English

6η εβδ: Ψηλώνουμε μαζί;

Η 6η εβδομάδα της χρονιάς ολοκληρώθηκε!

Κάθε μέρα μεγαλώνουμε όλο και περισσότερο! Βελτιωνόμαστε και γινόμαστε καλύτεροι! Αυτός είναι ο στόχος...ένα βήμα παραπέρα!

Αυτήν την εβδομάδα στην τάξη μας προστέθηκαν και άλλα στοιχεία που την ομορφαίνουν, αλλά ταυτόχρονα μας χρησιμεύουν πραγματικά σε όσα μαθαίνουμε!

Τα σπιτάκια γραμμάτων (Γραμματοχώρα), οι πολυκατοικίες Μαθηματικών (Μαθηματοχώρα) και το ομαδικό εβδομαδιαίο μας επιτραπέζιο.

 

 

Στη Γλώσσα αυτήν την εβδομάδα προσθέσαμε τα γράμματα Ν,ν,Μ,μ και τις παρεούλες τους. Φτιάξαμε λέξεις με τα καρτελάκια, ανακαλύψαμε καινούριες λέξεις και κάναμε εξάσκηση στο πινακάκι μας για να μάθουμε να γράφουμε σωστά το μ. Ολοκληρώσαμε την εισαγωγική ενότητα του βιβλίου μας, μιλώντας για τις προτάσεις (Γιούχου! 🎉γιατί είναι η πιο δύσκολη λόγω της προσαρμογής που απαιτείται!). Διαπιστώσαμε ότι με όλα όσα μάθαμε ως τώρα μπορούμε να διαβάσουμε μεγάλες προτάσεις...που ίσως στην αρχή να μας φαίνονται τεράστιες, αλλά όταν τις διαβάσουμε συλλαβή προς συλλαβή και λέξη προς λέξη τα συνδεουμε όλα και κάνουμε προτάσεις!

Κάπου μέσα στην εβδομάδα και με αφορμή τη σελίδα της Μελέτης (σελ.14-15) που μας έδειχνε τάξεις από άλλες χώρες, βρήκα την ευκαιρία να τους μιλήσω για την μελλοντική μας συνάντηση με τους συνεργάτες μας από το eTwinning έργο μας με τίτλο "Sustain Well" . Σε αυτή τη ζωντανή συνάντηση θα δούμε πως είναι οι τάξεις τους και θα δείξουμε κι εμείς τη δική μας! Θα μιλήσουμε, όμως, και για άλλα θέματα που θα μας απασχολήσουν: θα ορίσουμε έναν κώδικα επικοινωνίας και ευγένειας μεταξύ μας και θα αναζητήσουμε συνεργατικά προβλήματα που απασχολούν όλο τον κόσμο!

Για να γνωριστούμε  καλύτερα με τους φίλους μας θα συγκεντρώσουμε σε μια κοινή παρουσίαση όλα τα παιδιά να συστήνονται. Στο διαδίκτυο, όμως, ελοχεύουν κίνδυνοι και γι' αυτό δεν είναι καλό τα παιδιά να ανεβάζουν τις φωτογραφίες τους. Αφού το συζητήσαμε αυτό, αποφασίσαμε να φτιάξουμε πορτραίτα του εαυτού μας και να τα ανεβάσουμε, αντί φωτογραφίας. Το συνδέσαμε με την ώρα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και ταυτόχρονα μάθαμε διαφορετικούς τρόπους για να ζωγραφίσουμε μάτια, μύτη, στόμα!

 

Είμαστε πραγματικά καλλιτέχνες! Όλα τα πορτραίτα είναι ένα και ένα!

(Ένας απών θα προσθέσει το πορτραίτο του την επόμενη εβδομάδα).

Μπορείτε να μαντέψετε ποιος ζωγράφισε ποιο;;;

Μαζί με όλα τα παραπάνω είδαμε και το βίντεο τον "Κλικίνο", το μικρό ψαράκι και τις παγίδες του διαδικτύου από την επίσημη σελίδα Safe Internet 4 Kids. Συζητήσαμε και συνειδητοποιήσαμε πώς πρέπει να αντιδρούμε σε διάφορες παγίδες του διαδικτύου.

