Updated on 16 Δεκεμβρίου, 2024

2-12-2024

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΤΟ Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. 3.12.2024 ΓΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΜΕΑ
Με αφορμή την 3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία:
Α) έχουν δημιουργήσει το παρακάτω βίντεο ευαισθητοποίησης για ζητήματα που αφορούν στην ισότιμη πρόσβαση των μαθητών/τριών με αναπηρία στην εκπαίδευση, αξιοποιώντας εικαστικές δημιουργίες σχολικών μονάδων της χώρας.
Β) διοργανώνουν εκδήλωση ευαισθητοποίησης, στην οποία θα συμμετέχουν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί από σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, οι οποίοι θα ενώσουν τις φωνές τους κατά των διακρίσεων, παρουσιάζοντας τους καρπούς των συμπράξεων και των συνεργατικών τους πρακτικών.
Η εκδήλωση θα έχει δύο μέρη:
Στο πρώτο μέρος, το οποίο θα λάβει χώρα την Τρίτη 3/12/2024 και ώρα 10.00-12.40, στην αίθουσα Jacqueline de Romilly του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, θα παρουσιαστούν δια ζώσης συνεργατικές δράσεις μαθητών/τριών και θα προβληθεί υλικό που έχει αποσταλεί από σχολεία διαφορετικών περιοχών της Ελλάδας με μηνύματα υπέρ του σεβασμού της διαφορετικότητας.
Στο δεύτερο μέρος (13.00-19.30), θα παρουσιαστούν εξ αποστάσεως ταινίες μικρού μήκους και βίντεο που έχουν δημιουργήσει σχολεία και αποσκοπούν στην ανάδειξη της φωνής των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Τα δύο μέρη της εκδήλωσης θα προβληθούν σε ζωντανή μετάδοση την Τρίτη 3/12/2024 και ώρα 10.00-19.30 στον εξής σύνδεσμο:
https://youtube.com/live/KNlMwIIJzu0
Επισυνάπτεται η αφίσα της (δια ζώσης) εκδήλωσης και το πρόγραμμα του πρώτου και του δεύτερου μέρους της εκδήλωσης.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις σχολικές μονάδες όλης της χώρας για την ανταπόκρισή τους στο κάλεσμά μας και να ευχηθούμε τη συνέχιση των υποδειγματικών συνεργατικών πρακτικών στο πεδίο της ενταξιακής εκπαίδευσης.
Updated on 6 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ (ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΥ, 26/11/2024) ΑΠΟ Ε.Δ.Υ.- Σ.Δ.Ε.Υ. 1ου, 2ου ΕΙΔΙΚΩΝ Δ.Σ. ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΝΗΠ/ΓΕΙΟΥ-Δ.Σ. ΑΓΡΙΝΙΟΥ ‘ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΑΔΗ’
435 μαθητές, 112 εκπαιδευτικοί, 15 σχολικές μονάδες τυπικής εκπαίδευσης, 4 σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και 8 αθλητές και αθλήτριες του Παναιτωλικού δημιούργησαν μια αλυσίδα συμπερίληψης. Μαζί, έμαθαν, δημιούργησαν και έστειλαν το μήνυμα “ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ” στη νοηματική γλώσσα, υπενθυμίζοντάς μας ότι ο κόσμος γίνεται καλύτερος όταν είναι προσβάσιμος και δίκαιος για όλους.

Updated on 5 Δεκεμβρίου, 2024
Πρόσκληση Υποβολής Αιτήσεων του Προγράμματος Erasmus+ 2025

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ)-Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος ανακοίνωσε ότι
αναρτήθηκε η νέα Πρόσκληση Υποβολής Αιτήσεων του Προγράμματος Erasmus+ 2025 στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι ενδιαφερόμενοι φορείς που επιθυμούν να συμμετάσχουν και να υποβάλλουν αιτήσεις στο νέο Πρόγραμμα Erasmus+ 2025,
θα πρέπει να μελετήσουν αναλυτικά την Πρόσκληση και τον Οδηγό του Προγράμματος.
Στον ακόλουθο σύνδεσμο υπάρχει αναρτημένος ο Οδηγός του Προγράμματος 2025 σε Ελληνική και Αγγλική Έκδοση:
https://www.iky.gr/odigos-tou-programmatos/
Την πρόσκληση Προσκληση υποβολης προτασεων 2025 — EAC/A08/2024 Πρόγραμμα Erasmus+ (C/2024/6983)
μπορείτε να βρείτε εδώ.
Updated on 10 Δεκεμβρίου, 2024
Υλικό Ευαισθητοποίησης για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 3η Δεκεμβρίου

