Ελληνικά

13-08-25

Προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες της προκήρυξης 3ΕΑ/2025

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. (www.asep.gr) οι προσωρινοί πίνακες κατάταξης (Κύριος και Επικουρικός) και απορριπτέων της Προκήρυξης 3ΕΑ/2025 (ΦΕΚ 22/23.05.2025/τ. Α.Σ.Ε.Π. και ΦΕΚ 25/02.06.2025/τ. Α.Σ.Ε.Π.) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) κατηγορίας ΠΕ.

Ενστάσεις κατά των ανωτέρω προσωρινών πινάκων υποβάλλονται στο ΑΣΕΠ από την Πέμπτη 14 Αυγούστου 2025 και ώρα 8:00 έως και τη Δευτέρα 25 Αυγούστου 2025 και ώρα 14:00, αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού τόπου του, ακολουθώντας τη διαδρομή: www.asep.gr > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Ένσταση.

Περαιτέρω πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. πατώντας  3ΕΑ/2025.

 

11-08-25

Προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες των προκηρύξεων 1ΕΑ/2025 και 2ΕΑ/2025

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης (Γ1 και Γ2) των  Προκηρύξεων 2ΕΑ/2025 και 1ΕΑ/2025 του ΑΣΕΠ αντίστοιχα με σειρά προτεραιότητας των υποψηφίων μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) κλάδων ΠΕ21, ΠΕ22, ΠΕ23, ΠΕ25, ΠΕ28, ΠΕ29, ΠΕ30, ΠΕ31 και των μελών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) κλάδου ΔΕ01 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και οι πίνακες απορριπτέων.

Ενστάσεις κατά των ανωτέρω προσωρινών πινάκων υποβάλλονται στο ΑΣΕΠ από τη 12η Αυγούστου 2025 ημέρα Τρίτη και ώρα 8:00 έως και την 22α Αυγούστου 2025, ημέρα Παρασκευή και ώρα 14:00, αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού τόπου του ΑΣΕΠ, ακολουθώντας τη διαδρομή: www.asep.gr > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Ένσταση

Περαιτέρω πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ πατώντας  1ΕΑ/2025  και  2ΕΑ/2025

 

08-08-25

10.000 νέοι διορισμοί εκπαιδευτικών, γενικής εκπαίδευσης και ΕΕΠ-ΕΒΠ για το σχολικό έτος 2025-2026 

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει, σήμερα 08-08-2025 την τελική κατανομή των 10.000 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2025-2026.

Αναλυτικά:

  • Εκπαιδευτικοί Γενικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: 3.937
  • Εκπαιδευτικοί Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: 1.620
  • Εκπαιδευτικοί Κλάδου ΠΕ79 Μουσικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: 170
  • Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ: 1.993
  • Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ: 1.280
  • ΕΕΠ-ΕΒΠ: 1.000

Γενικό Σύνολο 10.000

Ακολουθούν οι πίνακες ανά κλάδο, ειδικότητα και βαθμίδα.

 

Α. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ
ΠΕ05 ΓΑΛΛΙΚΗΣ 42
ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ 175
ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ 19
ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ 353
ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 132
ΠΕ60  ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ 1.136
ΠΕ70  ΔΑΣΚΑΛΟΙ 1.725
ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ 26
ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 106
ΠΕ91.01 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 196
ΠΕ91.02 ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 27
ΣΥΝΟΛΟ 3.937
Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ  ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ
ΠΕ01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ 90
ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ 101
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ 166
ΠΕ04.01 ΦΥΣΙΚΟΙ 175
ΠΕ04.02 ΧΗΜΙΚΟΙ 74
ΠΕ04.04 ΒΙΟΛΟΓΟΙ 29
ΠΕ04.05 ΓΕΩΛΟΓΟΙ 22
ΠΕ05 ΓΑΛΛΙΚΗΣ 70
ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ 36
ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ 8
ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ 25
ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 78
ΠΕ33 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΜΙΘΕ) 8
ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 70
ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ 32
ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 125
ΠΕ81 ΠΟΛ.ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ 20
ΠΕ82 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ 70
ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ 62
ΠΕ84 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ 35
ΠΕ85 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 4
ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 49
ΠΕ87.01 ΙΑΤΡΙΚΗΣ 28
ΠΕ87.02 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ 43
ΠΕ87.03 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 23
ΠΕ87.04 ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 12
ΠΕ87.05 ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 4
ΠΕ87.06 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1
ΠΕ87.08 ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 13
ΠΕ87.09 ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ 16
ΠΕ87.10 ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 1
ΠΕ88.01 ΓΕΩΠΟΝΟΙ 32
ΠΕ88.02 ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 23
ΠΕ88.03 ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 5
ΠΕ88.04 ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 5
ΠΕ88.05 ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 1
ΠΕ89.01 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 20
ΠΕ89.02 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ 1
ΠΕ90 ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 13
ΤΕ01.04 ΨΥΚΤΙΚΟΙ 3
ΤΕ01.06 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ 4
ΤΕ01.19 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 10
ΤΕ02.02 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ 13
ΣΥΝΟΛΟ 1.620
    
Γ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ79, ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ79 ΜΟΥΣΙΚΗΣ,  ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ/ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ
ΑΚΟΡΝΤΕΟΝ 1
ΒΙΟΛΑ 1
ΒΙΟΛΙ 6
ΒΙΟΛΟΝΤΣΕΛΟ 4
ΓΚΑΪΝΤΑ 3
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΧΟΡΩΔΙΑΣ 3
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 7
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 7
ΚΑΝΟΝΑΚΙ 2
ΚΙΘΑΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ 7
ΚΙΘΑΡΑ ΚΛΑΣΙΚΗ 7
ΚΛΑΡΙΝΕΤΟ 3
ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΣΟ 1
ΚΟΡΝΟ 1
ΚΡΟΥΣΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ (ΚΛΑΣΙΚΑ - ΣΥΓΧΡΟΝΑ) 8
ΛΑΟΥΤΟ 5
ΛΥΡΑ ΚΡΗΤΙΚΗ 3
ΛΥΡΑ ΠΟΝΤΙΑΚΗ 3
ΜΑΝΤΟΛΙΝΟ 6
ΜΠΑΣΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ 0
ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ (ΤΡΙΧΟΡΔΟ) 8
ΟΥΤΙ 3
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΚΡΟΥΣΤΑ 4
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΛΑΡΙΝΟ 10
ΠΙΑΝΟ 22
ΣΑΝΤΟΥΡΙ 1
ΣΑΞΟΦΩΝΟ (ΆΛΤΟ - ΒΑΡΥΤΟΝΟ - ΤΕΝΟΡΟ) 6
ΤΑΜΠΟΥΡΑΣ 30
ΤΡΟΜΠΕΤΑ 2
ΤΡΟΜΠΟΝΙ 2
ΦΛΑΟΥΤΟ 4
ΣΥΝΟΛΟ 170
 

