Μελετάμε το τελευταίο κεφάλαιο (10) της Ενότητας Β για τους Σουλιώτες από ΙΣΤΒΜ Σ65 και το 1ο Κεφάλαιο της Ενότητας Γ για τη Φιλική Εταιρεία από ΙΣΤ/ΒΜ Σ 74 - 77.
Από ΙΣΤ/ΤΕ Σ. 18 Α1 και Σ19 Α2.
ΓΛΩΣΣΑ
Γραπτή Έκφραση για την ΤΡΙΤΗ 13/12. ΓΛΩ/ΒΜ Σ65 Α4... με τη φαντασία μου γράφω και ολοκληρώνω το παραμύθι με το δικό μου τρόπο.
Μελετήστε τα παρακάτω βασικά σημεία για το Κεφάλαιο 9
ΟΡΛΩΦΙΚΑ
Οι υπόδουλοι Έλληνες είχαν ελπίδες ότι οι Ρώσοι θα τους βοηθούσαν να απελευθερωθούν (ξανθό γένος του Βορρά).
Το 1770 ΠΡΆΓΜΑΤΙ έγιναν τα ΟΡΛΩΦΙΚΑ.
Στη Μάνη πήγαν οι αδερφοί ΟΡΛΩΦ με στρατιώτες
τα Σφακιά ξεσηκώθηκαν με το Δασκαλογιάννη
στον Τσεσμέ (Χίος) ο ορθόδοξος στόλος νίκησε
ΑΛΛΑ όλα σταμάτησαν με τη συνθήκη του ΚΙΟΥΤΣΟΥΚ ΚΑΪΝΑΡΤΖΗ (1774) που έφερε ευκαιρίες για τους Έλληνες στο εμπόριο και τη Ναυτιλία…. αλλά δεν έφερε ελευθερία.
Ο ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΤΣΩΝΗΣ ήταν από τη Λιβαδειά και ήταν αξιωματικός των Ρώσων.
Από το νησί ΚΕΑ έκανε ναυτικές επιχειρήσεις κατά των Οθωμανών στο Αιγαίο.
Μελετήστε για τα Κεφάλαια 7 και 8 τις παρακάτω σημειώσεις
Οι δάσκαλοι του Γένους ήταν μορφωμένοι Έλληνες με σπουδές,με τη διδασκαλία τους, προφορική ή γραπτή
συνέβαλαν στην ίδρυση σχολείων και την τόνωση της ελληνικής παιδείας
διατήρησαν της εθνική συνείδηση
Προετοίμασαν ιδεολογικά την Επανάσταση
Ανέπτυξαν τον Φιλελληνισμό στη Δύση
Ο Ελληνικός Διαφωτισμός ήταν Πνευματικό κίνημα (18ος - αρχές 19ου αι.) που έφερε τις ιδέες του Ευρωπαϊκού ∆ιαφωτισμού στους υπόδουλους Έλληνες.
Φορείς του ΕΔ ήταν Έλληνες λόγιοι στη ∆ύση αλλά και μορφωμένοι κληρικοί και άλλοι δάσκαλοι στην Ελλάδα.
Ο Κοσμάς ο Αιτωλός ήταν ένας Λόγιος μοναχός του Αγίου Όρους, ιεροκήρυκας και μάρτυρας, που τιμάται ως άγιος.
Περιόδευε στην ύπαιθρο για να ενισχύσει την Ορθόδοξη πίστη και την ελληνική παιδεία.
δίδασκε το λόγο του Θεού ίδρυσε σχολεία
ενάντια στον εξισλαμισμό. Ο Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος) (1757-1798) επηρεάστηκε από τις ευρωπαϊκές ριζοσπαστικές ιδέες
Έγραψε και μετέφρασε βιβλία στη δημοτική
Βιβλίο Φυσικής για σχολική χρήση.
«Χάρτα της Ελλάδος» - γεωγραφικό & ιστορικό χάρτης του ελληνισμού.