Την Πέμπτη 16/10/2025 μας επισκέφτηκε στο σχολείο ο κ. Βερβέρης για μια περιβαλλοντική ομιλία με θέμα: "Τα δασικά Οικοσυστήματα της Λέσβου και η συμβολή της Δασικής Υπηρεσίας στην προστασία τους". Συμμετείχαν οι μαθητές της Α2, της Δ και της Στ τάξης.  Ακούσαμε και συζητήσαμε για το τι είναι δάσος, τα οφέλη του και τους κινδύνους που το απειλούν.  Στη συνέχεια αποτυπώσαμε μέσα από ζωγραφική όσα καταλάβαμε και όσα μας έκαναν εντύπωση! Καλλιτέχνες εν δράση και για το δάσος, λοιπόν!

Ωστόσο, την Πέμπτη ήταν και η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής! Ηταν μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για την υγιεινή και ανθυγιεινή διατροφή. Να ακούσουμε ένα σχετικό τραγουδάκι και να ξεχωρίσουμε τα τρόφιμα με μια δραστηριότητα "κόβω και κολλώ".

 

Μια από τις πιο όμορφες στιγμές της Παρασκευής ήταν....η σύγκριση του ύψους μας. Μπορεί να μην μπορούμε ακόμα να μιλήσουμε για μέτρα και εκατοστά, αλλά μπορέσαμε να δούμε συγκριτικά το ύψος μας στον πίνακα. Διαπραγματευτήκαμε έννοιες όπως "πιο ψηλός/η από..." και "πιο κοντός/η από..." και "ίσος/η με...". Αφορά προσέγγιση του 2ου κεφαλαίου των Μαθηματικών όπου θα αρχίσουμε να συγκρίνουμε μεγέθη και αριθμούς. Όμως, όλη η διαδικασία ήταν η αφορμή για μια σημαντική συζήτηση:

Πρέπει το ύψος μας να καθορίζει την αξία μας;

Πρέπει να διαλέγουμε τους άλλους σε σχέση με το ύψος τους;

Οι λέξεις κοντός και ψηλός είναι σωστό να χρησιμοποιούνται κοροϊδευτικά;

Άραγε πόσο θα ψηλώσουμε (κυριολεκτικά και μεταφορικά).. ως τον Ιούνιο;

Για να "ψηλώσουμε" όμως μαζί, μεταφορικά, θα πρέπει να ζούμε αρμονικά μεσα στην τάξη. Γι' αυτό και ξεκινήσαμε να παίζουμε ένα εβδομαδιαίο ομαδικό επιτραπέζιο παιχνίδι! Κάθε ομάδα μπορεί να μετακινείται κάθε μέρα μέχρι 3 βήματα, ανάλογα του πόσο καλά ακολούθησε τους 3 βασικούς κανόνες μας:

ακούω προσεκτικά, σέβομαι  και προσπαθώ!

Η  ατομική συμπεριφορά έχει αντίκτυπο στην ομάδα και αυτό γινεται για να υπάρχει και υποστήριξη μεταξύ των μελών της κάθε ομάδας.  Παρακάτω είναι στιγμιότυπα από διαφορετικές μέρες μας. Όλοι φτάσανε πολύ κοντά στον τερματισμό. Κάθε Δευτέρα το παιχνίδι θα ξεκινάει από την αρχή. Κάθε Παρασκευή όσοι τερματίζουν θα επιβραβεύονται με διάφορους τρόπους! Επειδή ήταν η πρώτη φορά που παίξαμε, πήρανε όλα τα παιδιά δωράκι-σβηστράκι. Από την άλλη εβδομάδα όμως θα είμαι πιο ...αυστηρή και...δίκαιη, για το καλό όλης της τάξης. Το μεγαλύτερο κέρδος θα είναι όλες οι ομάδες να τερματίζουνε μαζί, γιατί δεν είναι ανταγωνισμός!

Είναι ...ΣΥΝαγωνισμός!

 

 

Καλό Σαββατοκύριακό σε όλους!