English

14/5/2020…Μετρώ μέχρι το 400…

Καλημέρα!!! Μπορείς να μελετήσεις , κοιτάζοντας εδώ:

14 ΜΑΪΟΥ ...ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

13/5/2020…Τα ψηλά βουνά…

Καλημέρα!!! Το σημερινό μάθημα θα το βρείτε εδώ... →Τα ψηλά βουνά...

12/5/2020…

Μελέτησε το σημερινό μάθημα, πατώντας εδώ :  12-5-2020...

 

Κύρια και κοινά ουσιαστικά, Πολλαπλασιασμός…11/5/2020…

Καλημέρα, καλή εβδομάδα!!!

Σήμερα θα θυμηθούμε τα ουσιαστικά. Διάβασε δυνατά  το παρακάτω κείμενο από τη Μελέτη Περιβάλλοντος:

6.1 Εμείς και τα ζώα

-Αγκάθια έχει ο αχινός, φτερούγες έχει ο αετός. Ο λύκος δόντια κοφτερά και η χελώνα πάει αργά.

-Βλέπω, Ανθή μου, για τα ζώα ξέρεις πράγματα πολλά. Όμως σίγουρα θα έχεις απορίες και γι' αυτά.

-Πώς να κολυμπούν τα ψάρια; Πώς πετάνε τα πουλιά; Πώς θα βρει το χελιδόνι την παλιά του τη φωλιά;

Πρόσεξε τις λέξεις με τα μαύρα γράμματα! Σκέψου: τι φανερώνουν ;  Διάβασε δυνατά:

 

 

Τα ουσιαστικά όμως τα χωρίζουμε σε άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες:

Διάβασε δυνατά και κάνε την εργασία μόνο, γραπτά στο τετράδιο!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Αντίγραψε στο τετράδιο  τις ασκήσεις: 6 και 7. Στην άσκ. 7 (γράψε το σωστό αποτέλεσμα) θυμήσου: πρώτα κάνω την πράξη μέσα στην παρένθεση και μετά  προσθέτω τον άλλο αριθμό. Την 5 επανάληψη προφορικά.

Γεια σας!!!

8/5/2020…Επανάληψη…

Καλημέρα!!!

ΓΛΩΣΣΑ

Την εβδομάδα που μας πέρασε:

-μιλήσαμε για τις Μετοχές ,  λέξεις δηλαδή  που τελειώνουν σε -ώντας ή -οντας  και την Αναγνώριση των ουσιαστικών (γένος , αριθμός και πτώση που βρίσκονται)

-μάθαμε πώς κλίνονται τα ανισοσύλλαβα θηλυκά σε -ου

-μάθαμε τα αριθμητικά επίθετα.

Σήμερα θα κάνουμε μια επανάληψη

Ας κάνω τώρα εξάσκηση… 

ΓΡΑΦΩ  ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ.

Α) Κάνω φράσεις όπως το παράδειγμα, μεταφέροντας το δεύτερο ουσιαστικό στη γενική του ενικού ή πληθυντικού αριθμού.

  1. η ουρά – η αλεπού - η ουρά της αλεπούς
  2. η μπανάνα – η μαϊμού - ____________________________________
  3. το μαγαζί – η ψιλικατζού - __________________________________
  4. το καφενείο – η καφετζού - _________________________________
  5. τα αυτιά – οι αλεπούδες - __________________________________

Β) Γράφω τον αριθμό της παρένθεσης με το κατάλληλο αριθμητικό.

  1. Στο σχολείο έχω (9) ________________ πολύ καλούς φίλους.
  2. Στη γειτονιά μας έχει φυτεμένα (3) ________________ πλατάνια.
  3. Έχω (4) ________________ μαρκαδόρους.
  4. Αγόρασα (3) ________________ σβήστρες.
  5. Ο παππούς μου έχει (13) ________________ βερικοκιές.

 Γ) Γράφω τους παρακάτω αριθμούς με λέξεις.

