ΤΡ13ΔΕΚ22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΝΕΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Στην τάξη κάναμε την ΓΛΩ/ΒΜ Σ67 Α7.

  • Από ΓΛΩ/ΤΕ κάναμε Σ35 την Α5.  Για το σπίτι γράφω 5 προτάσεις με τα επίθετα της παραπάνω άσκησης. 
  • ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ & ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΓΛΩ/ΒΜ Σ67 "Το πιρούνι του Καλοφαγά" (όλο το πλαίσιο).

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μελετάω προσεκτικά από ΜΑΘ/ΒΜ Σ54 τις εφαρμογές

Στην τάξη κάναμε από ΜΑΘ/ΤΕ Σ15α1

Κάντε από ΜΑΘ/ΤΕ Σ15 Α2 και ΠΡ1

 

 

ΤΕ7ΔΕΚ22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

  • Μελετάμε το τελευταίο κεφάλαιο (10) της Ενότητας Β για τους Σουλιώτες από ΙΣΤΒΜ Σ65 και το 1ο Κεφάλαιο της Ενότητας Γ για τη Φιλική Εταιρεία από ΙΣΤ/ΒΜ Σ 74 - 77.

  • Από ΙΣΤ/ΤΕ Σ. 18 Α1 και Σ19 Α2.

ΓΛΩΣΣΑ

  • Γραπτή Έκφραση για την ΤΡΙΤΗ 13/12.  ΓΛΩ/ΒΜ Σ65 Α4... με τη φαντασία μου γράφω και ολοκληρώνω το παραμύθι με το δικό μου τρόπο.

  • Γραμματική Υποθετικές Προτάσεις.  Μελετάω από τις σελίδες της Γραμματικής και κάνω ΓΛΩ/ΒΜ Σ66 Α4 & Α5.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Μελετάμε από ΚΠΑ/ΒΜ Σ 16-20.

ΔΕ5ΔΕΚ22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΕΑ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

  • Αύριο δε θα γίνουν μαθήματα στο σχολείο για λόγους ασφαλείας ενόψει των συγκεντρώσεων - πορείων για την επέτειο δολοφονίας του Α.Γρηγορόπουλου.

  • Οι μαθητές/τριες έχουν δήλωση συγκατάθεσης γονέα για συμμετοχή σε εκπαιδευτική επίσκεψη την ερχόμενη Παρασκευή.

  • Την Τετάρτη θα γίνει τεστ Γεωγραφίας (βλ. παρακάτω). 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Κάντε από ΜΑΘ/ΤΕ/Σ14  ΠΡ 3 & 4.

Θυμηθείτε

- ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ Δείτε εδώ

- πώς κάνουμε τα κλάσματα από ΕΤΕΡΩΝΥΜΑ σε ΟΜΩΝΥΜΑ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Μελετήστε τα ΚΕΦΑΛΑΙΑ 7 & 8.

Επαναληπτικό στην ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ την ΤΕΤΑΡΤΗ 7/12. 

 

Η μικρού μήκους ταινία animation που είδαμε στην τάξη με θέμα την αγάπη ενός κωφάλαλου κοριτσιού για τη μουσική είναι η παρακάτω.

 

ΠΑ2ΔΕΚ22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΕΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ (βασισμένη στην ΓΛΩ/ΤΕ/Σ37Α8): Γράψτε τη γνώμη σας: ποιο φαγητό προτιμάτε, το σπιτικό ή το αγορασμένο έτοιμο "απ΄έξω";  ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ:

- το σχήμα "χάμπουργκερ"

- συνδετικές λέξεις (δείτε την κολλημένη σελίδα στο τετράδιό σας), δείτε κι εδώ

- να χρησιμοποιήσετε συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό επιθέτων, δείτε σελίδες γραμματικής ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΑ ΕΠΙΘΕΤΩΝ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ13 Α1,2,3

Θυμηθείτε

- ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ Δείτε εδώ

- πώς κάνουμε τα κλάσματα από ΕΤΕΡΩΝΥΜΑ σε ΟΜΩΝΥΜΑ

 

ΦΥΣΙΚΗ

Σήμερα κάναμε το πρώτο πείραμα της χρονιάς,  στην ενότητα της θερμότητας, από το ΦΥΣ/ΤΕ Σ53

ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ

Σήμερα επίσης έγινε ο στολισμός του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου, όπως κάθε χρόνο, από την Στ' Δημοτικού.

 

ΠΕ1ΔΕΚ22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ/ΒΜ/Σ56 Αβ (απλά διαβάστε και παρατηρήστε τις διαφημίσεις και γράψτε συνοπτικά τις σχετικές πληροφορίες στον πίνακα). 


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μελετήστε από ΜΑΘ/ΒΜ Σ.  50 και στο ΜΑΘ/ΤΕ κάντε Σ11 Α1,2,3 και ΠΡ1.

