Ελληνικά

Γλώσσα 16/11: Δικαίωμα στο νερό

Μάθημα: Δικαίωμα στο νερό

Σήμερα συνεχίσαμε να ασχολούμαστε με τα αρσενικά ουσιαστικά σε -ος και με την αναγκαιότητα του νερού.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 35-36 και η παρακάτω φωτοτυπία Arsenika-ousiastika-proparoxutona-se-os (1)

Γλώσσα 15/11: Στάση Βροχοσταλίδων (μέρος β’)

Μάθημα: αρσενικά ουσιαστικά σε -ος

Στο σημερινό μας μάθημα, ασχοληθήκαμε με τα αρσενικά ουσιαστικά σε -ος και πώς αυτά τονίζονται. (Βιβλίο σελ.60) Επίσης, ασχοληθήκαμε με την παρακάτω φωτοτυπία ΣΤΑΣΗ ΒΡΟΧΟΣΤΑΛΙΔΩΝ

Στη συνέχεια, στο Τετράδιο εργασιών, ασχοληθήκαμε ακόμη μια φορά με το νερό και συνειδητοποιήσαμε πόσο σπουδαίο είναι για κάθε οργανισμό πάνω στη γη... Τ.Ε. σελ.34

Μελέτη Περιβάλλοντος 12/11: Σημαντικά έργα (μέρος β΄)

Στο σημερινό μας μάθημα συνεχίσαμε να μελετάμε διάφορα σημαντικά έργα που έχουν γίνει στην Ελλάδα και για ποιον λόγο είναι τόσο σημαντικά τα έργα αυτά. (Βιβλίο σελ. 28-29)

🏡Σπίτι:

  • Διαβάζω το "Αξίζει να διαβάσουμε", Βιβλίο σελ. 29
  • Βρίσκω πληροφορίες για ένα σημαντικό έργο που έχει γίνει ή πρόκειται να γίνει στην Αθήνα και απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις: 1. Ποιο είναι αυτό το έργο; 2. Πότε κατασκευάστηκε ή πότε θα κατασκευαστεί; 3. Ποιους εξυπηρετεί; 4. Γιατί είναι σημαντικό; (άμα μπορέσω βρίσκω φωτογραφίες ή το ζωγραφίζω)

Γλώσσα 12/11: Στάση Βροχοσταλίδων

Μάθημα: Στάση βροχοσταλίδων

Σήμερα ξεκινήσαμε την ενότητα 4 "Εμένα με νοιάζει" και συγκεκριμένα διαβάσαμε το πρώτο μέρος της ιστορίας "Στάση βροχοσταλίδων"

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 58-59

Στη συνέχεια θυμηθήκαμε πώς χωρίζουμε τις λέξεις σε συλλαβές και πώς ονομάζεται η κάθε συλλαβή: λήγουσα- παραλήγουσα- προπαραλήγουσα

Τ΄έλος μάθαμε πώς ονομάζονται οι λέξεις ανάλογα με τη θέση του τόνου τους: οξύτονες- παροξύτονες- προπαροξύτονες

🏡Σπίτι:

  • Ανάγνωση το κείμενο στη σελ. 58.
  • Τις ασκήσεις της φωτοτυπίας: συλλαβισμός
  • Αντιγραφή και Ορθογραφία το κυκλωμένο

 

Μαθηματικά 11/11: Ο αναλυτικός τρόπος στη διαίρεση

Σήμερα μάθαμε να χρησιμοποιούμε την τεχνική του αναλυτικού τρόπου για τη διαίρεση π.χ. 72 : 3 = (60 : 3) + (12 : 3) = 20 + 4 = 24, γιατί 24 x 3 = 72

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 31 ασκ.3 και Τ.Ε. σελ. 28 ασκ.4

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 29 ασκ. 7 και τις παρακάτω διαιρέσεις στο τετράδιο με τον αναλυτικό τρόπο:

α) 216 : 9=

β) 105 : 3=

γ) 123 : 3=

δ) 216 : 6=

ε) 210 : 5=

στ) 168 : 8=

ζ) 159: 3=

Ιστορία 11/11: Τα γράμματα

Μάθημα: 9. Τα γράμματα

Για την ποίηση, τη φιλοσοφία και τη δημιουργία της ιστορίας στην αρχαϊκή εποχή μιλήσαμε σήμερα.

Βιβλίο σελ. 30-31

Τ.Ε. σελ. 14 ασκ. 1-2

https://www.youtube.com/watch?v=bwBrf45kpZ4&ab_channel=%CE%A8%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%82%CE%94%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%82%28%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%8C%CF%82%29

🏡Σπίτι:

  • Διάβασμα Βιβλίο σελ.30-31
  • Βιβλίο σελ.31 απαντώ στην ερώτηση 2 (να απαντηθεί στο τετράδιο)

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων 11/11: Ανθρώπινα Δικαιώματα και Διακρίσεις Φύλου

Στο σημερινό μας μάθημα μιλήσαμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις διακρίσεις που γίνονται με βάση το φύλο.

Κάναμε μία ψηφοφορία σχετικά με την την ισότητα, απαντώντας στην ερώτηση " Πόσο, θεωρείς, ότι υπάρχει ισότητα των δύο φύλων στην κοινωνία μας;"

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την ταινία Robogirl και συζητήσαμε για τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που υπάρχουν σε σχέση με το φύλο.

Τέλος διαβάσαμε μια διασκευή του γνωστού παραμυθιού " η Σταχτοπούτα"...... παρατηρήσαμε κάποιες αλλαγές..... Σταχτοπούτα

🏡Σπίτι: Διαλέγω ένα γνωστό παραμύθι και το ξαναγράφω , αλλάζοντας τα φύλα των ηρώων! (να γίνει στο τετράδιο γραπτού λόγου)

Μαθηματικά 10/11: Πολ/σμος και Διαίρεση- αντίστροφες πράξεις

Συνεχίσαμε σήμερα να ασχολούμαστε με τον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση, τονίζοντας πως είναι αντίστροφες πράξεις.

Δουλέψαμε στο Βιβλίο σελ. 31 την λάμπα και την άσκηση 2 και στο Τ.Ε. σελ. 28 ασκ. 2

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 28 την άσκηση 1 και τις ασκήσεις της φωτοτυπίας διαίρεση

Γλώσσα 10/11: Επαναληπτικό και Ανθολόγιο

Μάθημα: Ανθολόγιο

Στο σημερινό μας μάθημα, αρχικά, ασχοληθήκαμε με ένα επαναληπτικό στην ενότητα 2 της γλώσσας. Διαγώνισμα 2ης ενότητας

Στη συνέχεια διαβάσαμε από το Ανθολόγιο το "Όπου η Τρελούτσικη γίνεται
ένας ήλιος αρμυρός, ήλιος θαλασσινός" σελ. 19-21 και συμπληρώσαμε τις παρακάτω ερωτήσεις κατανόησης treloutsiki-iliaktida (1)

Για το σπίτι δεν έχουμε τίποτα!

Ιστορία 9/11: Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής (γλυπτική και αγγειοπλαστική)

Μάθημα: Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής

Για την τέχνη στην αρχαϊκή εποχή συνεχίσαμε σήμερα.
Μιλήσαμε για τους κούρους και τις κόρες στη γλυπτική και για τα ερυθρόμορφα και τα μελανόμορφα αγγεία στην αγγειοπλαστική.
Βιβλίο σελ. 27-29
🏡Σπίτι: Διαβάζω τις σελ. 27-29. Ερωτήσεις κατανόησης: 8β. ερωτήσεις