  1. 2: ______________πουλιά
  2. 22: ______________ παγωτά
  3. 3: ______________κυρίες
  4. 46: ______________ ημέρες
  5. 4: ______________άνδρες
  6. 50: ______________ μπισκότα
  7. 9: ______________θρανία

Ολόκληρα τα φύλλα εργασίας   ΕΔΩ

ΕΔΩ

Δ)  Συμπληρώνω τις μετοχές όπως στα παραδείγματα:

Τρέχω : τρέχοντας     Μεθώ : μεθώντας

Γράφονται με –ώντας όταν τονίζεται το ώ και με -οντας όταν δε τονίζεται το ο.

  1. Δένω : ……………………………………………..
  2. Οδηγώ:……………………………………………..
  3. Βράζω :…………………………………………….
  4. Τρυπώ : …………………………………………..
  5. Τρίβω :…………………………………………….
  6. Ρωτώ :……………………………………………….
  7. Γράφω :……………………………………………
  8. Σταματώ :…………………………………………..

Ολόκληρο το φύλλο εργασίαςΕΔΩ.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ξαναγράφω 1 φορά στο τετράδιο των Μαθηματικών τους αριθμούς από το 101-200  σε στήλες όπως στον πίνακα.

Διασκέδασε τώρα ΕΔΩ

ΕΔΩ

ΕΔΩ

Την Κυριακή γιορτάζει η μανούλα σας. Μην ξεχάσετε να της πείτε Χρόνια Πολλά!

Ιδέες για μια απλή καρτούλα ! 

            ή       

Καλό Σαββατοκύριακο!!! Χρόνια πολλά στις μανούλες.

7/5/2020…Τα γενέθλια της Χαράς…

    Διάβασε το παρακάτω κείμενο.

Τα γενέθλια της Χαράς .

Η Χαρά στα γενέθλιά της κάλεσε όλη την τάξη της, δηλαδή είκοσι πέντε συμμαθητές και συμμαθήτριές της. Τελικά από την τάξη της ήρθαν δεκαέξι παιδιάεφτά αγόρια και εννιά κορίτσια. Ήρθαν όμως ακόμη τέσσερα παιδιά από τη γειτονιά της και τρία ξαδελφάκια της.

Στις 5.30 όλοι ήταν εκεί. Ο καιρός ήταν καλός και το πάρτι έγινε στην αυλή. Έπαιξαν έντεκα φορές κρυφτό, πέντε φορές «μήλα» και έξι φορές κυνηγητό.

Γύρω στις 6.45 κουράστηκαν πια να τρέχουν και κάθισαν να φάνε. Έφαγαν στην αρχή σαράντα τέσσερα κεφτεδάκια και δύο σακούλες πατατάκια. Έπειτα δοκίμασαν τα είκοσι δύο γλυκά που είχε ετοιμάσει η μαμά της Χαράς.

Κατά τις 7.15 έφεραν μία τούρτα. Είχε πάνω οχτώ κεράκιατέσσερις ζαχαρωτούς πιγκουίνους και ένα γατάκι.

Η Χαρά χρειάστηκε να φυσήξει τρεις φορές για να σβήσει όλα τα κεράκια. Όταν η ώρα πήγε 8.00, οι γονείς των παιδιών άρχισαν να έρχονται σιγά σιγά. Στις 9.20 όλοι είχαν φύγει.

  • Πρόσεξε τις μπλε λέξεις.
  • Πώς αλλιώς θα μπορούσες να τις γράψεις;

Να θυμηθούμε σήμερα πως τις λέξεις αυτές τις λέμε... ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ!

Εμείς σήμερα θα ασχοληθούμε με τα ΕΠΙΘΕΤΑ!!! Οι μπλε λεξούλες στο κείμενο είναι όλες επίθετα και "στολίζουν" το ουσιαστικό που είναι μετά. Διάβασε δυνατά τον κανόνα...

Στο Τετράδιο Εργασιών υπάρχει στη σελ. 17 η Άσκηση 8. Ο πίνακας που ακολουθεί είναι οι απαντήσεις.

Παρατήρηση : Ο αριθμός 21, γράφεται και εικοσιένα άλλα και είκοσι ένα.

ΓΡΑΦΗ: Τις παραπάνω λέξεις 2 φορές.

Μπορείς όταν θες να παιξεις  με τα   ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στον παρακάτω πίνακα...

Συμπλήρωσε τον πίνακα από το 1-200 στο τετράδιο (2 φορές).