Εφαρμογές GeoGebra για τα Ισοδύναμα Κλάσματα

https://www.geogebra.org/m/ktbdhpmj

https://www.geogebra.org/m/ScK2nJvq

 


ΙΣΤΟΡΙΑ

Μελετήστε τα παρακάτω βασικά σημεία για το Κεφάλαιο 9

ΟΡΛΩΦΙΚΑ

Οι υπόδουλοι Έλληνες είχαν ελπίδες ότι οι Ρώσοι θα τους βοηθούσαν να απελευθερωθούν (ξανθό γένος του Βορρά). 

Το 1770 ΠΡΆΓΜΑΤΙ έγιναν τα ΟΡΛΩΦΙΚΑ. 

  • Στη Μάνη πήγαν οι αδερφοί ΟΡΛΩΦ με στρατιώτες
  • τα Σφακιά ξεσηκώθηκαν με το Δασκαλογιάννη
  • στον Τσεσμέ (Χίος) ο ορθόδοξος στόλος νίκησε

ΑΛΛΑ όλα σταμάτησαν με τη συνθήκη του ΚΙΟΥΤΣΟΥΚ ΚΑΪΝΑΡΤΖΗ (1774)  που έφερε ευκαιρίες για τους Έλληνες στο εμπόριο και τη Ναυτιλία…. αλλά δεν έφερε ελευθερία. 


  • Ο ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΤΣΩΝΗΣ ήταν από τη Λιβαδειά και ήταν αξιωματικός των Ρώσων.

  • Από το νησί ΚΕΑ έκανε ναυτικές επιχειρήσεις κατά των Οθωμανών στο Αιγαίο. 

Η Ευρώπη το 1740 (πηγή wikimedia)

 

Αφιέρωμα στην Επανάσταση του Δασκαλογιάννη

ΤΕ30ΝΟΕ22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Από ΓΛΩ/ΒΜ Σ58 Α3

και ΓΛΩ/ΤΕ/ Σ38 την άσκηση.


ΙΣΤΟΡΙΑ

Μελετήστε για τα Κεφάλαια 7 και 8 τις παρακάτω σημειώσεις

Οι δάσκαλοι του Γένους ήταν μορφωμένοι Έλληνες με σπουδές,με τη διδασκαλία τους, προφορική ή γραπτή

  • συνέβαλαν στην ίδρυση σχολείων και την τόνωση της ελληνικής παιδείας
  • διατήρησαν της εθνική συνείδηση
  • Προετοίμασαν ιδεολογικά την Επανάσταση
  • Ανέπτυξαν τον Φιλελληνισμό στη Δύση

Ο Ελληνικός Διαφωτισμός ήταν Πνευματικό κίνημα (18ος - αρχές 19ου αι.) που έφερε τις ιδέες του Ευρωπαϊκού ∆ιαφωτισμού στους υπόδουλους Έλληνες.

  • Φορείς του ΕΔ ήταν Έλληνες λόγιοι στη ∆ύση αλλά και μορφωμένοι κληρικοί και άλλοι δάσκαλοι στην Ελλάδα.

Ο Κοσμάς ο Αιτωλός ήταν ένας Λόγιος μοναχός του Αγίου Όρους, ιεροκήρυκας και μάρτυρας, που τιμάται ως άγιος. 

  • Περιόδευε στην ύπαιθρο για να ενισχύσει την Ορθόδοξη πίστη και την ελληνική παιδεία.
  • δίδασκε το λόγο του Θεού ίδρυσε σχολεία

 ενάντια στον εξισλαμισμό. Ο Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος) (1757-1798) επηρεάστηκε από τις ευρωπαϊκές ριζοσπαστικές ιδέες

  • Έγραψε και μετέφρασε βιβλία στη δημοτική
  • Βιβλίο Φυσικής για σχολική χρήση.
  • «Χάρτα της Ελλάδος» - γεωγραφικό & ιστορικό χάρτης του ελληνισμού.
  • Τον «Θούριο» - επαναστατικό ύμνο

Η βασική ιδέα του ήταν η Συνεργασία όλων των λαών των Βαλκανίων για την απελευθέρωση, και τη  ∆ημιουργία ενός δημοκρατικού κράτους όπου θα κυριαρχούσε η ελληνική γλώσσα και παιδεία.Συνελήφθηκε στη Βιέννη το 1797 από τις αυστριακές αρχές & παραδόθηκε στους Οθωμανούς, Εκτελέστηκε λίγους μήνες μετά και ρίχτηκε στον ∆ούναβη

 

Ο Αδαμάντιος Κοραής έζησε στη Γαλλία, επηρεάστηκε από τις ιδέες της Γαλλικής Επανάστασης και ενδιαφέρθηκε για τον φωτισμό του Γένους μέσω της παιδείας.∆ράση

