατολικός/Βόρειος/Νότιος

More Nationalities

C. Λίγα λόγια για τη σημαία και τους προστάτες αγίους του Ηνωμένου Βασιλείου

  • Και μερικές ακόμη πληροφορίες: The UK flag

D. Ας κάνουμε μια επανάληψη του κεφαλαίου! Ανοίγουμε την εφαρμογή και ξεκινάμε! Καλή επιτυχία!

E. Τέλος πάμε να κάνουμε μια επανάληψη για ότι μάθαμε για το Ηνωμένο Βασίλειο!

Unit 1: lesson 2 – internet friends

Unit 1 - Internet Friends Around Europe: Lesson 2 - Internet Friends

A. Σε αυτό το μάθημα θα μιλήσουμε για εθνικότητες! Countries & Nationalities. Ανοίξτε και ακούστε παρακάτω εθνικότητες από διάφορες χώρες:

Β. Vocabulary! Διαβάζουμε, μαθαίνουμε, γράφουμε στο τετράδιο μας και χρησιμοποιούμε σε δικές μας προτάσεις το λεξιλόγιο:

different - διαφορετικός, ή, ό

chat - κουβεντιάζω

pupil - μαθητής (δημοτικού)

primary school - δημοτικό σχολείο

How about you? - και εσύ;

student - μαθητής, μαθήτρια (γυμνασίου, κολεγίου, λυκείου, φοιτητής)

Middle school - σχολείο για παιδιά 9-13 ετών (Μεγάλη Βρετανία)

sound - ακούγεται...

difficult - δύσκολο

actually - για την ακρίβεια, στην πραγματικότητα

I don't mind - δεν με πειράζει (δεν με νοιάζει)

spend - ξοδεύω, περνάω τον χρόνο μου

mean - εννοώ, σημαίνει

expert - ειδικός

hear - ακούω

get together - βρισκόμαστε μαζί

tomorrow - αύριο

then - τότε (ύστερα, μετά)

C. Let's see some more nationalities:

Countries Nationalities

Great Britain - Μεγάλη Βρετανία          ⇒

Portugal - Πορτογαλία                          ⇒

Russia - Ρωσία                                      ⇒

Holland - Ολλανδία                               ⇒

Spain - Ισπανία                                    ⇒

Germany - Γερμανία                             ⇒

Switzerland - Ελβετία                          ⇒

Albania - Αλβανία                                ⇒

Italy - Ιταλία                                       ⇒

Greece (Hellas) - Ελλάδα                     ⇒

British - Βρετανός, βρετανικός

Portuguese - Πορτογάλος, πορτογαλικός

Russian - Ρώσος, ρώσικος

Dutch - Ολλανδός, ολλανδικό

Spanish - Ισπανός, ισπανικός

German - Γερμανός, γερμανικός

Swiss - Ελβετός, ελβετικός

Albanian - Αλβανός, αλβανικός

Italian - Ιταλός, ιταλικός

Greek (Hellenic) - Έλληνας, ελληνικός

D. Grammat! Επαναλαμβάνουμε τους κανόνες του Present Simple (APPENDIX: Discover Grammar - Unit 1, p. 153) και επαναλαμβάνουμε τις παρακάτω ασκήσεις. Σε περίπτωση που δεν μπορούμε να γράψουμε εδώ, συμπληρώνουμε τις απαντήσεις στο τετράδιο και στη συνέχεια πατάμε ΕΛΕΓΧΟ και μετά ΛΥΣΗ για να δούμε τι καταφέραμε (κι αν δεν καταφέρνουμε να βρούμε την απόστροφο στο πληκτρολόγιο ΔΕΝ πειράζει! δεν το μετράει για λάθος η άσκηση)! Καλή διασκέδαση:

Ε. Writing time! Tέλος πάμε να γράψουμε ένα μικρό κείμενο για τις καθημερινές μας ασχολίες! Θυμηθείτε την σχολική καθημερινότητά μας και πάμε να δούμε τι κάναμε το πρωί (in the morning), το απόγευμα (in the afternoon) και το βραδάκι (in the evening)! Διαβάστε προσεκτικά το παράδειγμα του Richard from Ireland (Θα το διαβάσουμε στην τάξη):

A Day In My Life

My name is Richard. I am 12 years old next month. I get up at 7:30 every morning. I eat my breakfast. Then watch some tv. Then I go to school.

At school we learn Maths, Irish, English, History, Geography and Religion. School starts at 9:15 and finishes at 2:45. In school, we have one teacher who teaches all subjects.

