English

12η εβδ: Πόσα προλαβαίνουμε να κάνουμε σε μια εβδομάδα;;;

Αυτή η εβδομάδα θα μπορούσε να μιλήσει και μόνο με τις φωτογραφίες!!! 
Όταν τα ζούμε δεν το καταλαβαίνουμε, αλλά κοιτώντας πίσω πραγματικά δεν πιστεύουμε πόσα καταφέρνουμε να κάνουμε!!!

Ξεκινήσαμε τη Δευτέρα με ότι εκκρεμότητα είχαμε αφήσει από το θέατρο σκιών και συναρμολογήσαμε όλες τις υπόλοιπες φιγούρες Καραγκιόζη! Η χαρά είναι χαρά! Δυστυχώς δεν πήρα φωτογραφίες από όλους!

Την Τρίτη είχαμε γράμμα!!!

Ο μυστικός μας ταχυδρόμος μου το παρέδωσε πρωί-πρωί! Απίστευτος ενθουσιασμός και ανυπομονησία ώσπου να το ανοίξουμε! Ήταν μια πρόσκληση από το 6ο νηπιαγωγείο Μυτιλήνης που μας καλούσε για μια κοινή δράση με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για την Αναπηρία.  Αρχικά ήταν μια υπέροχη αφορμή να εξηγήσουμε πώς γράφουμε τα στοιχεία μας στον φάκελο και έπειτα αναφερθήκαμε στο γραμματόσημο. Το είχαμε ξανασυναντήσει στη Γλώσσα, αλλά λίγοι το θυμόταν... Θα το δούμε ξανά μπροστά μας την επόμενη εβδομάδα που θα πάμε στη φιλοτελική έκθεση της Πινακοθήκης. 😉 Το ανοίξαμε με ενθουσιασμό! Προσπαθήσαμε να το διαβάσουμε αποκρυπτογραφίζοντας το! Είχε πλάκα!

 

Στη Γλώσσα όλη την εβδομάδα μάθαμε δυο απαιτητικά γραμματάκια: το Η,η και το Γ,γ. Είπαμε τις συλλαβές που δημιουργούν, εξασκηθήκαμε στη γραφή τους, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν και τα εμπεριέχουν.

Γράψαμε στο πράσινο τετράδιο για το τι είναι πρόταση, δημιουργήσαμε δικές μας με το είναι, το έχει και το και. Μαζί μάθαμε και τους πρώτους μας ορθογραφικούς κανόνες για τις καταλήξεις των ουσιαστικών.

Κάθε μέρα όμως που έχουμε ορθογραφία με πρόταση και λέξεις φροντίζουμε να αφιερώνουμε 5 λεπτά για να την εξηγήσουμε και να την θυμόμαστε καλύτερα, είτε με βάση τους κανόνες, είτε με μικρά κολπάκια. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν πώς να μαθαίνουν την ορθογραφία τους, εξασκώντας τη μνήμη, τους κανόνες και να συνδυάζουν πληροφορίες που ήδη ξέρουν. Είμαστε στη φάση που το χτίζουμε δείχνοντας τον τρόπο! Αξίζει να σημειωθεί ότι η ορθογραφία της Παρασκευής ολοκληρώθηκε μέσα σε 5΄λεπτά! Είναι μια διαδικασία που συνήθως μας παίρνει τουλάχιστον 20΄λεπτά! Και ναι...αυτό είναι βελτίωση!!!

Μια έξτρα δραστηριότητα της Γλώσσας για όσους τελειώνουν γρήγορα τις ασκήσεις είναι το καρτελάκι-εισιτήριο που τους το δίνω μόλις επιβεβαιώσω ότι έχουν λύσει σωστά την εργασία τους και το τοποθετούν στο σωστό σπιτάκι με βάση το αρχικό τους γράμμα.  Το εισιτήριο γρήγορα αναδείχθηκε σε ... δημοφιλές ...παιχνίδι και όλοι ήθελαν να σηκωθούν!!! Τι σου κάνει ένα καρτελάκι!!!

