Εννοιολογική Χαρτογράφηση

Οι εννοιολογικοί χάρτες (concept maps) είναι σχήματα τα οποία αποτελούνται απο κυκλάκια τα οποία συνδέονται με βελάκια. Δείχνουν έννοιες )μικρές πληροφορίες) και την σχέση μεταξύ τους. Χρησιμοποιούνται συχνά ως εργαλεία οργάνωσης και παρουσίασης της γνώσης.Πρόκειται για μια έναν τρόπο μάθησης που μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν έννοιες με ουσιαστικό τρόπο.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Να κάνετε ένα εννοιολογικό χάρτη με θέμα τον υπολογιστή. να ξεκινήσετε όπως το παρακάτω σχήμα

να δημιουργήσετε τον εννοιολογικό χάρτη είτε στην πρόγραμμα ζωγραφικής του υπολογιστή με την χρήση σχημάτων είτε σε μια σελίδα με το μολύβι σας.

 

Γνωριμία με τον υπολογιστή

    • την κεντρική μονάδα όπου εκεί γίνεται η σημαντικότερη δουλειά του υπολογιστή
    • Πληκτρολόγιο, συσκευή που εισάγουμe στοιχεία και εντολές στον υπολογιστή.
    • Ποντίκι, συσκευή που δίνουμε δίνουμε εντολές στον υπολογιστή
    • Σαρωτής, συσκευή που εισάγει ότι έχουμε φτιάξει σε μια σελίδα στον υπολογιστή για επεξεργασία
    • Οθόνη,  συσκευή που εμφανίζει τα αποτελέσματα της δουλειάς του υπολογιστή.
    • Εκτυπωτής, συσκευή που εμφανίζει σε μια σελίδα κάτι που φτιάξαμε στον υπολογιστή.
    • Ηχεία, συσκευή που μας επιτρέπει να ακούμε.

Τα μέρη του υπολογιστή

Κρυπτόλεξο

 

 

Εκφράζομαι με την Ζωγραφική

α δημιουργήσετε μια ζωγραφιά για τα Χριστούγεννα ή οτιδήποτε άλλο θέλετε είτε διαδικτυακά στην ιστοσελιδα

https://jspaint.app/

είτε στο πρόγραμμα ζωγραφικής (Paint) του υπολογιστή σας.

Αν θέλετε να να στολίσετε ένα έτοιμο δέντρο επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο

Εικόνα χριστουγεννιάτικου δεντρου για να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας μια εικόνα χριστουγεννιάτικου δέντρου να την ανοίξετε απο την ζωγραφικη και να την στολίσετε

 

Προγράμματα αρχεία

Για να δουλέψει ο υπολογιστής εκτός από τις συσκευές θέλουμε και τα προγράμματα. Στον υπολογιστή έχουμε προγράμματα για κάθε μια δουλειά που θέλουμε να κάνουμε (για να κάνουμε μια ζωγραφιά ανοίγουμε το πρόγραμμα της Ζωγραφικής).

Όταν κάνουμε κάτι στον υπολογιστή και θέλουμε να το κρατήσουμε πρέπει να κάνουμε ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ. Όταν κάνουμε αποθήκευση δημιουργούμε ένα ΑΡΧΕΙΟ. Κάθε αρχείο έχει όνομα και το τακτοποιούμε σε ΦΑΚΕΛΟΥΣ για να το εντοπίζουμε πιο εύκολα.

 

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΡΧΕΙΩΝ

Πληκτρολόγηση

Στο μάθημα συζητήσαμε για κουμπάκια του πληκτρολογίου όπως φαίνεται στο πληκτρολογιο

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΗ

Να πληκτρολογήσετε το όνομα όποιας εικόνας θέλετε με ελληνικά και τόνο ΑΣΚΗΣΗ_ΛΕΞΕΙΣ

Να πληκτρολογήσετε λέξεις ή το όνομα σας στο κουτάκι που έχει το γράμμα από το όποιο ξεκινάει η λέξη που θέλετε να γράψετε

Α-ΤΑΞΗ-Αγαπημένες-μου-λέξεις

 

 

Προγραμματίζω… παίζοντας

Στόχο έχει  να εξοικειωθούμε με τις βασικές εντολές προγραμματισμού όπως είναι οι εντολές κατεύθυνσης και προσανατολισμού, εκτέλεσης, παύσης, διακοπής και διαγραφής προγράμματος

ΜΙΑ ΩΡΑ ΚΩΔΙΚΑ - HOUROFCODE

https://studio.code.org/hoc/1

ΚΙΝΗΣΗ ΡΟΜΠΟΤ

Κίνηση ρομπότ, με τη χρήση εντολών κίνησης. Επιλέγουμε χαρακτήρα ρομπότ,  δάπεδο και καθοδηγούμε το ρομποτ να φτάσει στην έξοδο

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-11286

 

ΚΙΝΗΣΗ ΜΕΛΙΣΣΑΣ

Οδηγούμε την μελισσουλα να μαζέψει από τα λουλούδια το νέκταρ και να πάει στην κυψέλη να φτιαξει μέλι.

https://studio.code.org/s/course1/stage/7/puzzle/1