When I get home from school I do my homework. I play football with my friends. I like to read "Harry Potter". In my spare time I play my Playstation two.

Before I go to bed I watch tv. I like to watch programs such as "Father Ted", "Only Fools and Horses", and footballs matches. At ten I go to bed.

Unit 1 – Internet Friends Around Europe!

Unit 1 - Internet Friends Around Europe: Lesson 1 - DO YOU LIKE COMPUTERS?

A. Πατήστε τον σύνδεσμο παραπάνω για να ανοίξετε το διαδρασικό βιβλίο στο φωτόδεντρο. Στη συνέχεια επιστρέψτε εδώ και και σύρτε τα αντικείμενα στη σωστή τους θέση!

Β. Μεταφέρουμε στο τετράδιο το παρακάτω λεξιλόγιο και κάνουμε προτάσεις με αυτό!

How much is/are - πόσο κοστίζει/κοστίζουν

screen - οθόνη

mouse - ποντίκι

speaker - ηχείο, μεγάφωνο

scanner - σαρωτής, σκάνερ

printer - εκτυπωτής

tower - πύργος, μονάδα

microphone - μικρόφωνο

headphones - ακουστικά

computer - υπολογιστής

internet (Net) - ίντερνετ, διαδίκτυο

e- mail - ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

useful - χρήσιμος, η, ο

discuss - συζητάω

statement - δήλωση

decide - αποφασίζω

visit - επισκέπτομαι

send - στ'ελνω

through - μέσω, δια μέσω

talk (to) - μιλάω (σε)

various - ποικίλα, διάφορα

parts - μέρη

free time - ελεύθερος χρόνος

surf the Net - περιπλανώμαι στο διαδίκτυο

C. Open the following pictionery (pictures + dictionary = pictionary) and revise the words about the parts of a computer! Computer parts (picture dictionary)

D. Read the letter and answer the questions that follow: An e-mail from an Irish friend (reading activity)

E. Computers can help us do our homework, send and receive e-mails through the Net, talk to people from various parts of the world, play computer games in our free time, buy things, pay bills or even virtually visit museums! Here;s an exapmle:

  -10 Museums You Can Explore Right Here, Right Now

F. Grammar: Likes & Dislikes:

  • Συμπληρώστε τις παρακάτω προτάσεις:

  • Κατεβάστε και παίξτε με τα παρακάτω worksheets του British Council! Αν δεν μπορείτε να τα εκτυπώσετε παρακαλώ απαντήστε στο τετράδιο σας!

Unit 8: All about stories

Warm up activity - Cover page!

Listen to parts of three stories (The Little Red Ridding Hood, Theseus and the Secret Seven) and mach the numbers to the stories:

Lesson one: Fairytales

1. A famous fairytale

Listen to the story for as many times as you wish!

A. Drag the pictures on the numbers while you listen to the story

B. Fill in the missing words while you listen to the story

C. Choose the title and the writer

D. Extra material: for further reading fill in the following text!

1. A presentation of a book under the title:

Malala's Magic Pencil Malala Yousafzai Kerascoët (Illustrator)

Keywords:

  • infinitive- απαρέμφατο
  • grow old - μεγαλώνω
  • comparative - συγκριτικός
  • present participle - μετοχή ενεστώτα (+ing)

Ε. Vocabulary: please study the voacabulary and use the words you do not know to produce your own sentences.

fairytale - παραμύθι

Little Red Ridding Hood - Η κοκκινοσκουφίτσα

The Secret Seven - οι Μυστικοί Επτά

to draw - τραβάω, σύρω

sword - σπαθί

to kill - σκοτώνω

monster - τέρας

while - ενώ

avenue - λεωφόρος

to notice - παρατηρώ, προσέχω

to follow - ακολουθώ

wolf - λύκος

to rush - ορμάω προς...