Στα Μαθηματικά αυτήν την εβδομάδα μάθαμε μια πολύ βασική στρατηγική πρόσθεσης. Την εξασκήσαμε αρκετά μαζί με τα διπλά αθροίσματα, την έννοια του διπλάσιου και του μισού και τα αριθμητικά επίθετα: 1ος, 2ος, 3ος κτλ.

Όμως η εβδομάδα μας είχε και χαλαρές στιγμές! Στα διαλείμματα που μένουμε μέσα, αναγκαστικά λόγω βροχής, βλέπουμε μίνι ταινίες και

στη Μελέτη παρουσιάζουμε ακόμα τις οικογενειακές φωτογραφίες μας στην τάξη. Η Μελέτη αυτήν την εβδομάδα χρησιμοποιήθηκε και για τις πρόβες του χριστουγεννιάτικου θεατρικού μας. Έχουμε πολλές δουλίτσες!

Για να καταλάβουμε, όμως, το χριστουγεννιάτικο θεατρικό μας έπρεπε να παρακολουθήσουμε και την χριστουγεννιάτικη ιστορία.Να κατανοήσουμε τη χρονική ακολουθία των γεγονότων και τα βασικά πρόσωπα της ιστορίας.

Κάπου εκεί βρήκαμε και λίγο χρόνο για να ζωγραφίσουμε και να αρχίσουμε να γεμίζουμε με χριστουγεννιάτικα την τάξη μας! Έπεται συνέχεια!!!

Την Παρασκευή ετοιμάσαμε ένα μικρό δωράκι-καδράκι για την μελλοντική επίσκεψή μας στο 6ο νηπιαγωγείο. Ήταν μια 100% συλλογική δουλειά! Όλοι ζωγραφίσαμε από ένα μια εικόνα και επιλέξαμε τυχαία μια για το δωράκι. Οι υπόλοιπες έγιναν κολάζ στην τάξη μας.

Στη συνέχεια όλοι μαζί, με ένα ένα γράμμα ο καθένας,  γράψαμε την ταμπέλα και κάθε ομάδα ανέλαβε να γράψει λέξεις-κλειδιά στις καρδούλες. Συζητήσαμε λίγο και ακούστηκαν λέξεις όπως Βοήθεια και Αγάπη...Αναφέραμε ακόμα τον σεβασμό, την ισότητα, τη φιλία και τη σημασία των λέξεων αυτών στη ζωή των ανθρώπων με αναπηρία. Είμαι πολύ περήφανη για τη συζήτησή μας και για τον τρόπο που δούλεψαν όλες οι ομάδες!

Ταυτόχρονα (ναι, ναι, ταυτόχρονα!!!) χρωματίσαμε και χιονισμένα σπιτάκια για να διακοσμήσουμε τα παράθυρα της τάξης μας! Είμαστε καλλιτέχνες άλλωστε!

 

 

Η εβδομάδα μας ολοκληρώθηκε!

Οι ομάδες συνεργάστηκαν μαζί για τρεις εβδομάδες! Ήρθε ο καιρός να αλλάξουν. Τερμάτισαν όλες. Όχι γιατί ήταν όλες τέλειες, αλλά γιατί στην αναστοχαστική συζήτηση που κάναμε κάποιοι αναγνώρισαν τα λάθη τους. Είπαν με ειλικρίνεια ότι δεν έδειξαν τη συμπεριφορά που έπρεπε και έδωσαν υπόσχεση να βελτιωθούν και προσπαθήσουν ξανά από την αρχή. Και ναι...αυτό αξίζει τον τερματισμό για όλους αυτήν την εβδομάδα. Η ειλικρίνεια, η διάθεση βελτίωσης και η υπόσχεση ότι θα προσπαθήσουμε περισσότερο αρκούν για να μας πάνε ένα και δύο και ...τρία βήματα μπροστά!

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *