13η εβδ: Εκδρομές και αλληλεπίδραση!

Αν θα μπορούσα να βάλω έναν τίτλο σε αυτήν την εβδομάδα θα ήταν οι ευκαιρίες για αλληλεπίδραση που είχαμε! Συναποφασίσαμε χριστουγεννιάτικα ονόματα για τις ομάδες μας, επικοινωνήσαμε διαδικτυακά εξ αποστάσεως με τους φίλους μας από τo eTwinning, συμφιλιωθήκαμε με το 6ο νηπιαγωγείο Μυτιλήνης, πήγαμε εκδρομή μαζί με το Α1 και στολίσαμε όοοολοι μαζί το δέντρο της τάξης μας!!!Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.

Ξεκινήσαμε με το επιτραπέζιό μας! Οι νέες μας ομάδες θα έχουν πλέον και άλλα ονόματα! Κάθε ομάδα επέλεξε τη δική της χριστουγεννιάτικη φιγούρα και πλέον απο μπλε, κόκκινοι, πράσινοι κτλ πρέπει να λέω "Τα γλυφιτζούρια  είναι πολύ ανήσυχα σήμερα..." ή "Οι αρκουδίτσες έπεσαν σε χειμερία νάρκη...και δεν σηκώνουν χέρι". Μπήκαμε σίγουρα στο πνεύμα των Χριστουγέννων!Χρωματίσαμε και τα δικά μας ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης και τα πήραμε σπίτι για να σβήνουμε μία μία τις μέρες ως τις διακοπές!

Τη Δευτέρα φτιάξαμε τις πρώτες μας χριστουγεννιάτικες κάρτες. Κάθε ομάδα ερχόταν στην έδρα για να διαλέξει εικόνες και χρώμα κάρτας και έπειτα ο καθένας τη δημιουργούσε με βάση τη δική του έμπνευση! Γράψαμε διάφορες ευχές στον πίνακα για να διαλέξουν τη δική τους.

Την Τρίτη κάναμε την πρώτη δίωρη και ολοκληρωμένη πρόβα με μουσική και την απαραίτητη βοήθεια της κ. Σόνιας! Έχουμε πολλές πρόβες ακόμα τις επόμενες δύο εβδομάδες!!!

Την ίδια μέρα, συναντηθήκαμε ψηφιακά με άλλα τρία σχολεία από Ελλάδα και Κύπρο, εταίρους μας από το έργο Sustain Well, και συστηθήκαμε στα ελληνικά. Παρουσιάσαμε και τους σούπερ ήρωές μας και βρήκαμε κοινά παγκόσμια  προβλήματα που θέλουμε να λύσουμε μαζί τους.

Μπορείτε να δείτε εδώ περισσότερα:

Η Τετάρτη ήταν μια ημέρα τόσο γεμάτη! Επισκεφθήκαμε το 6ο νηπιαγωγείο Μυτιλήνης και μάθαμε με βιωματικό τρόπο για την αναπηρία και τη συμπερίληψη. Με τη βοήθεια της εκπαιδεύτριας της νοηματικής, Μάρως Παπαδημητρίου, συζητήσαμε για την κώφωση, τη χρήση νοηματικής γλώσσας και μάθαμε λέξεις στην νοηματική!Νοηματίζοντας το τραγούδι «Χέρια σαν κι αυτά» μας μίλησε για τη δύναμη που έχουν τα χέρια μας και τον τρόπο που τα χρησιμοποιούμε για επικοινωνία με κωφά άτομα.

Παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους "Cuerdas" (Τα σχοινιά), συζητήσαμε και καταγράψαμε με ποιον τρόπο ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ ΚΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ.Χωριστήκαμε σε ομάδες και μάθαμε βιωματικά: προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε το στόμα έναν πίνακα με το σύνθημά μας και νοηματίσαμε το τραγούδι «Όπου υπάρχει αγάπη».Ήταν μια υπέροχη κοινή εμπειρία που μας βοήθησε να αντιληφθούμε τη σημασία της ισότιμης συμμετοχής, την ανάγκη της προσβασιμότητας και της μείωσης των ανισοτήτων και καλλιέργησε στους/στις μαθητές/τριές μας αρχές συμπερίληψης και ισότιμής κοινωνικής ένταξης.

Η δράση αυτή υλοποιήθηκε μέσα στα πλαίσια της αξιοποίησης της παγκόσμιας ημέρας ΑΜΕΑ και την ενσωματώνουμε στις ευρύτερες δράσεις μας για το eTwinning έργο μας «Sustain Well»: καταφέραμε και προσεγγίσαμε τον 10ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης (SDG10) με τίτλο: «Μείωση ανισοτήτων» και τον 4ο στόχο (SDG4) με τίτλο: «Ποιοτική εκπαίδευση» . Επίσης, συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο, βοηθώντας τους μαθητές να χτίσουν δεσμούς και φιλίες που θα βοηθήσουν στην ομαλή αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος την επόμενη σχολική χρονιά.
Την υλοποίηση ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων. Στο εκπαιδευτικό σχεδιασμό συμμετείχαν οι νηπιαγωγοί του 6ου Νηπιαγωγείου Μυτιλήνης, κ.Ειρήνη Δεληγεωργόυ και κ. Ταξιαρχούλα Αφαλωνιάτου, και το Α2 τμήμα συνόδευσαν η εκπαιδευτικός της τάξης, Χατζηλούδη Μαρία, και η εκπαιδευτικός του τμήματος Υποδοχής, Γεωργία Λιάτου. Δείτε περισσότερα στο βιντεάκι της δράσης μας:

(Το βίντεο αυτό είναι καταχωρημένο ως μη ανιχνεύσιμο από τις μηχανές αναζήτησης και χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης για την προστασία δεδομένων των παιδιών)

Επιστρέφοντας στο σχολείο, συζητήσαμε ξανά τι μας έκανε εντύπωση και αφού μείναμε μέσα στο διάλειμμα λόγω βροχής επεκτείναμε τη δράση παρακολουθώντας και συζητώντας την ταινία Pip.👇

Ήρθε και η πολυπόθητη εκδρομή της Α τάξης! Μαζί με το Α1 κάναμε τον πρώτο μας περίπατο. Πρώτη στάση στα Τσαμάκια για κολατσιό, παιχνίδι και ...εξερεύνηση! Στη συνέχεια περπατήσαμε περιμετρικά του κάστρου και σταματήσαμε για άλλη μια μικρή στάση!

 

Φτάνοντας στην Πινακοθήκη, θαυμάσαμε τους πίνακες και συζητήσαμε για όσους μας έκαναν εντύπωση. Προσέξαμε τον τρόπο που ζωγραφίζουν τα πρόσωπα, τις σκιές, τα χρώματα που χρησιμοποιούν. Εμπνευστήκαμε από αυτούς τους πίνακες και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε κάτι σχετικό!

Στην συνέχεια ανεβήκαμε στον επάνω όροφο της Πινακοθήκης όπου υπήρχε η φιλοτελική έκθεση και γράψαμε γράμα στο Αϊ Βασίλη! Όλοι ζητήσαμε από κάτι, τα κλείσαμε σε φακέλους, μάθαμε να γράφουμε τα στοιχεία μας πάνω σε αυτούς και τα παραδώσαμε για να φτάσουν στον προορισμό τους!

Εεεε, κάναμε και λίγα μαθήματα! Απλά για να κρατηθούμε σε φόρμα και για να μην ξεχνιόμαστε! Στην ορθογραφία της Παρασκευής ξεκίνησαν και λίγα Μαθηματικά, για να κάνουμε έξτρα εξάσκηση! 💪

Η βροχή μας κράτησε μέσα, όμως στα διαλείμματά μας  βρίσκουμε τρόπους να περνάμε όμορφα. Μια τυχαία εικόνα των Windows έγινε αφορμή για να ζωγραφίσουμε αυτοκίνητάκια στον πίνακα 🤣 και το παιχνίδι της τρίλιζας φαίνεται πως βρήκε φανατικούς παίκτες! Φυσικά η ελευθερη ζωγραφική πάντα κερδίζει την πρωτιά στον ελεύθερο χρόνο μας!

❤️Η Παρασκευή, όμως, έμεινε ξεχωριστή στις καρδιές μας! Ήρθε η ώρα να στολίσουμε όλοι μαζί το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας! Στολίδια, λαμπάκια, κορδέλες....Ειδικά η γιρλάντα ήταν μια πετυχημένη ομαδική δουλειά με ταυτόχρονους κύκλους γύρω από το δέντρο, σχεδόν σαν....χορευτικό! Προθυμία, ανυπομονησία, χαρά, ομαδικότητα! Εντάξει...και φασαρία!🤭

Ευχαριστούμε πολύ όλους εσάς τους γονείς που συμβάλατε με τον τρόπο σας σε αυτήν τη γλυκιά ανάμνηση!  🙏

 

Ως την επόμενη εβδομάδα, καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

12η εβδ: Πόσα προλαβαίνουμε να κάνουμε σε μια εβδομάδα;;;

Αυτή η εβδομάδα θα μπορούσε να μιλήσει και μόνο με τις φωτογραφίες!!! 
Όταν τα ζούμε δεν το καταλαβαίνουμε, αλλά κοιτώντας πίσω πραγματικά δεν πιστεύουμε πόσα καταφέρνουμε να κάνουμε!!!

