B2. -school objects-

BACKPACK

Μαθαίνουμε το λεξιλόγιο: (eme-content: 5g)

Κάνουμε τις ασκήσεις: 

(eme-content: 5h)

(eme-content: 5i1-5i14)

(eme-content: 5j3)

CLASSROOM

Μαθαίνουμε το λεξιλόγιο:

Κάνουμε τις ασκήσεις:

Μαθαίνουμε το λεξιλόγιο:

(eme-content: 5d1b)

Κάνουμε τις ασκήσεις:

(eme-content: 5k1a)

(eme-content: 5k1b)

DICTATION

(eme-content: 5l1)

PEOPLE

Μαθαίνουμε το λεξιλόγιο:

Κάνουμε τις ασκήσεις:

 

 

Say what you see: 

DICTATION

 

This is my table, this is my chair, this is my bag, that I take everywhere.

Sit down, stand up, one, two, three, school, school, school for you and me.

This is my pencil, this is my pen, I use my school things again and again.

Sit down, stand up, one, two, three, school, school, school for you and me.

This is the window, this is the door,  this is the ceiling,  this is the floor.

Sit down, stand up, one, two, three, school, school, school for you and me.

 

 

A pen, a pen, a pen. a pen is in the bag. A pen is in the bag and it’s pink, pink, pink.

 

Περιεχόμενο

Τα παιδιά τραγουδούν, παίζουν παιχνίδια φαντασίας και μαντέματος και βρίσκουν τα σχολικά αντικείμενα που χρησιμοποιούν καθημερινά.

 

Γλωσσικοί στόχοι

Να ρωτούν ‘What's this?' και να απαντούν ‘It's a school bag I a book ...'

Να μάθουν μερικά σχολικά αντικείμενα, π.χ. a (school) bag, a pen, a pencil, a rubber, a sharpener, a ruler, a book, a notebook, a pencil box/case, a bin

Να εξοικειωθούν με τους πληθυντικούς των σχολικών αντικειμένων, π.χ. books, notebooks, pencils

Να επαναλάβουν τα χρώματα και να ρωτούν και να απαντούν για το χρώμα τους, π.χ.This is a pen. What colour is it? It's green.

Να επαναλάβουν μερικά επίθετα και να εξοικειωθούν με τη δομή: Is it big/small? Is it soft/hard? Yes, it is / No, it isn't.

Να χρησιμοποιούν φράσεις για να μιλήσουν για κάτι δικό τους, π.χ. My ruler is brown. Your ruler is green...

Να εξοικειωθούν με τη δομή: Can I have your...., please? Can I have my....back, please?

Να εξοικειωθούν με τη γλώσσα της τάξης, π.χ. That's right, Repeat! Guess! Show me! και με κάποιες επιπλέον καθημερινές φράσεις, π.χ. ‘Do you want to know what's in, etc.?', ‘Let's fill our school bag', ‘What shall we put in?', etc.

Να αναγνωρίσουν λέξεις και να κάνουν προγραφικές ασκήσεις

Να μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν το γράμμα Pp (βλ. οδηγίες στην εισαγωγή)

 

Παιδαγωγικοί στόχοι

Να ακολουθούν τους κανόνες ενός παιχνιδιού

Να λειτουργούν ατομικά, σε ζευγάρια, σε ομάδες και σαν σύνολο και να ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδικασία

Να συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία ενεργά, χρησιμοποιώντας την έμφυτη περιέργεια τους, τη φαντασία τους και την κριτική τους ικανότητα

Να αναπτύξουν την αυτοπεποίθηση και την αυτονομία τους.

 

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Εικόνες με σχολικά αντικείμενα στον ενικό (B_B02_F01- 10) και στον πληθυντικό (B_B02_F11-16)

Μία σχολική τσάντα (μικρή κατά προτίμηση, γιατί ταιριάζει καλύτερα στη μασκότ)

Αντικείμενα καθημερινής χρήσης των μαθητών, π.χ. ένα μολύβι, μία γόμα, μία ξύστρα, ένα χάρακα, ένα βιβλίο, ένα τετράδιο, μία κασετίνα

Μία (πάνινη) τσάντα με αντικείμενα καθημερινής χρήσης των μαθητών

Ένα ψαλίδι

CD (B_B02_M01)

Μέσα:

CD player ήίκαι ΗΙΥ

ABC

Εικόνα για το γράμμα (P_C)

CD αλφάβητου (P_M)

 

Φύλλο εργασίας (P_W)

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Τραγούδι για τα σχολικά αντικείμενα

http:IIwww.youtube.comIwatch?v=D1zf1mnFK_4

 

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος:

2-3 διδακτικές ώρες

 

 

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1

Καλημερίζουμε τα παιδιά και τους λέμε ότι σήμερα η μασκότ έφερε την σχολική τσάντα της μαζί της και θέλει να μας δείξει τι έχει μέσα. Τους λέμε ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι. Η μασκότ βγάζει ένα-ένα τα αντικείμενα από την τσάντα της και ρωτάει τα παιδιά: ‘What’s this?’ και απαντάμε εμείς ‘It’s a pencil’ και ζητάμε από τα παιδιά να το επαναλάβουν. Συνεχίζουμε μέχρι να αδειάσει η τσάντα της μασκότ και έτσι να έχει παρουσιαστεί όλο το νέο λεξιλόγιο και η δομή ‘It’s a ...’

