English

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου

Την εβδομάδα που θα επιστρέψουμε από τις διακοπές θα γράψουμε διαγωνίσματα στη Γλώσσα και τη Φυσική. Τη μέρα που θα επιστρέψουμε θα κάνουμε στη Φυσική επανάληψη στην τάξη στο "Πεπτικό σύστημα", για να θυμηθούμε όσα είχαμε πει.

Εργασίες για τις διακοπές των Χριστουγέννων

  • Ασκήσεις επανάληψης στη Γλώσσα: είναι ασκήσεις επανάληψης σε όσα έχουμε κάνει έως τώρα. Τις κάνουμε με προσοχή και συγκέντρωση, αν κάπου δυσκολευτούμε ή αν δε θυμόμαστε, κάνουμε κλικ στους κωδικούς QR που παραπέμπουν σε σελίδες με βοήθεια. Μπορούμε να τις βρούμε εδώ.
  • Ασκήσεις επανάληψης στα Μαθηματικά: ισχύει ό,τι και για τη Γλώσσα, μόνο που δεν έχω προσθέσει κωδικούς QR. Για βοήθεια καταφεύγουμε στο Βιβλίο, στη ιστοσελίδα ή στέλνουμε email στον δάσκαλό μας. Μπορούμε να τις βρούμε εδώ.

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές

Φτιάξτε το δικό σας χριστουγεννιάτικο δέντρο

Κάντε κλικ εδώ για να φτιάξετε και να στολίσετε το δικό σας χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Στείλτε μου τα δέντρα σας στο email. Θα τα ανεβάσω ακριβώς παρακάτω.

 

 

 

 

Για τα Χριστούγεννα έχουν γραφτεί οι πιο ωραίες ιστορίες. Μία από αυτές είναι το "Ένα δέντρο μια φορά" του Ευγένιου Τριβιζά. Το έχετε δει;

Άλλη μία είναι "Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι"

Ίσως, η πιο ωραία απ' όλες είναι η "Χριστουγεννιάτικη ιστορία" του Κάρολου Ντίκενς. Μπορεί να την ξέρετε σαν την ιστορία του τσιγκούνη Σκρουτζ. Μπορεί να την έχετε δει ή να την έχετε διαβάσει. Αν όχι, σας προτείνω σίγουρα να τη διαβάσετε -είναι ένα από τα πιο ωραία βιβλία που έχουν γραφτεί. Πολλοί -κι εγώ ανάμεσά τους- πιστεύουν ότι είναι το βιβλίο που καθόρισε το πώς γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα από τότε και μετά. Άσε που οι χαρακτήρες είναι διαλεγμένοι από ανθρώπους που ο συγγραφέας, ο Κάρολος Ντίκενς, διάλεξε από το περιβάλλον του! Έχει μάλιστα γίνει και μία ταινία αφιερωμένη στο βιβλίο και τον τρόπο που το έγραψε ο Ντίκενς -ο τίτλος της ταινίας είναι "Ο άνθρωπος που επινόησε τα Χριστούγεννα"!!! Παρακάτω μπορείτε να δείτε μία ωραία απόδοση του βιβλίου από το Εθνικό Θέατρο.

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου

Το Σαββατοκύριακο παίζουμε, βγαίνουμε βόλτες, κάνουμε σχέδια για τα κάλαντα.

Τη Δευτέρα ερχόμαστε κανονικά το πρωί. Θα κάνουμε τα εξής:

  1. 8.30-9.30 θα παρακολουθήσουμε τη γιορτή της Β' τάξης, η οποία οι φήμες λένε ότι είναι πολύ ωραία!
  2. Μετά θα κάνουμε διάλειμμα.
  3. Την 3η ώρα θα κάνουμε Αγγλικά με τον κύριο Αλέξη.
  4. Την 4η ώρα θα συνδεθούμε μέσω του διαδραστικού πίνακα με το 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, θα ανταλλάξουμε ευχές και θα τραγουδήσουμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Θα πρέπει να έχουμε μαζί μας τα μεταλλόφωνά μας.
  5. Την 5η ώρα θα κάνουμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές, θα ανταλλάξουμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες που φτιάξαμε (προσοχή! θα πάρουν μόνο όσοι φέρουν. Γι' αυτό περιμένω να φέρετε τις κάρτες σας και να γράψετε τις καλύτερες ευχές σε αυτές)  και θα πάρουμε τις ασκήσεις επανάληψης για τα Χριστούγεννα.
  6. Την 6η ώρα θα κάνουμε Γαλλικά με την κυρία Αλεξία.

Συγχαρητήρια σε όλους για τους βαθμούς. Μπράβο για την προσπάθεια που κάναμε όλοι μαζί. Το επόμενο τρίμηνο θα τα πάμε ακόμα καλύτερα!

