06-04-22

Δελτίο Τύπου του ΙΕΠ για παράταση προθεσμίας υποβολής ετήσεων για την επιμόρφωση στην Διαφοροποιημένη Διδασκαλία

To Δελτίο Τύπου σε μορφή pdf 

Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Διδάσκω στον 21ο Αιώνα με σύγχρονα Εργαλεία & Μεθόδους».

https://www.sch.gr/3i-anakoinosi-prosklisi-parakolouthisis-programma-imeridas-didasko-ston-21o-aiona-me-sygchrona-ergaleia-methodous-400-senaria-sto-lams/

Επίσκεψη του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτ/νίας στο Εσπερινό Γυμνάσιο-Λύκειο ”Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης” Ι.Π. Μεσολογγίου και Συζήτηση με μαθητές-εκπαιδευτικούς (Τρίτη 05.04.2022)

Με την υπ. αριθμ. 37628/ΓΔ4/1-4-2022 Εγκύκλιο, το ΥΠΑΙΘ ενημερώνει για τον υποχρεωτικό αυτοδιαγνωστικό έλεγχο νόσησης (self test):

Α. Μαθητών: Διενεργείται μία (1) φορά πριν από την Τρίτη κάθε σχολικής εβδομάδας και έως 24 ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα. Την πρώτη μετά από διακοπές εβδομάδα λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας, διενεργείται έως και 24 ώρες πριν την πρώτη ημέρα προσέλευσης στη σχολική μονάδα.

Β. Εκπαιδευτικών ή μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ Οι εκπαιδευτικοί ή μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ οι οποίοι προσκομίζουν Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19, όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, υποβάλλονται υποχρεωτικά σε δωρεάν προληπτικό αυτοδιαγνωστικό έλεγχο μία (1) φορά την εβδομάδα πριν από κάθε Τρίτη και έως 24 ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα ή στα ΚΕΔΑΣΥ. Την πρώτη μετά από διακοπές εβδομάδα λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας, διενεργείται έως και 24 ώρες πριν την πρώτη ημέρα προσέλευσης στη σχολική μονάδα.

Το μήνυμα/δελτίο τύπου του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας για την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού (02 Απριλίου 2022)

Η Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό (World Autism Awareness Day) καθιερώθηκε να εορτάζεται, κάθε χρόνο, στις 2 Απριλίου, από το 2007, με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ, με σκοπό την ενημέρωση της κοινής γνώμης για την εν λόγω διαταραχή και τις σχετιζόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν

τα άτομα και οι οικογένειές τους.

Ο όρος Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος περιγράφει ένα ευρύ φάσμα νευροαναπτυξιακών διαταραχών με κοινά χαρακτηριστικά, τη διαταραγμένη κοινωνική αλληλεπίδραση (λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία), την ανάπτυξη ιδιαίτερων – ειδικών ενδιαφερόντων, τις αισθητηριακές δυσκολίες, οι οποίες εκδηλώνονται άλλοτε με υποευαισθησία και άλλοτε με υπερευαισθησία στα αισθητηριακά ερεθίσματα, καθώς και τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα συμπεριφοράς (American Psychiatrics Association, 2013). Τα αγόρια εμφανίζουν τη διαταραχή συχνότερα από τα κορίτσια σε αναλογία 4 αγόρια 1 κορίτσι.

Η κατανόηση, λοιπόν, της εν λόγω διαταραχής αποτελεί, ίσως, το σημαντικότερο βήμα για την κατανόηση και της διαφορετικότητας της εκδήλωσής της από άτομο σε άτομο.

Οι διεπιστημονικές ομάδες του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αξιολογούν τις δυσκολίες, αλλά και τις ικανότητες των μαθητών με αυτισμό και προτείνουν τα κατάλληλο Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Παρέμβασης για κάθε μαθητή όπως και το κατάλληλο σχολικό πλαίσιο φοίτησης. Η εκπαίδευση των μαθητών με ΔΑΦ πραγματοποιείται στη γενική τάξη με διαφοροποίηση ή με παράλληλη στήριξη ή φοίτηση στο τμήμα ένταξης ή σε σχολική μονάδα ειδικής αγωγής.

Στόχος είναι η συμπερίληψη και η επαγγελματική κατάρτιση των μαθητών με ΔΑΦ.

Η πολυπλοκότητα της διαταραχής και η διαφορετικότητα των ατόμων που ανήκουν στο φάσμα επιβάλλει τη διαφορετικότητα και των προσεγγίσεων – παρεμβάσεων που θα υλοποιηθούν. Το πρόγραμμα παρέμβασης των μαθητών με ΔΑΦ εστιάζει στην κοινωνικότητα, την αισθητηριακή ρύθμιση, την επικοινωνία, τη συμπεριφορά, τη γλωσσική ανάπτυξη, την κοινωνική κατανόηση, καθώς και τη συμβουλευτική των γονέων.

Η Εντατική Αλληλεπίδραση (Intensive Interaction), η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (SensoryIntegration), τα εναλλακτικά πρόγραμμα επικοινωνίας όπως πχ. ΜΑΚΑΤΟΝ, οι κοινωνικές ιστορίες που βοηθούν στην κοινωνική κατανόηση, το πρόγραμμα Hanen που βοηθά στην καθοδήγηση γονέων, το πρόγραμμα Floortime που εστιάζει στην κοινωνική και επικοινωνιακή ανάπτυξη με την εμπλοκή των γονέων, η Δομημένη Εκπαίδευση με

το πρόγραμμα TEACCH συμπεριλαμβάνονται σε ένα ολιστικό πρόγραμμα παρέμβασης.