Ξεκινήσαμε τη Δευτέρα με ότι εκκρεμότητα είχαμε αφήσει από το θέατρο σκιών και συναρμολογήσαμε όλες τις υπόλοιπες φιγούρες Καραγκιόζη! Η χαρά είναι χαρά! Δυστυχώς δεν πήρα φωτογραφίες από όλους!

Την Τρίτη είχαμε γράμμα!!!

Ο μυστικός μας ταχυδρόμος μου το παρέδωσε πρωί-πρωί! Απίστευτος ενθουσιασμός και ανυπομονησία ώσπου να το ανοίξουμε! Ήταν μια πρόσκληση από το 6ο νηπιαγωγείο Μυτιλήνης που μας καλούσε για μια κοινή δράση με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για την Αναπηρία.  Αρχικά ήταν μια υπέροχη αφορμή να εξηγήσουμε πώς γράφουμε τα στοιχεία μας στον φάκελο και έπειτα αναφερθήκαμε στο γραμματόσημο. Το είχαμε ξανασυναντήσει στη Γλώσσα, αλλά λίγοι το θυμόταν... Θα το δούμε ξανά μπροστά μας την επόμενη εβδομάδα που θα πάμε στη φιλοτελική έκθεση της Πινακοθήκης. 😉 Το ανοίξαμε με ενθουσιασμό! Προσπαθήσαμε να το διαβάσουμε αποκρυπτογραφίζοντας το! Είχε πλάκα!

 

Στη Γλώσσα όλη την εβδομάδα μάθαμε δυο απαιτητικά γραμματάκια: το Η,η και το Γ,γ. Είπαμε τις συλλαβές που δημιουργούν, εξασκηθήκαμε στη γραφή τους, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν και τα εμπεριέχουν.

Γράψαμε στο πράσινο τετράδιο για το τι είναι πρόταση, δημιουργήσαμε δικές μας με το είναι, το έχει και το και. Μαζί μάθαμε και τους πρώτους μας ορθογραφικούς κανόνες για τις καταλήξεις των ουσιαστικών.

Κάθε μέρα όμως που έχουμε ορθογραφία με πρόταση και λέξεις φροντίζουμε να αφιερώνουμε 5 λεπτά για να την εξηγήσουμε και να την θυμόμαστε καλύτερα, είτε με βάση τους κανόνες, είτε με μικρά κολπάκια. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν πώς να μαθαίνουν την ορθογραφία τους, εξασκώντας τη μνήμη, τους κανόνες και να συνδυάζουν πληροφορίες που ήδη ξέρουν. Είμαστε στη φάση που το χτίζουμε δείχνοντας τον τρόπο! Αξίζει να σημειωθεί ότι η ορθογραφία της Παρασκευής ολοκληρώθηκε μέσα σε 5΄λεπτά! Είναι μια διαδικασία που συνήθως μας παίρνει τουλάχιστον 20΄λεπτά! Και ναι...αυτό είναι βελτίωση!!!

Μια έξτρα δραστηριότητα της Γλώσσας για όσους τελειώνουν γρήγορα τις ασκήσεις είναι το καρτελάκι-εισιτήριο που τους το δίνω μόλις επιβεβαιώσω ότι έχουν λύσει σωστά την εργασία τους και το τοποθετούν στο σωστό σπιτάκι με βάση το αρχικό τους γράμμα.  Το εισιτήριο γρήγορα αναδείχθηκε σε ... δημοφιλές ...παιχνίδι και όλοι ήθελαν να σηκωθούν!!! Τι σου κάνει ένα καρτελάκι!!!

Στα Μαθηματικά αυτήν την εβδομάδα μάθαμε μια πολύ βασική στρατηγική πρόσθεσης. Την εξασκήσαμε αρκετά μαζί με τα διπλά αθροίσματα, την έννοια του διπλάσιου και του μισού και τα αριθμητικά επίθετα: 1ος, 2ος, 3ος κτλ.

Όμως η εβδομάδα μας είχε και χαλαρές στιγμές! Στα διαλείμματα που μένουμε μέσα, αναγκαστικά λόγω βροχής, βλέπουμε μίνι ταινίες και

στη Μελέτη παρουσιάζουμε ακόμα τις οικογενειακές φωτογραφίες μας στην τάξη. Η Μελέτη αυτήν την εβδομάδα χρησιμοποιήθηκε και για τις πρόβες του χριστουγεννιάτικου θεατρικού μας. Έχουμε πολλές δουλίτσες!

Για να καταλάβουμε, όμως, το χριστουγεννιάτικο θεατρικό μας έπρεπε να παρακολουθήσουμε και την χριστουγεννιάτικη ιστορία.Να κατανοήσουμε τη χρονική ακολουθία των γεγονότων και τα βασικά πρόσωπα της ιστορίας.

Κάπου εκεί βρήκαμε και λίγο χρόνο για να ζωγραφίσουμε και να αρχίσουμε να γεμίζουμε με χριστουγεννιάτικα την τάξη μας! Έπεται συνέχεια!!!

Την Παρασκευή ετοιμάσαμε ένα μικρό δωράκι-καδράκι για την μελλοντική επίσκεψή μας στο 6ο νηπιαγωγείο. Ήταν μια 100% συλλογική δουλειά! Όλοι ζωγραφίσαμε από ένα μια εικόνα και επιλέξαμε τυχαία μια για το δωράκι. Οι υπόλοιπες έγιναν κολάζ στην τάξη μας.

Στη συνέχεια όλοι μαζί, με ένα ένα γράμμα ο καθένας,  γράψαμε την ταμπέλα και κάθε ομάδα ανέλαβε να γράψει λέξεις-κλειδιά στις καρδούλες. Συζητήσαμε λίγο και ακούστηκαν λέξεις όπως Βοήθεια και Αγάπη...Αναφέραμε ακόμα τον σεβασμό, την ισότητα, τη φιλία και τη σημασία των λέξεων αυτών στη ζωή των ανθρώπων με αναπηρία. Είμαι πολύ περήφανη για τη συζήτησή μας και για τον τρόπο που δούλεψαν όλες οι ομάδες!

Ταυτόχρονα (ναι, ναι, ταυτόχρονα!!!) χρωματίσαμε και χιονισμένα σπιτάκια για να διακοσμήσουμε τα παράθυρα της τάξης μας! Είμαστε καλλιτέχνες άλλωστε!

 

 

Η εβδομάδα μας ολοκληρώθηκε!

Οι ομάδες συνεργάστηκαν μαζί για τρεις εβδομάδες! Ήρθε ο καιρός να αλλάξουν. Τερμάτισαν όλες. Όχι γιατί ήταν όλες τέλειες, αλλά γιατί στην αναστοχαστική συζήτηση που κάναμε κάποιοι αναγνώρισαν τα λάθη τους. Είπαν με ειλικρίνεια ότι δεν έδειξαν τη συμπεριφορά που έπρεπε και έδωσαν υπόσχεση να βελτιωθούν και προσπαθήσουν ξανά από την αρχή. Και ναι...αυτό αξίζει τον τερματισμό για όλους αυτήν την εβδομάδα. Η ειλικρίνεια, η διάθεση βελτίωσης και η υπόσχεση ότι θα προσπαθήσουμε περισσότερο αρκούν για να μας πάνε ένα και δύο και ...τρία βήματα μπροστά!

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

11 Εβδ: Μια εβδομάδα γεμάτη θέατρο (σκιών) !

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε με τη γιορτή της Δ τάξης για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Ηταν μια πολύ όμορφη εκδήλωση που με θεατρικά σκετς μας ενέπνευσαν τις αξίες της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας.

Συγχαρητήρια στα παιδιά που την παρουσίασαν και στις δασκάλες τους!

Στη συνέχεια της εβδομάδας μας, κάναμε επανάληψη σε όλα τα γράμματα που γνωρίσαμε στην 2η ενότητα της Γλώσσας.  Ταυτόχρονα μιλήσαμε για το τραγουδαάκι της ενότητάς μας, "Το παπί", και ήταν μια αφορμή να εξηγήσουμε ότι στα ποιήματα συναντάμε στροφές και στίχους.

Μπήκαμε στη νέα ενότητα και ήδη μάθαμε το Θ,θ και το Μ,μ (που το είχαμε δει πολύ λίγο στην 1η ενότητα). Το θέατρο  μονοπώλησε τη θεματική της εβδομάδας. Μάθαμε την ιστορία του θεάτρου σκιών Καραγκιόζη, είδαμε όλες τις φιγούρες που περιλαμβάνει, παρακολουθήσαμε πεντάλεπτη παράσταση σε βίντεο και γελάσαμε με τα αστεία του νέου μας ήρωα. Ήταν η τέλεια αφορμή για να μιλήσουμε για τη χριστουγεννιάτικη παράσταση που θα ετοιμάσουμε και να μοιράσουμε κι εμείς τους ρόλους μας.