 

Δ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ  ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ
ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 3
ΠΕ60/61 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ 1.226
ΠΕ70/71  ΔΑΣΚΑΛΟΙ 763
ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 1
ΣΥΝΟΛΟ 1.993
Ε. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ  ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ  ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ
ΠΕ01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ 5
ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ 820
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ 180
ΠΕ04.01 ΦΥΣΙΚΟΙ 90
ΠΕ04.02 ΧΗΜΙΚΟΙ 34
ΠΕ04.04 ΒΙΟΛΟΓΟΙ 20
ΠΕ04.05 ΓΕΩΛΟΓΟΙ 18
ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ 11
ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 14
ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 18
ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ 13
ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 9
ΠΕ82 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ 1
ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ 2
ΠΕ84 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ 1
ΠΕ85 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 1
ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 18
ΠΕ87.02 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ 1
ΠΕ87.03 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 1
ΠΕ87.06 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3
ΠΕ87.09 ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ 1
ΠΕ88.01 ΓΕΩΠΟΝΟΙ 4
ΠΕ88.02 ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 4
ΠΕ88.04 ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 2
ΠΕ88.05 ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 2
ΠΕ89.01 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 3
ΠΕ89.02 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ 1
ΠΕ91.01 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 2
ΤΕ01.13 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ Η/Υ 1
 ΣΥΝΟΛΟ 1.280
ΣΤ. ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΕΠ)  ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΒΠ)
ΚΛΑΔΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ
ΠΕ21 ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ ΛΟΓΟΥ 50
ΠΕ22 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ 10
ΠΕ23 ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ 335
ΠΕ25 ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ 20
ΠΕ28 ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ 32
ΠΕ29 ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ - ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ 63
ΠΕ30 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ 390
ΔΕ01 ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ 100
ΣΥΝΟΛΟ 1.000
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 10.000

 

08-08-25

Ανακλήσεις αποσπάσεων, τροποποιήσεις αποσπάσεων και αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το διδακτικό έτος 2025-2026 

Η ΥΑ ΕΔΩ

 

05-08-25

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε.και Δ.Ε. για το διδακτικό έτος 2025-2026

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνονται για το διδακτικό έτος 2025-2026:

Α. οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. σε περιοχές μετάθεσης γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης έτους 2025.

Β. οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε.  σε περιοχές μετάθεσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης  (Άρθρο 77, Παρ. 2, Ν.5218/2025).

Οι ΥΑ:

Συμπληρωματικές  μεταθέσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης  έτους 2025 δυνάμει του άρθρου 77 του ν. 5218/2025 (Α’125) ΕΔΩ και

 Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε περιοχές μετάθεσης της Ειδικής Αγωγής (Τ.Ε.) σχολικού έτους 2024-2025, σε εφαρμογή του άρθρου 77 του ν. 5218/2025(Α΄125 ) ΕΔΩ

Η ΥΑ Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε περιοχές μετάθεσης για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση κατ’ εφαρμογή του άρθρου 77 παρ. 2 του Ν. 5218/2025 (ΦΕΚ 125τΑ’) ΕΔΩ

 

25-07-25

Παράλληλη στήριξη και στο ολοήμερο σχολείο - 1.200 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών δημιουργούνται στα σχολεία – 700 νέες οργανικές θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ – ενισχύεται η παρουσία του σχολικού νοσηλευτή στα σχολεία  

 

Από τη νέα σχολική χρονιά, συστήνονται 1.200 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την παροχή υποστήριξης σε 3.000 σχολεία και 700 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΑΣΥ, με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

«Με τη σύσταση 600 νέων θέσεων ψυχολόγων και 600 νέων θέσεων κοινωνικών λειτουργών θα παρέχουμε ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε 3.000 σχολεία» επισήμανε η Υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και υπενθύμισε ότι από το 2019 έως σήμερα έχουν ήδη γίνει πάνω από 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή.

Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο

  • Επεκτείνεται η δυνατότητα παροχής παράλληλης στήριξης στο ολοήμερο σχολείο, ενώ θεσμοθετούνται για πρώτη φορά τμήματα ένταξης στα Επαγγελματικά Λύκεια. Ο συνολικός αριθμός των τμημάτων ένταξης που δημιουργήθηκαν φέτος είναι υψηλότερος από ποτέ: συνολικά ιδρύονται 3.448 νέα τμήματα και στις 13 περιφέρειες της χώρας.

 

«Η ένταξη δεν είναι προνόμιο, αλλά δικαίωμα. Και αυτό το δικαίωμα δεν μπορεί να σταματά στο μεσημέρι ούτε να περιορίζεται στη γενική παιδεία. Οφείλει να καλύπτει ολόκληρο το ημερήσιο πρόγραμμα και όλες τις βαθμίδες – από το δημοτικό έως το ΕΠΑ.Λ.» σημείωσε η  Σοφία Ζαχαράκη.

