ΠΕ9ΦΕΒ23 ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΛΩΣΣΑ
ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ, "Η Βαγγελίτσα", Σ.107 ορθογραφία και αντιγραφή
Διαθέσιμο Online εδώ Η ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Από ΜΑΘ/ΤΕ/ Σ. 29 Π1 & Σ.30 Π2.
ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ, "Η Βαγγελίτσα", Σ.107 ορθογραφία και αντιγραφή
Διαθέσιμο Online εδώ Η ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΑ
Από ΜΑΘ/ΤΕ/ Σ. 29 Π1 & Σ.30 Π2.
Στην ιστορία προχωρήσαμε στις ενότητες Γ9 και Γ10 (ΙΣΤ/ΒΜ/ Σ. 106-113).
Από το ΙΣΤ/ΤΕ/ Σ20 κάνω την Α5 & Α6 και από την Σ21 την Α7. Θα σας βοηθήσει να διαβάσετε ξανά το κεφάλαιο για τις Θερμοπύλες από την ιστορία της Δ' Δημοτικού ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ Δ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. Εδώ το άρθρο της ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ για τη μάχη της Αλαμάνας.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821. Κάντε τα παρακάτω quiz
Το βίντεο για τον Δασκαλογιάννη και τη μάχη στη χαράδρα του Κατρέ.
Το δημοτικό τραγούδι για το θάνατο του Μάρκου Μπότσαρη
Προχωρήσαμε στις ΦΥΣ/ΤΕ Σ. 71 -81.
Μπορείτε να δείτε τα πειράματα της ενότητας εδώ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΦΥΤΑ
Γραπτή έκφραση (η οποία θα μετρήσει και για το επαναληπτικό τεστ)
"Πρέπει να σωθούν οι γλώσσες που κινδυνεύουν να χαθούν; Γιατί; Γράψτε τα επιχειρήματά σας".
Δείτε τα σχετικά βίντεο για να πάρετε ιδέες.
Μελέτη για το επαναληπτικό
(για όσους δεν έχουν πάρει τα σχετικά φυλλάδια)
- Με ποιον τρόπο προσπαθούμε να πείσουμε κάποιον ότι η άποψή μας είναι σωστή
- Αιτιολογικές προτάσεις
- Με τους τοπικούς προσδιορισμούς
ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ
αυτόχθονες λαοί, εξερευνητές, ιθαγενής, ντόπιος, καταπατώ, εξοντώνω, πολιτισμός, πολιτισμένοι, πρωτόγονοι, πολιτισμική ταυτότητα, εγκαταλείπω, πληθυσμοί, κατοικίες, συνήθειες, έποικοι, άποικοι, ειρηνικά, οικογένεια, ήθη, λεηλατώ, απληστία, ανακαλύπτω, ερυθρόδερμος, πολύτιμη γη, συγκινώ, συναισθήματα, διαύγεια, αιτιολογική πρόταση, επιχειρηματολογία, αρχαιολογικό εύρημα, πρόσφυγες, διωγμένοι, δήμαρχος, καταυλισμός, ξεριζωμός, Μικρασιατικός Πόλεμος, καταστροφή, ουρανοξύστες, ιγκλού, σομπρέρο, σάμπα, κελεμπία.
ΓΛΩ/ ΒΜ / Σ. 89 Ορθογραφία & Αντιγραφή
Μελετάω το κεφάλαιο 8 ΙΣΤ/ ΒΜ / Σ. 102 - 104. Μπορείτε να μελετήσετε και από δώ http://daskalosa.eu/history_st/st_istoria_en.c_8_oi_agones_toy_kanari.html
Αντιγράφω από ΙΣΤ / ΒΜ / Σ. 104
Μελετάω το Κεφάλαιο "Άλλα θρησκεύματα στην Ελλάδα" ΚΠΑ / ΒΜ / 26-27.
Κάνω την Δραστηριότητα στην Σ. 27.
Μελετήστε από ΓΕΩ/ΒΜ το κεφάλαιο 12.
Αντιγράψτε στο τετράδιό σας τους πίνακες ΚΑΙ το διάγραμμα στη σελίδα 47.
Το βίντεο που είδαμε σχετικά με το πως δημιουργήθηκε η Μεσόγειος είναι αυτό (από το λεπτό 08.00)
Από ΜΑΘ/ΤΕ Σ. 21 κάντε τις ασκήσεις της σελίδας.
Από ΓΛΩ/ΒΜ/ Σ.88 Α.7
και από ΓΛΩ/ΒΜ Σ. 91 Α.1
Τη Δευτέρα γράφουμε επαναληπτικό στα μαθηματικά στις Ενότητες 25-29 (ΜΑΘ/ΒΜ/Σ. 61 - 71).
Διαβάστε τα φυλλάδια που μοιράστηκαν στην τάξη,
ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ στη Σ. 71
Κάντε εξάσκηση on-line!!!!
ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ ON LINE
ΜΕ ΠΡΟΣΘΕΣΗ
https://www.liveworksheets.com/bz1310722rr
ΜΕ ΑΦΑΙΡΕΣΗ
https://www.liveworksheets.com/op1453313ar
ΜΕ ΓΙΝΟΜΕΝΟ
https://www.liveworksheets.com/xy1322771lh
ΜΕ ΔΙΑΙΡΕΣΗ
Σήμερα με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος είδαμε και συζητήσαμε στην τάξη σχετικά βίντεο
Ποιοι είναι οι δύο καθοριστικοί παράγοντες για την ύπαρξη της ζωής στη γη; (Σελ. 53+54)
Ο πρώτος παράγοντας είναι η ύπαρξη νερού και ο δεύτερος η ύπαρξη άφθονου (αρκετού) οξυγόνου.