Κάνουμε αρκετή εξάσκηση στην ανάγνωση εξηγώντας κομμάτι κομμάτι την ορθογραφία της επόμενης ημέρας. Τα χρώματα, οι συλλαβές, η επανάληψη των κανόνων (π.χ. το μια έχει μια συλλαβή και δεν παίρνει τόνο) βοηθούν πολύ στην ορθή εκμάθηση της ορθογραφίας.

Φυσικά κάναμε εξάσκηση και στον ορθό τρόπο γραφής των νέων μας γραμμάτων. Επιμένουμε σε αυτό, γιατί τα δυο αυτά γραμματάκια είναι ιδιαίτερα και ξεχωριστά στον τρόπο που πρέπει να τα γράφουμε.

Βρήκαμε ευκαιρία να παίξουμε και το κουίζ του Θ, θ. Έχει ανέβει το κουίζ για το Μ,μ στην καρτέλα της Γλώσσας,  αλλά δεν το προλάβαμε ακόμα στην τάξη.

Την Παρασκευή παίξαμε ένα νέο παιχνίδι: αναγραμματισμός σε ομάδες. Οι καρτέλες μοιράζονται στις ομάδες ανάποδα. Μόλις δώσουμε το σύνθημα τα μέλη της κάθε ομάδας γυρνάνε τις καρτέλες και αναζητούν τις μπερδεμένες λέξεις. Ήταν πολύ γρήγορες όλες οι ομάδες! Η πιο γρήγορη πήρε 2 πόντους για το επιτραπέζιο μας και όσες από τις υπόλοιπες το βρήκαν σωστά πήραν από 1 πόντο! Μάλλον, όμως, έπρεπε να βάλουμε πιο δύσκολες λέξεις! Το πόσο γρήγοροι ήταν φαίνεται στη φωτογραφία!!!

Στα Μαθηματικά κάναμε επανάληψη στη 2η ενότητα και θυμηθήκαμε αρκετά ζευγαράκια αριθμών.

Προχωρήσαμε και στους αριθμούς από το 11-20. Με τη βοήθεια της αριθμογραμμής τους ανακαλύψαμε παρέα μετρώντας κάθε φορά τα επιπλέον βήματα, αναλύοντας τις λέξεις που τους αποτελούν και βρίσκοντας προσθέσεις με συμπληρώματα: Είμαι στο 10 θέλω να πάω στο 16. Πόσα βήματα να προχωρήσω; 10+....=16

Πήγε πολύ καλά! Καταφέραμε να χτίσουμε αποτελεσματικά τους αριθμούς πάνω από τη δεκάδα.

Επίσης, έπρεπε να μάθουμε και τις αριθμολέξεις από το 6 ως το 10 και εκτός από τις ασκήσεις μας παίξαμε και τα αντίστοιχα κουίζ για να τα εμπεδώσουμε καλύτερα!

Στη Μελέτη προσεγγίσαμε το θέμα της οικογένειας. Μιλήσαμε για τα μέλη, τους κανόνες και τις βασικές της μορφές. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο κάποια παιδιά έφεραν φωτογραφίες των οικογένειών τους και τις παρουσίασαν στην τάξη! Ορισμένοι υποσχέθηκαν ότι θα φέρουν απο βδομάδα, οπότε η δραστηριότητα αυτή θα συνεχιστεί!

Στο μάθημα της Πληροφορικής, με την κ. Μαρίνα, οι μαθητές και οι μαθήτριες κατασκεύασαν τα δικά τους ποντίκια και έμαθαν πώς να το κρατάνε σωστά και να πατάνε το αριστερό κλικ.

Οι εβδομάδα μας έκλεισε με την κατασκευή της φιγούρας του Καραγκιόζη. Οι μισές περίπου ετοιμάστηκαν! Δυστυχώς, δεν μας έφτασε ο χρόνος και τα διπλόκαρφα! Οι υπόλοιπες ελπίζουμε να ολοκληρωθούν τη Δευτέρα!

Αλήθεια, πόση χαρά μπορεί να έχει ένα προσωπάκι από μια δική του φιγούρα Καραγκιόζη;😊😊😊

Μπορείτε να εκτυπώσετε περισσότερες φιγούρες από το λινκ που υπάρχει στην καρτέλα της Γλώσσας.

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!😊

 

10η εβδ: Μια εβδομαδά γεμάτη μάθηση!

Αυτή η εβδομάδα είχε ένα νέο γράμμα το Ρ,ρ και εκτός από το Ι,ι είδαμε και το Στ,στ! Η εισαγωγή στο ρ ήταν η τέλεια ευκαιρία να κρεμάσουμε επιτέλους σε κεντρικό σημείο το ρολόι που μας έφερε η μαθήτρια Ε.Π. και να το κοιτάμε συχνά! Μπορεί να μην ξέρουμε ακόμα την ώρα...αλλά από κάτω βάλαμε την ώρα που χτυπάει το κουδούνι για τα 3 διαλείμματα και για το σχόλασμα. Ετσι, σταδιακά θα εξοικειωθούμε με τη χρήση του και θα μάθουμε και τα βασικά (ακριβώς, και μισή). Ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη προσθήκη στην αίθουσά μας !

Το Ρ,ρ είναι ένα γραμματάκι που θέλει προσοχή στη γραφή του και κάναμε αρκετή εξάσκηση. Γράψαμε τα πινακάκια μας, βρήκαμε λέξεις, γράψαμε προτάσεις!

Μέσα στην εβδομάδα κάνουμε την ανάγνωσή μας με διάφορους τρόπους και ένας  αγαπημένος τους είναι με το ζάρι! Περιμένουν πώς και πώς!

Αυτήν την εβδομάδα εγκαινιάσαμε και το πράσινο τετράδιο! Το πράσινο τετράδιο θα λειτουργήσει ως τετράδιο γλωσσικών ασκήσεων και θα έχει συμμαζεμένη όλη τη γραμματική που θα πρέπει να ξέρει ένα πρωτάκι! Ξεκινήσαμε με τα άρθρα ο,η, το και την κατάληξη -ι των ουδέτερων ουσιαστικών. Θα το εμπλουτίζουμε και αυτό σταδιακά, κάποιες φορές στο σχολείο, κάποιες φορές στο σπίτι.

 

Την Παρασκευή κάναμε μια μίνι επανάληψη με γνωστές και άγνωστες λέξεις (πάντα όμως με γνωστά γράμματα!). Αγαπάνε να σηκώνονται στον πίνακα!

Κάπου εδώ να πούμε ότι πολλά φυλλάδια έρχονται στο σχολείο "αβάπτιστα"! Δεν έχουν όνομα δηλαδή! Αν αναγνωρίζετε το δικό σας...ας κοπιάσουν να το ζητήσουν! Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα αδειάσουμε και τους μπλε φακέλους!

 

Στα Μαθηματικά μπήκαμε επίσημα στις προσθέσεις με το σύμβολο +. Ήταν εύκολο να το αντιληφθούν! Κάναμε εξάσκηση στην οριζόντια και στην κάθετη γραφή τους. Μαζί είδαμε και τα προβλήματα. Τα εξηγήσαμε ως μικρές ιστορίες που εκτός από γράμματα και προτάσεις με λέξεις μπορούν να γραφτούν και με μαθηματικές...προτάσεις με αριθμούς και σύμβολα. Ως μαθηματικές προτάσεις σημειώστε μαθηματικές πράξεις. Θα χρησιμοποιούμε και τους δύο όρους στις ασκήσεις μας.  Αναφέραμε ότι πολλές από τις ιστορίες έχουν στο τέλος και μια ερώτηση που μας ζητάει κάτι να βρούμε.

 

 

Στη Μελέτη κάναμε μεγάλες συζητήσεις για το πώς φερόμαστε στο σχολείο. Εστιάσαμε στις σκάλες και στο κυλικείο. Το κυλικείο ειδικά μονοπώλησε το ενδιαφέρον καθώς άνοιξε συζήτηση περι σεβασμού και υπομονής στη σειρά. Οι περισσότεροι είχαν μια εμπειρία να μοιραστούν και ένα κοινό πρόβλημα να αναγνωρίσουν: Οι μεγάλοι δεν σέβονται τους μικρότερους και τους παίρνουν τη σειρά συχνά (Χμμμ...!). Για αρχή είπαμε ότι όταν θα γίνουμε μεγαλύτεροι θα πρέπει να το θυμόμαστε αυτό και να μην τους προσπερνάμε. Στη συνέχεια συζητήσαμε πώς μπορούμε να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας -ευγενικά πάντα- όταν νιώθουμε ότι κάποιος μας αδικεί στη σειρά! Γιατι όλα ... μαθαίνονται!!!😉

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων συνεχίσουμε με τους 17 στόχους Βιώσιμους Ανάπτυξης που διάλεξαν οι ήρωές μας. Βρήκαμε ονόματα για τον κάθε ήρωα και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε τις σούπερ δυνάμεις του. Στη συνέχεια ηχογραφήσαμε με τη μισή περίπου τάξη τις αντίστοιχες προτάσεις και θα τις ενσωματώσουμε σε ένα ομαδικό βιντεάκι για το eTwinning.

Επίσης, ήρθαμε σε επαφή με το λογισμικό Canva. Κάθε παιδί έπρεπε να πει τι του αρέσει να κάνει τον ελεύθερο του χρόνο και αφού πληκτρολογούσα την αντίστοιχη λέξη-κλειδί, επέλεγαν ποιο εικονίδιο θα βάλουν στην παρουσίασή τους. Ο ψηφιακός εγγραματισμός είναι εμπειρικός. Μέσα από την πράξη μαθαίνουν πώς να χρησιμοποιούν κάποια χρήσιμα εργαλεία και βλέπουν πόσες δυνατότητες έχουν για να δημιουργήσουν ότι σκέφτονται! Οι περισσότεροι ενθουσιάστηκαν με το πόσα εικονίδια μπορούσαν να διαλέξουν! Η παρουσίαση βρίσκεται στην καρτέλα eTwinning , αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ακόμα για όλα τα παιδιά.

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο Πολυτεχνείο. Είδαμε εικόνες της εποχής και μέσα από την αφήγηση των γεγονότων είχαν τόσα ερωτήματα...και τόσα σχόλια για όλα αυτά που έγιναν κάποτε με τα τανκς, τους φοιτητές, τον αγώνα για την ελευθερία έκφρασης. Κλείσαμε ακούγοντας το παραμύθι της κυράς Δημοκρατίας. Το παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και απέδωσαν χρωματικά τις δυο αντίπαλες κυρίες: τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία! Στην καρτέλα της Μελέτης έχει επιπλέον βίντεο για την επέτειο του Πολυτεχνείου και κουίζ κατανόησης για το παραμύθι.

 

 

Φυσικά δεν ξεχάσαμε το επιτραπέζιό μας! Σχεδόν όλες οι ομάδες έφτασαν στο τέλος. Όλες εκτός από μία.... Στο τέλος, μέσα από ένα δημοκρατικό συναίσθημα, τους έδωσα την ευκαιρία να ψηφίσουμε και να αποφασίσουμε αν θα άξιζε να δώσουμε άλλον ένα πόντο στην ομάδα που δεν είχε τερματίσει.

Μαντέψτε!!!  😊

 

Καλό Σαββατοκύριακο!!!

 

9η εβδ: Η συνεργασία είναι η λύση!

Αυτη η εβδομάδα είχε πολλή συνεργασία και το καλύτερο είναι ότι μέρα με τη μέρα η συνεργασία μεταξύ των ομάδων αποκτούσε καινούρια χαρακτηριστικά!

Μπήκαμε σε ένα νέο γραμματάκι, το Κ,κ. Μείναμε δυο μέρες, εξασκηθήκαμε στη ορθή γραφή του στα πινακάκια μας, είπαμε συλλαβές , βρήκαμε άπειρες λέξεις που ξεκινούν με το κ και μάθαμε, όπως πάντα, λέξεις που το περιέχουν! Θυμηθήκαμε ακόμα τα Ο,ο,Ν,ν και κάναμε μπόλικη εξάσκηση!

Τη Δευτέρα είδαμε  ένα εξ αποστάσεως σεμινάριο για μαθητές Α τάξης τον φορέα Safe Internet 4 Kids, όπου ο Χρονοψαρούλης μας μίλησε για το χρόνο που πρέπει να αφιερώνουμε μπροστά σε οθόνες παντώς τύπου. Οι μαθητές/τριες εμπνευσμένοι/ες από το περιεχόμενο της ιστορίας που άκουσαν, ζωγράφισαν  τον Χρονοψαρούλη και το βασικό μήνυμα στης δράσης ("Ελέγχω τον χρόνο που αφιερώνω στις οθόνες"), Μάλιστα, αργότερα έφτιαξαν τον Χρονοψαρούλη και με  παστελίνη, γιατί είπαμε...είμαστε δημιουργικά πνεύματα σε αυτήν την τάξη!

Στα Μαθηματικά μας γνωρίσαμε  νέα σύμβολα, τα σύμβολα ισότητας και της ανισότητας! Αυτό που σίγουρα πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι το στόμα του κροκόδειλου τρώει πάντα τα πιο πολλά! Ολοκληρώνοντας την εβδομάδα μας γνωρίσαμε και το συμβολο της πρόσθεσης. Μάθαμε να διαβάζουμε σωστά τόσο τις ισότητες/ανισότητες όσο και τις μαθηματικές προτάσεις της πρόσθεσης. Η πρόσθεση έχει μέλλον...λαμπρό 🤩 την επόμενη εβδομάδα!

Στη Μελέτη μιλήσαμε για το σχολείο μας. Συζητήσαμε γι' αυτό και μοιραστήκαμε εμπειρίες που ενεργοποιούνται από τις 5 μας αισθήσεις! Ξαναθυμηθήκαμε την εκδρομή που πήγαμε πρόσφατα και ο καθένας/μια  ζωγράφισε τι πρέπει να παίρνουμε μαζί μας σε μια εκδρομή!

Ασχοληθήκαμε πολύ με τις λέξεις που μαθαίνουμε φωτογραφικά (ολιστικά). Μεταξύ μας πολλές φορές τις λέμε ...η "κόκκινη λέξη" , η "κίτρινη λέξη" κτλ...απλά για να τις θυμόμαστε ευκολότερα.Κάναμε αρκετή εξάσκηση στο είναι, γιατί είναι και η δυσκολότερη λέξη!

 

Το στοίχημα της εβδομάδας ήταν διπλό: Η εκμάθηση των λέξεων όχι, και, είναι (μαζί με το έχει που είδαμε νωρίτερα) και η ολοένα πιο αυτόνομη και ομαλή συνεργασία μεταξύ των ομάδων. Τι κάναμε λοιπόν:

  • Την πρώτη φορά που φτιάξαμε ομαδικά κολλάζ (8η εβδομάδα) με το έχει κάθε μαθητης/τρια επρεπε να γράψει το γράμμα που του όρισα και να το κολλήσει στην καρτέλα της ομάδας του στη σωστή σειρά.
  • Τη δεύτερη φορά που φτιάξαμε το όχι κάθε μαθητής/τρια έπρεπε να γράψει το γράμμα που του όρισα και να αποφασίσουν με την ομάδα τους ποιος/α θα τα κολλήσει στην καρτέλα (μαντέψτε τη μάχη που έγινε για το ποιος θα τα κολλήσει!!!).
  • Την τρίτη φορά που συνεργάστηκαν οι ομάδες δημιουργώντας το κολλάζ το και,  έπρεπε οι ίδιοι οι μαθητές/τριες να συνενοηθούν και να αποφασίσουν ποιο γράμμα θα γράψει ο καθένας και ποιος θα το κολλήσει. Οι αποφάσεις πάρθηκαν ευκολότερα από την  προηγούμενη λέξη με τους μαθητές/τριες να δέχονται να μοιραστούν πιο ευκολα τα καθήκοντά τους.
  • Την τέταρτη και τελευταία φορά η πρόκληση ήταν μεγαλύτερη. Το είναι είχε περισσότερα γράμματα από τα μέλη της κάθε ομάδας (ουπς...ποιος θα πάρει αυτό που περισσεύει;) και φυσικά παραμένει το ερώτημα... ποιος θα τα κολλήσει!

Κάθε μέρα οι οδηγίες στις ομάδες ήταν όλο και λιγότερες με σκοπό να αναγκαστούν να πάρουν μόνοι τους αποφάσεις, να συνεργαστούν, να κάνουν πίσω τον εγωισμό τους και να φτάσουν σε ένα κοινό αποτέλεσμα. Μαντέψτε τι συζήτηση έρχεται για τη Δημοκρατία (και τη Δικτατορία-ένεκα του Πολυτεχνείου-αυτήν την εβδομάδα)! Τα ομαδικά κολλάζ που καταφέραμε μπορεί να φαίνονται απλά, αλλά χτίστηκαν μέσα από ουσιαστική διαδρομή για συνεργασία! Συν ότι μάθαμε καλύτερα τις ολιστικές λέξεις μας!!!😊😊😊

Οι ομάδες κατάφεραν τον στόχο της εβδομάδας και ήρθε η ώρα να αλλάξουν!

Την τελευταία ώρα της Παρασκευής οι ομάδες ανακατεύτηκαν ξανά και έχουμε νέους (εκρηκτικούς😅) συνδυασμούς!

Το επιτραπέζιο μας τερματίστηκε με 2 από τις 5 ομάδες να φτάνουν στον τερματισμό!

Μπορούμε και καλύτερα... και θα τα καταφέρουμε!

Καλή νέα εβδομάδα να έχουμε!

 

 

8η εβδ:Μισοβδομάδα… αυτή η εβδομάδα!