 

  • Συστήνονται 600 νέες θέσεις ψυχολόγων και 600 νέες θέσεις κοινωνικών λειτουργών για ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε 3.000 σχολεία. Από το 2019 έως σήμερα έχουν ήδη γίνει πάνω από 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή.
  • Δημιουργούνται 700 νέες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΑΣΥ
  • Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενισχύεται η παροχή υπηρεσιών «σχολικού νοσηλευτή», με στόχο να καλυφθούν περισσότερες περιπτώσεις μαθητών που έχουν σχετική έγκριση, ενώ δίνουμε πλέον την δυνατότητα, ένας σχολικός νοσηλευτής - από τους 2.000 που ήδη υπηρετούν στα σχολεία μας - να υποστηρίζει μαθητές έως και δύο κοντινών σχολείων, σε απόσταση έως 100 μέτρων, ώστε ακόμη περισσότεροι μαθητές να έχουν την αναγκαία φροντίδα όποτε χρειαστεί.

 

Επίσης στο σχέδιο νόμου προβλέπεται:

  • Απρόσκοπτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό των βιβλίων ξένων γλωσσών, ώστε να εξασφαλίζεται συνεχής και καθολική κάλυψη.
  • Ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, με παράταση της θητείας των εκπαιδευτικών και με τη δημιουργία μηχανισμού διάχυσης καλών πρακτικών στο υπόλοιπο σύστημα.
  • Στήριξη, έμπρακτα, της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού, με παράταση του ειδικού επιμισθίου για τους Συντονιστές Εκπαίδευσης, αναγνωρίζοντας τον ρόλο τους ως γέφυρα πολιτισμού και εθνικής ταυτότητας.
  • Αναβάθμιση του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., με νέο οργανόγραμμα, διαφάνεια στη διοίκηση, ενίσχυση της λογοδοσίας και της επιχειρησιακής του ικανότητας.

 

«Στηρίζουμε το προσωπικό, ενισχύουμε την αποστολή του, γιατί διαχειρίζεται προγράμματα που αφορούν άμεσα τη νέα γενιά» τόνισε η Υπουργός.

 

Αναφορικά με την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ηΣοφία Ζαχαράκη τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι δεν είναι «λύση ανάγκης», αλλά επιλογή ισότιμη, εργαλείο ανάπτυξης, κοινωνικής κινητικότητας και περιφερειακής ισορροπίας»  γι΄ αυτό και:

  • Απλοποιείται τη λειτουργία των ΚΕΕΚ,
  • Διευρύνεται η γεωγραφική τους κάλυψη,
  • Ενισχύονται οι συνδέσεις με την τοπική αγορά και καταργούνται θεσμοί που δεν απέδωσαν

Η στρατηγική για την ΕΕΚ συνοψίζεται σε τρεις λέξεις: ευελιξία - σύνδεση – αξιοπιστία.

Ξεκίνησε από 13 έως και 18 Αυγούστου η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για τον διορισμό 10.000 Εκπαιδευτικών, Μελών Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π.

13-08-25

Ξεκίνησε από σήμερα έως και τις 18 Αυγούστου η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για τον διορισμό 10.000 εκπαιδευτικών -Στην πενταετία 2020 – 2025 ο συνολικός αριθμός ανέρχεται στους 48.653 νέους διορισμούς

 

Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Εσωτερικών

 

Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων – δηλώσεων για τον διορισμό 10.000 εκπαιδευτικών σε κενές οργανικές θέσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), αρχίζει σήμερα 13  έως και τις 18 Αυγούστου.   Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων- δηλώσεων ορίστηκε σε έξι (6) μέρες.

Με την προσθήκη των 10.000 νεοδιοριζόμενων – προερχόμενων από τους πίνακες των αναπληρωτών- ο συνολικός αριθμός των νηπιαγωγών, δασκάλων, καθηγητών και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού προσωπικού, οι οποίοι έχουν καλύψει οργανικά κενά από το 2020 έως και φέτος, ανέρχεται σε 48.653.

Η συνεπής και διαρκής ενίσχυση του δημόσιου σχολείου με μόνιμο προσωπικό αποτελεί κεντρική κυβερνητική πολιτική. Υπηρετεί τη δέσμευση για αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς διασφαλίζει τη στελέχωση των σχολείων από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «Με τους 10.000 νέους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, κάνουμε ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου και των παιδιών μας. Κυρίως, όμως, δημιουργούμε έναν σταθερό πυρήνα εκπαιδευτικών, που θα προσφέρουν με συνέπεια και αφοσίωση σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, από την πρώτη σχολική μέρα. Επενδύουμε, ιδιαίτερα, στην ειδική αγωγή, ενισχύουμε την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καλύπτοντας ουσιαστικά κενά και δίνοντας προτεραιότητα στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων μας. Η μόνιμη παρουσία στις τάξεις, εκείνων που αποτελούν τον βασικό «αιμοδότη» της εκπαίδευσης, δεν είναι απλώς αριθμοί - είναι η εγγύηση ότι κάθε παιδί, σε κάθε σχολείο της χώρας, θα έχει πρόσβαση σε ποιοτική μόρφωση. Η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου ξεκινά από τους ανθρώπους του. Σε αυτούς ακριβώς αποδεικνύουμε τη στήριξη και την εμπιστοσύνη μας».

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε:

«Πέρυσι, από τη θέση του Υπουργού Παιδείας, πραγματοποιήσαμε 10.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Φέτος, από το Υπουργείο Οικονομικών, μαζί με τη Σοφία Ζαχαράκη και τον Θοδωρή Λιβάνιο επαναλαμβάνουμε για δεύτερη χρονιά αυτό το ιστορικό βήμα, έχοντας εξασφαλίσει εγκαίρως τα απαραίτητα κονδύλια για να γίνει πράξη. Είναι η πρώτη φορά που η χώρα προχωρά σε τόσο μεγάλο αριθμό διορισμών για δύο συνεχόμενα έτη. Εξασφαλίζουμε ότι τα σχολεία ξεκινούν τη χρονιά με σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, μειώνουμε δραστικά τον αριθμό αναπληρωτών και αναβαθμίζουμε την ποιότητα της διδασκαλίας. Η παιδεία είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζουμε την κοινωνία και την οικονομία. Είναι η πιο αποδοτική επένδυση για το μέλλον της χώρας».

Ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος δήλωσε:

«Η στήριξη της δημόσιας Παιδείας αποτελεί για την Κυβέρνηση αυτονόητη και βασική προτεραιότητα. Οι 10.000 διορισμοί νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, έρχεται ως συνέχεια των περίπου 38.000 διορισμών μόνιμου προσωπικού από το 2019 και μετά, αλλά και ως συνέπεια των δεσμεύσεών μας για καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, δημιουργώντας παράλληλα σύγχρονες σχολικές υποδομές σε όλους τους δήμους της χώρας».

Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων  

Οι αιτήσεις - δηλώσεις περιοχών προτίμησης υποβάλλονται στο διάστημα από 13 έως 18 Αυγούστου ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) (https://opsyd.sch.gr).

             α) οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02,ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05, ΠΕ06, ΠΕ11, ΠΕ60/61, ΠΕ70/71, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΠΕ80, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87.02, ΠΕ87.03, ΠΕ87.06, ΠΕ87.09, ΠΕ88.01, ΠΕ88.02, ΠΕ88.04, ΠΕ88.05, ΠΕ89.01, ΠΕ89.02, ΠΕ91.01, ΤΕ01.13 και ΤΕ16 που είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες Β’ των Προκηρύξεων 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 του Α.Σ.Ε.Π. (οι οποίοι δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ’1618/2023 και Γ’1845/2023 αντίστοιχα, όπως ισχύουν),

             β) οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπαίδευσης κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87.01, ΠΕ87.02, ΠΕ87.03, ΠΕ87.04, ΠΕ87.05, ΠΕ87.06, ΠΕ87.08, ΠΕ87.09, ΠΕ87.10, ΠΕ88.01, ΠΕ88.02, ΠΕ88.03, ΠΕ88.04, ΠΕ88.05, ΠΕ89.01, ΠΕ89.02, ΠΕ90, ΠΕ91.01, ΠΕ91.02, ΤΕ01.04, ΤΕ01.06, ΤΕ01.19, ΤΕ02.02 και ΤΕ16 που είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α’ των Προκηρύξεων 1ΓΕ/2023, 2ΓΕ/2023 και 1ΓΤ/2024 του Α.Σ.Ε.Π., (οι οποίοι δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ’ 1851/2024, διορθ. σφάλματος Γ’ 2024/2024, Γ’ 2415/2024, Γ’2416 και Γ’ 2362/2025 αντίστοιχα, όπως ισχύουν),

Για περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανατρέχουν στις συνημμένες Υπουργικές Αποφάσεις.

Το  ΦΕΚ Γενικής Παιδείας

Το ΦΕΚ για  ΕΕΠ-ΕΒΠ

13-08-25

Πρόσκληση υποβολής αίτησης για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 62 του ν.4589/2019 (Α΄ 13).

 

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι, κατόπιν δημοσίευσης της υπό στοιχεία 99392/Ε1/12-8-2025 (ΦΕΚ 40/τ. ΑΣΕΠ/12-8-2025, ΑΔΑ: ΨΟΨΗ46ΝΚΠΔ-Ζ84) υπουργικής απόφασης και έκδοσης της υπό στοιχεία 99678/Ε1/13.08.2025 Α.Δ.Α.: Ψ9Π646ΝΚΠΔ-ΙΤΣ) Εγκυκλίου της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καλούνται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί:

 

Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05, ΠΕ06, ΠΕ11, ΠΕ60/61, ΠΕ70/71, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΠΕ80, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87.02, ΠΕ87.03, ΠΕ87.06, ΠΕ87.09, ΠΕ88.01, ΠΕ88.02, ΠΕ88.04, ΠΕ88.05, ΠΕ89.01, ΠΕ89.02, ΠΕ91.01, ΤΕ01.13 και ΤΕ16 που είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες Β΄ των Προκηρύξεων 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 του Α.Σ.Ε.Π. (οι οποίοι δημοσιεύτηκαν στα ΦΕΚ Γ΄1618/2023 και Γ΄1845/2023 αντίστοιχα,  όπως ισχύουν),

 

και

 

Γενικής Εκπαίδευσης κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87.01, ΠΕ87.02, ΠΕ87.03, ΠΕ87.04, ΠΕ87.05, ΠΕ87.06, ΠΕ87.08, ΠΕ87.09, ΠΕ87.10,  ΠΕ88.01, ΠΕ88.02, ΠΕ88.03, ΠΕ88.04, ΠΕ88.05, ΠΕ89.01, ΠΕ89.02, ΠΕ90, ΠΕ91.01, ΠΕ91.02, ΤΕ01.04, ΤΕ01.06, ΤΕ01.19, ΤΕ02.02 και ΤΕ16 που είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ των Προκηρύξεων 1ΓΕ/2023, 2ΓΕ/2023 και 1ΓΤ/2024 του Α.Σ.Ε.Π., (οι οποίοι δημοσιεύτηκαν στα ΦΕΚ Γ΄ 1851/2024, διορθ. σφάλματος Γ΄ 2024/2024, Γ΄ 2415/2024, Γ΄2416 και Γ΄ 2362/2025 αντίστοιχα,  όπως ισχύουν),

 

και επιθυμούν να διοριστούν ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί σε κενές οργανικές θέσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

να υποβάλουν αίτηση-δήλωση προτιμήσεων περιοχών για μόνιμο διορισμό.

Οι αιτήσεις – δηλώσεις προτιμήσεων περιοχών/μουσικών σχολείων υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) (https://opsyd.sch.gr),

 

από την Τετάρτη 13 έως και τη Δευτέρα 18 Αυγούστου 2025.

