B1. -me, my family and my friends-

Ας μάθουμε τα μέλη της οικογένειάς μας 

close family (στενή οικογένεια)

exercises:

 

 

 

 

 

extended family (εκτεταμένη οικογένεια)

exercises:

 

 

 

 

Mama bear has a ball.

Papa bear is big and tall!

Baby bear has a book.

Please look, look, look!

Τυπώνω το οικογενειακό δένδρο (family tree) και το συμπληρώνω με τους συγγενείς μου!

 

να κάνουμε την άσκηση:

B1

ME, MY FAMILY AND MY FRIENDS

Περιεχόμενο

Τα παιδιά μιλούν για τον εαυτό τους, την οικογένεια τους και τους φίλους τους και δημιουργούν μία ξύλινη κορνιζούλα με ζωγραφιές του εαυτού τους, των μελών της οικογένειας τους ή των φίλων τους.

Γλωσσικοί στόχοι

Να μάθουν λεξιλόγιο σχετικό με την οικογένεια, π.χ. mum, dad, brother, sister, grandma, grandpa

Να χρησιμοποιήσουν δομές και εκφράσεις, όπως: ‘This is me. My name's ...', ‘This is my mother/mum/father/dad, etc. His/Her name is...' για να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και τα οικεία τους πρόσωπα

Να επαναλάβουν τις ερωτήσεις: ‘Who's this?', ‘How old are you?', ‘How old is s/he?', και τις ανάλογες απαντήσεις, π.χ. ‘I'm / He's / She's eight. / Yes, I am. / No, I'm not. / Yes, he / she is. / No, he/she isn't.'

Να μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν το γράμμα Bb (βλ. οδηγίες στην εισαγωγή)

Παιδαγωγικοί στόχοι

Να συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία ενεργά χρησιμοποιώντας τα προσωπικά τους βιώματα

Να συνεργάζονται μεταξύ τους και να παίρνουν αποφάσεις από κοινού

Να ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδικασία και να αλλάζουν ρόλους

Να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες και τις δεξιότητες των χεριών τους για να φτιάξουν πρωτότυπες κατασκευές

Να μάθουν να παρουσιάζουν τις εργασίες τους μπροστά σε οικείο ακροατήριο (τους συμμαθητές τους)

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Η μασκότ της τάξης

Αρκουδάκια, σκυλάκια, κλπ. που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συγγενείς και φίλοι της μασκότ

Η εικόνα της οικογένειας της μασκότ (B_B01_C01)

Φωτογραφίες οικογενειών από περιοδικά ποικίλης ύλης

Χαρτόνια Α4 κομμένα στα 4

Ξυλάκια ή ξύλινα καλαμάκια για τις κορνίζες (εναλλακτικά χρησιμοποιούμε πλαστικά καλαμάκια)

Ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι

Glitter

Κόλλα

Ψαλίδι

Κορδονάκια

Μέσα:

CD player ή/και Η/Υ

Φύλλα εργασίας: 0

ABC

Εικόνα για το γράμμα (B_C)

CD αλφάβητου (B_M)

Φύλλο εργασίας (B_W)

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Ιδέες για κορνίζες

http://www.enchantedlearning.com/crafts/frames/

Οδηγίες για ξύλινη κορνιζούλα

http://www.enchantedlearning.com/crafts/frames/twig/ index.shtml

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος:

2-3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1

Καλημερίζουμε τα παιδιά και τους λέμε ότι σήμερα η μασκότ της τάξης θέλει να μας γνωρίσει την οικογένεια και τους φίλους της. Δείχνουμε τη μασκότ στην τάξη παρέα με άλλα ζωάκια (αρκουδάκι με άλλα αρκουδάκια, σκυλάκια και άλλα ζωάκια συγγενείς και φίλους της μασκότ). Εναλλακτικά η μασκότ μπορεί να έχει φέρει φωτογραφίες ή εικόνες των συγγενών και φίλων της (B_B01_C01). Η μασκότ παρουσιάζει πρώτα τον εαυτό της στα παιδιά, λέγοντας:

This is me. My name’s / I’m...

και μετά ένα-ένα τα μέλη της οικογένειάς της και τους φίλους της, λέγοντας:

This is my dad (father) / mum (mother) / sister / brother / grandpa (grandfather) / grandma (grandmother) / friend. His/Her name’s.’.

Κάθε φορά που η μασκότ παρουσιάζει κάποιον δικό της ρωτάμε τα παιδιά: ‘Who’s this?’ και ‘What’s her / his name?’ ενθαρρύνοντάς τα να δώσουν την ανάλογη απάντηση και να επαναλάβουν το νέο λεξιλόγιο και τις δομές.

Αφού η μασκότ τελειώσει την παρουσίαση όλων των συγγενών και φίλων, λέμε στα παιδιά ότι μπορούμε να της κάνουμε ακόμα κάποιες ερωτήσεις για τον εαυτό της και για τα πρόσωπα που μας παρουσίασε. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν ένα διάλογο με τη μασκότ, ο οποίος μπορεί να έχει την εξής μορφή: - How old are you?