Τι σημαίνει "έμβιο" και τι "άβιο"; (54);
Έμβιο σημαίνει ζωντανός οργανισμός ενώ άβιο ότι δεν έχει ζωή (α στερητικό + βίος).
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των έμβιων; (54 - ονομαστικά)
Κίνηση, ανάπτυξη, τροφή, αναπαραγωγή, αναπνοή, αντίδραση σε ερεθίσματα
Τι σημαίνει ότι ένας οργανισμός "αναπνέει"; (54)
Παίρνει οξυγόνο και κάνει καύση τροφών για να έχει ενέργεια.
Τι σημαίνει ότι ένας οργανισμός "αντιδρά σε ερεθίσματα"; (54)
Αλλάζει την κατάστασή του από το τι αντιλαμβάνεται στο περιβάλλον και τον ίδιο.
Ποια είναι βασικά χαρακτηριστικά των έμβιων που ΔΕΝ τα εμφανίζουν οι μηχανές; (55)
Αναπαράγονται, αναπνέουν και μεταβολίζουν την τροφή τους.
Ποια είναι τα 3 μέρη που διακρίνουμε σε όλα τα κύτταρα;
Κυτταρική μεμβράνη, κυτταρόπλασμα, πυρήνας.
Τι είναι ο πυρήνας στο κύτταρο; (55)
Το «κέντρο ελέγχου» όλων των λειτουργιών. Αποθήκη γενετικών πληροφοριών.
Τι είναι οι χλωροπλάστες και σε ποια κύτταρα τους συναντούμε; (55)
Είναι τα πράσινα οργανίδια στα φυτικά κύτταρα που κάνουν την φωτοσύνθεση. Έχουν μέσα χλωροφύλλη.
Αναφέρετε τα διαφορετικά είδη μονοκύτταρων οργανισμών. Για τον άνθρωπο είναι επιβλαβή ή ωφέλιμα; (57)
…………………
Τι ξέρετε για το DNA; (57)
…………………
Τι ξέρετε για τη χλωρίδα της Ελλάδας; (58)
Αν και η Ελλάδα ΔΕΝ έχει πλούσια δάση, έχει πολλά και διαφορετικά είδη φυτών.
Με ποιο τρόπο ταξινομούν οι επιστήμονες τα διάφορα είδη φυτών (και άλλων ζώων); (59 - πρώτη παράγραφος)
Με δύο λατινικές ονομασίες, η πρώτη δηλώνει το γένος και η δεύτερη το είδος.
Τι είναι η φωτοσύνθεση; (60)
…………………
Ποια είναι σημασία του φυτοπλαγκτόν για τη ζωή στη γη; (60)
…………………
Ποιο αέριο προσλαμβάνεται και ποιο αέριο απελευθερώνεται στα φύλλα; (61)
…………………
Γιατί λέμε ότι η φωτοσύνθεση είναι το αντίθετο της αναπνοής στα φυτά; (62)
Επειδή με τη φωτοσυνθεση τα φυτά φτιάχνουν την τροφή τους απορροφώντας ενέργεια, ενώ με την αναπνοή διασπούν την τροφή τους απελευθερώνοντας (χρησιμοποιώντας) ενέργεια.
Τι είναι η διαπνοή; (62)
…………………
ΦΥΣΙΚΑ
Ορισμένα από τα βίντεο που έχουμε δει στα τελευταία μαθήματα στα Φυσικά.
Απαντήστε στο τετράδιο σας από ΓΛΩ/ΒΜ Σ 87 τις Α 1 & 2.
Λύστε τις παρακάτω εξισώσεις.
x + (8,5 - 1,5) = 20
χ : 2,8 = 6,4 +8,6
Να σχηματίσεις τις εξισώσεις και να τις λύσεις:
α) Ποιον αριθμό πρέπει να προσθέσω στο 47 για να μου δώσει 90;
β) Από ποιον αριθμό πρέπει να αφαιρέσω το 12,5 για να μου δώσει 7,5;
Λύστε το παρακάτω πρόβλημα:
O Θάνος είναι ΙΙ ετών και ο μπαμπάς του 48. Μαζί με τη μαμά του συμπληρώνουν 100 χρόνια. Πόσων χρονών είναι η μαμά;
Μελετήστε από εδώ τη σχέση ημέρας, νύχτας και εποχών στις διάφορες γεωγραφικές ζώνες της γης.
Ο άξονας και η περιστροφή της γης Ημέρα και Νύχτα
ΓΛΩ/ΒΜ Σ86 Ο & Α ΕΙΣΑΓΩΓΗ (Πρώτη παράγραφος)
ΜΑΘ/ΒΜ Σ65 ΔΡ2 & Σ66 ΕΦ 1 + ΕΦ2
ΦΥΣΙΚΑ Μελετάω ΒΜ Σ65
& κάνω την άσκηση ΤΕ/Σ65
Λύστε τις παρακάτω εξισώσεις
5+Χ=12-7
10+Χ = 60+30
45 - Χ = 20
Χ - 10 = 30 + 5
Μελετήστε τις ΚΠΑ Σ24 & 25 και κάντε την άσκηση 1 στη Σ 25
Μελετήστε από ΙΣΤ/ΒΜ Σ. 90-92 και δώστε προσοχή στο απόσπασμα