 

Για περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας, παραπέμπουμε στην ως άνω σχετική υπουργική απόφαση.

 

13-08-25

Πρόσκληση και προθεσμία υποβολής αιτήσεων υποψήφιων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ εγγεγραμμένων στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης των Προκηρύξεων 1ΕΑ/2022 και 2ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13)

Κατόπιν της δημοσίευσης της αριθ. πρωτ. 99393/Ε4/12-8-2025 (ΦΕΚ 41/τ. ΑΣΕΠ/12-8-2025 - ΑΔΑ: ΨΓΜΩ46ΝΚΠΔ-872) υπουργικής απόφασης πρόσκλησης για υποβολή αίτησης και έκδοσης της αριθμ. 99505/Ε4/13-8-2025 (ΑΔΑ: 608Π46ΝΚΠΔ-ΘΜΟ) εγκυκλίου της Προϊσταμένης της Γενικής Δ/νσης Εκπ/κού Προσ/κού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης για τον ορισμό προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων

καλούνται

τα υποψήφια μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) των κλάδων ΠΕ21-Θεραπευτών Λόγου, ΠΕ22-Επαγγελματικών Συμβούλων, ΠΕ23-Ψυχολόγων, ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών, ΠΕ28-Φυσιοθεραπευτών, ΠΕ29-Εργασιοθεραπευτών-Εργοθεραπευτών και ΠΕ30-Κοινωνικών Λειτουργών και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) κλάδου ΔΕ01 των προκηρύξεων 2ΕΑ/2022 και 1ΕΑ/2022 όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν τα οποία επιθυμούν να διοριστούν σε κενές οργανικές θέσεις των ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΑΣΥ και ΣΔΕΥ των ΚΕΔΑΣΥ να υποβάλουν αίτηση-δήλωση προτιμήσεων για μόνιμο διορισμό.

Οι αιτήσεις-δηλώσεις προτίμησης υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) (https://opsyd.sch.gr)

από την Τετάρτη 13 έως και τη Δευτέρα 18 Αυγούστου 2025.

Για περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας, παραπέμπουμε στην ως άνω σχετική υπουργική απόφαση.

Η Υ.Α. πρόσκλησης ΕΔΩ 

Η εγκύκλιος προθεσμίας πρόσκλησης ΕΔΩ 

Πρόσκληση για υποβολή αίτησης τοποθέτησης- απόσπασης μελών Ε.Ε.Π. κλάδων ΠΕ23 & ΠΕ30 των ΣΔΕΥ-ΚΕΔΑΣΥ της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας (29-07-2025 έως και 05-08-2025 και ώρα 14:00)

Πρόσκληση για υποβολή αίτησης τοποθέτησης- απόσπασης μελών Ε.Ε.Π. κλάδων ΠΕ23 & ΠΕ30 των ΣΔΕΥ-ΚΕΔΑΣΥ της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας

The Digital Skills and Jobs Platform and the Digital Large-Scale Partnership hosted a virtual matchmaking event to support applicants of the 8th Digital Europe Programme call for Sectoral Digital Skills Academies – Experience AI safety webinar

The Digital Skills and Jobs Platform and the Digital Large-Scale Partnership hosted a virtual matchmaking event to support applicants of the 8th Digital Europe Programme call for Sectoral Digital Skills Academies.

This session offered an opportunity to:

🤝 Connect with potential partners across Europe

🎯 Build strong consortia around key topics: Quantum, GenAI, and Virtual Worlds 📋 Learn more about the call requirements and expected outcomes

🎤 Hear from European Commission representatives and digital skills stakeholders Missed it live? Watch the recording

 

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Experience AI

προσφέρει καινοτόμους πόρους

σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση

για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες ηλικίας 11-14 ετών.

https://experience-ai.org/el

Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Raspberry Pi Foundation και την Google DeepMind, υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς

στον συναρπαστικό και ταχέως εξελισσόμενο τομέα του ΑΙ και κάνει τους νέους να ενθουσιάζονται με το θέμα.

βασεις

24-07-25

Σχετικά με τα αποτελέσματα εισαγωγής:  Α) υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων έτους 2025 στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Β) υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις έτους 2025 στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση  Γ) υποψηφίων έτους 2025 στις δημόσιες  ΣΑΕΚ

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνονται τα αποτελέσματα για την εισαγωγή υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ - ΕΠΑΛ και μέσω της ειδικής κατηγορίας υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις καθώς και τα αποτελέσματα για την εισαγωγή υποψηφίων στις δημόσιες ΣΑΕΚ, μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου και δίνονται επιπλέον πληροφορίες για τις διαδικασίες επιλογής τους.

Α) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

 

Οι υποψήφιοι μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου https://results.it.minedu.gov.gr   πληκτρολογώντας:

α) τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και

β) τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο – Όνομα – Πατρώνυμο – Μητρώνυμο).

Επίσης, οι υποψήφιοι που είχαν εγγραφεί στην ειδική εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, θα λάβουν τα αποτελέσματα εισαγωγής στο Τμήμα επιτυχίας και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τους τηλέφωνο.