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου

Επειδή θα κάνουμε μάθημα με τις φοιτήτριες, αύριο θα πρέπει να φέρουμε τα βιβλία της Γλώσσας και της Φυσικής.

Γλώσσα

  1. Το φύλλο εργασίας που μας έδωσε η κυρία Νίκη.

Φυσική

Δεν έχουμε ασκήσεις για το σπίτι. Μετά τα Χριστούγεννα θα γράψουμε διαγώνισμα στο κεφάλαιο για το πεπτικό σύστημα.

Ιστορία 

Κάναμε τις ασκήσεις που είχαμε για το σπίτι. Για την επόμενη φορά έχουμε να κάνουμε απλή ανάγνωση -μία ή δύο φορές- το επόμενο μάθημα: "Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής"

Κοινωνική Αγωγή

Δεν κάναμε, οπότε δεν προχωρήσαμε παρακάτω.

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: Η συναυλία αρχίζει (Βιβλίο μαθητή, σελίδες 8-9)
  2. Ασκήσεις 2 και 3 στις σελίδες 10-11 του βιβλίου.
  3. Παιχνίδια εξάσκησης στο Υποκείμενο, το Αντικείμενο, το Κατηγορούμενο (αν δυσκολευτούμε, κοιτάζουμε τη θεωρία που γράψαμε σήμερα στην τάξη και τα ξαναπαίζουμε): α. https://wordwall.net/resource/83996967, β. https://wordwall.net/resource/83996959, γ. https://wordwall.net/resource/83997482

Μαθηματικά

  1. Στο τετράδιο των Μαθηματικών: Απλοποιούμε τα κλάσματα μέχρι να γίνουν ανάγωγα:

\frac{12}{40}
\frac{32}{50}
\frac{60}{80}
\frac{18}{72}

2. Παιχνίδια εξάσκησης στα ισοδύναμα κλάσματα και την απλοποίηση: α. https://wordwall.net/resource/83997392, β. https://wordwall.net/resource/83997428

Φυσική

  1. Φυλλάδιο επανάληψης στο "Πεπτικό σύστημα": μπορούμε να το βρούμε εδώ.

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου

Γλώσσα

  1. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: α. Προσωπικές αντωνυμίες, β. Δευτερεύουσες προτάσεις, γ. Ευθύς-πλάγιος λόγος

Μαθηματικά

Σήμερα είδαμε πώς μπορούμε να απλοποιήσουμε κλάσματα και να φτιάξουμε ισοδύναμα, ανάγωγα κλάσματα. Είδαμε ότι μπορούμε να το κάνουμε υπολογίζοντας τον Μέγιστο Κοινό Διαιρέτη, το μεγαλύτερο αριθμό που διαιρεί τον αριθμητή και τον παρονομαστή ενός κλάσματος.

Παρακάτω μπορούμε να δούμε ένα βιντεάκι με τον τρόπο που είδαμε στην τάξη (ο οποίος, αν τον κατανοήσουμε, είναι απλός και γρήγορος):

Αφού υπολογίσουμε τον Μ.Κ.Δ. διαιρούμε αριθμητή και παρονομαστή με τον αριθμό αυτόν και το νέο κλάσμα είναι ανάγωγο, δεν απλοποιείται άλλο.

Εργασία

Υπολογιζουμε:

Μ.Κ.Δ. (10, 24) =

Μ.Κ.Δ. (24, 32) =

Μ.Κ.Δ. (36, 60) =

Ιστορία

  1. Φύλλο εργασίας: συμπληρώνουμε τα κενά, διαβάζουμε από το βιβλίο, απαντάμε προφορικά την ερώτηση 2 και κάνουμε στο Τετράδιο Εργασιών (στη σελλ. 17) τις ασκήσεις 3 και 4. Μπορούμε να το βρούμε εδώ.

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου

Γλώσσα

  1. Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 6, 7, 8 στις σελίδες 49-52. Γράφουμε προτάσεις με τις λέξεις των ασκήσεων 6 και 7, ενώ για την άσκηση 8 σχηματίζουμε τα επίθετα από τα ουσιαστικά.

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών: άσκηση 3 και πρόβλημα 1 στη σελίδα 45.

Φυσική

Δεν προχωρήσαμε παρακάτω, γιατί την ώρα της Φυσικής γράψαμε το διαγώνισμα στη Γεωγραφία.

