4ο εργαστήριο

Καταλαβαίνοντας πώς νιώθει ο άλλος!!

1η Δραστηριότητα

Συζητάμε το προηγούμενο απόφθεγμα και παίρνουμε τη γνώμη των παιδιών για την προηγούμενη θέση.

2η Δραστηριότητα

Προετοιμάζουμε το έδαφος ώστε να δούμε την επόμενη εικόνα και να διαβάσουμε το κείμενο που ακολουθεί:

«Όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα στη Δαμασκό, η γειτονιά μας ήταν από τις πρώτες που ήλθαν αντιμέτωπες με τον πόλεμο. Μια νύχτα, κατά τη διάρκεια μιας διαμαρτυρίας, οι βόμβες σκότωσαν 400 άτομα. Έως τις έξι το πρωί όλος ο δρόμος είχε αδειάσει και έτσι εγκαταλείψαμε το σπίτι μας ερειπωμένο αφού είχε χτυπηθεί από μια έκρηξη. Αρχικά βρήκαμε καταφύγιο στην επαρχία Quneitra. Αλλά, αν και βρισκόμασταν μακριά από τις συμπλοκές, δεν μπορούσα πλέον να πηγαίνω σχολείο. Έφυγα για το Λίβανο με μόλις 180 δολάρια στην τσέπη μου και από εκεί στην Κωνσταντινούπολη. Αυτές οι πρώτες εβδομάδες ήταν πολύ δύσκολες και μοναχικές. Στην Τουρκία, συνάντησα πέντε από τους φίλους μου και ξεκίνησα να δουλεύω σε ένα εργοστάσιο κατασκευής χάρτινων κουτιών. Είχα για να φάω, αλλά τίποτα περισσότερο. Εργαζόμουν πάνω από δώδεκα ώρες κάθε μέρα. Έτσι, και οι έξι αποφασίσαμε ότι πρέπει να ζητήσουμε άσυλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν είχαμε καθόλου χρήματα, έτσι προσπαθήσαμε μόνοι μας χωρίς τη μεσολάβηση διακινητή. Στη Βουλγαρία μεταφερθήκαμε σε ένα ερειπωμένο κτίριο μόνο για άνδρες στον καταυλισμό Harmanli. Ήταν φρικτά. Δεν υπήρχαν κατάλληλα μπάνια ή ντους, οι άνθρωποι ζεσταίνονταν με φωτιές και η τροφή ήταν πολύ λίγη. Μέρα με τη μέρα τα πράγματα καλυτέρευαν και τώρα πια ζούμε αξιοπρεπώς. Μετά τις πρώτες εβδομάδες οι έξι από εμάς φτιάξαμε μια εθελοντική ομάδα για να προσφέρουμε βοήθεια μέσα στον καταυλισμό. Σύντομα, ξεκινήσαμε ένα ημερήσιο σχολείο για τα παιδιά του καταυλισμού, ώστε όλοι να έχουμε κάτι να κάνουμε. Εάν σταματήσει ο πόλεμος, θα επιστρέψω αμέσως στη Συρία. Αλλά βλέπω ότι δεν πρόκειται να σταματήσει. Πιστεύω ότι δεν θα τελειώσει ούτε σε δέκα χρόνια.»

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

-Τι έμαθα; Πως αισθάνθηκα; Τι μπορώ να εφαρμόσω;
- Πώς πιστεύετε ότι αισθάνεται αυτός ο μαθητής;
- Ποιες είναι οι ομοιότητές του με εσάς
- Πώς νιώθετε αναφορικά με την ιστορία αυτή;
- Πιστεύετε ότι θα μπορούσατε να κάνετε κάτι για να βοηθήσετε;
- Τι θα μπορούσατε να κάνετε για να βοηθήσετε μαθητές/τριες σαν κι αυτό που υποφέρουν;

2η Δραστηριότητα

Οι μαθητές/τριες ερωτώνται και σε post it γράφουν και κολλάνε τα διαφορετικά είδη αναγκών και δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος/ά. Γίνεται εξακτίνωση με κέντρο τις λέξεις ΑΝΑΓΚΕΣ - ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ και εμείς μπορούμε να φτιάξουμε συννεφόλεξο με τις  λέξεις των παιδιών για ανάρτηση στον ιστότοπο του σχολείου.

Από κάθε ανάγκη να συνεχίζουν ένα συναίσθημα που βιώνει το άτομο και συνδέεται με την ανάγκη, όπως και μια δράση που μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ανάγκης. Π.χ.   ΠΕΙΝΑ ------- στεναχώρια, εξαθλίωση, αδυναμία ------- ΦΑΓΗΤΟ                                                                                                                                                           Π.χ.  ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΤΕΓΗΣ -------- κρύο, ανησυχία, φόβος ----------- ΑΜΕΣΗ ΣΤΕΓΑΣΗ

Αυτό θα μπρούσε να γίνει σε καρτελάκια στο φανελοπίνακα ή στον τοίχο με κορδονάκια που θα περνούν από την ανάγκη, στο συναίσθημα και έπειτα στη δράση.

ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

Δείτε το προηγούμενο βίντεο και γράψτε... ζωγραφίστε... ένα περιστατικό στο οποίο φαίνεται ότι πραγματικά κάποιος ή εσείς μπήκατε στη θέση του άλλου. (;)

...............................................................................................................................................................................

Εναλλακτικά:

Συναισθηματική εκπαίδευση και αυτοεκτίμηση – Ενσυναίσθηση

Ο Γιαννάκης και ο Φλοξ

 

 

https://www.positiveparents.gr/blog/video-ensynaisthisi  

 

 

Αφήστε μια απάντηση