Ενημερώθηκε στις 3 Μαΐου, 2020
ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ!
Καλημέρα σας! Καλή εβδομάδα, χρόνια πολλά και Χριστός Ανέστη! Ελπίζω να ξεκουραστήκατε και να αρχίσουμε να επανερχόμαστε στους ρυθμούς μας!
Όπως βλέπετε και από την εικόνα, θα ξεκινήσω με μαθηματικά αυτή την εβδομάδα. Οι ασκήσεις ξεκινάνε από ένα επίπεδο πιο εύκολο ώστε να βελτιώνεται η αυτοεκτίμηση του παιδιού και σιγά σιγά ανεβαίνει η δυσκολία οριοθετώντας και ανιχνεύοντας πάντα τη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης.
Σε αυτή την ανάρτηση θα ασχοληθούμε με την αντιστοίχιση αριθμού-ποσότητας και σύγκριση τους, ιδίως σε αριθμούς από το 10 έως το 20. Μέσα από τις ασκήσεις θα εμπεδωθεί η αντίληψη της αντιστοίχισης αριθμού-ποσότητας και σύγκρισής τους αλλά και θα βελτιωθεί ο οπτικοκινητικός συντονισμός του Μανόλη όταν μετράει. Τέλος, θα θυμηθεί και τα αριθμητικά σύμβολα της σύγκρισης.
Ξεκινάμε την παράθεση με εκτυπώσιμο υλικό και στη συνέχεια θα σας παραθέσω 10 εκπαιδευτικά παιχνίδια. Η σειρά, που θα εκτελεστούν οι δραστηριότητες είναι στη δική σας κρίση, καθώς είναι πάλι οι πρώτες μέρες διαβάσματος. Προσωπικά, τα παιχνίδια στον υπολογιστή μπορούν να σταθούν στην αρχή σαν κίνητρο -περιέργεια ή οι κάρτες, εικόνες που μετράς αντικείμενα, μετά να προχωρήσετε στις ασκήσεις και έπειτα πάλι παιχνίδι ως επιβράβευση. Εσείς θα το κρίνετε!
Σχετικά με τις κάρτες, μπορείτε να τις μεγεθύνετε, να τις εκτυπώσετε ,να τις πλαστικοποιήσετε αποτελώντας ευχάριστο παιχνίδι. Στο σχολείο είχα τέτοιου είδους κάρτες, πολύ ευκολότερες, στο κουτί μου και τις παίζαμε κάποιες φορές. Ο Μανόλης μου τις ζητούσε και είναι εξοικειωμένος! Βέβαια, αυτό το παιχνίδι πραγματοποιόταν τον Οκτώβριο αλλά οι κάρτες ήταν ορατές σε αυτόν όταν έπαιρνα άλλα υλικά. πολύχρωμες κάρτες μέτρησης
Ακολουθεί ένα φύλλο εργασίας με ασκήσεις σχετικές με αντιστοίχιση, αρίθμηση μέχρι το 20, προηγούμενο -επόμενο αριθμό, συγκρίσεις. αριθμοί από 10-20 αντιστοίχιση επόμενος-προηγούμενος σύγκριση
Γενικότερα εκτός των φύλλων εργασίας και των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών θα μπορούσατε να ασχοληθείτε και με ασκήσεις αδρής κινητικότητας. Τι εννοώ; Θα μετράτε μαζί με τον Μανόλη μέχρι το 20 ή το 30 ή και παραπάνω και ταυτόχρονα θα κάνει/κάνετε σχοινάκι ή θα χτυπάει την μπάλα του μπάσκετ στο έδαφος και θα την ξαναπιάνει ή θα ξαπλώνει κάνοντας ποδήλατο ή θα αποδίδει ένα ζωάκι όπως το πέταγμα ενός πουλιού, το πήδημα του καγκουρό ή θα χτυπάει παλαμάκια. Επίσης, μπορείτε να παίξετε με υπάρχοντα υλικά και να μετρήσετε ποσότητες ώστε να καταλάβει ποιος αριθμός είναι πιο μεγάλος και ποιος είναι μικρότερος. Για παράδειγμα να μετράτε καλαμάκια, μαρκαδόρους(από 10 και πάνω) πιάνοντας τη δεκάδα με μια κορδέλα ή με ένα λαστιχάκι ( ώστε να προετοιμαστεί και το πάτημα στη δεκάδα στα επόμενα μαθήματα) . Και το παίξιμο με τουβλάκια είναι απολαυστική ενασχόληση βελτίωσης γνώσεων και λεπτής κινητικότητας!
Tα παιχνίδια τώρα που βασίζονται με το αντικείμενο αυτής της ανάρτησης είναι 10. Πρώτα, ένα του υπουργείου, το δεύτερο από ένα σχολείο της Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα τα έφτιαξα εγώ. Δείτε τα κι ας παίξει ο Μανόλης ό,τι του αρέσει!
- Τα πουλιά
- ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ
- ΕΠΙΛΕΞΕ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΤΟΥΒΛΑΚΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ!
- ΣΥΓΚΡIΝΩ ΟΝΤΑΣ ΣΕ GAMESHOW
- ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΖΥΓΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
- ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΑΠΟ 10 ΚΑΙ ΠΑΝΩ
-
Κλείνοντας, να σημειωθεί ότι τα παιχνίδια 3 και 4 είναι από το περιβάλλον του e-me content, για αυτό αν δεν φαίνονται ή δεν παίζουν είναι λόγω κολλήματος της e-me.Τα υπόλοιπα 2,5-10 είναι από το περιβάλλον των learningapps και wordwall. Περιμένω νέα σας !!!!