novel - μυθιστόρημα

detective story - αστυνομικές ιστορίες

science fiction story - επιστημονικής φαντασίας

comic - κόμικ

poetry -ποίηση

adventure story - περιπέτεια

mystery - μυστηρίου

once upon a time - μια φορά κι έναν καιρό

handsome - όμορφος

young - νέος, α, ο

prince - πρίγκιπας

princess - πριγκίπισσα

king - βασιλιάς

queen - βασίλισσα

kingdom - βασίλειο

far away - πολύ μακριά

to marry - να παντρευτεί

real - αληθινός, ή, ό

quality - ποιότητα

to agree - να συμφωνεί

clever - έξυπνος, η, ο

sensitive - ευαίσθητος, η, ο

important - σημαντικός, ή, ό

to ride - καβαλάω, ιππεύω

to go around the world - να γυρίσω τον κόσμο

to find - να βρω

castle - κάστρο

to come accross - συναντώ τυχαία

travel - ταξιδεύω

sure - βέβαιος, σίγουρος

whether - εάν

easy - εύκολος, η, ο

sad - λυπημένος, η, ο

lonely - μοναχικός, η, ο

person - άτομο, άνθρωπος

to look for - ψάχνω

dark - σκοτεινός, ή, ό

terrible - τρομερός, ή, ό

storm - καταιγίδα

lightning - αστραπή

to flash - αστράφτω

thunder - κεραυνός, μπουμπουνητό, βροντή

to boom - βροντάω

to pour down - πέφτει (καταρρακτωδώς)

dreadful - απαίσιος, α, ο, φοβερός, ή, ό

suddenly - ξαφνικά

knock - χτύπημα, χτύπος

servant - υπηρέτης, υπηρέτρια

to be scared of death - φοβάμαι τον θάνατο

to hide - κρύβω, κρύβομαι

awful - απαίσιος, α, ο

to unfold - ξετυλίγω, ξετυλίγομαι

rainwater - νερό της βροχής

to shiver -τρέμω

inside - μέσα σε

warm - ζεστά

to fall in love - ερωτεύομαι

to find out - ανακαλύπτω, βρίσκω

to prepare - προετοιμάζω

tiny - μικροσκοπικός, ή, ό

pea - μπιζέλι

bottom - βάση

mattress - στρώμα

to order - διατάζω

thick -λεπτός, ή, ό

duvet - quilt - πάπλωμα

to groan - αναστενάζω

at all - καθόλου

to be black and blue - μελανιάζω

delicate - ευάισθητος, η, ο

at last - επιτέλους

to gasp - μου κόβεται η ανάσα

search - ψάξιμο, αναζήτηση

it is over - τελειώνει, τελείωσε

as for ... - όσο για...

museum - μουσείο

unless - εκτός εάν

 

Unit 7: Going Back in Time

A. Writing a short biography of a famous person from the past:

Now that we completed our study on Past Simple Tense (regular and irregular verbs) and read a lot of things about the past (people, buildings, accomplishments and feats), let's write our own short biography of a famous person of the past (not alive to avoid the use of Present Perfect)! Please follow the step by step guide to chose the person, collect important information and plan your writing! Enjoy!

 

Unit 5 – Lesson 1: An ambitious class project

Σε αυτό το μάθημα θα δούμε πως εκφράζουμε προθέσεις και σχέδια για το μέλλον, διακανονισμούς και προβλέψεις καθώς και υποθέσεις μέσω ενός σχεδίου εργασίας για την προστασία του περιβάλλοντος! Unit 5 - Lesson 1: An ambitious class project

Α. Δείτε τις παρακάτω εικόνες: σας θυμίζουν κάτι; αν θέλετε διαβάστε στη συνέχεια κι ένα μικρό άρθρο στα ελληνικά, σχετικά με την φιλοσοφία της αειφόρου αντίληψης των 3Rs, που η ανακύκλωση φαίνεται να έρχεται τρίτη!

Ανοίξτε το άρθρο για το μοντέλο των 3R του: Β. Now let's have the listening task! Listen to the conversation that Mark and Kostas are having and see which of these sentences are true (T) and which are false (F).

Unit 5: Ready for action!

Με το κεφάλαιο 5 επιλέγουμε να πάμε λίγο παρακάτω! Θα γίνει πολύ σταδιακά και φυσικά επιστρέφοντας θα δούμε και δια ζώσης το υλικό μας! Εμείς άλλωστε έχουμε την εμπειρία από παλιότερα έτη να ολοκληρώνουμε τον Σεπτέμβρη κάποιες σημαντικές ενότητες του προηγούμενου βιβλίου! Έτσι ακριβώς θα κάνουμε και τώρα σε περίπτωση που δεν προλάβουμε μέχρι το καλοκαίρι!

Unit 5 - Introduction: Ready for action!