 

Βήμα 2

Κολλάμε σε διάφορα μέρη της τάξης εικόνες (B_B02_F1-10) με τα αντικείμενα bag, pen, pencil, rubber, sharpener, ruler, book, notebook, pencil box/ case, bin και καλούμε μεμονωμένους μαθητές να αγγίξουν την κάρτα του αντικειμένου που θα τους πούμε. Στη συνέχεια οι μαθητές μπορούν να πουν σε κάποιο συμμαθητή τους να αγγίξει μία κάρτα. Έπειτα, λέμε στα παιδιά ότι θα τα ρωτάμε για τα πράγματα που έχουν στην τσάντα τους και αυτά θα μας τα δείχνουν, π.χ. ‘Show me your school bag’, ‘Now show me a book’, ‘Bravo! Now show me a...’.

 

Βήμα 3

Μετά ζητάμε από κάθε παιδί να μας δείξει ένα αντικείμενο που να μην φαίνεται ολόκληρο, π.χ. τη μύτη του μολυβιού μόνο ή το πίσω μέρος της γόμας και να ρωτήσει εμάς ή τη μασκότ τι είναι. Πιθανός διάλογος: - What’s this?

- It’s a pencil-box/case, etc.

Ύστερα ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν το ίδιο σε ζευγάρια. Περνάμε από κάθε θρανίο και τα βοηθάμε διακριτικά. Ενθαρρύνουμε τους πιο ντροπαλούς να χρησιμοποιήσουν την αγγλική γλώσσα.

 

Βήμα 4

Στη συνέχεια, δείχνουμε στα παιδιά 6 καρτελίτσες με 6 αντικείμενα (bag, bin, book, pen, pencil, ruler) (B_B02_F01, F05, F06, F08, F09, F10). Ζητάμε τη βοήθειά τους και επαναλαμβάνουμε πώς λέγονται. Στη συνέχεια, γράφουμε τις αντίστοιχες λέξεις στον πίνακα και τις επαναλαμβάνουμε μαζί πολλές φορές. Έπειτα τους δίνουμε τις δικές τους καρτελίτσες στο φύλλο εργασίας (B_B02_W01) για να τις αντιστοιχίσουν, να τις χρωματίσουν και να τις ‘γράψουν’. Ενώ κάνουν αυτή τη δραστηριότητα, η μασκότ περνάει από τα θρανία των παιδιών και τους ζητάει κάποιο αντικείμενο, π.χ. ‘Can I have your pen, please?’ και το παίρνει μαζί της στην έδρα. Στη συνέχεια, σηκώνονται ένας-ένας οι μαθητές και λένε: ‘Can I have my pen back, please?’ Η μασκότ του δίνει το δικό της στυλό και το παιδί λέει: ‘No. This is your pen. This is my pen.’.

 

Βήμα 5

Την επόμενη ώρα, δείχνουμε στα παιδιά τις κάρτες με τους πληθυντικούς (B_B02_F11-16) και μετράμε όλοι μαζί τα αντικείμενα της κάθε εικόνας, π.χ. ‘Look! How many bags can you see? Two bags’. Μετά λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι φαντασίας. Θα φανταστούμε ότι είμαστε στο σπίτι μας, είναι απόγευμα και ετοιμάζουμε την τσάντα μας για το σχολείο για την επόμενη μέρα. Τι χρειαζόμαστε; Τι θα βάλουμε μέσα;

Ζητάμε από τα παιδιά να βγάλουν πάνω στα θρανία τους το πρόγραμμα μαθημάτων τους. Τους λέμε να κοιτάξουν, π.χ. το πρόγραμμα της Δευτέρας και να σκεφτούν τι χρειάζονται να βάλουν μέσα στην τσάντα τους όταν την ετοιμάζουν από την προηγούμενη ημέρα. Πιθανός διάλογος:

-What shall we put in our bag?

-A book.

-One book?

-No, three.

-Ah, three books.

Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα αντικείμενα που τα παιδιά θεωρούν ότι πρέπει να βάλουν στην τσάντα τους, αλλά και με κάποια άλλη ημέρα της εβδομάδας, για να συνειδητοποιήσουν το πρόγραμμα.

Αν το τμήμα έχει λίγα παιδιά μπορούμε να τους ζητήσουμε να αδειάσουν τις τσάντες τους και να βάλουν τα πράγματά τους προσεκτικά πάνω στο θρανίο τους, όπως θα έκαναν στο σπίτι. Μετά τους ζητάμε να τοποθετήσουν την τσάντα τους δίπλα στην καρέκλα τους ή στο γαντζάκι του θρανίου που την κρεμούν συνήθως και ακολουθώντας το πρόγραμμά τους να ετοιμάσουν την τσάντα τους.