Τη Δευτέρα είχαμε τη σχολική γιορτή της επετείου του ΟΧΙ και παρακολουθήσαμε τα δύο τμήματα της Γ τάξης να μας παρουσιάζουν θεατρικά σκετς, ποιήματα και τραγούδια που υμνούν την 28η Οκτωβρίου. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τις δασκάλες τους!

Εμείς επιστρέψαμε στα θρανία μας την Τετάρτη και έτσι ξεκούραστοι όπως ήμασταν ...πήραμε πάλι φόρα! Ξαναείδαμε μπροστά μας το Ε και το ε και τις παρεούλες του. Μαζί μάθαμε και τη λέξη έχει. Η λέξη έχει μαθαίνεται από τα παιδιά της Α΄ τάξης αυτό το διάστημα ολιστικά, δηλαδή τη μαθαίνουν και την αναγνωρίζουν όπως είναι "φωτογραφίζοντάς την".  Φυσικά έπρεπε να λύσουμε απορίες τύπου "Μα γιατί κυρία έχει και ένα ε παραπάνω;" και μιλήσαμε λίγο για το ει αλλά ειπαμε πως θα το δούμε πολύ αργότερα!

Για να προσπαθήσουμε να τη θυμόμαστε καλύτερα την σχηματίσαμε στις ομάδες μας. Κάθε μέλος ανέλαβε ένα γράμμα. Τέσσερα μέλη κάθε ομάδα, τέσσερα και τα γράμματα της λέξης μας. Έπειτα έπρεπε να τα βάλουν στη σωστή σειρά. Εξηγήσαμε ότι το χ είναι γραμματάκι που κατεβαίνει από τη γραμμη. Τελικά έμεινε να την λέμε μεταξύ μας ως....κιτρινη λέξη και κάθε φορά που τη συναντάμε κοιτάμε την κίτρινη καρτέλα της τάξης μας. Μάλιστα τη διαβάσαμε με διαφορετικούς τρόπους, χρησιμοποιώντας και διαφορετικά σημεία στίξης κάθε φορά! Πάντα τους φαίνεται αστεία αυτή η άσκηση!

 

 

Πέμπτη και Παρασκευή συναντήσαμε ένα νέο γραμματάκι, γι' αυτό και μείναμε δυο μέρες. Το Σ,σ,ς είχε τη δυσκολία  του αλλά με εξάσκηση και επιμονή θα το εμπεδώσουμε και αυτό. Κάναμε εξάσκηση στα πινακάκια μας, είπαμε τις απλες συλλαβές αλλά και τις τελικές συλλαβές που προκύπτουν με το -ς. Επίσης, συζητήσαμε για τα κεφαλαία και τα τελικά γράμματα των ονομάτων (των αρσενικών) και εντοπίσαμε ομοιότητες στα ονόματα των αγοριών της τάξης.

Αυτην την εβδομάδα αναλύσαμε το 9 και το 10. Μεγάλοι αριθμοί, μεγάλα και τα σπιτάκια τους, μεγάλος και ο μπελάς !!!

Η άσκηση του τετραδίου εργασιών μας που μοιράζαμε βόλους και κυβάκια μας πήρε μια ολόκληρη ώρα, αλλά την καταφέραμε! Επαναλαμβάνω ότι όλα τα ζευγαράκια θα τα συναντήσουμε πολλές φορές ακόμα. Οπότε είναι μια πρώτη επαφη! Τα τραγουδάκια πάντως ήδη τα εμαθαν και αυτό θα μας βοηθήσει πολύ!

 

Στη Μελέτη και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αυτής της εβδομάδας μιλήσαμε για τους βιώσιμους στόχους ανάπτυξης. Μέσα από τα πλαίσια των δράσεων που θα κάνουμε ως τάξη (δράσεις ενεργού πολίτη και eTwinning)  και σε συνδυασμό με τους υπερήρωες-avatar  που ζωγραφίσαμε την προηγούμενη εβδομάδα κάναμε μια πιο...παιδική προσέγγιση! Μιλήσαμε για τα προβλήματα του σύγχρονου κόσμου: τη φτώχεια, την πείνα, την έλλειψη σχολείων, τις αρρώστιες, την απότομη αλλαγή του καιρού, τη μόλυνση των θαλασσών, τα ζώα και τα δάση που κινδυνεύουν εξαιτίας των ανθρώπων, τη μόλυνση του περιβάλλοντος, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τη συνεργασία μεταξύ των κρατών και όλων των ανθρώπων. Μιλήσαμε ακόμα και για την ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών, αλλά και για την ισότητα μεταξύ των ανθρώπων. Βρήκαμε και ένα σημαδάκι: το ίσον = και μιλήσαμε και για αυτό λιγάκι (την επόμενη εβδομάδα θα το δούμε πολύ!) Για όλα αυτά μιλήσαμε με αφορμή τις εικόνες του βίντεο Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης με μια ματιά! . Σταματούσαμε, περιγράφαμε, παρατηρούσαμε το σήμα, συζητούσαμε σχετικά και το χρωματίζαμε στο φυλλάδιό μας. Τα φυλλάδια αυτά παρέμειναν στο σχολείο και θα μπουν στον φάκελο των εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Μετά από όλη αυτην την αναλυση κάθε μαθητής/τρια  διάλεξε το σήμα του υπερήρωά του, το χρωμάτισε και θα το κολλήσουμε στην υπόλοιπη στολή. Μαζί έχουμε ήδη ξεκινήσει και καταγράφουμε τις μαγικές τους υπερδυνάμεις. Και όλα αυτά μαζί...θα γίνουν μια όμορφη παρουσίαση-έκλπληξη που θα στείλουμε στους φίλους μας από τις άλλες χώρες!

Αυτή ήταν η μισοβδομάδα μας! Στο επιτραπέζιο δεν μπορέσαμε να τερματίσουμε! Αν και είχαν όλες οι ομάδες πολύ  καλή συμπεριφορά, συμμετοχή και προσπάθεια ο τερματισμός ήταν μακριά ! Ίσως την επόμενη εβδομάδα να τα καταφέρουν! 😉

Καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε!

 

7η εβδ: Από τους Ήρωες του 1940 στους ήρωες του Α2

Η εβδομάδα μας είχε απ' όλα!

Είχε διάβασμα, είχε εκδρομή, είχε online meeting, είχε δημιουργικότητα! 

Αυτην την εβδομάδα ολοκληρώσαμε τα τρία πρώτα μαθήματα του 2ου κεφαλαίου στη Γλώσσα. Επειδή τα γράμματα που είχε (Α,α,Τ,τ,Π,π) μας ήταν ήδη γνωστά ήταν εύκολο να αναγνωρίσουμε τις πρώτες λέξεις. Κάθε φορά όμως που είχαμε ανάγνωση για το  σπίτι...στο σχολείο...τη διαβάζαμε με άλλη σειρά! Η κυρία ανακάτεψε τις λέξεις της ανάγνωσης για να δει αν όντως ξέρουμε να διαβάσουμε ή ....αν μαθαίνουμε απ' έξω την ανάγνωσή μας από την πολλή εξάσκηση στο σπίτι! Καλά πήγε! Ευτυχώς! 😊

Στα Μαθηματικά μας συνεχίζουμε με τους αριθμούς 6,7,8! Απαριθμούμε μεγαλύτερο πλήθος αντικειμένων και ταυτόχρονα βλέπουμε τα ζευγαράκια των αριθμών που τους δημιουργούν. Στο σχολείο τους αναλύουμε με καπάκια και ...σπιτάκια αναζητώντας όλους τους πιθανούς συνδυασμούς! Είμαστε στη φάση που προσπαθούμε να καταλάβουμε από πόσα φτιάχνεται κάθε αριθμός. Απομνημονεύουμε όσα περισσότερα μπορούμε. Θα τα δουλέψουμε πολύ όλη την χρονιά!

 

Η εβδομάδα μας, όμως, δεν είχε μόνο Γλώσσα και Μαθηματικά! Ξεκινώντας τη Δευτέρα τη θεματική εβδομάδα της 28ης Οκτωβρίου, μιλήσαμε για το ηρωικό ΟΧΙ του 1940. Είδαμε ένα βίντεο που εξηγεί τι γιορτάζουμε και ποιους τιμούμε όταν κάνουμε παρέλαση την 28η Οκτωβρίου. Μιλήσαμε για τους γενναίους στρατιώτες και τις γυναίκες της Πίνδου, για την ελευθερία, για τον πόλεμο και για την ειρήνη.  Συζητήσαμε για τον ηρωισμό όσων πολέμησαν για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι.  Κάπου εκεί ... η συζήτηση στράφηκε στο αν μπορούμε κι εμείς σήμερα να είμαστε σύγχρονοι ήρωες/ηρωίδες και να προσπαθήσουμε να λύσουμε τα προβλήματα του κόσμου...Έτσι...ντύσαμε τα πορτραίτα μας με στολές...και σύντομα θα επιλέξουμε ο καθένας τα προβλήματα που θέλουμε να ασχοληθούμε!Θα διαλέξουμε τις υπερδυνάμεις μας και τα σήματά μας και θα ενώσουμε τις δυνάμεις μας με τους συνεργάτες μας από τις άλλες χώρες. Προσεχώς περισσότερα...