Καθοριστικό ρόλο, ωστόσο, για την πρόοδο του μαθητή με ΔΑΦ διαδραματίζει και η συμβουλευτική της οικογένειας. Ειδικότερα, σημαντική είναι η εκπαίδευση της οικογένειας και η συνεργασία τους με τους ειδικούς, με σκοπό τη γνώση και κατανόηση των δυσκολιών των παιδιών της και τον τρόπου αντιμετώπισής τους.

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εργάζεται διεπιστημονικά και βρίσκεται συνεχώς δίπλα στις οικογένειες ατόμων με ΔΑΦ, συνεργαζόμενο και με άλλους φορείς. Το προηγούμενο έτος, μάλιστα, διεξήχθη μεγάλης κλίμακας έρευνα από τη Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του ΕΚΠΑ με τη συμμετοχή όλων των ΚΕ.Δ.A.Σ.Υ. της χώρας. Τα αποτελέσματα που αφορούσαν τον επιπολασμό, τη διασπορά, την κατανομή φύλλου και την ηλικία πρώτης διάγνωσης των Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος στα παιδιά σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, κατέδειξαν ότι περισσότερα από 1 στα 100 Ελληνόπουλα, ηλικίας 10 και 11 ετών εμφανίζουν

ΔΑΦ με τον αριθμό των αγοριών να είναι τετραπλάσιος από αυτόν των κοριτσιών.

Σκοπός των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι η υποστήριξη των μαθητών, των σχολικών μονάδων της Αιτωλοακαρνανίας για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου. Εργαζόμαστε για την ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου, την προώθηση συνεργασιών ανάμεσα στις σχολικές μονάδες, τους γονείς ή κηδεμόνες, τους επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς, τις υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, τα Α.Ε.Ι., καθώς και την

ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινότητας σε θέματα δικαιωμάτων του παιδιού, διαφορετικότητας και ψυχοκοινωνικής υγείας.

Πρέπει να αναγνωρίζουμε τις διαφορές

πρέπει να χαιρετίζουμε τις διαφορές

έως ότου η διαφορά να μη διαφέρει πια»

Adela Allen

Ο Προϊστάμενος και

ο Σύλλογος Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης

(ΚΕΔΑΣΥ) Ν.Αιτωλοακαρνανίας

16ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά» της ΕΜΕ (01-4-2022)

H Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διοργανώνει
τον 16ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά»
του περιοδικού «Ο μικρός Ευκλείδης»για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου.Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί την 1η Απριλίου 2022, ημέρα Παρασκευή, για τους μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης κατά τις διδακτικές ώρες  (8.15 έως 10.15),

αφού προβλεφθεί από τους/τις  Διευθυντές/ντριες και εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων τάξεων αναπροσαρμογή του προγράμματος.

Στον διαγωνισμό  μπορούν να λάβουν μέρος όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.

Όποια σχολεία επιθυμούν  μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο διαγωνισμό, συμπληρώνοντας ηλεκτρονικά τη σχετική αίτηση στην ιστοσελίδα (site) της EME (http://www.hms.gr) μέχρι 31-3-2021 ημέρα Πέμπτη και ώρα 12πμ, προκειμένου να τους σταλούν ηλεκτρονικά με e-mail  οι βεβαιώσεις συμμετοχής των μαθητών, η βεβαίωση του Δ/ντη και του Δασκάλου όπως και οι οδηγίες του Διαγωνισμού.

Δείτε σχετικά:

Όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση (28.03.2022, 18:00) από τον σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=1-HzFTXq-P8.

Οι εγγραφές στο MOOCeTwinning & Εργαστήρια Δεξιοτήτων παραμένουν ανοικτές και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εγγραφούν σε αυτό

Είσαι επαγγελματίας ή ερασιτέχνης φωτογράφος ή απλώς σου αρέσει να βγάζεις φωτογραφίες στη φύση;

Το WWF Ελλάς

σε καλεί να συμμετέχεις στον 2ο φωτογραφικό διαγωνισμό Natura 2000 – Click στη φύση. Μέσα από τον διαγωνισμό αυτό μπορείς να γίνεις πρεσβευτής των περιοχών Natura 2000, διεκδικώντας την ίδια στιγμή δώρα συνολικής αξίας 5.000 ευρώ!

Στην Ελλάδα συναντάμε σπάνια είδη πουλιών, θηλαστικών και ψαριών, μεγάλο ποσοστό των οποίων κινδυνεύει με εξαφάνιση. Για την προστασία της βιοποικιλότητας, η Ευρωπαϊκή Ένωση δημιούργησε το μεγαλύτερο δίκτυο προστατευόμενων περιοχών του κόσμου: το δίκτυο Natura 2000. Ένα δίκτυο που στη χώρα μας εκτείνεται σε 446 περιοχές, προστατεύοντας τα πιο πολύτιμα και πιο ευάλωτα χαρακτηριστικά της ελληνικής φύσης.

«Βοήθησέ μας να αναδείξουμε αυτές τις περιοχές. Δήλωσε συμμετοχή στον φωτογραφικό διαγωνισμό Natura 2000 – Click στη φύση», αναφέρει το WWF.

Δήλωσε συμμετοχή

Ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022, ενώ τα ονόματα των νικητών θα ανακοινωθούν στις 21 Μαΐου 2022, στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Natura 2000.

Εδώ μπορείς να δεις τις περσινές νικητήριες φωτογραφίες.

Χρόνια Πολλά Ελλάδα!