 

Βρες τον προηγούμενο και τον επόμενο αριθμό μέσα στα σπιτάκια.

 

 

 

 

 

 

 

Καλό απόγευμα!!!

6/5/2020…Η αλεπού και ο λέλεκας…

  • Καλημέρα !!!

ΓΛΩΣΣΑ

Κάνω ΑΝΑΓΝΩΣΗ πολλές φορές τον μύθο του Αισώπου:

Η αλεπού κι ο λέλεκας

Το λελέκι προσκλήθηκε μια μέρα σε δείπνο από την αλεπού.

Ενθουσιάστηκε με την πρόσκληση και πήγε στη φωλιά της αλεπούς χαρούμενο και πεινασμένο. Φτάνοντας όμως εκεί, διαπίστωσε πως η αλεπού είχε μαγειρέψει σούπα αραιή και την είχε σερβίρει σε πιάτα τόσο ρηχά, που το ράμφος του δεν κατάφερνε ούτε μια γουλιά να ρουφήξει. Αναγκάστηκε να παρακολουθεί την οικοδέσποινα να τρώει του καλού καιρού κι όταν πια τελείωσε το φαγητό της, την αποχαιρέτησε κι έφυγε πάντα πεινασμένο.

ΕθκόναΤην επόμενη μέρα ήρθε η σειρά του λέλεκα να προσκαλέσει την αλεπού σε δείπνο. Η αλεπού ευχαριστήθηκε με την πρόσκληση, σαν έφτασε όμως, είδε πως το λελέκι είχε μαγειρέψει σούπα πηχτή και την είχε σερβίρει σε ψηλά βάζα. Έχωνε το ράμφος του βαθιά και απολάμβανε το φαγητό του, ενώ η αλεπού, ανίκανη να χώσει τη μουσούδα της στο βάζο, αναγκάστηκε να παρακολουθεί νηστική. Όταν τελείωσε το λελέκι, της είπε χαμογελαστά: «Το παράδειγμά σου ακολουθώ, τίποτε παραπάνω».

Εθκόνα

ΓΡΑΦΗ:  Την προτασούλα:  Το λελέκι προσκλήθηκε μια μέρα σε δείπνο από την αλεπού. (4 φορές)

Τις λέξεις: φωλιά, αραιός, αραιή, αραιό, οικοδέσποινα, σερβίρω, πεινασμένος. (3 φορές).

Σήμερα θα μάθουμε πώς κλίνεται η αλεπού  (ΝΕΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ) . Διάβασε πολλές φορές  τον παρακάτω πίνακα δυνατά:

Προσέχω πολύ: η αλεπού (και όλα τα θηλυκά σε -ου), είναι ανισοσύλλαβο ουσιαστικό και τονίζεται πάντα στο   "ου".

  • ΕΡΓΑΣΙΕΣ:  - Κλίνω τώρα στο τετράδιο τρία ουσιαστικά από τον διπλανό πίνακα ( όποια μου αρέσουν).

- Στον μύθο συναντούμε τη  λέξη οικοδέσποινα. Θυμάσαι ότι από τη λέξη οίκος (σπίτι) φτιάχνεται μια μεγάλη

οικογένεια λέξεων (ίσως έχουμε γράψει πάλι στο Ευρετήριο). Γράψε στο τετράδιο 5  σύνθετες λέξεις που να

ανήκουν στην οικογένεια  της λέξης οίκος.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  

Κάνε τις παρακάτω πράξεις . Μπορείς να τις απαντήσεις προφορικά.

Καλό απόγευμα!!!! Θα τα πούμε πάλι αύριο.

 

5/5/2020…

Καλημέρα!!!

Τρία δέντρα συζητούν

Σίμος Καπλανίδης

Μια φορά ήταν τρία δέντρα και συζητούσαν.

κ. Αμυγδαλιά: Εγώ είμαι σπουδαίο δέντρο, γιατί έχω ωραία άνθη

και οι άνθρωποι με θαυμάζουν. Τρώνε τους καρπούς μου και τα

άνθη μου μυρίζουν ωραία!