Updated on 5 Δεκεμβρίου, 2024
Ερώτημα προς ‘ψηφιακό’ ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.: Ανανέωση κάρτας ελευθέρας εισόδου εκπαιδευτικού σε Μουσεία-Αρχαιολογικούς Χώρους από το Υπουργείο Πολιτισμού
Πως ανανεώνεται η ισχύς της κάρτας ελευθέρας εισόδου
σε Μουσεία-Αρχαιολογικούς Χώρους από το Υπουργείο Πολιτισμού?
Posted on 15 Νοεμβρίου, 2024

Η Θεατρική Ομάδα ΠΡΟΖΑΚ, σε συνδιοργάνωση με το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ Μεσολογγίου και Δημητρούκειο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου, θα πραγματοποιήσει μια ξεχωριστή εκδήλωση ( θεατρική παράσταση) στο Μεσολόγγι. Τα έσοδα θα διατεθούν για την οικονομική ενίσχυση των Ειδικών Σχολείων της πόλης.
«Ο ΕΛΑΦΟΒΑΣΙΛΙΑΣ»
Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024, Ώρα: 18:00
Αμφιθέατρο Περιφερειακής Ενότητας Αιτ/νιας, Μεσολόγγι
Οικονομική ενίσχυση: 5 ευρώ
Δυο λόγια για το έργο:
Ο Ελαφοβασιλιάς ειναι ένα παραμύθι που είναι ταυτόχρονα μια συναρπαστική αλλά και ξεκαρδιστική περιπέτεια, με ερωτευμένα ζευγάρια, ραδιούργους αυλικούς, μάγους μεταμορφωμένους σε παπαγάλους, δολοφόνους, μπουφόνους, ένα άγαλμα που χαμογελάει κι ένα ελάφι.
[βασισμένο στο II Re Carvo του Κ.Γκότσι/Διασκευή: Ξ. Καλογεροπούλου, Θ.Μοσχόπουλος]
Προπώληση εισιτηρίων (διαθέσιμα από Παρασκευή 8 Νοεμβρίου):
• Μεσολόγγι: INSPOT Μεσολογγίου, Ντολμά και Ευγενίδου
• Αγρίνιο: Καλλιτεχνοχωρι: Κακαβιά 29
Posted on 15 Νοεμβρίου, 2024
Ι.Ε.Π., 12-11-24 για ICILS 2023: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