Τα παιδιά μπορεί να μας προσθέσουν και άλλα

αντικείμενα που έχουν στην τσάντα τους, π.χ. ένα ψαλίδι, μία μπανάνα, χρήματα κ.ο.κ. Τα αναφέρουμε στα Αγγλικά, αλλά δεν επιμένουμε σε αυτά. Τους επιβραβεύουμε όλους, ιδιαίτερα αυτούς που περιέγραψαν καλύτερα και τακτοποίησαν πιο όμορφα και τακτικά το περιεχόμενο της τσάντας τους. Τους λέμε ότι τώρα όλοι ξέρουν πώς να ετοιμάζουν τη τσάντα τους μόνοι τους κάθε μέρα.

Βήμα 6 Παρουσιάζουμε μερικά χαρακτηριστικά των αντικειμένων, π.χ. Look at this rubber. It’s hard. Look at this pencil-case. It’s soft. Μετά λέμε στα παιδιά ότι θα περιγράφουμε διάφορα αντικείμενα της τάξης και θα μας κάνουν ερωτήσεις για να βρουν τι είναι. Χρησιμοποιούμε μία (πάνινη) τσάντα στην οποία βάζουμε μερικά αντικείμενα. Στη συνέχεια πιάνουμε ένα αντικείμενο μέσα στην τσάντα και χωρίς να το αποκαλύψουμε λέμε:

-It’s hard/soft/big/small/green/red. What is it?

-Is it a book?

-Yes, it is. / No, it isn’t.

Επαναλαμβάνουμε παρόμοιους διαλόγους με όλη την τάξη για όλα τα αντικείμενα. Στη συνέχεια ζητάμε από ένα παιδί να έρθει στην έδρα και να διαλέξει ένα αντικείμενο χωρίς να μας το δείξει. Εμείς κάνουμε ερωτήσεις μέχρι να το βρούμε και στη συνέχεια ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν αυτά τις ερωτήσεις. Πιθανός διάλογος:

-Is it green/soft/hard/big/a notebook?

-No, it isn’t. / Yes, it is. / Yes, it’s a red notebook.

Βήμα 7

Στο τέλος τραγουδάμε στα παιδιά το τραγούδι @ ‘School objects’ (βλ. υλικό για τον εκπαιδευτικό για τους στίχους) για να επαναλάβουμε τα σχολικά αντικείμενα. Ακούμε το τραγούδι και μετά τραγουδάμε όλοι μαζί. Αν έχουμε βιντεοπροβολέα, μπορούν να δουν και το βίντεο (βλ. προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο) και μετά να τραγουδήσουν όλοι μαζί. Μπορούμε ακόμη να κλείσουμε τον ήχο και να ζητήσουμε από τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα αντικείμενα ή να τραγουδούν χωρίς μουσική.

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

Παιχνίδι: What is it?

Λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι μαντέματος (guessing game). Χωρίζουμε τα παιδιά σε 5 ομάδες (π.χ. 5x4=20). Χρησιμοποιούμε την πάνινη τσάντα ξανά, με διάφορα αντικείμενα της τάξης. Ένα παιδί από την πρώτη ομάδα έρχεται στην έδρα και διαλέγει ένα αντικείμενο από την τσάντα, χωρίς να το δουν οι υπόλοιποι μαθητές. Τα παιδιά της δεύτερης ομάδας του κάνουν μέχρι 2 ερωτήσεις για να βρουν το αντικείμενο, π.χ. ‘Is it green/soft/hard/big/small/a notebook?’ και το παιδί απαντάει: ‘No, it isn’t.’ / ‘Yes, it is.’ ή ‘Yes, it’s a red notebook.’. Αν η δεύτερη ομάδα το βρει παίρνει έναν πόντο. Το παιχνίδι συνεχίζεται με ένα παιδί από τη δεύτερη ομάδα να διαλέγει αντικείμενο από την τσάντα και την τρίτη ομάδα να προσπαθεί να το βρει. Έτσι κάθε φορά ένα παιδί της προηγούμενης ομάδας θα ρωτάει την επόμενη ομάδα. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να παίξουν όλες οι ομάδες ίσες φορές. Νικήτρια είναι η ομάδα που έχει μαζέψει τους περισσότερους πόντους.

Δεν ξεχνάμε να επιβραβεύσουμε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι με ένα θερμό χειροκρότημα.

 

 

Υλικό για τον/την εκπαιδευτικό

ΚΑΡΤΕΛΑ P_C

FLASH CARDS B_B02_F01-l 6 ΣΤΙΧΟΙ

© SCHOOL OBJECTS

This is my table, this is my chair, this is my bag, that I take everywhere.

Sit down, stand up, one, two, three, school, school, school for you and me.

This is my pencil, this is my pen, I use my school things again and again.

Sit down, stand up, one, two, three, school, school, school for you and me.

This is the window, this is the door,  this is the ceiling,  this is the floor.

Sit down, stand up, one, two, three, school, school, school for you and me

© Pp

Apen, a pen, a pen. a pen is in the bag. A pen is in the bag and it’s pink, pink, pink.

 

Leave a Reply