Α. Παραπάνω θα βρείτε τον σύνδεσμο για το διαδραστικό βιβλίο μας και την εισαγωγή στο κεφάλαιο 5! Πριν περάσουμε στο πρώτο μάθημα όμως ας κάνουμε μια εισαγωγή μιας και θα μιλήσουμε για θέματα ανακύκλωσης! Before we enter lesson one we could  see a few things about "Going Green" and the Three Rs! Please use the new vocabulary in your own sentences (παρακαλώ χρησιμοποιείστε το λεξιλόγιο σε δικές σας προτάσεις - στο τετράδιο σας)!

Vocabulary:

faucet - American word for tap (βρύση)

turn (the lights, the tap/faucet) off - σβήνω, κλείνω (τα φώτα, τη βρύση)

save energy - εξοικονομώ ενέργεια

Reduce - μειώνω

Reuse - επαναχρησιμοποιώ

Recycle - ανακυκλώνω

Ι go green - ζω οικολογικά

I keep the earth clean - διατηρώ τη γη καθαρή

rechargeable batteries - επαναφορτιζόμενες μπαταρίες

thrift store - American word for a shop that sells second-hand things

great bargain - μεγάλη ευκαιρία

can - κουτάκι αναψυκτικού

waste - απόβλητα

throw away - πετάω, ξεφορτώνομαι

brush my teeth/go to sleep/wash the laundry

πηγή: https://i.pinimg.com/originals/63/6f/77/636f772683c32bf454f11dad14d603a9.jpg

Β. Ας παίξουμε:

  • LearnEnglishKids, find and recycle as many things as possible! Remember: there are four bins: paper (χαρτί), plastic & metal (πλαστικό και μέταλλο), glass (γυαλί), compost (οργανικά απόβλητα)!
  • Recycle waste! There are three bins here! Trash bin (σκουπίδια), Recycle bin (ανακύκλωση) and Compost bin (οργανικά απόβλητα).

C. Pollution!

Types of pollution: Παρακαλώ επισκεφτείτε τον παρακάτω ιστότοπο και παρατηρείστε τα είδη ρύπανσης που αναφέρονται! Follow the link and study the different types of pollution!

Vocabulary:

Air pollution - ατμοσφαιρική ρύπανση

Noise pollution - ηχορύπανση

Plastic pollution - ρύπανση πλαστικού

Light pollution - φωτορύπανση

Water pollution - ρύπανση του νερού

Soil pollution or land pollution - ρύπανση του εδάφους

Thermal pollution - θερμική ρύπανση (του νερού)

endangered species - είδη υπό εξαφάνιση

D. Lastly, listen to the environmental problems and think if there's anything we could do to help save the environment! GET READY FOR ACTION!

Unit 3, places: writing

A. listen to the text from your book and read it:

The Location: "This town is situated in the north-west of Greece. It is a busy town where -120,000 people live. The town is built next to a lake called Pamvotida. In the middle of the lake there is a small island. It is the only island in a lake in Greece where people live.

The Surroundings: Around the town and its lake there are high mountains. That is why it is quite cold and wet during winter. Τhere is snow on the mountains for over four months of the year.

The Town Old and New: The town is over 15 centuries old and it has a beautiful old castle overlooking the lake. The view from its top is fantastic. There are many old houses inside the castle and life there is peaceful and quiet. There are also modern neighbourhoods, with blocks of flats, shops, cars and busy streets."

Β. Ποια παράγραφος μιλάει για:

C. Take your time to read carefully and answer the following questions, writing a text about a place you like! Δώστε πλήρης απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις για να σχηματίσετε ένα κείμενο όπως στο βιβλίο σας

My favourite place!

 

Paragraph One: "the location"

  • Where's this place? (situated)
  • What's its name?
  • Describe it!

Paragraph Two: "the surroundings"

  • Describe the area around this place!
  • What is there to see and do?
  • Is there an interesting history of the place?

Paragraph Three: "how you feel about the place"

  • How are people there? ((un)friendly, (un)kind, nice etc.)
  • Do you like this place and why?
  • How do you feel about this place?
  • Would you tell someone you know to visit this place and why?

 

 

D. Τέλος, αφού διαβάσετε προσεκτικά τις παραπάνω ερωτήσεις και κατανοήσετε τι θα περιγράψετε, ανοίξτε το παρακάτω φύλλο εργασίας (google form) και απαντήστε τις ερωτήσεις με βάση τις οδηγίες που σας δίνονται! Εναλλακτικά μπορείτε να το κάνετε στο τετράδιο σας!
My favourite place!

Σε περίπτωση που χρειαστείτε λεξικό μπορείτε να χρησιμοποιείσετε το WordReference.com!