Posted on June 25, 2021
Από τη Συνάντηση Εργασίας Κ.Ε.Σ.Υ.-Σ.Δ.Ε.Υ.-Ε.Δ.Ε.Α.Υ. Αιτ/νίας (24.06.2021)
Updated on July 26, 2021
Το Κ.Ε.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας παραβρέθηκε, με μεγάλη συγκίνηση, στις 23/06 στο αδελφό σχολείο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Μεσολογγίου (που μας φιλοξένησε, εν μέρει, εφέτος για την όλη απρόσκοπτη λειτουργία της Υπηρεσίας μας εν μέσω της πανδημίας) για τα εγκαίνια της Νέας Πτέρυγας ‘Βασίλης Πλούμης’..
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fstaralithies%2Fvideos%2F246374280204186%2F&show_text=false&width=560&t=0" width="560" height="314" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share" allowFullScreen="true"></iframe>
ΑΦΙΕΡΩΜΑ Star Channel
Νέα Πτέρυγα 'Βασίλης Πλούμης' στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου
Η μέγιστη προσφορά του Βασίλη είναι η αγάπη που έδινε και εξακολουθεί να δίνει-
μαζί με την 'Ηρωική Μαμά' του-
στους συμμαθητές, τους φίλους, τους εκπαιδευτικούς του και σε όλο τον κόσμο..
Posted on June 24, 2021
Λειτουργία τμήματος ένταξης
Στην περίπτωση που κατά το Σεπτέμβριο δεν συμπληρώνεται ικανός αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος ένταξης στην Α' Γυμνασίου, το τμήμα μπορεί να λειτουργήσει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, εφόσον προκύψουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Τι προβλέπεται από τη νομοθεσία για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη λειτουργία του τμήματος;
Updated on July 26, 2021
Νέα Απόφαση μέτρων Covid19 από 28.06 έως 05.07
Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 39842 – ΦΕΚ B 2744 – 26.06.2021
Updated on July 6, 2021
Δημιουργία Κωδικού Ασφαλείας για την ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ. για Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση και Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή σε Δ. Ι.Ε.Κ. Έτους 2021
''Δημιουργία Κωδικού Ασφαλείας για την ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ. για Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση και Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή σε Δ. Ι.Ε.Κ. Έτους 2021''
Posted on June 23, 2021
Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe 2020/21
READ THE BOOK BY CLICK
Effective learning depends on many factors, but undoubtedly, the instruction time available to students plays a key role in their learning process. Along with the quality of instruction and the time available for learning after school, the increase in the amount of instruction time allocated to a discipline can help to raise students’ interest in that subject and can have positive effect on students’ performance. Moreover, the positive relationship between increased instruction time and student achievement is more apparent when the increase is accompanied by other support measures and directed at disadvantaged students. This report analyses the recommended minimum instruction time in full-time compulsory general education in 37 European countries. The data refer to the minimum requirements set for the compulsory curriculum by the competent authorities of 39 education systems for the year 2020/21. Special attention is paid to four core subject areas: reading, writing and literature; mathematics; natural sciences; social studies. The analysis shows that annual minimum instruction time tends to increase with the education level, and differences between countries become less significant. At primary level, the focus for most countries is on reading, writing and literature (about 25 % of total instruction time), while in secondary education the teaching of mathematics and natural sciences becomes equally important.
The report also identifies the main changes in total instruction time that have taken place in the last year especially due to the COVID-19 pandemic. In addition to the comparative analysis, the report includes national diagrams that illustrate data by country and by subject, jointly collected by the Eurydice and the OECD NESLI networks.
eacea.ec.europa.eu
Updated on July 3, 2021
Κατασκηνώσεις Δ.Ο.Ε. 2021
Σχετικά Links:
Τον χάρτη για να πάτε εκεί μπορείτε να τον βρείτε εδώ