Α1. Οι διαδικασίες επιλογής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αφορούν αποφοίτους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 2025 ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ:

i) ημερήσιου Γενικού Λυκείου, για τα Τμήματα και τις Σχολές των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών,  την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές των Ακαδημιών της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.

ii) ημερήσιου ΕΠΑΛ, για Τμήματα και Σχολές των Πανεπιστημίων, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, τις Σχολές Αστυφυλάκων, Πυροσβεστών, Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

iii) εσπερινού Γενικού Λυκείου, για τα Πανεπιστήμια, τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

iv) εσπερινού ΕΠΑΛ, για τα Πανεπιστήμια, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

Α2. Επίσης, οι διαδικασίες επιλογής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αφορούν αποφοίτους, χωρίς νέα εξέταση το 2025, αλλά με παλαιότερη συμμετοχή το 2023 ή το 2024:

i) ημερήσιου Γενικού Λυκείου, για τα Τμήματα και τις Σχολές των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές των Ακαδημιών της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.

ii) ημερήσιου ΕΠΑΛ, για τα Πανεπιστήμια, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, τις Σχολές Αστυφυλάκων, Πυροσβεστών, Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

Δίνονται στη δημοσιότητα η βαθμολογία του πρώτου και του τελευταίου εισαγόμενου στο κάθε Τμήμα ή Σχολή για την κάθε κατηγορία. Επίσης, δίνονται συγκριτικά στοιχεία για τα έτη 2025 και 2024, για τις κατηγορίες υποψηφίων, όπου οι βάσεις εισαγωγής είναι αναλογικά συγκρίσιμες μεταξύ των δύο ετών, καθώς και τα στατιστικά προτιμήσεων τόσο των υποψηφίων όσο και των επιτυχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2025.

Ταυτόχρονα, τα αποτελέσματα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους, για να εκτυπωθούν καταστάσεις των επιτυχόντων και να αναρτηθούν στα Λύκεια. Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα στοιχεία της επιτυχίας του και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.

O συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή ανήλθε σε 70.276, εκ των οποίων 59.822 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 10.454 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ.

Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στις ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος 62.848 υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Τα αναλυτικά στοιχεία υποψηφίων και επιτυχόντων παρατίθενται στον συνημμένο πίνακα.

Η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής θα ανακοινωθεί με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο. Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και του Λιμενικού Σώματος, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις Σχολές.

Β) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΟΒΑΡΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ

Οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στη διαδικασία για εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την ειδική κατηγορία των σοβαρών παθήσεων (5%)  μπορούν να πληροφορούνται ονομαστικά τα αποτελέσματα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου https://results.it.minedu.gov.gr  εφόσον πληκτρολογήσουν τον οκταψήφιο κωδικό τους αριθμό και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες (Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο, Μητρώνυμο). Επισημαίνεται ότι ο «κωδικός αριθμός υποψηφίου» είναι αυτός που αναγράφεται στο Μηχανογραφικό Δελτίο 2025 υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις.

Σημειώνεται ότι όσοι από τους υποψηφίους της εν λόγω κατηγορίας έλαβαν μέρος και στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ θα πληροφορηθούν ξεχωριστά για τα αποτελέσματα τους κάνοντας χρήση του αντίστοιχου κωδικού υποψηφίου (κωδικός πανελλαδικών εξετάσεων/κωδικός υποψηφίου σοβαρών παθήσεων).

Στη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με την ανωτέρω ειδική κατηγορία, έλαβαν μέρος 2.787 συνολικά υποψήφιοι, από τους οποίους εισήχθησαν οι 2.339.

Η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής θα ανακοινωθεί με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο.

Γ) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ Σ.Α.Ε.Κ.

Η διαδικασία επιλογής αφορά αποφοίτους του 2025 ή παλαιότερους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2025 και υπέβαλαν οριστικοποιημένο παράλληλο μηχανογραφικό.

Έχουν δοθεί στη δημοσιότητα η βαθμολογία του τελευταίου εισακτέου σε κάθε προσφερόμενη ειδικότητα σε κάθε Δημόσια Σ.Α.Ε.Κ. για την κάθε κατηγορία υποψηφίων (γενική/ειδική). Απεστάλησαν ηλεκτρονικά στο Υπουργείο Υγείας, στην Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (πρώην Ο.Α.Ε.Δ.) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στο Υπουργείο Τουρισμού και στον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καταστάσεις επιτυχόντων κάθε κατηγορίας, ώστε να υποστηριχθεί από τις αντίστοιχες Σ.Α.Ε.Κ. η διαδικασία των εγγραφών. Σε ό,τι αφορά τις Σ.Α.Ε.Κ. εποπτείας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και του Υπουργείου Υγείας, έχει προετοιμαστεί η διαδικασία καταχώρισης και παρακολούθησης των εγγραφών των επιτυχόντων μέσα από το Πληροφοριακό Σύστημα ΠΗΓΑΣΟΣ, στο οποίο έχουν πρόσβαση οι Σ.Α.Ε.Κ. αυτές. Η προθεσμία εγγραφών για τις Σ.Α.Ε.Κ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. είναι από την Παρασκευή 25 Ιουλίου μέχρι την Παρασκευή 29 Αυγούστου, ενώ για τις Σ.Α.Ε.Κ. του Υπουργείου Υγείας από την Παρασκευή 25 Ιουλίου μέχρι την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου.

Οι υποψήφιοι μπορούν να συνδεθούν στην ιστοσελίδα του παράλληλου μηχανογραφικού (https://michanografiko-diek.it.minedu.gov.gr) με τους κωδικούς των πανελλαδικών εξετάσεων και να πληροφορηθούν το αποτέλεσμά τους. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει στην ίδια ιστοσελίδα σύνδεσμος με μια λίστα με τους επιτυχόντες, η οποία περιέχει μόνο τον κωδικό εξετάσεων κάθε υποψηφίου και τα στοιχεία της επιτυχίας του και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.

O συνολικός αριθμός των υποψηφίων με οριστικοποιημένο παράλληλο μηχανογραφικό φέτος ανήλθε σε 20825, εκ των οποίων 19113 υποψήφιοι είναι απόφοιτοι Λυκείων σχολικού έτους 2024-2025, ενώ 1712 είναι απόφοιτοι παλαιότερων ετών. Επίσης, 115 υποψήφιοι επιλέχθηκαν στην ειδική κατηγορία, ενώ 20710 επιλέχθηκαν στη γενική κατηγορία.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης αποτελεσμάτων, οι επιτυχόντες του παράλληλου μηχανογραφικού είναι συνολικά 16138. Πιο συγκεκριμένα, οι 16023 είναι επιτυχόντες στη γενική κατηγορία και 115 στην ειδική κατηγορία.