 

Αν όμως μπορούσαμε να κάνουμε κάτι καλύτερο για τον κόσμο από τη θέση που είμαστε σήμερα, ως μαθητές και μαθήτριες της Α τάξης, τι θα ήταν αυτό; Την Τρίτη αποφασίσαμε να γράψουμε ένα γράμμα στους ηγέτες του κόσμου και στον πρωθυπουργό της χώρας μας, στέλνοντας το δικό μας αίτημα! Ως μέλη των Οικολογικών Σχολείων ζητάμε κι εμείς να γίνουν περισσότερα για να προστατεύσουμε το περιβάλλον μας. Τα συγκεντρώσαμε σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο και θα τα στείλουμε επίσημα μέσω των δράσεων της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) και του WWF Ελλάς . Μπορείτε να τα ξεφυλλίσετε  κάνοντας κλικ στη δεξιά πλευρά του βιβλίου μας.

 

 

Την Τετάρτη, λίγο πριν την εκδρομή μας, ξεκλέψαμε λίγο χρόνο και δημιουργήσαμε μερικά γραμματάκια  με ανακυκλώσιμα υλικά. Στόχος μας είναι να φτιάξουμε την λέξη IMAGINATION. Κάθε σχολείο που συμμετέχει στο eTwinning έργο μας  έχει αναλάβει μια λέξη που ξεκινά από τα γράμματα του τίτλου SUSTAIN WELL και όλοι μαζί θα φτιάξουμε ένα λογότυπο και  μια ακροστοιχίδα  που θα σας την αποκαλύψουμε σύντομα!  Όλα τα γράμματα της εκτός από το G έχουν αντιστοιχία με τους ελληνικούς χαρακτήρες και γι΄αυτό μας ήταν εύκολο να τα σχηματίσουμε! Η δουλίτσα μας έγινε συνεργατικά και όλοι έβαλαν το χεράκι τους!

Η μέρα μας συνεχίστηκε με την πρώτη μας εκδρομή, με αφορμή την αθλητική ημέρα! Παίξαμε σκυταλοδρομίες με την γυμνάστριά μας, την  κ. Αφροδίτη, παίξαμε αυτοσχέδια παιχνίδια, σκάψαμε, λερωθήκαμε, κουραστήκαμε αλλά γυρίσαμε γεμάτοι!!! Οι ζωγραφιές μας αποτυπώνουν ότι θα θυμόμαστε περισσότερο από την πρώτη μας εκδρομική εμπειρία!

Η Πέμπτη 23/10  ήταν άλλη μια ξεχωριστή μέρα! Συνδεθήκαμε για πρώτη φορά με τους συνεργάτες μας από τις άλλες χώρες. Πρώτα είδαμε τις θέσεις τους στον χάρτη και μάθαμε με την κ. Ελένη πώς θα  συστηθούμε στα αγγλικά. Την ώρα της σύνδεσης παρατηρήσαμε τις τάξεις τους, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι ακούγαμε (και με τη βοήθεια μετάφρασης), χαιρετήσαμε και συστηθήκαμε διαχειρίζοντας το άγχος μας, καταγράψαμε  όλες οι τάξεις ιδέες για διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα και είπαμε τις ιδέες μας για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο με ασφάλεια. Δημιουργήσαμε τα αντίστοιχα συννεφόλεξα που θα ανεβουν σύντομα και στην καρτέλα του eTwinning.

 

Τι άλλο κάναμε; Αρχίσαμε να γεμίζουμε με δημιουργίες μας και τον πίνακα Αγγλικών της τάξης μας. To μάθημά μας Billy the Cat αποτυπώθηκε μέσα από τις ζωγραφιές μας!

 

Συνεχίζουμε το ομαδικό επιτραπέζιο παιχνίδι μας !Οι ομάδες πάνε καθε μέρα και καλύτερα και ακόμα κι αν κάποια μέλη ξεχνιούνται πότε πότε...επανέρχονται γρήγορα για να μην χάσουν τον πόντο της ομάδας τους! Αυτη την εβδομάδα εστιάσαμε στην καθαριότητα των θρανίων μας, στο να συμμαζεύουμε τα πράγματά μας και να είμαστε υπεύθυνοι για να τακτοποιούμε και να ...μην τα χάνουμε! Συζητήσαμε πόσο πρέπει να βοηθάμε με τη στάση μας την καθαρίστρια του σχολείου.

Την Παρασκευή ολοκληρώσαμε την εβδομάδα μας με το κεντρικό μας θέμα, την 28η Οκτωβρίου. Είδαμε άλλο ένα βιντεάκι όπου το σταματούσαμε και σχολιάζαμε γεγονότα και εικόνες. Φτιάξαμε το ΟΧΙ με παντομίμα και διαβάσαμε τη λέξη ΑΕΡΑ του βιβλίου μας. Βάψαμε τη λέξη και τη χρονολογία της εθνικής μας εορτής και διακοσμήσαμε τον πίνακα των εργασιών μας. Τέλος,  φτιάξαμε ένα σχετικό 3D  καδράκι, γιατί...αν δεν κάνουμε και μια χειροτεχνία δεν γίνεται!!!

 

 

 

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους! 

6η εβδ: Ψηλώνουμε μαζί;

Η 6η εβδομάδα της χρονιάς ολοκληρώθηκε!

Κάθε μέρα μεγαλώνουμε όλο και περισσότερο! Βελτιωνόμαστε και γινόμαστε καλύτεροι! Αυτός είναι ο στόχος...ένα βήμα παραπέρα!

Αυτήν την εβδομάδα στην τάξη μας προστέθηκαν και άλλα στοιχεία που την ομορφαίνουν, αλλά ταυτόχρονα μας χρησιμεύουν πραγματικά σε όσα μαθαίνουμε!

Τα σπιτάκια γραμμάτων (Γραμματοχώρα), οι πολυκατοικίες Μαθηματικών (Μαθηματοχώρα) και το ομαδικό εβδομαδιαίο μας επιτραπέζιο.

 

 

Στη Γλώσσα αυτήν την εβδομάδα προσθέσαμε τα γράμματα Ν,ν,Μ,μ και τις παρεούλες τους. Φτιάξαμε λέξεις με τα καρτελάκια, ανακαλύψαμε καινούριες λέξεις και κάναμε εξάσκηση στο πινακάκι μας για να μάθουμε να γράφουμε σωστά το μ. Ολοκληρώσαμε την εισαγωγική ενότητα του βιβλίου μας, μιλώντας για τις προτάσεις (Γιούχου! 🎉γιατί είναι η πιο δύσκολη λόγω της προσαρμογής που απαιτείται!). Διαπιστώσαμε ότι με όλα όσα μάθαμε ως τώρα μπορούμε να διαβάσουμε μεγάλες προτάσεις...που ίσως στην αρχή να μας φαίνονται τεράστιες, αλλά όταν τις διαβάσουμε συλλαβή προς συλλαβή και λέξη προς λέξη τα συνδεουμε όλα και κάνουμε προτάσεις!

Κάπου μέσα στην εβδομάδα και με αφορμή τη σελίδα της Μελέτης (σελ.14-15) που μας έδειχνε τάξεις από άλλες χώρες, βρήκα την ευκαιρία να τους μιλήσω για την μελλοντική μας συνάντηση με τους συνεργάτες μας από το eTwinning έργο μας με τίτλο "Sustain Well" . Σε αυτή τη ζωντανή συνάντηση θα δούμε πως είναι οι τάξεις τους και θα δείξουμε κι εμείς τη δική μας! Θα μιλήσουμε, όμως, και για άλλα θέματα που θα μας απασχολήσουν: θα ορίσουμε έναν κώδικα επικοινωνίας και ευγένειας μεταξύ μας και θα αναζητήσουμε συνεργατικά προβλήματα που απασχολούν όλο τον κόσμο!

Για να γνωριστούμε  καλύτερα με τους φίλους μας θα συγκεντρώσουμε σε μια κοινή παρουσίαση όλα τα παιδιά να συστήνονται. Στο διαδίκτυο, όμως, ελοχεύουν κίνδυνοι και γι' αυτό δεν είναι καλό τα παιδιά να ανεβάζουν τις φωτογραφίες τους. Αφού το συζητήσαμε αυτό, αποφασίσαμε να φτιάξουμε πορτραίτα του εαυτού μας και να τα ανεβάσουμε, αντί φωτογραφίας. Το συνδέσαμε με την ώρα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και ταυτόχρονα μάθαμε διαφορετικούς τρόπους για να ζωγραφίσουμε μάτια, μύτη, στόμα!

 

Είμαστε πραγματικά καλλιτέχνες! Όλα τα πορτραίτα είναι ένα και ένα!

(Ένας απών θα προσθέσει το πορτραίτο του την επόμενη εβδομάδα).

