Ωστόσο, η έλλειψη εμπειρίας σχετικά με την επιστήμη της στατιστικής και την τέχνη της ανάλυσης δεδομένων, δημιουργούν ιδιαίτερα μεγάλα εμπόδια στην εκπλήρωση αυτής της υποχρέωσης. Ιδιαίτερα, η αίσθηση αδυναμίας απέναντι στην στατιστική επιστήμη, η αδυναμία χρήσης ενός ειδικού στατιστικού λογισμικού όπως και η έλλειψη εμπειρίας σχετικά με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων είναι οι τρεις παράγοντες που εμποδίζουν κάθε ενδιαφερόμενο να αναλάβει μόνος του την συγγραφή της ανάλυσης. Συνέπεια των παραπάνω είναι η καταφυγή σε υπηρεσίες επί πληρωμή σε ιδιώτες ή οργανισμούς, έξοδα που επιβαρύνουν επιπλέον την οικονομική κατάσταση των ενδιαφερόμενων και αυξάνουν το συνολικό κόστος της απόκτησης ενός μεταπτυχιακού διπλώματος.
Στην πράξη, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η διενέργεια μίας στατιστικής ανάλυσης υποστηρίζεται πλήρως από μία μικρή ομάδα στατιστικών μεθόδων, μεταξύ των οποίων είναι οιΔοκιμασία t – test (για ένα δείγμα, 2 ανεξάρτητα δείγματα, 2 εξαρτημένα δείγματα) Δοκιμασία χ2 (ομοιογένειας ή ανεξαρτησίας) Ανάλυση διακύμανσης (ANOVA) Γραμμική παλινδρόμηση Λογιστική παλινδρόμηση
Στην διεύθυνση www.statanalysis.eu είναι πλέον διαθέσιμη μία υπηρεσία στατιστικής ανάλυσης η οποία διεξάγει τις παραπάνω μεθόδους με τον ενδεδειγμένο τρόπο και προσφέρει στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα το κείμενο των αποτελεσμάτων σε μορφή (σχεδόν) έτοιμη για παρουσίαση στα πλαίσια μίας διπλωματικής ή μίας δημοσίευσης. Δεν απαιτείται εξειδικευμένη γνώση κάποιου λογισμικού ή προηγούμενη γνώση στατιστικής παρά μόνο η προετοιμασία και η μεταφόρτωση των δεδομένων σε μορφή csv, xls ή sav.
Η εξοικείωση με την εφαρμογή μπορεί να γίνει χωρίς εγγραφή στην υπηρεσία με επεξεργασία των ενδεικτικών δεδομένων που προσφέρονται για εκπαιδευτική χρήση, ενώ η δημιουργία λογαριασμού δίνει επιπλέον τη δυνατότητα μεταφόρτωσης και επεξεργασίας του ατομικού συνόλου δεδομένων του χρήστη.
Η εφαρμογή www.statanalysis.eu προσφέρεται δωρεάν για χρήση από κάθε ενδιαφερόμενο εργαζόμενο, καθηγητή ή μη, με την ελπίδα πως θα διευκολύνει την προσπάθεια για βελτίωση της επαγγελματικής θέσης και την επίτευξη των στόχων που θέτει ο κάθε ένας για τον εαυτό του.
Πηγή:
www.sch.gr