Τα αναλυτικά στοιχεία υποψηφίων και επιτυχόντων ανά Υπουργείο παρατίθενται στον συνημμένο πίνακα.

Τα δικαιολογητικά και οι οδηγίες εγγραφής έχουν ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα του παράλληλου μηχανογραφικού (https://michanografiko-diek.it.minedu.gov.gr) για τους επιτυχόντες στα Δημόσια Σ.Α.Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και του Υπουργείου Υγείας, ενώ οι αντίστοιχες πληροφορίες εγγραφής για τις Σ.Α.Ε.Κ. εποπτείας των άλλων Υπουργείων θα ανακοινωθούν ξεχωριστά από τα Υπουργεία αυτά.

Η προθεσμία για την ηλεκτρονική εγγραφή των επιτυχόντων στις Σ.Α.Ε.Κ. επιτυχίας τους για τις Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού είναι από την Παρασκευή 25 Ιουλίου μέχρι την Παρασκευή 29 Αυγούστου.

Όσοι απόφοιτοι Λυκείου ενδιαφέρονται να εγγραφούν σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σύστημα Επιλογής Υποψηφίων Καταρτιζόμενων (https://diek.it.minedu.gov.gr/site/index) από τη Δευτέρα 01/09/2025 μετά τις 9 π.μ. μέχρι και την Τετάρτη 10/09/2025.

Screenshot 2025 07 24 182124

Screenshot 2025 07 24 182230

Screenshot 2025 07 24 182610

Screenshot 2025 07 24 182753

Οι θέσεις της ειδικής κατηγορίας υπολογίστηκαν ως το 10% πλέον των θέσεων της γενικής κατηγορίας ανά ΣΑΕΚ και ειδικότητα.

1. Βάσεις ΓΕΛ, ΕΠΑΛ ΕΔΩ 

2. Συγκριτικό Βάσεων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ ΕΔΩ 

3. Στατιστικά Προτιμήσεων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ ΕΔΩ 

4. Βάσεις ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ  ΕΔΩ 

5. Στατιστικά Προτιμήσεων ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΕΔΩ 

6. Βάσεις εισαγωγής ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ στα ΣΑΕΚ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΔΩ 

7. Βάσεις εισαγωγής ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ στα ΣΑΕΚ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΔΩ 

8. Στατιστικά Προτιμήσεων στα ΣΑΕΚ ΕΔΩ 

Το Δελτίο Τύπου ΕΔΩ 

 

Πρόσκληση στην επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο “Εφαρμογές Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης: Γράφοντας Αποτελεσματικές Προτροπές (Prompts)”

ΕΚΔΔΑ

Το Υπουργείο Εσωτερικών και η Google συνεχίζουν τη συνεργασία τους, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων σε θέματα Τεχνητής  Νοημοσύνης. Σε αυτό το πλαίσιο, υλοποιούν με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) την εκπαιδευτική ημερίδα με τίτλο “Εφαρμογές Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης: Γράφοντας Αποτελεσματικές Προτροπές (prompts)”. Η ημερίδα απευθύνεται στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων πανεπιστημιακής, τεχνολογικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και δεν απαιτούνται προηγούμενες γνώσεις ή εξειδικευμένες δεξιότητες πληροφορικής.

Η ημερίδα επικεντρώνεται στην πρακτική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης μέσω της εκμάθησης και εφαρμογής αποτελεσματικών προτροπών (prompts). Ο όρος «προτροπές» (prompts) αναφέρεται στις γραπτές οδηγίες ή ερωτήσεις που δίνονται σε εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, προκειμένου να εκτελέσουν μια συγκεκριμένη εργασία — όπως η συγγραφή κειμένου, η σύνοψη εγγράφου ή η οργάνωση πληροφοριών.

Με τη χρήση εργαλείων όπως το Google Gemini και το Notebook LM, οι εκπαιδευόμενοι θα μάθουν πώς να δίνουν σωστές, «βήμα-βήμα» οδηγίες στην τεχνητή νοημοσύνη για να τους υποστηρίζει στην καθημερινή εργασία τους.

Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να επιλέξουν μία από τις παρακάτω ημερομηνίες για να παρακολουθήσουν την ημερίδα χωρίς εγγραφή, ακολουθώντας τους συνδέσμους που αναφέρονται στο επισυναπτόμενο πρόγραμμα. Στην περίπτωση που δεν είναι δυνατή η σύνδεση μέσω webex λόγω αυξημένης συμμετοχής, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης και μέσω YouTube.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Πρόσκληση στην επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο “Εφαρμογές Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης: Γράφοντας Αποτελεσματικές Προτροπές (Prompts)”

Καλό Καλοκαίρι από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλ/νίας! Η Υπηρεσία μας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, θα παραμείνει κλειστή από 11/07/2025 έως 31/08/2025. Όλες οι υπηρεσίες μέσα από το e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. παραμένουν στη διάθεσή σας

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ 30/06/2025

Αποχαιρέτησε τη σχολική χρονιά το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτ/νιας. Φωτο

Η Υπηρεσία μας λειτουργεί καθημερινά, βάσει νομοθεσίας, έως και 10 Ιουλίου!

Για τους/ις αναπληρωτές/τριες συναδέλφους μας στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας..

Ποτέ μην πεις αντίο γιατί το να λες αντίο σημαίνει να φεύγεις και να 
φεύγεις σημαίνει να ξεχνάς.. Μας λείπετε ήδη!!

Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα, Καλό Καλοκαίρι!!!
Εις το επανιδείν..