Μπορείτε να μαντέψετε ποιος ζωγράφισε ποιο;;;

Μαζί με όλα τα παραπάνω είδαμε και το βίντεο τον "Κλικίνο", το μικρό ψαράκι και τις παγίδες του διαδικτύου από την επίσημη σελίδα Safe Internet 4 Kids. Συζητήσαμε και συνειδητοποιήσαμε πώς πρέπει να αντιδρούμε σε διάφορες παγίδες του διαδικτύου.

Την Πέμπτη 16/10/2025 μας επισκέφτηκε στο σχολείο ο κ. Βερβέρης για μια περιβαλλοντική ομιλία με θέμα: "Τα δασικά Οικοσυστήματα της Λέσβου και η συμβολή της Δασικής Υπηρεσίας στην προστασία τους". Συμμετείχαν οι μαθητές της Α2, της Δ και της Στ τάξης.  Ακούσαμε και συζητήσαμε για το τι είναι δάσος, τα οφέλη του και τους κινδύνους που το απειλούν.  Στη συνέχεια αποτυπώσαμε μέσα από ζωγραφική όσα καταλάβαμε και όσα μας έκαναν εντύπωση! Καλλιτέχνες εν δράση και για το δάσος, λοιπόν!

Ωστόσο, την Πέμπτη ήταν και η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής! Ηταν μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για την υγιεινή και ανθυγιεινή διατροφή. Να ακούσουμε ένα σχετικό τραγουδάκι και να ξεχωρίσουμε τα τρόφιμα με μια δραστηριότητα "κόβω και κολλώ".

 

Μια από τις πιο όμορφες στιγμές της Παρασκευής ήταν....η σύγκριση του ύψους μας. Μπορεί να μην μπορούμε ακόμα να μιλήσουμε για μέτρα και εκατοστά, αλλά μπορέσαμε να δούμε συγκριτικά το ύψος μας στον πίνακα. Διαπραγματευτήκαμε έννοιες όπως "πιο ψηλός/η από..." και "πιο κοντός/η από..." και "ίσος/η με...". Αφορά προσέγγιση του 2ου κεφαλαίου των Μαθηματικών όπου θα αρχίσουμε να συγκρίνουμε μεγέθη και αριθμούς. Όμως, όλη η διαδικασία ήταν η αφορμή για μια σημαντική συζήτηση:

Πρέπει το ύψος μας να καθορίζει την αξία μας;

Πρέπει να διαλέγουμε τους άλλους σε σχέση με το ύψος τους;

Οι λέξεις κοντός και ψηλός είναι σωστό να χρησιμοποιούνται κοροϊδευτικά;

Άραγε πόσο θα ψηλώσουμε (κυριολεκτικά και μεταφορικά).. ως τον Ιούνιο;

Για να "ψηλώσουμε" όμως μαζί, μεταφορικά, θα πρέπει να ζούμε αρμονικά μεσα στην τάξη. Γι' αυτό και ξεκινήσαμε να παίζουμε ένα εβδομαδιαίο ομαδικό επιτραπέζιο παιχνίδι! Κάθε ομάδα μπορεί να μετακινείται κάθε μέρα μέχρι 3 βήματα, ανάλογα του πόσο καλά ακολούθησε τους 3 βασικούς κανόνες μας:

ακούω προσεκτικά, σέβομαι  και προσπαθώ!

Η  ατομική συμπεριφορά έχει αντίκτυπο στην ομάδα και αυτό γινεται για να υπάρχει και υποστήριξη μεταξύ των μελών της κάθε ομάδας.  Παρακάτω είναι στιγμιότυπα από διαφορετικές μέρες μας. Όλοι φτάσανε πολύ κοντά στον τερματισμό. Κάθε Δευτέρα το παιχνίδι θα ξεκινάει από την αρχή. Κάθε Παρασκευή όσοι τερματίζουν θα επιβραβεύονται με διάφορους τρόπους! Επειδή ήταν η πρώτη φορά που παίξαμε, πήρανε όλα τα παιδιά δωράκι-σβηστράκι. Από την άλλη εβδομάδα όμως θα είμαι πιο ...αυστηρή και...δίκαιη, για το καλό όλης της τάξης. Το μεγαλύτερο κέρδος θα είναι όλες οι ομάδες να τερματίζουνε μαζί, γιατί δεν είναι ανταγωνισμός!

Είναι ...ΣΥΝαγωνισμός!

 

 

Καλό Σαββατοκύριακό σε όλους!

5η εβδ: Από το φθινοπωρο ως τις νέες μας ομάδες

Άλλη μία εβδομάδα στην πλάτη μας και ήταν κι αυτή... γεμάτη!

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε με βροχές, οπότε ήταν η κατάλληλη ευκαιρία να μάθουμε για το φθινόπωρο, τα ζεστά χρώματα του και για τους μήνες του. Τα τραγούδια του φθινοπώρου έγιναν ήδη τα αγαπημένα μας! Σχεδόν τα μάθανε! Μπορείτε να τα βρείτε και στην καρτέλα της Μελέτης. (κάνουμε μελέτη και χωρίς να ανοίξουμε το βιβλίο!)

Οι βροχερές μας μέρες ήταν η αφορμή για να συζητήσουμε για τα πρωτοβρόχια, τους κεραυνούς, τις αστραπές, τους φόβους μας, την πραγματική Φυσική που κρύβεται από πίσω από κάθε μπουμπούνητο αλλά και... το ουράνιο τόξο! Τους ενθουσίασε το πώς η ακτίνα του ήλιου μπορεί να περάσει μέσα από μια σταγόνα και να γίνει...πολύχρωμο ουράνιο τόξο. Νιώθω ότι κάποιοι μικροί επιστήμονες εκκολάπτονται ήδη...! Φυσικά δε γινόταν να μην τα ζωγραφίσουμε όλα αυτά! Με την κ. Ελένη των αγγλικών αποτυπώθηκαν στις ζωγραφιές μας:

Αγαπημένη μας στιγμή η παρουσίαση των φύλλων που βρήκε το κάθε παιδί. Με καμάρι σηκώθηκαν και έδειχναν στους συμμαθητές τους τι βρήκανε. Τα παρατηρούσαμε προσεκτικά, βλέπαμε τα χρώματά τους, συγκρίναμε τα μεγέθη τους αλλά και την υφή τους. Κάποια ήταν τόσο ξερά που έπρεπε να είμαστε προσεκτικοί για να μη γίνουν θρύψαλα. Προσπαθούσαμε να αναγνωρίσουμε από ποιο δέντρο ήταν το κάθε φύλλο. Κάποια μας ήταν εύκολα!

Αυτή η δραστηριότητα ανέπτυξε την παρατηρητικότητά μας, αλλά έδωσε και βήμα για παρουσίαση μπροστά στο κοινό της τάξης. Όλα τα φύλλα μας τα συγκεντρώσαμε σε μια έκθεση και φτιάξαμε με περηφάνια το...μουσείο των φύλλων!

Αυτήν την εβδομάδα στη Γλώσσα μάθαμε τις φωνούλες πο,το,ε,λα και φτιάξαμε νέες λέξεις. Γράψαμε τα νέα γράμματα στα πινακάκια μας, είδαμε πόσο ψηλά φτάνει το λ, και θυμηθήκαμε τα κενά που πρέπει να αφήνουμε ανάμεσα.

Σε όλα τα παιδιά μοιράστηκε (αυτοσχέδιο) φάκελάκι που περιέχει καρτελάκια συλλαβών (ένα καρτελάκι ανα συλλαβή, εκτός από το τα και το πι που τα θέλουμε διπλά για να φτιάχνουμε τις λέξεις πατάτα και πιπίλα.)Το φακελάκι με τις συλλαβές να είναι μόνιμα μέσα στον κόκκινο φάκελο για να δουλεύουμε με αυτό και στο σχολείο.

Στο σπίτι μπορείτε να τα δουλέψετε ως εξής:

  1. "Ζητώ να μου γράψεις τη λέξη........."
  2. "Σου γράφω μία λέξη...Μπορείς να τη διαβάσεις;"
  3. "Σου δίνω ανακατεμένες συγκεκριμένες συλλαβές και μου φτιάχνεις τη λέξη που κρύβουν."

Την επόμενη εβδομάδα θα πάρουν άλλες 3 συλλαβές για το φακελάκι τους.

Τι άλλο είδαμε; Συναντήσαμε για πρώτη φορά τα σημεία στίξης. Εξηγήσαμε κάποιες πρώτες πληροφορίες για το θαυμαστικό και το κόμμα. Θα τα ξαναπούμε και στην πορεία προσθέτωντας και τα υπόλοιπα βασικά σημεία στίξης (τελεία και ερωτηματικό).

 

Στα Μαθηματικά, αυτήν την εβδομάδα ολοκληρώσαμε την αρίθμηση και τη γραφή μέχρι το 5. Συνδέσαμε τη μέτρηση με τα εργαλεία που θα χρησιμοποιούμε από εδώ και πέρα: αριθμητηρι, δάχτυλα χεριών, αριθμογραμμή, κουτάκια των 10.