12-11-24 ICILS 2023: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Δελτίο Τύπου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με τη Διεθνή Έρευνα για τον Eγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές - ICILS 2023 (International Computer and Information Literacy Study)
Μία ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων που στοχεύει στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων για τους μαθητές και της μαθήτριες στην Ελλάδα, έχει δρομολογήσει το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η πρώτη συμμετοχή της χώρας το 2023 στη διεθνή έρευνα ICILS προσφέρει πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στα σχολεία καθώς και για τις πολιτικές που πρέπει να εφαρμοστούν ώστε η Ελλάδα να ανεβάσει ψηφιακή ταχύτητα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Το 2023 η ICILS εξέτασε τις διαφορές μεταξύ των μαθητών και μαθητριών ηλικίας 13-14 ετών (Β΄ Γυμνασίου) όσον αφορά τον Eγγραμματισμό τους στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές (CIL) σε 34 χώρες του κόσμου. Η έρευνα διενεργήθηκε για πρώτη φορά το 2013 με τη συμμετοχή 21 χωρών και για δεύτερη φορά το 2018 με τη συμμετοχή μόλις 13 χωρών, στις οποίες δεν συμπεριλαμβανόταν η Ελλάδα. Άρα, δεν υπάρχουν συγκριτικά μεγέθη για τη χώρα μας που θα βοηθούσαν στην βαθύτερη κατανόηση των τελευταίων επιδόσεων. Ωστόσο, τα πρώτα εγχώρια στοιχεία μπορούν να αποτελέσουν έναν χρήσιμο οδηγό για τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών και μαθητριών σχετικά με τη χρήση των υπολογιστών για διερευνητικούς και δημιουργικούς σκοπούς αλλά και για επικοινωνία.
Οι μαθητές/τριες στην Ελλάδα πλεονεκτούν σε αρκετά σημεία έναντι των συνομηλίκων τους από τις άλλες χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα. Συγκεκριμένα:
- Στη χώρα μας, το ποσοστό των μαθητών/τριών που δήλωσαν ότι έμαθαν στο σχολείο τα παρακάτω είναι λίγο ή αρκετά μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των χωρών:
- να χρησιμοποιούν λύσεις που λειτουργούν για ένα πρόβλημα προκειμένου να λύσουν ένα άλλο πρόβλημα (81% έναντι 77% του μ.ό.),
- να οργανώνουν αποθηκευμένα ψηφιακά αρχεία (69% έναντι 66% του μ.ό.),
- να επεξεργάζονται έγγραφα/παρουσιάσεις (69% έναντι 66% του μ.ό.),
- να ελέγχουν με συστηματικό τρόπο προγράμματα για να εντοπίσουν σφάλματα και προβλήματα (66% έναντι 51% του μ.ό.),
- να φτιάχνουν διαγράμματα ροής (55% έναντι 51% του μ.ό.).
- Στην Ελλάδα, το ποσοστό των μαθητών/τριών που δηλώνουν ότι έμαθαν στο σχολείο να αναγνωρίζουν κακόβουλα μηνύματα και να διαχειρίζονται τις ρυθμίσεις απορρήτου για τους λογαριασμούς τους είναι ελαφρώς υψηλότερο από τον μέσο όρο άλλων χωρών (64% έναντι 56% του μ.ό. και 57% έναντι 52% του μ.ό. αντίστοιχα).
- Στη χώρα μας, περισσότεροι/ες μαθητές/τριες σε σχέση με τον μέσο όρο των συμμετεχουσών χωρών έχουν μάθει στο σχολείο για την υπεύθυνη χρήση των κοινωνικών μέσων (84% έναντι 78% του μ.ό.), πώς να αναγνωρίζουν το cyberbullying (82% έναντι 75% του μ.ό.).
Ωστόσο, παρά τα θετικά στοιχεία, παρουσιάζονται και αδυναμίες ως προς τη δυνατότητα των μαθητών/τριών στη χώρα μας να προχωρήσουν σε πιο σύνθετη χρήση των υπολογιστών. Στόχος είναι αυτές να θεραπευτούν με τη διαμεσολάβηση των εκπαιδευτικών και την κατάλληλη αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών που έχουν ήδη εισαχθεί στα σχολεία καθώς και από τα προγράμματα σπουδών που αναβαθμίζονται. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται τα νέα προγράμματα σπουδών πληροφορικής, τα νέα βιβλία πληροφορικής τα οποία διανεμήθηκαν ήδη ηλεκτρονικά, το πιστοποιητικό πληροφορικής που σχεδιάζεται και τα Κέντρα Καινοτομίας στις 13 περιφέρειες της χώρας, όπου οι μαθητές/τριες εξοικειώνονται με εφαρμογές πληροφορικής, τη ρομποτική και προσομοιώσεις. Στην ίδια κατεύθυνση συμβάλλουν τα κιτ ρομποτικής που βρίσκονται ήδη στα σχολεία καθώς και οι διαδραστικοί πίνακες που διαμορφώνουν ένα σύγχρονο και ψηφιακό εκπαιδευτικό σύστημα.
Πλήρες Δελτίο τύπου σε μορφή pdf
Έκθεση αποτελεσμάτων της έρευνας στην Ελλάδα ΕΔΩ
ΤίτλοςICILS 2023: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑICILS 2023: Έκθεση Αποτελεσμάτων της έρευνας στην ΕλλάδαICILS 2023: Infographics
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ


























































