Πηγή Βίντεο:

The Beatles

ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας

Αποτελέσματα πανελλήνιας έρευνας για DSA και διαδικτυακές συνήθειες παιδιών και εφήβων

Μπορείτε να διαβάσετε όλη την δημοσίευση και αναλυτικά

τα αποτελέσματα από εδώ:

Εσείς ξέρετε για τους κινδύνους του διαδικτύου;
👉 Τι πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά προκειμένου να παραμείνουν ασφαλή;
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε άκρως απολαυστική και
εποικοδομητική συνομιλία!

( ERTFLIX - Καλώς τα Παιδιά: Κυριακή 6 Ιουλίου 2025 )

https://www.ertflix.gr/vod/vod.625412-kalos-ta-paidia-87

Νέα Τ.Ε. από το Δ. Σ. έως και το Λύκειο σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας – Φ.Ε.Κ.: “Ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Α΄/θμιας και Β’/θμιας Εκπ/σης”

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ Φ.Ε.Κ.

“Ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης” 

Φ.Ε.Κ. 3955 23.07.2025 Ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσια σχολεία

 

23-07-25

Σοφία Ζαχαράκη: Ιδρύουμε 3.448 νέα Τμήματα Ένταξης από το Δημοτικό έως και το Λύκειο

σε όλες τις περιφέρειες της χώρας

 

Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, ιδρύονται 3.448 νέα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες όλης της επικράτειας.

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αποδεικνύει στην πράξη την υποστήριξή του στην ενταξιακή εκπαίδευση και την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προχωρώντας σε μια τομή με χαρακτήρα καθολικό και διαρθρωτικό.

Η παρέμβαση αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης στην ιστορία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Με την εφαρμογή του, ο συνολικός αριθμός των Τμημάτων Ένταξης στη χώρα αυξάνεται κατά 89,6%, ενισχύοντας ουσιαστικά τη δυνατότητα στήριξης μαθητών με μαθησιακές, γνωστικές, επικοινωνιακές ή άλλες δυσκολίες.

Η Υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για μια πραγματικά συμπεριληπτική εκπαίδευση. Προτεραιότητά μας είναι κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να έχει ίση πρόσβαση στη γνώση και να απολαμβάνει εξίσου το σχολικό περιβάλλον. Η παρουσία σταθερού εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής σε κάθε σχολείο – με ιδιαίτερη έμφαση στα Νηπιαγωγεία – δεν είναι απλώς απαραίτητη, είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, τη συνεχή υποστήριξη και την έγκαιρη παρέμβαση. Η ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης, βασίστηκε στις εμπεριστατωμένες εισηγήσεις των Περιφερειακών Διευθύνσεων και των ΚΕΔΑΣΥ - τους οποίους και ευχαριστώ - με στόχο την ορθολογική και ισόρροπη κατανομή τους σε ολόκληρη τη χώρα. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία μόνιμων θέσεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αναβαθμίζοντας έτσι τη σταθερότητα και την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για ένα σχολείο ανοιχτό, δίκαιο και συμπεριληπτικό. Κάνουμε ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, με έμπρακτη στήριξη στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και στις οικογένειές τους».

Καθολική εφαρμογή – Εθνική στόχευση

Η ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης αφορά και τις 13 περιφέρειες της χώρας, με κάλυψη κάθε βαθμίδας, από το Νηπιαγωγείο μέχρι τα ΕΠΑΛ. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία ενισχύεται μαζικά, σε μια προσπάθεια να θεραπευτούν οι διαχρονικές ελλείψεις σε ειδικές δομές εντός Γυμνασίων και Λυκείων. Η ίδια η απόφαση προβλέπει 480 νέα Τμημάτων Ένταξης σε Γυμνάσια.

Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση και σε Λύκεια και ΕΠΑΛ, όπου το ποσοστό νέων ιδρύσεων είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με τον υφιστάμενο αριθμό, προσεγγίζοντας το +600% και το +750% αντίστοιχα.

Η διαφορά αυτή αποτελεί τεκμήριο συνειδητής πολιτικής απόφασης. Το ΥΠΑΙΘΑ ανταποκρίνεται στην ανάγκη για ένα σύγχρονο και λειτουργικό μοντέλο ενταξιακής εκπαίδευσης που ενσωματώνει όλους τους μαθητές, δίνοντας βάρος στην καθημερινότητα των σχολείων, στη διδακτική πράξη και στην κοινωνική ενσωμάτωση.

Με την παρούσα απόφαση:

  • Ενισχύεται η πρώιμη παρέμβαση στο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό,
  • Υποστηρίζεται η ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εφηβεία και στη Δευτεροβάθμια,
  • Διαμορφώνονται δομές υποστήριξης για νέες ανάγκες, όπως η ψυχοκοινωνική στήριξη και η αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης.

Τα Τμήματα Ένταξης λειτουργούν εντός των σχολείων, με ειδικά καταρτισμένο προσωπικό και σχέδια εξατομικευμένης παρέμβασης, προσφέροντας δυνατότητα παρακολούθησης της γενικής τάξης με υποστήριξη, όπου απαιτείται.

Η ίδρυση 3.448 νέων Τμημάτων Ένταξης αποτελεί έμπρακτη επιβεβαίωση της δέσμευσης της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς «χαμένες διαδρομές» και χωρίς φραγμούς στην πρόσβαση στη γνώση ενώ το δημόσιο σχολείο κάνει ένα βήμα προς την ισότητα, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ουσιαστική παιδαγωγική φροντίδα για όλους.

ΣΥΝΟΛΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ Τ.Ε.  ΙΔΡΥΣΗ ΝΕΩΝ Τ.Ε. ΝΈΟ ΣΥΝΟΛΟ Τ.Ε
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 4728 548 1842 2390
ΔΗΜΟΤΙΚΑ 4139 2472 714 3186
ΓΥΜΝΑΣΙΑ 1747 713 480 1193
ΓΕΛ 1065 39 231 270
ΕΠΑΛ 422 24 181 205
ΣΥΝΟΛΟ 12101 3796 3448 7244