Μάλιστα είχαμε και ένα μεγάλο αριθμητηρι  που μας έφερε στην τάξη ο μαθητής Α.

Πλέον μπήκαμε στην ανάλυση των αριθμών από 1 εώς 5. Αυτό σημαίνει ότι σταδιακά θα μαθαίνουμε τους συνδυασμούς (προσθέσεις) που μας δίνουν το 2, το 3, το 4 κτλ. Στην αρχή θα υπάρχει ανάμεσα η λέξη και.

*Εξηγήσαμε μέσα στην τάξη ότι αυτά τα 3 γράμματάκια μόλις τα βλέπουμε θα τα διαβάζουμε "κε" αν και δεν έχει "ε".Επίσης αναφέραμε ότι αργότερα θα χρησιμοποιήσουμε το σύμβολο + για ....πιο γρήγορα!😉

Στα ευχάριστα νέα είναι ότι η σύνδεση διαδίκτυο μας έχει αποκατασταθεί!!! Έτσι μπορέσαμε να κάνουμε το μάθημα μας πιο διαδραστικό μέσω εφαρμογών προσομοίωσης. Ανακαλύψαμε διάφορους συνδυασμούς για τις προσθέσεις μας και δημιουργήσαμε τα σπιτάκια του 2,του 3 και του 4 με τη βοήθεια της εφαρμογής Mathigon. Είναι προεργασία για την επόμενη εβδομάδα που θα τα μάθουμε καλύτερα!

Μια, επίσης, όμορφη στιγμή ήταν η αλλαγή θέσεων. Χωρίστηκαμε σε ομάδες και τα θρανία μας άλλαξαν διάταξη. Κάθε ομάδα πήρε την ονομασία ενός χρώματος: έχουμε πλέον τους μπλε, τους κόκκινους κτλ. Κάθε ομάδα οργάνωσε το τραπέζι της διατηρώντας συμμαζεμμενες τις μολυβοθήκες τους στο "πανερακι" της ομάδας! Και....επιτέλους! Οι μολυβοθήκες μας δεν πέφτουν πια! (νίκη!✌️). Από εβδομάδα όμως θα ξεκινήσουμε κι ένα παιχνίδι ..ένα ομαδικό ...επιτραπέζιο. Ποιες ομάδες θα τερματίσουν; Προσεχώς περισσότερα!☺️

Δεν μπορούσα να μη τραβήξω την πρώτη επίσημη φωτογραφία της τάξης. Χαμόγελα παντού! 😊

Την Παρασκευή κάναμε και την άσκηση σεισμού με όλο το σχολείο. Εμείς βεβαια είχαμε συζητήσει πιο πριν μέσα στην εβδομάδα Τι είναι ο σεισμός και Πως προστατευόμαστε. Υπάρχει συγκεκριμένη σελίδα στο βιβλίο της Μελέτης μας για αυτό, αλλά το καλύψαμε μέσα από δύο βίντεο (βλ. καρτέλα της Μελέτης).

Ευχαριστούμε θερμά για το νέο ρολόι της τάξης που μας έφερε η μαθήτρια Ε. Σύντομα θα βρει τη μόνιμη θέση του μαζί με το ...συνοδευτικό υλικό για να καταλαβαίνουμε σιγά σιγά την ώρα!☺️

Ήταν πολλά, αλλά ήταν η εβδομάδα μας!❤️

Καλό Σκ σε όλους μας!

 

4η εβδ:Το θαύμα της πρώτης γραφής και ανάγνωσης!

Είναι αυτή η περίοδος που νιώθω δέος απέναντι στην ανθρώπινη επινόηση της γραφής και της ανάγνωσης. Μέσα απο τη διαδικασία της απομνημόνευσης των πρώτων φωνών και των συλλαβών τους, τα παιδιάκια μας άρχισαν να αναγνωρίζουν τις πρώτες παρεούλες. Και έμαθαν και τις πρώτες λεξούλες! Είναι αυτό το κομβικό σημείο που...μας συγκινεί! 

Η εβδομάδα μας πέρα από βιβλία και τετράδια

Ξεκινήσαμε την εβδομάδα μας με βροχή και διακοπές ρεύματος αλλά αυτό δεν μας πτόησε καθόλου! Είχαμε τα πινακάκια μας και κάναμε αρκετή εξάσκηση. Η εξάσκηση φέρνει πάντα αποτελέσματα! Πώς γράφουμε σωστά το γραμματακί; Πώς αφήνουμε κενά; Πού πρέπει να πατάει και που πρέπει να φτάνει το καθένα; Ποια μας φαίνονται άσχημα; Ποια τα... φύσηξε ο αέρας και θέλουν διόρθωμα;

Τετάρτη: Στα μέσα της εβδομάδας αφήσαμε πίσω μας τον δύσκολο Σεπτέμβρη και υποδεχθήκαμε τον Οκτώβρη με την έκφραση της αγάπης μας στους παπούδες και στις γιαγιάδες μας. Η 1η Οκτώβρη είναι η παγκόσμια μέρα τρίτης ηλικίας και ήθισται να λέμε ένα Χρόνια Πολλά κι ένα παραπάνω "Σ' αγαπώ" στους παππούδες μας. Η μέρα αυτή αποτελεί αφορμή συζήτησης, ευαισθητοποίησης και έκφρασης αγάπης και ευγνωμοσύνης.

Στα Μαθηματικά είμαστε στο εύκολο στάδιο που αναγνωρίζουμε αριθμούς, τους αντιστοιχίζουμε με ποσότητες και αντιλαμβανόμαστε έννοιες όπως περισσότερο και λιγότερο. Εξασκηθήκαμε με τα κουτάκια των 10 εκφράζοντας τους αριθμούς από το 1 ως το 5, αρχικά ατομικά. Επειτά κάθε ζευγαράκι,  ανά θρανίο, ένωσε τα καπάκια του και μέσα από συνεργασία προσπαθήσανε να φτιάξουν αριθμούς ως το 10. Η συνεργασία απαιτεί επικοινωνία. Δεν ήταν εύκολο για όλους. Ομως οι δεξιότητες επικοινωνίας και συννενόησης χτίζονται, μέρα με τη μέρα θα γινομαστε καλύτεροι!

Την Πέμπτη συνειδητοποιήσαμε ότι μέσα από τις φωνούλες που διαβάζουμε μπορούμε να φτιάξουμε αστειες ανύπαρκτες λέξεις. Συνδυάσαμε συλλαβές στα θρανία μας (συνεργατική δραστηριότητα) και γελάσαμε με τις ακαταλαβίστικες λέξεις που προέκυψαν! Κάπου εκεί βρήκαμε και τις  λέξεις που μάθαμε...!

Παρασκευούλα!

Η ωραιότερη μέρα της εβδομάδας! Μας ετοιμάζει για το Σαββατοκύριακο με μια επανάληψη, κάνουμε ανασκόπηση της εβδομάδας και έχουμε λίγη παραπάνω ώρα για χειροτεχνίες!

Από την επανάληψή μας : στις λέξεις με κενά αρχικά λέμε  τις λέξεις με παλαμάκια, επαναλαμβάνουμε με δαχτυλάκια, προσπαθούμε να βρούμε τη συλλαβή που λείπει το γράμμα και έπειτα συμπληρώνουμε)

Αφού είδαμε το παραπάνω βιντεάκι και συζητήσαμε λίγο, περάσαμε στις ζωγραφιές και τις εργασίες "κόβω και κολλώ" για την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων (4 Οκτωβρίου). Οι ζωγραφιές έγιναν την ώρα των αγγλικών με την κ. Ελένη και θα σταλούν μαζί με τις σκυλοτροφές που μάζεψε όλο το σχολείο μας στα σκυλάκια που θα βοηθήσουμε!

(η εργασία κοβω και κολλώ έμεινε στο σχολείο για τον φάκελο Εργ. Δεξιοτήτων).

Οι ζωγραφιές μας

 

Και το καλύτερο για το τέλος!

Τι κι αν πέρασε η προγραφή; Εμείς ακόμα κάνουμε ασκήσεις με το μαγικό ραβδί μας, το μολύβι μας!Τις απολαμβάνουμε με τη συνοδεία της κλασικής μουσικής που έχει το βιντεάκι μας. Σε αυτό το σημείο φωνάζανε κιόλας με ρυθμό και ζωντάνια! Χι, χι, χι,χι σε κάθε κίνηση!

 

Στην καρτέλα eTwinning μπορείτε να δείτε την περιγραφή του έργου πάνω στο οποίο θα εργαστούμε φέτος με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και τους συνεργάτες μας από τις άλλες χώρες (Κύπρος, Ρουμανία, Πολωνία, Ελλάδα, Γεωργία, Σλοβενία, Ιταλία).Προσεχώς θα προστεθούν και οι υπόποιπες χώρες στον χάρτη, καθώς βρισκόμαστε σε φάση οργάνωσης μεταξύ των εκπαιδευτικών.

Ως την άλλη εβδομάδα, καλό Σαββατοκύριακο!