κ. Πορτοκαλιά: Εγώ αμφιβάλλω. Έχω κι εγώ ωραία άνθη. Τους

καρπούς μου οι άνθρωποι τους τρώνε, τους στύβουν και πίνουν τον

χυμό.

κ. Μανταρινιά: Εγώ αν θέλετε να ξέρετε είμαι το πιο ωραίο δέντρο.

Οι άνθρωποι παίρνουν τους καρπούς μου και τους τρώνε ή τους

κάνουν γλυκό του κουταλιού. Μετά φυτεύουν τα κουκούτσια στο

χώμα.

Πέρναγε από εκεί μια σοφή χελώνα που άκουσε τα δέντρα να

μιλούν και είπε: "Όλοι έχετε διαφορές αλλά και ομοιότητες. Είστε

δέντρα και ο καρπός σας είναι πολύτιμος για τους ανθρώπους

Εργασίες:

-Απαντώ γραπτά στο τετράδιο τις ερωτήσεις:

1.Για ποιο λόγο η Αμυγδαλιά πίστευε ότι είναι σπουδαίο δέντρο;

2.Γιατί τα δέντρα είναι πολύτιμα για τους ανθρώπους;

-Κάνω αναγνώριση των παρακάτω ουσιαστικών όπως κάναμε στο σχολείο

Θυμάμαι ότι γράφω με τη σειρά: τι είναι (ουσιαστικό), το γένος (αρσενικό-θηλυκό-ουδέτερο), τον αριθμό (ενικός ή πληθυντικός) και τέλος την πτώση (ονομαστική, γενική, αιτιατική, κλητική).

Παράδειγμα :(των ανθρώπων: είναι ουσιαστικό, γένος αρσενικό, αριθμός πληθυντικός, πτώση γενική):

Οι άνθρωποι, τους καρπούς, ο καρπός.

-Χθες μιλήσαμε για τις μετοχές. Θέλω να σχηματίσεις τις μετοχές των παρακάτω ρημάτων:

Συζητώ -συζητώντας

Θαυμάζω- __________ , Μυρίζω-_______________, πίνω-_________________,

Φυτεύω-_______________, μιλώ-_______________, μιλώντας-_______________.

 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Αντιγράφω τις πράξεις στο τετράδιο των Μαθηματικών και απαντώ.

(Θυμάμαι: πρώτα συμπληρώνω την Μονάδα ώστε να πατήσει στη Δεκάδα.)

Παράδειγμα: 21+___=100. Σκέφτομαι:21+9=30 Για να φτάσω στο 100 βάζω και άλλα 70. Άρα: πρόσθεσα: 9+70=79.)

ΜΕΤΟΧΕΣ… 4/5/2020

 

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

Θυμάσαι ότι πολλές φορές στην τάξη ασχοληθήκαμε με τις λεξούλες που στο τέλος ακούμε  -οντας!

Πώς λέμε τις λέξεις αυτές θυμάσαι;   Τις λέμε ...

Διάβασε δυνατά πολλές φορές όσα λέει η καμηλοπάρδαλη, ώσπου να θυμηθείς πολύ καλά όσα έχουμε πει...Ας κάνουμε τώρα εξάσκηση…ΕΔΩ. Τις εργασίες του φυλλαδίου μπορείς να τις δεις εδώ:

  1. Φτιάχνω μετοχές από τα παρακάτω ρήματα.

τραγουδώ _____________                 ποτίζω ______________  

πηγαίνω ________________              κοιτώ ______________      

χορεύω ________________               ταξιδεύω ___________

οδηγώ ___________                          ρωτώ ___________      

ζωγραφίζω ___________________  κυνηγώ ______________  

  1. Ποια μετοχή ταιριάζει στις παρακάτω προτάσεις;

Πήγαμε από το Ρέθυμνο στο Ηράκλειο, ______________ με το αυτοκίνητο για    μια περίπου ώρα.

Το ξέρεις ότι _______________ ένα βιβλίο, σου κάνουν δώρο ένα σελιδοδείκτη;

Να θυμάσαι ότι _______________ πολλά γλυκά, θα παχύνεις γρήγορα!

Τα χελιδόνια ταξιδεύουν __________________ από τη μια χώρα στην άλλη.