I’m 8.

Who’s this?

This is my dad/mum, etc.

How old is your brother/sister/friend?

This is my dad/mum, etc.

She’s / He’s 8.

Βήμα 2

Στη συνέχεια χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και δίνουμε στην κάθε ομάδα από μια φωτοτυπία των φωτογραφιών διαφόρων οικογενειών που έχουμε κόψει από περιοδικά ποικίλης ύλης. Ζητάμε από τα παιδιά της κάθε ομάδας να επιλέξουν μία από τις οικογένειες της φωτογραφίας, να την κοιτάξουν προσεκτικά, να φανταστούν και να συμφωνήσουν για τα ονόματα των προσώπων που απεικονίζονται σε αυτήν καθώς και για το ποιο παιδί της φωτογραφίας θα είναι ο φίλος της ομάδας, π.χ. ‘Look at the photo. What’s his name? Is he

dad?’

Εν τω μεταξύ περνάμε από την κάθε ομάδα και βοηθάμε όπου χρειάζεται. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα με τη σειρά της στέκεται μπροστά στην υπόλοιπη τάξη και δείχνοντας τη φωτογραφία που έχει επιλέξει απαντάει στις ερωτήσεις των υπόλοιπων ομάδων για τα πρόσωπα της φωτογραφίας της. Η κάθε μια από τις υπόλοιπες ομάδες κάνει μια ερώτηση με τη σειρά της. Η πρώτη ερώτηση είναι πάντα ‘Who’s your friend?’ και ακολουθούν οι παρακάτω ερωτήσεις: ‘What’s his / her name?’, ‘How old is he / she?’, ‘Who’s this?’. Η ομάδα που παρουσιάζει τη φωτογραφία της απαντάει ανάλογα στις ερωτήσεις των υπόλοιπων ομάδων, π.χ. ‘This is his/her sister/brother’, ‘His/her name is.’, He’s 10’, ‘Yes, s/he is’, No, s/he isn’t’. Στο τέλος αυτού του βήματος μπορούμε να μιλήσουμε για τις διάφορες οικογένειες (μαμά-παιδιά, μπαμπάς-παιδιά, μαμά- παιδιά-μπαμπάς-γιαγιά-παππούς) και να τονίσουμε ότι το σημαντικό είναι οι δεσμοί που αναπτύσσονται μεταξύ των μελών μιας οικογένειας.

Βήμα 3

Την επόμενη ώρα λέμε στα παιδιά ότι θα φτιάξουν μία ξύλινη κορνίζα με τις ζωγραφιές των μελών της οικογένειάς τους ή με φίλους τους (βλ. υπόδειγμα παρακάτω).

Δίνουμε στα παιδιά χαρτόνια Α4 κομμένα στα 4. Τους λέμε να ζωγραφίσουν οικογένεια ή φίλους πάνω στα χαρτόνια. Καθώς ζωγραφίζουν περνάμε από τα θρανία τους και ρωτάμε: ‘Who’s this?’, ‘What’s his/her name?, etc.’, ενώ τα παιδιά δίνουν τις ανάλογες απαντήσεις, π.χ. ‘This is my father/sister’, ‘His/her name’s.’. Όταν τελειώσουν τη ζωγραφιά τους, παίρνουν μικρά ξυλάκια και τα τοποθετούν στο περίγραμμα της ζωγραφιάς τους. Βοηθάμε τα παιδιά να δέσουν χιαστί τα ξυλάκια μεταξύ τους με κορδονάκια για να δημιουργηθεί μία κορνίζα. Όταν η κορνίζα είναι έτοιμη, τη γυρίζουν ανάποδα και στο πίσω μέρος της κολλούν τη ζωγραφιά τους. Στο πάνω μέρος της κορνίζας τα παιδιά δένουν ένα κορδονάκι για να μπορούν να την κρεμάσουν. Τις κορνιζούλες τις τοποθετούμε σε εμφανές σημείο της τάξης, π.χ. τις κρεμάμε πάνω σε ταμπλό ή πάνω σε ένα σκοινί από μια άκρη σε μια άλλη της αίθουσας για να δείξουμε στα άλλα τμήματα ή στους γονείς των παιδιών.

Υλικό για τον/την εκπαιδευτικό

ΚΑΡΤΕΛΕΣ B_B01_C01, B_C

ΣΤΙΧΟΙ

@ Bb

Mama bear has a ball.

Papa bear is big and tall!

Baby bear has a book.

Please look, look, look!

 

2 Comments on “B1. -me, my family and my friends-

  1. Χίλια ευχαριστώ για το εξαιρετκό υλικό. Το χρησιμοποιώ και αρέσει πολύ στα παιδιά.

    • Αγαπητή Πολυξένη, χαίρομαι πολύ που σου αρέσει. Έχεις βρει και τα blogs για τις άλλες δυο τάξεις (Α, Γ); Έχω και για τις Δ,Ε,ΣΤ επίσης αλλά σε άλλες κυψέλες, Στείλε μου message να σου δώσω τα links

Leave a Reply