  • Φρόντισε να δημοσιευτούν χειρόγραφα αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων.
  • Είχε σημαντική μέθοδο διδασκαλίας με στόχο την απλότητα
  • Ήθελε το Φωτισμό του Έθνους μέσω της παιδείας
  • Και Μια νέα ελληνική γλώσσα με βάση την καθομιλουμένη της εποχής «καθαρισμένη» από ξένες λέξεις & ιδιωματικές εκφράσεις
  • Συμμετείχε στην ιδεολογική προετοιμασία & την ενίσχυση της Επανάστασης με το Ελληνικό ΚΟΜΙΤΑΤΟ στο ΠΑΡΙΣΙ/ 

ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΕΑ ΤΟΥ Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ


ΦΥΣΙΚΑ

Μελετήστε από ΦΥΣΒΜ τη σελίδα 37 κι έπειτα κάντε στο ΦΥΣΤΕ την άσκηση στη Σ43

ΔΕ28ΝΟΕ22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΕΑ

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: Αύριο 29 Νοεμβρίου στις 11.00 στο σχολείο είναι η συνάντηση γονέων και κηδεμόνων!  REMINDER: Tomorrow November 29 at 11.00 at the school is the meeting of parents and guardians! یادآوری: فردا 8 آبان ساعت 11:00 در مدرسه جلسه اولیاء و سرپرستان است! تذكير: غدًا 29 نوفمبر في الساعة 11.00 في المدرسة هو لقاء أولياء الأمور والأوصياء!

ΓΛΩΣΣΑ

Μια δομή για να βοηθήσει στην γραπτή έκφραση γνώμης

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Από ΜΑΘ/ΒΜ/Σ47ΔΡ2

Από ΜΑΘ/ΤΕ/Σ9 Α1,2,3

 

 

ΠΑ25ΝΟΕ22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΕΑ

ΓΛΩΣΣΑ

  • Διαβάζω από το ανθολόγιο το κείμενο "Η θλιμμένη Αγελάδα" Η θλιμμένη αγελάδα.

  • Αναζητώ πληροφορίες στο διαδίκτυο και γράφω ένα κείμενο "Η γνώμη μου για τις ταυρομαχίες".  Περίπου 1 σελίδα, 4-5 παραγράφους.  Δεν ξεχνάω να χρησιμοποιήσω  συνδετικές λέξεις.

  • ΓΛΩΒΜ Σ52 Α8

ΜΑΘΤΕ

Από το ΜΑΘΤΕ (τεύχος β) κάνω Σ7 Α1,2,3. 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Σήμερα έγινε η δεύτερη συνάντηση της πρώτης ενότητας του εφετινού κύκλου για τα εργαστήρια δεξιοτήτων.

 

 

ΠΕ24ΝΟΕ22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Γράψτε το ρήμα "ρίχνω" σε όλες τις εγκλίσεις σε όλους τους χρόνους που έχουν στο Β' ενικό και Β' πληθυντικό στην ΆΡΝΗΣΗ.   Δείτε εδώ και πάλι την κλίση από την γραμματική .http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2009/Grammatiki_E-ST-Dimotikou_html-apli/index_C10b2.html.  ΠΡΟΣΟΧΉ στην ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Δραστηριότητα με προεκτάσεις: «Αποστάσεις και ταχύτητες στο διάστημα» από ΜΑΘΤΕ Σ42.

Εδώ μπορείτε να βρείτε τον On line calculator για να βρείτε ποια είναι ακριβώς η ηλικία σας σήμερα (και να κάνετε όποιον άλλο υπολογισμό χρόνου θέλετε, όπως και πολλά άλλα ενδιαφέροντα calculators) https://www.calculator.net/age-calculator.html

ΙΣΤΟΡΙΑ

Μελετήστε το σχεδιάγραμμα του Κεφαλαίου 7 (Οι δάσκαλοι του Γένους) που μοιράστηκε στην τάξη, και υπογραμμίστε στο ΙΣΤΒΜ Σελ. 52.  (Το σχεδιάγραμμα υπάρχει εδώ).

ΤΕ23ΝΟ22 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Μελετάμε το ΙΣΤΒΜ Σ48 (κεφάλαιο 6), και το σχεδιάγραμμα που μοιράστηκε στην τάξη - υπάρχει κι εδώ https://anoixtosxoleio.weebly.com/uploads/8/4/5/6/8456554/b-kef-6-istoria_st-4.pdf

ΒΙΝΤΕΟΜΑΘΗΜΑ ΕΔΩ

ΓΛΩΣΣΑ - ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Κάνω στο τετράδιο γλώσσας εγκλιτική αντικατάσταση στο Β' Ενικό και Β' Πληθυντικό πρόσωπο (=εσύ, εσείς) το ρήμα "ρίχνω".  Βλέπω την Ενότητα Γραμματικής στον εξής σύνδεσμο http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2009/Grammatiki_E-ST-Dimotikou_html-apli/index_C10b2.html

 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Μελετάμε το κεφάλαιο 3 (σελ. 14 και 15) και με προσοχή την Ανακεφαλαίωση στη Σελίδα 15.