Δεν κερδίζεις τίποτα __________________ με τους συμμαθητές σου! Προσπάθησε, λοιπόν, να συζητάς μαζί τους!

Η κυρία μας λέει ότι ______________ εξωσχολικά βιβλία, θα γίνουμε πιο σοφοί!

Ηρεμώ πολύ _______________________ κλασική μουσική.

Διασκεδάζω _______________ επιτραπέζια παιχνίδια με τους φίλους μου.

ΓΡΑΦΗ:

Στο τετράδιο να  αντιγράψεις την άσκηση 1 , 3 φορές .

(σωστές απαντήσεις: τραγουδώντας, πηγαίνοντας, χορεύοντας, οδηγώντας, ζωγραφίζοντας, ποτίζοντας, κοιτώντας, ταξιδεύοντας, ρωτώντας, κυνηγώντας)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:  Επανάληψη την προπαίδεια του 5 και του 6 (2 φορές στο τετράδιο των μαθηματικών).

Ευχάριστη εξάσκηση μπορείς να κάνεις   ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΔΩ!

 

Τα παιδιά της Άνοιξης…30/4/2020…

Καλημέρα!!!     Αύριο θα γιορτάσουμε τον ερχομό του Μάη. Διάβασε ένα πολύ ωραίο κειμενάκι...

Το στεφάνι του Μάη  ... 

«… Την άλλη κιόλας μέρα ο Μάης άρχισε να πηγαίνει σ’ έναν παιδικό σταθμό γεμάτο λουλούδια, που τον έλεγαν Ο ανθισμένος κήπος και βρισκόταν κάτω στη γη. Κάθε πρωί ερχόταν να τον πάρει ένα σχολικό αμαξάκι από άνθη και πράσινα φύλλα, που το έσερναν τέσσερα χελιδόνια. Ο Μάης έμπαινε νυσταγμένος ακόμα στο αμαξάκι και τα χελιδόνια ξεκινούσαν για τη γη βιαστικά. Στο δρόμο έπαιρναν και μερικές μικρές πεταλούδες και κάμποσα μικρά πουλιά. Τα έστελναν κι αυτά οι γονείς τους στον παιδικό σταθμό, γιατί δούλευαν κι εκείνοι στη φύση και δεν είχαν που να τ’ αφήσουν.

………………………………………………………………………………………..

- Πώς τα πέρασε σήμερα το παιδί μου; ρώτησε το Μάη ο πατέρας του, ο Γαλανός Ουρανός, ο δεύτερος άντρας της ΄Ανοιξης.

- Καλά, είπε ο Μάης. Μόνο που τα λουλούδια μαλώνουν για μένα, τσακώνονται ποια θα μου πρωτοφτιάξουν ένα στεφάνι κι εγώ δε θέλω να κακοκαρδίσω κανένα. Θέλω το στεφάνι μου να έχει απ’ όλα.

Γέλασε ο Γαλανός Ουρανός,

- ΄Ελα κοντά, του είπε κι άνοιξε την απέραντη αγκαλιά του. Μη στενοχωριέσαι και να δεις που τα λουλούδια θα φιλιώσουν πάλι στο τέλος.

Κι επειδή όταν ο Ουρανός είναι ανοιχτός όλα γίνονται, την άλλη μέρα ένα πανέμορφο δώρο περίμενε το Μάη. Τα λουλούδια είχαν φιλιώσει και είχαν αποφασίσει να ετοιμάσουν ένα πολύχρωμο στεφάνι από άνθη κάθε λογής….»

 (Απόσπασμα από το βιβλίο «Τα παιδιά της ΄Ανοιξης» Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου )

Σήμερα θέλω να κάνεις μόνο ΑΝΑΓΝΩΣΗ πολλές φορές το κείμενο. Σκέψου...

-Πώς παρουσιάζει η συγγραφέας τον Μάη  στο κείμενο;

-Πού πηγαίνει κάθε πρωί;

-Ποιους συναντά;

-Γιατί γύρισε λυπημένος και τι έγινε τελικά;

 

ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΡΑ...

Όταν τελειώσεις, μπορείς να παίξεις ...ΕΔΩ , ΕΔΩΕΔΩ  ή ΕΔΩ .

Με αγάπη, η δασκάλα σας!!!!