Τον «Θούριο» - επαναστατικό ύμνο
Η βασική ιδέα του ήταν η Συνεργασία όλων των λαών των Βαλκανίων για την απελευθέρωση, και τη ∆ημιουργία ενός δημοκρατικού κράτους όπου θα κυριαρχούσε η ελληνική γλώσσα και παιδεία.Συνελήφθηκε στη Βιέννη το 1797 από τις αυστριακές αρχές & παραδόθηκε στους Οθωμανούς, Εκτελέστηκε λίγους μήνες μετά και ρίχτηκε στον ∆ούναβη
Ο Αδαμάντιος Κοραής έζησε στη Γαλλία, επηρεάστηκε από τις ιδέες της Γαλλικής Επανάστασης και ενδιαφέρθηκε για τον φωτισμό του Γένους μέσω της παιδείας.∆ράση
Φρόντισε να δημοσιευτούν χειρόγραφα αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων.
Είχε σημαντική μέθοδο διδασκαλίας με στόχο την απλότητα
Ήθελε το Φωτισμό του Έθνους μέσω της παιδείας
Και Μια νέα ελληνική γλώσσα με βάση την καθομιλουμένη της εποχής «καθαρισμένη» από ξένες λέξεις & ιδιωματικές εκφράσεις
Συμμετείχε στην ιδεολογική προετοιμασία & την ενίσχυση της Επανάστασης με το Ελληνικό ΚΟΜΙΤΑΤΟ στο ΠΑΡΙΣΙ/
ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΕΑ ΤΟΥ Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΦΥΣΙΚΑ
Μελετήστε από ΦΥΣΒΜ τη σελίδα 37 κι έπειτα κάντε στο ΦΥΣΤΕ την άσκηση στη Σ43
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: Αύριο 29 Νοεμβρίου στις 11.00 στο σχολείο είναι η συνάντηση γονέων και κηδεμόνων! REMINDER: Tomorrow November 29 at 11.00 at the school is the meeting of parents and guardians! یادآوری: فردا 8 آبان ساعت 11:00 در مدرسه جلسه اولیاء و سرپرستان است! تذكير: غدًا 29 نوفمبر في الساعة 11.00 في المدرسة هو لقاء أولياء الأمور والأوصياء!
ΓΛΩΣΣΑ
Μια δομή για να βοηθήσει στην γραπτή έκφραση γνώμης
Διαβάζω από το ανθολόγιο το κείμενο "Η θλιμμένη Αγελάδα" Η θλιμμένη αγελάδα.
Αναζητώ πληροφορίες στο διαδίκτυο και γράφω ένα κείμενο "Η γνώμη μου για τις ταυρομαχίες". Περίπου 1 σελίδα, 4-5 παραγράφους. Δεν ξεχνάω να χρησιμοποιήσω συνδετικές λέξεις.
ΓΛΩΒΜ Σ52 Α8
ΜΑΘΤΕ
Από το ΜΑΘΤΕ (τεύχος β) κάνω Σ7 Α1,2,3.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Σήμερα έγινε η δεύτερη συνάντηση της πρώτης ενότητας του εφετινού κύκλου για τα εργαστήρια δεξιοτήτων.
Δραστηριότητα με προεκτάσεις: «Αποστάσεις και ταχύτητες στο διάστημα» από ΜΑΘΤΕ Σ42.
Εδώ μπορείτε να βρείτε τον On line calculator για να βρείτε ποια είναι ακριβώς η ηλικία σας σήμερα (και να κάνετε όποιον άλλο υπολογισμό χρόνου θέλετε, όπως και πολλά άλλα ενδιαφέροντα calculators) https://www.calculator.net/age-calculator.html
ΙΣΤΟΡΙΑ
Μελετήστε το σχεδιάγραμμα του Κεφαλαίου 7 (Οι δάσκαλοι του Γένους) που μοιράστηκε στην τάξη, και υπογραμμίστε στο ΙΣΤΒΜ Σελ. 52. (Το σχεδιάγραμμα υπάρχει εδώ).