Γεωγραφία – Ενότητα 1 – Επανάληψη

Μπορούμε να βρούμε τις ερωτήσεις για το διαγώνισμα εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/Smx5dq22QW7q6rS

Το παιχνίδι που παίξαμε στην τάξη θα του βρούμε εδώ: https://wordwall.net/resource/83624940

Κουιζ: Πώς χρησιμοποιούμε την κλίμακα του χάρτη: https://forms.gle/dMWSJNWPL1uhwALL6

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου

Μαθηματικά

  1. Βιβλίο μαθητή: άσκηση 2 στη σελίδα 45
  2. Τετράδιο εργασιών: άσκηση 1 στη σελίδα 45.
  3. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/gnCNSTcxzTek69w
  4. Μπορούμε να βρούμε γρήγορα αν δύο κλάσματα είναι ισοδύναμα; Ένα παιχνίδι για να δοκιμαστούμε: https://wordwall.net/resource/27522161

Φυσική

Κάναμε με την κυρία Ιουλία το κεφάλαιο "Θερμαίνοντας και ψύχοντας τα αέρια" (Τετράδιο εργασιών, σελ. 91-92). Εδώ μπορούμε να βρούμε το φυλλάδιο που μας έδωσε: https://files.e-me.edu.gr/s/tKyj7ionPWEJMZK Η ιδέα ότι τα αέρια, όταν θερμαίνονται διαστέλλονται, είναι ενδιαφέρουσα και έχει πολλές εφαρμογές γύρω μας. Κάνουμε την τελευταία άσκηση του φύλλου εργασίας βάζοντας σκέψη και φαντασία: αναμένω ωραίες ιστορίες για το ταξίδι του ανέμου από την έρημο στον νότι πόλο.

Θρησκευτικά

Δεν προχωρήσαμε παρακάτω.

 

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου

Δύο μικρές αλλαγές στο πρόγραμμα: Αύριο αντί για Εργαστήρια Δεξιοτήτων θα κάνουμε Φυσική. Άρα, θα πρέπει να φέρουμε όλοι το βιβλίο της Φυσικής.

Το διαγώνισμα της Γεωγραφίας θα το γράψουμε τη Δευτέρα.

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: το ωραίο κείμενο για τον Δάμωνα και τον Φιντία στη σελίδα 41.
  2. Ορθογραφία: την 1η παράγραφο του κειμένου
  3. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/8ZF6RXPG9nqrNnq
  4. Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 1, 3, 4 και 5 στις σελίδες 42-47 του τετραδίου Εργασιών. Οι ασκήσεις αποτελούν μία επανάληψη στα γραμματικά φαινόμενα που είδαμε στην 6η ενότητα: στον ευθύ και πλάγιο λόγο, τις προσωπικές αντωνυμίες, τις τελικές προτάσεις, τη συνοπτική υποτακτική και προστακτική. Θα έπρεπε να τις κάνουμε με ευκολία. Αν δυσκολευτούμε, μπορούμε να βρούμε βοήθεια στο φυλλάδιο που κάναμε για τις προσωπικές αντωνυμίες. Για τις τελικές προτάσεις μπορούμε να βρούμε βοήθεια εδώ.
    Τα παιδιά που δεν έχουν κάνει την άσκηση 1 από το φυλλάδιο με τις προσωπικές αντωνυμίες -αντιγραφή της κλίσης των τριών προσώπων της προσωπικής αντωνυμίας- θα πρέπει να τη φέρουν αύριο.
  5. Διόρθωση Ορθογραφίας και Εκθέσεων (για αύριο): Δείτε τα ορθογραφικά λάθη που κάνατε σε Ορθογραφία και στις επιστολές που γράψαμε και γράψτε 3 φορές σωστά τις λέξεις που είχαν λάθη.

Ιστορία

  • Κεφάλαιο 13: Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
  • Φυλλάδιο: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/P49PTNRpF5ECe3Q
    Ο Ιουστινιανός ήταν ένας σπουδαίος αυτοκράτορας με συναρπαστική ζωή. Έχουμε την τύχη ανάμεσα στους σπουδαίους συνεργάτες που διάλεξε, να έχει δίπλα του και έναν σπουδαίο ιστορικό, τον Προκόπιο, ο οποίος έγραψε πολλά για τη ζωή και το έργο του αυτοκράτορα. Μπορούμε να ψάξουμε και μόνοι μας ιστορίες για την εποχή και τη ζωή του σπουδαίου αυτού αυτοκράτορα. Μία ωραία ιστορία σχετίζεται με την ονομασία της πόλης μας, η οποία κατά μία εκδοχή σχετίζεται με τον Βελισσάριο, τον σπουδαίο στρατηγό του Ιουστινιανού. Όσοι θέλετε, μπορείτε να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο: https://typos-i.gr/article/iwannina-mysthrio-toy-onomatos

Φυσική

Κάναμε με την κυρία Μαρία το κεφάλαιο "Το θερμόμετρο". Και το παιχνίδι που παίξατε στην τάξη: https://wordwall.net/el/resource/83686859

Κοινωνική Αγωγή

  • Ανάγνωση: τις σελίδες 13, 14 και 15 από το βιβλίο. Εκεί θα δούμε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια.

Φωτογραφία: το δέντρο της τάξης μας -μπράβο στα παιδιά που το έφτιαξαν.